mm.max Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 Wydaje mi się ze czegoś ciekawego się dowiedziałem, wiec dziele się informacją na forum Otóż mój samochód (silnik BPW) przeszedł w Niemczech akcję serwisową 13D7 - stosowną adnotację mam w książce serwisowej. W Polskim ASO mimo iż informację otrzymuje po tak zwanej "znajomości" to jednoznacznej interpretacji tego kryptonimu akcyjnego nie znalazłem. Po długotrwałych poszukiwaniach znalazłem za to dokumentację z jednego z hiszpańskich ASO Audi mówiącą o akcji 13D7. Informacja ta obejmuje zakres pracy, wymagane częsci zamienne oraz nr VIN samochodów jakie powinny zostać objęte akcją. Poniżej załączam link do tego pliku. http://w455.wrzuta.pl/plik/3h884q6Fjkv/akcja_serwisowa_13d7 Jakimś wielkim lingwistą nie trzeba być zeby przetłumaczyć sobie zalecenia o ktorych tam piszą: tak wiec po krótce "Akcją objęte mają być samochody A4 A6 z silnikami 2.0TDi ze względu na możliwość przedwczesnego zużycia się kół zębatych (tj. napędu pompy oleju oraz wałków wyrównoważających). Pracami objęte mają być wszystkie samochody objęte wadą techniczną zgodnie z zestawieniem numerów nadwozia (to później). Ale co ciekawe - NIE INFORMOWAĆ KLIENTÓW (czyli rozumiem ze nie jest to akcja masowa i oficjalna ??). Prosimy o zapewnienie kontroli i naprawy wszystkich zainteresowanych pojazdów korzystających ze sporadycznych wizyt w serwisie. Należy również poinformować dział sprzedaży samochodów nowych i używanych do kontroli i ponownego wyposażenia tych pojazdów i nie tylko bezpośrednio przed sprzedażą. Weryfikacja - Jeżeli pojazd nie figuruje jako "Szczególne wskazówki dla pojazdu (w usługach online lub ELSA), należy sprawdzić, czy posiada zapis " zrobić 13D7 "w Pomocy Technicznej. Jeśli nie dokonano adnotacji należy dokonać odpowiednich prac zgodnie z zaleceniami.” To było takie tłumaczenie na szybko. Zestawienie VINu pojazdów, które powinny być objęte tą akcją WAU___8E_7A000695 – 117854 WAUZZZ8E_6A142943 – 297522 WAUZZZ8E_79050267 – 061063 Części i materiały użyte przy akcji serwisowej 13D7 03G 103 305 A – koło zębate napędowe (poz. 13 z ETKI) 03G 103 488 F – koło zębate pośrednie (poz. 5 z ETKI) 03G 103 323 A – podkładka wstępna 2 szt. (poz. 6 z ETKI) 03G 103 580 - piasta (poz. 7 z ETKI) N 911.213 01 – śruba z łbem sześciokątnym 4 szt. (poz. 14 z ETKI) N 911.541 01 – śruba (cylindryczna ??) nie znalazłem na szybko w ETCE D 176 404 A2 – silikon G 052 169 S0 – olej silnikowy zgodny z normą VW 507 00 – 0,3L Co ciekawe akcja serwisowa u mnie odbyła się po zakończonym okresie gwarancji w 2008r., z tego co próbowałem się doczytać na forach internetowych szczególnie niemiecko i anglojęzycznych – podobno w niektórych krajach akcji o tej akcji serwisowej nic nie wiadomo, w innych robią to niechętnie a co jest w Polsce to ja sam nie wiem.
tomklo Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 Witam kolego przeczytałem to na forum VW dotyczy napędu pompy oleju w silniku 2.0 TDI o symbolu BKP i myślę że jest to ten sam problem co w Audi A4 z silnikiem BLB. link do stronki: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=60383 Była akcja serwisowa związana z napędem pompy oleju. Zastanawia mnie tylko to, dlaczego musiałem słono zapłacić za wymianę i części skoro nr VIN mojego paska był uwzględniony w tej akcji. Czy teraz mogę ubiegać się o zwrot tych kosztów. Cytat z UOKiK: Spółka Kulczyk Tradex poinformowała Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych samochodach VW Passat, podczas uruchamiania zimnego silnika może zostać przeciążony napęd pompy oleju. W konsekwencji może to doprowadzić do uniemożliwienia dalszej eksploatacji samochodu. Wada dotyczy samochodów Volkswagen Passat (typ 3C), wyprodukowanych w Niemczech od 2006 do 2007r Passaty z zakresem nr VIN objęte akcją serwisową: WVW*3C*6E001678 - WVW*3C*6E239950 WVW*3C*6P000075 - WVW*3C*6P226975 WVW*3C*7E000001 - WVW*3C*7E227984 WVW*3C*7P000001 - WVW*3C*7P157295 WVW*3C*6Z000038 - WVW*3C*6Z000054 Przedsiębiorca Kulczyk Tradex Sp. z o.o. powiadomił dilerów o rozpoczęciu bezterminowej akcji serwisowej. Klienci, którzy kupili pojazdy objęte kampanią, zostaną powiadomieni listem poleconym o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanym serwisie. W przypadku wykrycia wady zostanie dokonana bezpłatna naprawa
mm.max Opublikowano 1 Października 2009 Autor Opublikowano 1 Października 2009 Szkoda ze na stronach UOKiK nie ma nawet słowa o tych wadach w audi
Musashi Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 pozwolilem sobie porozmawiac z autopremium, blb z lancuszkiem akcje nadal nie dotycza... natomiast tak pieknie potrafia mowic, ze prawie bylem gotow przyznac im racje, kupil pan auto klasy premium, kupuja je tylko ci ktorych stac na ich eksploatacje, wiec z kosztami trzeba sie liczyc
mm.max Opublikowano 1 Października 2009 Autor Opublikowano 1 Października 2009 natomiast tak pieknie potrafia mowic, ze prawie bylem gotow przyznac im racje, kupil pan auto klasy premium, kupuja je tylko ci ktorych stac na ich eksploatacje, wiec z kosztami trzeba sie liczyc No co ty oni tak na powaznie ?? :polew: A oni rozróżniają słowa eksploatacja od wady konstrukcyjno-materiałowej :wallbash: Może złożymy sie i wyślemy im słownik języka polskiego
Musashi Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 gosc jakies zadatki na polityka ma, mial taka gadane ze mnie zatkalo, na kazdy argument mial gotowa teze wraz z uzasadnieniem. teraz siedze i mysle ze nie powinienem kupowac audi, pan powiedzial z pelnym przekonanie, ze wina za ewentualne problemy nalezy obarczyc uzytkownikow poniewaz oczekuja zeby samochody byly jak najoszczedniejsze, najmocniejsze, a tego sie nie da zrobic wiec nalezy sie liczyc z wiekszymi badz mniejszymi awariami i ponosic koszty ich usuwania.... a poza tym jezeli pojazd sie psuje to zapewne z winy niewlasciwego uzytkowania odczuwam pewne deja vu... kiedys mialem duzego fiata na gwarancji, ktora bylo bardzo ciezko wyegzekfowac poniewaz z reguly za kazda usterke winili wlasciciela...
krawcu11 Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 Była akcja serwisowa związana z napędem pompy oleju.Zastanawia mnie tylko to, dlaczego musiałem słono zapłacić za wymianę i części skoro nr VIN mojego paska był uwzględniony w tej akcji. Czy teraz mogę ubiegać się o zwrot tych kosztów. tak z ciekawosci jaki to koszt w aso?
ALBINEK Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 Wymieniany był u mnie łańcuszek ,napinacz,i koło zębate (te małe) w serwisie VW .Poinformowano mnie że VW miał akcje serwisową na tego typu napęd i wymieniali to na koła zębate.Gość był zdziwiony dlaczego Audi tego nie robi .
Musashi Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 gosc z serwisu powiedzial ze akcje dotycza konkretnych aut. np serii nie koniecznie musza byc masowe. a moze jakies partie napedu walkow mialy wady materialowe?
mm.max Opublikowano 1 Października 2009 Autor Opublikowano 1 Października 2009 gosc z serwisu powiedzial ze akcje dotycza konkretnych aut. np serii nie koniecznie musza byc masowe. a moze jakies partie napedu walkow mialy wady materialowe? Ma to sens odnosząc się do mojego tłumaczenia zaleceń hiszpańskich serwisów NIE INFORMOWAĆ KLIENTÓW (czyli rozumiem ze nie jest to akcja masowa i oficjalna ??). Prosimy o zapewnienie kontroli i naprawy wszystkich zainteresowanych pojazdów korzystających ze sporadycznych wizyt w serwisie. Należy również poinformować dział sprzedaży samochodów nowych i używanych do kontroli i ponownego wyposażenia tych pojazdów i nie tylko bezpośrednio przed sprzedażą. Prawda jest taka ze Audi siedzi cicho z problemami BLB i BPW, BRD pochodnymi jakie opisywane sa na forum. Prestiż marki oraz koszty masowych akcji mogłyby zagrozić pozycji rynkowej. Lepiej siedzieć cicho tylko po co robią taką akcję na wybrane kraje
Musashi Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 no ale to wlasnie powinni wykonac po cichu akcje wszystkim chetnym przynajmniej. wtedy by udowodnili ze to naprawde porzadna firma, ktora dba o dobro klienta
Madas Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 nie wygląda to profesjonalnie zważywszy że audi uchodziło za mega producenta ..... [br]Dopisany: 01 Październik 2009, 14:44_________________________________________________wychodzi na to że te silniki z tamtego okresu to loteria bo nie wszystkie są z wadliwym materiałem
Musashi Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 nie ma co marudzic, tak jak powiedzial pan z serwisu chcialo sie kupowac auto klasy premium, trzeba placic i plakac jezeli za drogo jest Dacia Logan :gwizdanie: a powaznie gdyby sie przeleciec po forach internetowych innych marek wszystkie auta borykaja sie z podobnymi rownie bulwersujacymi problemami, swiat parszywieje, nadeszly czasy oszczednosci, wszystkie produkty schodza na psy, dotyczy to zarowno elektroniki, mechaniki, i innych produtkow z zywnoscia wlacznie, ludzie chca zarabiac jak najwiecej jak najmniejszym kosztem i oto skutki...
MAJKI Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 A powiedzcie mi czy ja mogę spać spokojnie z moim BLB bo auto mam z 11.2004 roku i nr VIN nie zalicza sie do tych podanych na początku tego tematu. Czyli co na początku robili koła z dobrego materiału bo auto wchodziło na rynek a kilka miesiecy później jakiś księgowy wprowadził poprawke i robili z jakiegoś gów..a
truckmaniac Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 wychodzi na to że te silniki z tamtego okresu to loteria bo nie wszystkie są z wadliwym materiałem :mysli To nie tak. Te brakujące nr VIN, to auta z innymi dieslami, albo benzyniakami
Madas Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 wychodzi na to że te silniki z tamtego okresu to loteria bo nie wszystkie są z wadliwym materiałem :mysli To nie tak. Te brakujące nr VIN, to auta z innymi dieslami, albo benzyniakami tak czy siak nie ma co się zamartwiać ino jeździć ...... tak jak Mussa napisał na każdym forum narzekania i nic nie poradzi się .... trza cieszyć się że to AUDI
mm.max Opublikowano 1 Października 2009 Autor Opublikowano 1 Października 2009 A powiedzcie mi czy ja mogę spać spokojnie z moim BLB bo auto mam z 11.2004 roku i nr VIN nie zalicza sie do tych podanych na początku tego tematu. Czyli co na początku robili koła z dobrego materiału bo auto wchodziło na rynek a kilka miesiecy później jakiś księgowy wprowadził poprawke i robili z jakiegoś gów..a Przecież u ciebie jest łańcuch - poczytaj forum to napewno nie będziesz spał. Akcja serwisowa dotyczy samochodów z napędem poprzez koła zębate. Poza tym te numery VIN mówią o serii produkcyjnej w danym okreise czasu w danym zakładzie produkcyjnym, a w serii produkcyjnej jest pełna gama silników - akcję przeprowadza się wśród silników 2.0TDi w serii produkcyjnej wykazanej powyżej.
MAJKI Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 A powiedzcie mi czy ja mogę spać spokojnie z moim BLB bo auto mam z 11.2004 roku i nr VIN nie zalicza sie do tych podanych na początku tego tematu. Czyli co na początku robili koła z dobrego materiału bo auto wchodziło na rynek a kilka miesiecy później jakiś księgowy wprowadził poprawke i robili z jakiegoś gów..a Przecież u ciebie jest łańcuch. Akcja serwisowa dotyczy samochodów z napędem poprzez koła zębate. Poza tym te numery VIN mówią o serii produkcyjnej w danym okreise czasu w danym zakładzie produkcyjnym, a w serii produkcyjnej jest pełna gama silników - akcję przeprowadza się wśród silników 2.0TDi w serii produkcyjnej wykazanej powyżej. Kurde teraz dopiero doczytałem nie wiedziałem że w napedzie zębatkowym też były wady skoro tylko taki polecają w ASO użytkownikom 2,0 tdi którzy mieli łańcuch i nie jest to tania zabawa bo u mnie wołają prawie 4 tyś za same części. Wyjdzie na to że wymienie naped a pozniej znowu sie okaże że ten nowy "lepszy- poprawiony" ma też wady
mm.max Opublikowano 1 Października 2009 Autor Opublikowano 1 Października 2009 Z tego co sie orientuje to własnie akcja dotyczy napedu przez łancuch, skoro teraz w ASO jest dostepny tylko naped przez koła zębate za bagatela prawie 4 tyś zł No to źle sie orientujesz.... Co innego wymiana napędu z łańcucha na koła a co innego to akcja serwisowa wymiany wadliwych materiałowo napędu wałków i pompy kołami zębatymi Zauważ dodatkowo ze BLB i BPW do nr VIN 8E_6_080171 były napędzane łańcuchem a akcja dotyczy numerów WAU___8E_7A000695 – 117854 WAUZZZ8E_6A142943 – 297522 WAUZZZ8E_79050267 – 061063 Czyli napędzanych juz kołami zębatymi - wymiana jest na te same nr katalogowe ale od innego dostawcy wykonane z innych materiałow To jak jak z turbinami w 2.0 TDi - produkowane w Rumunii statystycznie częsciej kucają niż te produkowane np. we Włoszech - choć nr katalogowe sa takie same
turdzi Opublikowano 1 Października 2009 Opublikowano 1 Października 2009 Akcja serwisowa dotyczy samochodów z napędem poprzez koła zębate.Poza tym te numery VIN mówią o serii produkcyjnej w danym okreise czasu w danym zakładzie produkcyjnym, a w serii produkcyjnej jest pełna gama silników - akcję przeprowadza się wśród silników 2.0TDi w serii produkcyjnej wykazanej powyżej. pieknie coraz lepiej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się