kazimierzm Opublikowano 4 Października 2009 Opublikowano 4 Października 2009 Witam Mam problem z zapalaniem auta na zimnym silniku Kręci rozrusznikiem około 5 sekund, i dodam przy tym ze mam najprawdopodobniej termostat do wymiany bo temperatura silnika dochodzi do 70 stopni.(nie wiem czy ma to coś wspólnego) Gdy silnik będzie ciepły rozrusznik kręci z 2-3 sekundy to i tak jest raczej za długo (tak sądze / obciach) Pomóżcie Co robić ? Pilne czekam na odp. pozdrawiam kazimierzm
Pawlo 2004 Opublikowano 4 Października 2009 Opublikowano 4 Października 2009 A jaki ty masz w końcu silnik kolego?? Bo w opisie to wogóle masz namieszane Na dzień dobry sprawdziłbym świece zarowe a potem patrzył dalej
chmielu Opublikowano 4 Października 2009 Opublikowano 4 Października 2009 Czujnik temperatury. Długo grzeje świece jak jest zimny ? No i napisz jaki silnik bo B6 w 94 to chyba nie produkowali
wladek554 Opublikowano 4 Października 2009 Opublikowano 4 Października 2009 zgadza sie tez mialem ten problem w A6 2.5 TDI wymiana czujnika temperatury pomogla pomimo tego ze mialem jeszcze jedna swiece niesprawną
kazimierzm Opublikowano 5 Października 2009 Autor Opublikowano 5 Października 2009 Poprawiłem już moje dane. A co do świec to właśnie na sekundę się załączają i odrazu gasną (wydaje mi się że to za krótko się świecą ). Istnieje możliwość sprawdzenia świec czy są dobre i czujnika ? jeżeli tak to w jaki sposób ?
tx-didi Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 wskazania czujnika sprawdzisz vag'iem grupa 007, do powyzszego dodalbym jeszcze weryfikacje ustawienia kata poczatku wtrysku (zalogowac statycznie oraz bs grupe 004).
chmielu Opublikowano 5 Października 2009 Opublikowano 5 Października 2009 Świece musisz wyjmować, te które mają sadzę na sobie nie grzeją lub słabo grzeją ewentualnie, spinać na krótko do akumulatora i zobaczysz czy grzeją, ale uważaj bo moment i są czerwone Ale zanim zaczniesz wykręcać świece zapnij rano na zimnym silniku Vaga i w Engine --> grupie 007 odczytaj temperatuję w polu nr 4 założę się że będzie dużo większa niż temp. otoczenia, a co za tym idzie do wymiany jest G62. Sprawdź teź temperatuję w Instruments --> grupa 003 pozycja 1.
kazimierzm Opublikowano 6 Października 2009 Autor Opublikowano 6 Października 2009 co to jest to G62 narazie nie mam kabla do auta za niedlugo go kupie
tx-didi Opublikowano 6 Października 2009 Opublikowano 6 Października 2009 co to jest to G62 narazie nie mam kabla do auta za niedlugo go kupie G62 to wlasnie ten czujnik temperatury cieczy chlodzacej jezeli nie masz kabelka, jestes z Krakowa to.... podjedz na spocik A4 w Krakowie (niedziela GK o 18:00, parking niebieski), sprawdzimy. (Lub daj znac na PW)
Grzesiekkbc Opublikowano 9 Października 2009 Opublikowano 9 Października 2009 Panowie pytanie mam. Jak się wyjmuje ten czujnik? On jest jakoś wkręcany? Jakiś manual by się przydał jak by się dało prosić.
tx-didi Opublikowano 9 Października 2009 Opublikowano 9 Października 2009 wyciagasz zawleczke i czujnik mozna wyjac, oczywiscie poczekaj wczesniej az wystygnie....
Grzesiekkbc Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 THX dzisiaj to obczaję [br]Dopisany: 10 Październik 2009, 07:50_________________________________________________Koledzy jeszcze jedno pytanie, jaki rozmiar ma ten oring co uszczelnia króciec wodny?
AndyN Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 Sprawdź najpierw VAGiem czy to czujnik a dopiero później go ewentualnie wymieniaj Strzykawką z wężykiem (od kroplówki, lepszy akwaryjny) odessij tyle ile się da płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Czujnik jest niżej niż zbiorniczek, gdy po prostu go wyciągniesz będziesz mieć mały potop. Odciągnij płyn, miejsce wokół czujnika owiń jakąś szmatą, wyciągnij zawleczkę czujnika (małe szczypce), wyciągnij czujnik (montowany na wcisk, trzeba ostrożnie wyciągać), wyciągnij stary oring. ===== Tak jak pisano wyżej: statyczny kąt wtrysku poprawnie ustawiony? Świece żarowe sprawne?
tx-didi Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 Andy, to nie ta sama osoba co zalozyla watek , kolega nie zglaszal zadnych problemow.
Grzesiekkbc Opublikowano 10 Października 2009 Opublikowano 10 Października 2009 U mnie jest ciężkie palenie z rana musze kręcić kilka sekund za nim załapie. Właśnie jestem po odwózce mojej do domu i też za nim zapalił kręciłem kilka sekund. Kiedyś rozłączyłem ten czujnik i auto odpaliło po 2-3 ruchach rozrusznika. To jest powód wymiany czujnika bo myślałem że to on jest winny wszystkiemu. Co wy na to? Jeszcze go nie kupiłem tak że może coś poradzicie jeszcze przed wymiana.
tx-didi Opublikowano 11 Października 2009 Opublikowano 11 Października 2009 ta... wiec... Andy ma racje. pewnie wymiana czujnika nie zaszkodzi, lecz... przyczyny moga byc inne. Przeczytaj calosc od poczatku i sprawdz wszystkie elementy. (czujnik, ustawienie kata poczatku wtrysku, swiece) przy okazji: jezeli bedziesz zaopatrywal sie jednak w czujnik, wez razem z oringiem. (czujnik tylko orginalny)
wladek554 Opublikowano 10 Listopada 2009 Opublikowano 10 Listopada 2009 no i doczekalem sie mam ten sam problem plus urwana jedna swieca chcialem wymienic swiece i zostal zarnik w gniezdzie ponoc w 2.5 tdi to nie bedzie powodem zlego odpalania?
rogul83 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Witam serdecznie :> Chciałem się dołączyć do wątku. Dwa miesiące temu kupiłem Audi A4 1.9 TDI (AVF), rocznik 2003, auto od pierwszego właściciela w Polsce, 165.000 km przebiegu, serwisowany do końca w salonie Audi. Od dwóch tygodni mam problem opisywany w tym wątku, tj. długie zapalanie przy zimnym silniku. Można powiedzieć, że problem się rozwija, gdyż z dnia na dzień autko zapala coraz "ciężej". Piszecie, żeby rozpocząć od logów z VAG'a, jak się domyślam jest to program do diagnozowania silnika? Gdzie jest dostępny i jakie kable należy kupić aby połączyć się z silnikiem AVF? Jak dobrze zrozumiałem powodem mogą być również świece? Jak je można sprawdzić? Z góry dzięki za wszelką pomoc Pozdrawiam, Rogul
tx-didi Opublikowano 14 Grudnia 2009 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Witam serdecznie :> Chciałem się dołączyć do wątku. Dwa miesiące temu kupiłem Audi A4 1.9 TDI (AVF), rocznik 2003, auto od pierwszego właściciela w Polsce, 165.000 km przebiegu, serwisowany do końca w salonie Audi. Od dwóch tygodni mam problem opisywany w tym wątku, tj. długie zapalanie przy zimnym silniku. Można powiedzieć, że problem się rozwija, gdyż z dnia na dzień autko zapala coraz "ciężej". Piszecie, żeby rozpocząć od logów z VAG'a, jak się domyślam jest to program do diagnozowania silnika? Gdzie jest dostępny i jakie kable należy kupić aby połączyć się z silnikiem AVF? Jak dobrze zrozumiałem powodem mogą być również świece? Jak je można sprawdzić? Z góry dzięki za wszelką pomoc Pozdrawiam, Rogul w Twoim wypadku zaczalbym od wymiany filtrow (w szczegolnosci paliwa + powietrza) - chyba ze juz to zrobiles ?? potem sprawdzic swiece (na forum masa watkow) potem vag ..
rogul83 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Witam ponownie, Dzięki za odpowiedź tx-didi, po Twoim poniedziałkowym poście zaplanowałem sprawdzić w środę świece i filtry o których pisałeś (we wtorek auta nie ruszałem). Niestety nie zdążyłem.. w środę rano doświadczyłem kolejne wyjątkowo ciężkie zapalanie i o zgrozo po zapłonie autem potężnie zatrzęsło, po czym zapaliły się dwie kontrolki, które widać na zdjęciu poniżej (kontrolka po lewej świeciła, po prawej od świec migała). Po zapłonie silnik pracował równo, auto miało pełną moc a kolejne próby zapalania przebiegały bez problemu. Nie mniej jednak kontrolki zgasnąć nie chciały. Udałem się więc do znajomego mechanika. Po podłączeniu do komputera odczytaliśmy następujący błąd: 16705 P0321 ignition distributor engine speed input circut G28: range performance Znajomy odczytał to jako błąd czujnika położenia wału korbowego. Zostawiłem auto do diagnozy. Po południu telefon od znajomego, który informuje mnie, że powodem ciężkich zapłonów okazały się być nieszczelne uszczelki (o-ringi) na pompowtryskiwaczach, co według niego zdarza się często. Rzekomo przez nieszczelne uszczelki przez noc powoli dostawało się paliwo do cylindrów i powodowało ciężkie poranne zapłony. Ale skąd błąd położenia wału korbowego..? Mnie zbyt wiele to nie mówiło, ale jak są nieszczelne to wymieniamy uszczelki i dodatkowo podkładki pod pompowtryskiwaczami? Dzisiaj telefon od znajomego, że uszczelki są wymienione, ale po złożeniu całości okazało się, że auto nie ma mocy i że będzie trzeba go wyregulować.. niestety serwis Audi czas ma dopiero po nowym roku, a elektronik z którym współpracuje mój znajomy ma wolny termin dopiero w przyszłym tygodniu. Proszę o Waszą radę czy po wymianie uszczelek pompowtryskiwaczy w takim aucie normalnym jest spadek mocy i czy regulacja jest sprawą naturalną? Mam pełne zaufanie do znajomego, ale może ktoś z Was miał podobny problem i może mi w udzielić cennych wskazówek. Z góry dziękuję za wszelką pomoc, Pozdrawiam, Rogul
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się