Hubert Opublikowano 27 Października 2007 Opublikowano 27 Października 2007 No i u mnie sprawa się wyjaśniła - była ( a właściwie jest) winna temu uszczelka pod głowicą - dzisiaj jadać do domu coś walnelo, znikła moc, silnik po chwili zgasł, a jak zajrzałem pod maskę to zalane było po stronie pasażera w silniku. Nawet nie próbowałem jej juz zapalać, na linkę i do domu, jutro ją obejrzę. Także ostrzegam innych -te objawy to zapewne uszczelka i warto to sprawdzić. Mogę ja teraz próbować odpalić, czy będzie to niebezpieczne dla silnika?
TTom3k Opublikowano 27 Października 2007 Opublikowano 27 Października 2007 U mnie uszczelka ok. Dzisiaj robilem taki tescik ze temp byla znowu 107 na klimatronku i na postoju wlaczylem na maxa ogrzewanie i lecialo chlodne powietrze...czyli smiem twierdzc ze silnk wcale takiej temp nie ma jak wskazuje
Kaczy Opublikowano 28 Października 2007 Opublikowano 28 Października 2007 Witam Proszę o małe wyjaśnienie - jeżeli temperatura cieczy chłodzącej skacze od 90 do 102 stopni czy przyczyną może być termostat. Ogólnie w każdym poście opisujące się że wadliwy termostat to temperatura za niska, poniżej 90 stopni. Pozdr
schiller Opublikowano 28 Października 2007 Opublikowano 28 Października 2007 Witam Proszę o małe wyjaśnienie - jeżeli temperatura cieczy chłodzącej skacze od 90 do 102 stopni czy przyczyną może być termostat. Ogólnie w każdym poście opisujące się że wadliwy termostat to temperatura za niska, poniżej 90 stopni. Pozdr oczywiście, w druga stronę tez to działa jeśli termostat jest jak mówisz wadliwy to może równie dobrze otwierać za późno i temp. będzie za wysoka.
adadur Opublikowano 29 Października 2007 Opublikowano 29 Października 2007 W weekend kilkakrotnie sprawdzaęłem temp. po zgaszeniu - zależnie od 90 albo 89st.C leciała w dół, nie było jakiegokolwiek skoku w górę.
Kaczy Opublikowano 7 Listopada 2007 Opublikowano 7 Listopada 2007 Panowie, chciałem kupić w ASO czujnik temperatury cieczy chłodzącej i okazało sie ze do modelu ADR z 97r. ma dwa czujniki 4-pinowe: czarny o numerze 058919511A i niebieski 059919511. Który powinienem kupić? Oraz może ktoś ma sposób na szybką wymianę, jakieś wskazówki? Pozdro
Gość spedyt Opublikowano 7 Listopada 2007 Opublikowano 7 Listopada 2007 Bardzo szybki sposób to wyciągnąć zawleczkę, przygotować czujnik do wymiany i szybko wyciągnąć stary i włożyć nowy. Można to zrobić nawet bez spuszczania płynu tylko na zimnym silniku. Mi się udało
adadur Opublikowano 8 Listopada 2007 Opublikowano 8 Listopada 2007 Panowie, chciałem kupić w ASO czujnik temperatury cieczy chłodzącej i okazało sie ze do modelu ADR z 97r. ma dwa czujniki 4-pinowe: czarny o numerze 058919511A i niebieski 059919511. Który powinienem kupić? Oraz może ktoś ma sposób na szybką wymianę, jakieś wskazówki? Pozdro A nie sprawdzałeś jaki masz?
Kaczy Opublikowano 2 Grudnia 2007 Opublikowano 2 Grudnia 2007 Chciałem iść po łatwiźnie , myślałem że ktoś mi podpowie. Sprawdzę to ale w sobotę, bo w tygodniu po 17 już za ciemno.[br]Dopisany: 08 Listopad 2007, 08:55 _________________________________________________Dzisiaj trochę pobawiłem sie VAGiem w temacie temperatury cieczy chłodzącej. Sprawdzałem temperaturę na vagu i na blacie (na klimatronicu nie mogę). Rozgrzanie zimnego silnika, wolne obroty po odpaleniu - vag pokazywał około 10 stopni zawsze mniejsza temperaturę na na blacie, wskazówka wskazała 90, na vagu było około 80. W tym momencie temperatura na vagu dalej powoli rosła do 99 stopni, na blacie wskazywało 90. Gdy na vagu było około 99 wskazówka na blacie przesunęła sie z 90 na 100. W jeździe po mieście temperatur utrzymywała w zakresie 99-102 stopni (na vagu i blacie). Po zatrzymaniu się na parkingu na wolnych obrotach po jakimś czasie temperatura spadła do 96 stopni na vagu, na blacie do 90. Ponowna próba miasto -parking wskazała podobnie. Mój przypadek opisywałem w postach powyżej. Było wymienione: płyn chłodnicy G11, termostat (nie oryginalny), termo włącznik drugiego wentylatora i wisko. Na chwile obecną wpierw wymienię czujnik temperatury i jeśli to nie pomoże to także termostat na oryginalny. A później sie okaże. Pozdr [br]Dopisany: 10 Listopad 2007, 17:51 _________________________________________________Niestety ale temat nie rozwiązany . Wymieniłem czujnik i termostat na oryginalny - bez zmiany, w dalszym ciągu temperatura utrzymuje sie na poziomie 100 stopni. Będąc na kanale, po wymianie termostatu chciałem sprawdzić czy po przekroczeniu 90 stopni wąż od termostatu do chłodnicy sie nagrzeje. I tu moje zaniepokojeniu ponieważ wąż był zimny, chłodnica na dole to samo. Nie miałem zbyt wiele czasu, ale ten wąż był cały czas chłodny. Stary termostat był OK, w ganku podgrzewanej wody sie otworzył. Czy to może być problem z pompa wody? W chwili obecnej pozostało mi tylko wymienić pompę wody. Chyba ze mam gdzieś zatkany obieg wody. Uszczelka głowicy to chyba nie to - brak typowych oznak. Czekam na kolegów rady - bo sam lekko opadam z sił. Pozdr
adadur Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 przy 90 st.C termostat jest minimalnie uchylony i tymsamym przepływ jest bardzo niewielki - bardziej patrz od spodu węża - myślę że był przynajmniej letni.
wiki Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 myśle że masz wszystko OK ja też tak miałem po wymianie na ori płynu, czujnika, termostatu na budziku 90 C na klimatroniku 101 C na vagu 93-94 C a waż na dole zimny
malatay Opublikowano 7 Grudnia 2007 Opublikowano 7 Grudnia 2007 Kaczy: pompa niedomaga i zachwile [stanie](plastikowy wirnik razsadzony przez rdze,jeszcze kręci,załapuje , przerywa) z tąd ta temperatura
Kaczy Opublikowano 10 Grudnia 2007 Opublikowano 10 Grudnia 2007 W przypadku wymiany pompy wody jaka powinienem kupić?? Na allegro są takich firm: SFEC, SKF, RUVILLE, QAP, DENCKERMANN, ceny od 60zł wzwyż. Czy musi być orginał z ASO??
Kaczy Opublikowano 12 Grudnia 2007 Opublikowano 12 Grudnia 2007 SKF ma dobrą opinię Faktycznie, szukając info na forum wiele osób zakłada SKF, najtaniej znalazłem za 170zł. Ale, rozmawiałem z moim mechanikiem którym sie wspomagam w sprawach które mnie przerastają i powiedział że według jego pompa jest Ok, gdyby była wadliwa to by woda mi się gotowała, miałbym problem z ciepłym powietrzem w nawiewach. W moim przypadku silnik nagrzewa sie po około 4km w ruchu miejskim, ciepłe powietrze też leci, ale temperatura cały czas waha sie pomiędzy 99-102 stopni.
TTom3k Opublikowano 12 Grudnia 2007 Opublikowano 12 Grudnia 2007 SKF ma dobrą opinię Faktycznie, szukając info na forum wiele osób zakłada SKF, najtaniej znalazłem za 170zł. Ale, rozmawiałem z moim mechanikiem którym sie wspomagam w sprawach które mnie przerastają i powiedział że według jego pompa jest Ok, gdyby była wadliwa to by woda mi się gotowała, miałbym problem z ciepłym powietrzem w nawiewach. W moim przypadku silnik nagrzewa sie po około 4km w ruchu miejskim, ciepłe powietrze też leci, ale temperatura cały czas waha sie pomiędzy 99-102 stopni. Ta temperature pokazuje ci w ktorym miejscu ? budzik? klimatronic? vag? U mnie budzik 90 po zgaszeniu i wlaczeniu 105 klimatronic kolo 100 caly czas jak zgasze i zapale to 107 a vag 94-97 i olalem to bo sprawdzalem plyn chlodniczy i nic mi nie gotuje
Kaczy Opublikowano 12 Grudnia 2007 Opublikowano 12 Grudnia 2007 Ta temperature pokazuje ci w ktorym miejscu ? budzik? klimatronic? vag? VAG i budzik pokazują prawie to samo, budzik zawyża około 2 stopni. Mój mechanik powiedział abym na razie odpuścił sobie temat, dopóki mi sie nic nie gotuje i sie nie przegrzewa powyżej 102 stopni.. Mam jeździć, jeśli sie pogorszy to będzie trzeba zacząć od czyszczenia układu, może wymiany chłodnicy i tak dalej...
Pawełek Opublikowano 26 Marca 2008 Opublikowano 26 Marca 2008 a może ktoś wymienić objawy zepsutej pompy wody w a4...
adadur Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 zależnie co padło ale najczęściej to auto przegrzewa się bardzo szybko
Kaczy Opublikowano 28 Marca 2008 Opublikowano 28 Marca 2008 No i wracam do problemu temperatury, nic sie nie zmieniło od ostatniego postu. Będę wymieniał chłodnice. Czy jest coś co można przy okazji zrobić - mając przód i chłodnice zdemontowaną? Na co zwrócić uwagę?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się