PIXI Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 (edytowane) @kamil-vag napisał: Trochę zaktualizowałem listę poduszek silnika 1.9/2.0 TDI - AVF, AWX, AVB, BKE, BLB, BNA, BPW, BRB, BRD, BRE, BRF, BVA, BVF, BVG montowanych na przestrzeni lat: Poduszka z elektrozaworem lewa: do 06.2004 >> 8E0199379L od 06.2004 do 11.04 >> 8E0199379M od 11.2004 do 08.2008 >> 8E0199379AB od 08.2008 >> 8E0199379BF Poduszka bez elektrozaworu prawa: Na początku produkcji była też poduszka 8D0199382AE, która w A6 C5 (AVF/AWX) była wkładana aż do 2005r. do 2005 >> 8E0199382D do 2008 >> 8E0199382K od 2008 do 2009 >> 8E0199382AB od 2009 >> 8E0199382AG Przy demontażu/montażu poduszek nie ma sensu odkręcać łap silnika... Należy odkręcić 2 poduchy boczne (jedna śruba na dole druga na górze poduszki). Z odbojem przednim było różnie, jeden był montowany na stałe na pasie przednim a ruchome gniazdo na misce, drugi był z ruchomym ramieniem na misce a gniazdo ruchome przy pasie .Po odkręceniu czterech śrub poduszek podnieść silnik do góry - można dać drewienko pod miskę i lewarkiem - dwie boczne idą łatwo, ale z odbojem trzeba pokombinować - jak jest odbój na pasie przednim to trzeba unieść silnik dość wysoko by móc wyciągnąć gniazdo odboju... I pilnować, żeby wiskoza nie pękła, trzeba ją lekko odgiąć w stronę szyby... Przejrzyjcie też te fotostory: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/505792-Motor-mount-replacement-in-B7?p=8475588&viewfull=1#post8475588 http://www.audiforum.ca/a4-b5-b6-b7-b8-65/diy-oil-pan-sump-replacement-1-8t-quattro-53442/ Jak najbardziej trzeba odkręcić gniazdo odboju. Odbój ten nazywany jest ogranicznikiem momentu obrotowego. Istnieją wersje, że sam odbój jest na łapie przymocowany do miski i wtedy sprawa jest banalnie prosta: W drugim przypadku odbój jest na pasie przednim jako element stały a gniazdo przykręcone jest do miski - wtedy wymiana jest już utrudniona. Musimy wręcz na siłę wytargać gniazdo, by móc wyjąć odbój. Jak się dobrze popieści to się zmieści Ja użyłem smaru sylikonowego żeby łatwiej to wyjąć a potem wcisnąć. Sama regulacja gniazda odboju jest prosta, gniazdo ma się po prostu spierać luzem na odboju i tak skręcamy: Ogranicznik wspornika momentu obrotowego powinien przylegać pod własnym ciężarem do odbojnika gumowego wspornika momentu obrotowego Co do poduszek bocznych: Zamontować zawieszenie silnika bez naprężeń. W tym celu przed dokręceniem zawieszenia silnika ustawić silnik, lekko nim potrząsając. Przydatne momenty dokręcania przy wymianie poduszek dla 1.9 TDI AVF/AWX/AVB Zawieszenie silnika (poduszka) do: Wspornik zawieszenia silnika 40 Nm - Dolna śruba poduszki Podpora silnika 23 Nm - Górna śruba poduszki Dodam, że warto przy wymianie poduszek silnika pokusić się od razu o wymienię poduszki skrzyni biegów. Zawieszenie skrzyni biegów (poduszka) ze wspornikiem do skrzyni biegów - 23 Nm Najlepiej na sam koniec mieć poluzowane śruby poduszek skrzyni i silnika i wtedy poruszać silnikiem przód tył i na boki i dopiero wszystko poskręcać, by zlikwidować wszelkie naprężenia w układzie zawieszenia skrzyni biegów i silnika. I taka uwaga, przed wymianą zróbcie sobie zdjęcia jak są usytuowane poduszki w otworach ustalających Oznaczyć położenie montażowe połączeń śrubowych -1- i tulejek ustalających -2- na dole przy poduszce zawieszenia silnika po obu stronach. Dla różnych wersji silnika istnieją różne otwory mocujące. Myślę, że to trochę ułatwi Wam montaż Przednia guma jak również poduszka skrzyni może być Lemfordera: 31106 01 LEMFORDER 25864 01 LEMFORDER Natomiast poduszki silnika tylko oryginalne firmy AVON. 8E0199379BF 8E0199382AG Dnia 11.03.2017 o 19:47, Tajfun211 napisał: Nowe poduszki ważą jak poniżej, po wymianie zważę też swoje stare i dam znać: Prawa bez elektrozaworu 717g (ważone bez gumowej osłonki) 8E0199382AG Lewa z elektrozaworem 902g 8E0199379BF PIXI napisał: Mam pytanie do Was Koledzy , byłem dziś u machera ze względu na dziwne dżwięki pod podwoziem w czasie jazdy (nie w zawieszeniu ) ... diagnoza jednoznaczna -poduszka pod silnikiem lewa (strona kierowcy ) W ETKA znalazłem w/w część 8E0 199 379 AB ale opis części mnie zaskoczył : poduszka gumowo olejowa strona lewa elektryczna ? ;( co to znaczy elektryczna można sprawdzić stan zużycia - VAG ??? Jeśli temat mojego zapytania nie jest w odpowiednim dziale proszę Moderatora o przeniesienie go do odpowiedniego Pomocy bo chyba na stare lata nie wytrzymam Edytowane 20 Lipca 2017 przez kamil-vag 4
yaboo Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 gumowo olejowa, z czujnikiem dlatego elektryczna
PIXI Opublikowano 8 Października 2009 Autor Opublikowano 8 Października 2009 Prawa też jest gum/ole ... ale bez czujnika - więc po co i do czego ten czujnik po lewej stronie oraz dla czego tylko w jednej poduszce ? może ktoś z Was rozwinie ten temat
bartek213 Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 w mojej poprzedniej niuni b6 ake był czujnik z lewej i prawej strony ciekawe czemu u ciebie jest z jednej
Pawlo 2004 Opublikowano 8 Października 2009 Opublikowano 8 Października 2009 w mojej poprzedniej niuni b6 ake był czujnik z lewej i prawej strony ciekawe czemu u ciebie jest z jednej Raczej zastanawiałbym się na twoim miejscu dlaczego niby ty miałeś z obu stron w co zresztą wątpie, pewnie twoje niedopatrzenie Kolego PIXI ja wymieniłem tą poduszke na taką bez czujnika i wszystko jest ok, nawet zaden błąd nie wyskoczył. Dlaczego z jednej strony jest czujnik a z dugiej nie?? - tez nie mam zielonego pojęcia kolego Co do tej poduszki to w ASO kosztuje 440zł bez rabatu, ja kupiłem zamiennik i teraz czuć wibracje silnika tak więc musze kupić ori w ASO
PIXI Opublikowano 9 Października 2009 Autor Opublikowano 9 Października 2009 Pawlo 2004 za pomoc ... jak zdjagnozowałeś usterkę i jakie były objawy uszkodzenia poduszki ???
Pawlo 2004 Opublikowano 9 Października 2009 Opublikowano 9 Października 2009 Objawy: - dziwne stukanie, bardziej podobne do strzelania przy ruszaniu i zmianie biegu. - po ściągnięciu osłony dolnej silnika było widoczne pęknięcie Po za tym nic innego się nie działo, mam na myśli jakieś stukanie przy odpalaniu czy gaszeniu. Po wymianie "strzelanie" ustąpiło ale drgania doszły w to miejsce bo jak wyżej napisałem chciałem zaoszczędzić i kupiłem zamiennik i tak zaoszczędziłem, ze teraz musze kupić jeszcze raz poduszke tyle ze ori. Wymiana banalnie prosta, zajmuje 15 minutek, więcej czasu zajmuje ściągnięcie osłony silnika
PIXI Opublikowano 9 Października 2009 Autor Opublikowano 9 Października 2009 Paweł serdeczne dzięki ... objawy mam podobne co Ty ale na początku myślałem że to poduszka pod skrzynią biegów .Szkoda że zapodałeś zamiennik. Też się zastanawiałem ale róznica w cenie (140 zł mnie przekonała do ORI ) Wymiana wiem ale jak dla mnie trochę dłużej ale myślę że dam sobie radę w kanale Pozdrawiam i dzięki Pawlo2004
michal_g84 Opublikowano 9 Października 2009 Opublikowano 9 Października 2009 Prawa też jest gum/ole ... ale bez czujnika - więc po co i do czego ten czujnik po lewej stronie oraz dla czego tylko w jednej poduszce ? może ktoś z Was rozwinie ten temat Po to żebyś mógł Vag-a podłączyć i wiedzieć o tym że to poduszka od silnika tak stuka
PIXI Opublikowano 9 Października 2009 Autor Opublikowano 9 Października 2009 Napewno ??/ Powiedz jak podłącze VAG-a to gdzie tego szukać ( nie mam zielonego pojęcia - podpowiedz proszę ) . Jednym słowem mogę potwierdzić diagnozę mechanika o zepsutej poduszce bo na kompie wywali błąd poduszki tak ?
Musashi Opublikowano 9 Października 2009 Opublikowano 9 Października 2009 Napewno ??/ Powiedz jak podłącze VAG-a to gdzie tego szukać ( nie mam zielonego pojęcia - podpowiedz proszę ) . Jednym słowem mogę potwierdzić diagnozę mechanika o zepsutej poduszce bo na kompie wywali błąd poduszki tak ? nie zawsze
PIXI Opublikowano 9 Października 2009 Autor Opublikowano 9 Października 2009 Kolego Musashi są jakieś wyjątki mógłbyś napisać coś więcej I proszę :notworthy:Kolegów o pomoc z VAG gdzie tej poduszki szukać
Sysiek Opublikowano 9 Października 2009 Opublikowano 9 Października 2009 w mojej poprzedniej niuni b6 ake był czujnik z lewej i prawej strony ciekawe czemu u ciebie jest z jednej Raczej zastanawiałbym się na twoim miejscu dlaczego niby ty miałeś z obu stron w co zresztą wątpie, pewnie twoje niedopatrzenie Kolego PIXI ja wymieniłem tą poduszke na taką bez czujnika i wszystko jest ok, nawet zaden błąd nie wyskoczył. Dlaczego z jednej strony jest czujnik a z dugiej nie?? - tez nie mam zielonego pojęcia kolego Co do tej poduszki to w ASO kosztuje 440zł bez rabatu, ja kupiłem zamiennik i teraz czuć wibracje silnika tak więc musze kupić ori w ASO Tez mam obie poduszki z czujnikami, nawidoczniej 2.5 tak maja a 1.9 maja tylko w jednej czujnik a i ich wielkosc i cena jest inna ... Do 1.9 kosztowala cos ok 370 a do 2.5 placilem ostatnio 412 za sztuke ... Co do poduszek bez czujnika .. poprzedni wlasciciel mojego auta chcial zaoszczedzic pare groszy i wsadzil wlasnie takie. Wytrzymaly nieco ponad 4 miechy i obie zdechly tak ze lepiej dolozyc pare groszy i bedzie spokoj na duzo dluzej.
PIXI Opublikowano 9 Października 2009 Autor Opublikowano 9 Października 2009 Sysiek dzięki za podpowiedż kupię taką jak powinna być ori czyli elektryczną .... Nadal nie wiem czy są jakieś wyjątki jak Musashi pisał i na VAG-u gdzie ją szukać Może ktoś ...coś pomoże
Daimos Opublikowano 9 Października 2009 Opublikowano 9 Października 2009 ... Co do poduszek bez czujnika .. poprzedni wlasciciel mojego auta chcial zaoszczedzic pare groszy i wsadzil wlasnie takie. Wytrzymaly nieco ponad 4 miechy i obie zdechly tak ze lepiej dolozyc pare groszy i bedzie spokoj na duzo dluzej. A co ma obecność czujnika do wytrzymałości poduszki? Po prostu były nieodpowiednie i padły. Jak chcecie kupić ori poduszki z ASO za przystępną cenę to napiszcie do kolegi rtocki
Pawlo 2004 Opublikowano 9 Października 2009 Opublikowano 9 Października 2009 Sysiek nie wiem czy zauważyłeś ale ty masz b5 i moze dlatego masz czujniki w obu poduszkach :gwizdanie: PIXI kolega musashi ma na myśli to, ze nie zawsze na VAG-u pokazuje, ze poduszka jest uszkodzona :gwizdanie: u mnie akurat nic nie pokazało a poduszka była rozwalona w 3 d*py Ori w ASO jak juz pisałem wyżej kosztuje 440zł bez rabatu do mojego AVF-a
PIXI Opublikowano 9 Października 2009 Autor Opublikowano 9 Października 2009 PIXI kolega musashi ma na myśli to, ze nie zawsze na VAG-u pokazuje, ze poduszka jest uszkodzona :gwizdanie: u mnie akurat nic nie pokazało a poduszka była rozwalona w 3 d*py Dzięki ale powiedz gdzie tego szukać na VAG-u bo jestem w 3 d*py za murzynami :> i proszę bez podtekstów Daimos dzięki za info odnośnie Kolegi Rtocki
Pawlo 2004 Opublikowano 9 Października 2009 Opublikowano 9 Października 2009 Co do VAG-a to mnie się nie pytaj bo to odstępuje zawsze mojemu znajomemu co ma zakład elektomechaniczny, tak więc sorry PIXI ale w tej sprawie ci nie pomoge
PIXI Opublikowano 9 Października 2009 Autor Opublikowano 9 Października 2009 Co do VAG-a to mnie się nie pytaj bo to odstępuje zawsze mojemu znajomemu co ma zakład elektomechaniczny, tak więc sorry PIXI ale w tej sprawie ci nie pomoge Dzięki za chęć pomocy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się