Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 ADR] Istne czary z temperaturą silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i u mnie sprawa się wyjaśniła - była ( a właściwie jest) winna temu uszczelka pod głowicą - dzisiaj jadać do domu coś walnelo, znikła moc, silnik po chwili zgasł, a jak zajrzałem pod maskę to zalane było po stronie pasażera w silniku. Nawet nie próbowałem jej juz zapalać, na linkę i do domu, jutro ją obejrzę. Także ostrzegam innych -te objawy to zapewne uszczelka i warto to sprawdzić. Mogę ja teraz próbować odpalić, czy będzie to niebezpieczne dla silnika?

Opublikowano

U mnie uszczelka ok. Dzisiaj robilem taki tescik ze temp byla znowu 107 na klimatronku i na postoju wlaczylem na maxa ogrzewanie i lecialo chlodne powietrze...czyli smiem twierdzc ze silnk wcale takiej temp nie ma jak wskazuje

Opublikowano

Witam

Proszę o małe wyjaśnienie - jeżeli temperatura cieczy chłodzącej skacze od 90 do 102 stopni czy przyczyną może być termostat. Ogólnie w każdym poście opisujące się że wadliwy termostat to temperatura za niska, poniżej 90 stopni.

Pozdr

Opublikowano

Witam

Proszę o małe wyjaśnienie - jeżeli temperatura cieczy chłodzącej skacze od 90 do 102 stopni czy przyczyną może być termostat. Ogólnie w każdym poście opisujące się że wadliwy termostat to temperatura za niska, poniżej 90 stopni.

Pozdr

oczywiście, w druga stronę tez to działa jeśli termostat jest jak mówisz wadliwy to może równie dobrze otwierać za późno i temp. będzie za wysoka.

Opublikowano

W weekend kilkakrotnie sprawdzaęłem temp. po zgaszeniu - zależnie od 90 albo 89st.C leciała w dół, nie było jakiegokolwiek skoku w górę.

Opublikowano

Panowie, chciałem kupić w ASO czujnik temperatury cieczy chłodzącej i okazało sie ze do modelu ADR z 97r. ma dwa czujniki 4-pinowe: czarny o numerze 058919511A i niebieski 059919511. Który powinienem kupić?

Oraz może ktoś ma sposób na szybką wymianę, jakieś wskazówki?

Pozdro

Opublikowano

Bardzo szybki sposób to wyciągnąć zawleczkę, przygotować czujnik do wymiany i szybko wyciągnąć stary i włożyć nowy.

Można to zrobić nawet bez spuszczania płynu tylko na zimnym silniku.

Mi się udało :decayed:

Opublikowano

Panowie, chciałem kupić w ASO czujnik temperatury cieczy chłodzącej i okazało sie ze do modelu ADR z 97r. ma dwa czujniki 4-pinowe: czarny o numerze 058919511A i niebieski 059919511. Który powinienem kupić?

Oraz może ktoś ma sposób na szybką wymianę, jakieś wskazówki?

Pozdro

A nie sprawdzałeś jaki masz?

Opublikowano

Chciałem iść po łatwiźnie :), myślałem że ktoś mi podpowie. Sprawdzę to ale w sobotę, bo w tygodniu po 17 już za ciemno.[br]Dopisany: 08 Listopad 2007, 08:55 _________________________________________________Dzisiaj trochę pobawiłem sie VAGiem w temacie temperatury cieczy chłodzącej. Sprawdzałem temperaturę na vagu i na blacie (na klimatronicu nie mogę).

Rozgrzanie zimnego silnika, wolne obroty po odpaleniu - vag pokazywał około 10 stopni zawsze mniejsza temperaturę na na blacie, wskazówka wskazała 90, na vagu było około 80. W tym momencie temperatura na vagu dalej powoli rosła do 99 stopni, na blacie wskazywało 90. Gdy na vagu było około 99 wskazówka na blacie przesunęła sie z 90 na 100.

W jeździe po mieście temperatur utrzymywała w zakresie 99-102 stopni (na vagu i blacie).

Po zatrzymaniu się na parkingu na wolnych obrotach po jakimś czasie temperatura spadła do 96 stopni na vagu, na blacie do 90.

Ponowna próba miasto -parking wskazała podobnie.

Mój przypadek opisywałem w postach powyżej. Było wymienione: płyn chłodnicy G11, termostat (nie oryginalny), termo włącznik drugiego wentylatora i wisko.

Na chwile obecną wpierw wymienię czujnik temperatury i jeśli to nie pomoże to także termostat na oryginalny. A później sie okaże.

Pozdr

[br]Dopisany: 10 Listopad 2007, 17:51 _________________________________________________Niestety ale temat nie rozwiązany :confused4:.

Wymieniłem czujnik i termostat na oryginalny - bez zmiany, w dalszym ciągu temperatura utrzymuje sie na poziomie 100 stopni.

Będąc na kanale, po wymianie termostatu chciałem sprawdzić czy po przekroczeniu 90 stopni wąż od termostatu do chłodnicy sie nagrzeje. I tu moje zaniepokojeniu ponieważ wąż był zimny, chłodnica na dole to samo. Nie miałem zbyt wiele czasu, ale ten wąż był cały czas chłodny.

Stary termostat był OK, w ganku podgrzewanej wody sie otworzył.

Czy to może być problem z pompa wody?

W chwili obecnej pozostało mi tylko wymienić pompę wody.

Chyba ze mam gdzieś zatkany obieg wody. Uszczelka głowicy to chyba nie to - brak typowych oznak.

Czekam na kolegów rady - bo sam lekko opadam z sił.

Pozdr

Opublikowano

przy 90 st.C termostat jest minimalnie uchylony i tymsamym przepływ jest bardzo niewielki - bardziej patrz od spodu węża - myślę że był przynajmniej letni.

Opublikowano

myśle że masz wszystko OK ja też tak miałem po wymianie na ori płynu, czujnika, termostatu

na budziku 90 C

na klimatroniku 101 C

na vagu 93-94 C

a waż na dole zimny

Opublikowano

Kaczy: pompa niedomaga i zachwile [stanie](plastikowy wirnik razsadzony przez rdze,jeszcze kręci,załapuje , przerywa) z tąd ta temperatura

Opublikowano

W przypadku wymiany pompy wody jaka powinienem kupić?? Na allegro są takich firm: SFEC, SKF, RUVILLE, QAP, DENCKERMANN, ceny od 60zł wzwyż. Czy musi być orginał z ASO??

Opublikowano

SKF ma dobrą opinię

Opublikowano
SKF ma dobrą opinię

Faktycznie, szukając info na forum wiele osób zakłada SKF, najtaniej znalazłem za 170zł.

Ale, rozmawiałem z moim mechanikiem którym sie wspomagam w sprawach które mnie przerastają i powiedział że według jego pompa jest Ok, gdyby była wadliwa to by woda mi się gotowała, miałbym problem z ciepłym powietrzem w nawiewach.

W moim przypadku silnik nagrzewa sie po około 4km w ruchu miejskim, ciepłe powietrze też leci, ale temperatura cały czas waha sie pomiędzy 99-102 stopni.

Opublikowano
SKF ma dobrą opinię

Faktycznie, szukając info na forum wiele osób zakłada SKF, najtaniej znalazłem za 170zł.

Ale, rozmawiałem z moim mechanikiem którym sie wspomagam w sprawach które mnie przerastają i powiedział że według jego pompa jest Ok, gdyby była wadliwa to by woda mi się gotowała, miałbym problem z ciepłym powietrzem w nawiewach.

W moim przypadku silnik nagrzewa sie po około 4km w ruchu miejskim, ciepłe powietrze też leci, ale temperatura cały czas waha sie pomiędzy 99-102 stopni.

Ta temperature pokazuje ci w ktorym miejscu ? budzik? klimatronic? vag? U mnie budzik 90 po zgaszeniu i wlaczeniu 105 klimatronic kolo 100 caly czas jak zgasze i zapale to 107 a vag 94-97 i olalem to bo sprawdzalem plyn chlodniczy i nic mi nie gotuje

Opublikowano
Ta temperature pokazuje ci w ktorym miejscu ? budzik? klimatronic? vag?

VAG i budzik pokazują prawie to samo, budzik zawyża około 2 stopni.

Mój mechanik powiedział abym na razie odpuścił sobie temat, dopóki mi sie nic nie gotuje i sie nie przegrzewa powyżej 102 stopni.. Mam jeździć, jeśli sie pogorszy to będzie trzeba zacząć od czyszczenia układu, może wymiany chłodnicy i tak dalej...

Opublikowano

a może ktoś wymienić objawy zepsutej pompy wody w a4...

Opublikowano

zależnie co padło ale najczęściej to auto przegrzewa się bardzo szybko

Opublikowano

No i wracam do problemu temperatury, nic sie nie zmieniło od ostatniego postu. Będę wymieniał chłodnice. Czy jest coś co można przy okazji zrobić - mając przód i chłodnice zdemontowaną? Na co zwrócić uwagę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...