Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 ASB] A4 3,0 TDi 233ps Dpf by Patrox


Patrox

Rekomendowane odpowiedzi

...czyli jak sie bede nudzic po sofcie od Rogala to nastepny etap - DPF out plus FMIC w miejsce tych dwoch coolerkow ktore i tak sa zasloniete...

Podobno Masters robił 300PS bez wicinania DPFa, tylko nie wiem czy wydech i kata robili nowe.

Sory Patrox ze taki OT ciagne w Twoim temacie, ale nie daje mi spokoju ten FMIC...

bo na razie jest dobrze, ale pewnie po sofcie i w cieple dni to moje dwa ORI coolerki sie spoca, wiec cos trzeba bedzie im pomoc.

ale zastanawia mnie sens wyrzucania ich calkiem, skoro im wiecej chlodzenia tym lepiej to dlaczego nie dolozyc trzeciego centralnie, zachowujac dwa istniejace. wtedy mozemy teoretycznie wrzucic duzo mniejszy niż ten tutaj i uzyskac podobna powierzchnie chlodzenia. intercoolery sa polaczone rura metalowa biegnaca dokladnie pod chlodnicami. gdyby zamiast tego polaczenia zrobic wlasne ktore po dordze bedzie coolerem, to nie byloby sensowne?

no bo wyrzucic te dwa i na sile upychac duzy FMIC a po tych dwoch zostaja dwa psute marnujace sie miejsca zostaja..

chyba ze maja one np. duze opory czy cos.. to mowicie jakie sa argumenty ANTY takiemu rozwizaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)to mowicie jakie sa argumenty ANTY takiemu rozwizaniu...

Zastanawiałem się kiedyś nad czymś podobnym w moim paździerzu :naughty:

Guru tego forum, Poziek vel "Księgowy" zaczął ględzić coś o zbyt dużym turbo lagu ...

Ale ja nie wiem czy on się zna :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 coolery to dużo zakrętów i labirynt który musi pokonać powietrze, co jest wrogiem przepływu, w odróżnieniu do FMIC w którym pojemność jest w jednej bryle połączona rurami bez ostrych zakrętów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 coolery to dużo zakrętów i labirynt który musi pokonać powietrze, co jest wrogiem przepływu, w odróżnieniu do FMIC w którym pojemność jest w jednej bryle połączona rurami bez ostrych zakrętów.

no w tym ukladzie nie ma wiecej zakretow niz obecnie bo zastepujesz po prostu istneijaca rure, intercoolerem,

a lag to zalezy bardziej od pojemnosci niz ilosci ...

jakby dobrze dobrac to efekt powinien byc taki sam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 coolery to dużo zakrętów i labirynt który musi pokonać powietrze, co jest wrogiem przepływu, w odróżnieniu do FMIC w którym pojemność jest w jednej bryle połączona rurami bez ostrych zakrętów.

no w tym ukladzie nie ma wiecej zakretow niz obecnie bo zastepujesz po prostu istneijaca rure, intercoolerem,

a lag to zalezy bardziej od pojemnosci niz ilosci ...

jakby dobrze dobrac to efekt powinien byc taki sam...

wydaje mi się że wizyta powietrza w każdym coolerze powoduje zawirowania... A im więcej coolerów tym więcej zawirowań :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że wizyta powietrza w każdym coolerze powoduje zawirowania... A im więcej coolerów tym więcej zawirowań :mysli:

:good:

im więcej zawirowań tym większe tarcie

im większe tarcie tym większa temperatura

i nasze 3 coolery madafakery będą chłodzić słabiej niż jeden, centralny...

i koło się zamyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktoś tego próbował w realu? są opcje z smic, 2smic, fmic które można porównać, ale nie widziałem nigdzie by ktoś podjął się sprawdzenia wydajności takiego rozwiązania jak przedstawił OLO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kumam ze moze z powodu zawirowan moze byc to mniej korzystne niz jeden wielki FMIC, ale skoro nie chodzi o to zeby z auta robic 350koni ani zeby robic potwora ktory z kilometra pokazuje FMIC upchniety pod grill, do ktorego trzeba pewnie wyciac jakies elementy zderzaka i moze belki itp. to czemu nie sprawdzic prostszego rozwiazania...

dwa SMIC i tak jako tako daja sobie rade, pytalem o przewage FIMC i glowny argument to byl wieszky przeplyw powietrza w tym miejscu bo wilekoscia ten cooler np a nowej a4 nie grzeszy.

a w 3.0 coolery sa polaczone ze soba dosyc specyficznie, i wlasnie te ich polaczenie, rura biegnaca pod chlodnicami, stanowiaca jednoczesnie belke pod poduszke silnika, wydaje mi sie najslabszym ogniwem tego ukladu. belka ma taki sobie przekroj , do tego na pewno nie pomaga jezeli chodzi o ilosc zakretow...

nie chodzi o to zeby robic rewolucje i nie chce wmawiac ze to jakeis cudowne wyjscie, po prostu mysle ze wzrost wydajnosci ukladu chlodzenia powietrza z powodu dodatkowej powierzchni bedzie wiekszy niz klopoty powstale w wyniku dodatkowego miejsca do powstania wirow czy innych zjawisk.

bo nie watpie ze jeden duzy IC, ze zrobionymi od podstaw dolotami, gdzie skracamy maksymalnie droge powietrza bedzie lepszy, ale duzo mniej klopotliwe jest dolozenei niskiego coolerka, ktory zmiesci sie pod aluminiowa belka i wspomoze dwa smic... dlatego dopytuje bo moze jest jakis powod dla ktorego nie powinienem tak robic...

szukam kompromisu ;]

___

jezeli uwazacie ze to calkowicie bez sensu bo nic sie nie poprawi to chetnie dam sie przekonac,

a jezeli ktos jednak widzi jakis sens takiej przerobki bo jest mniej inwazyjna, latwiejsza do ogarniecia i pewnie tansza to jakie Waszym zdaniem powinien miec parametry taki dodatkowy FMIC....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trenuj :wink4:

zrób logi IAT przed robotą, i po robocie i podziel się wynikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OLO, a moze jakies wieksze smic'i?

Ciekawe jaka jest roznica miedzy tymi z RS4 B5 [cale aluminiowe] (lub np. RS6 C5), a tymi w B7 3.0TDI? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OLO, a moze jakies wieksze smic'i?

Ciekawe jaka jest roznica miedzy tymi z RS4 B5 [cale aluminiowe] (lub np. RS6 C5), a tymi w B7 3.0TDI? :mysli:

Albo z Q7 6.0 tdi, tylko nie wiem czy się zmieszczą:

http://allegro.pl/item987453332_intercooler_interculer_audi_q7_6_0_tdi_v12.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OLO, a moze jakies wieksze smic'i?

Ciekawe jaka jest roznica miedzy tymi z RS4 B5 [cale aluminiowe] (lub np. RS6 C5), a tymi w B7 3.0TDI? :mysli:

Albo z Q7 6.0 tdi, tylko nie wiem czy się zmieszczą:

http://allegro.pl/item987453332_intercooler_interculer_audi_q7_6_0_tdi_v12.html

Noo, takie coolery to już powierzchnię mają nie najgorszą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciagle sie zastanawiam dlaczego do 3.0TDI wsadzili takie male pirdki,gdzie 2.5TDI mialo fajny fimic:

http://allegro.pl/item1018692273_audi_a6_2_5_tdi_chlodnica_interkuler_intercooler.html#gallery

jesteś za głupi, żeby zrozumieć czym kierowali się specjaliści :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo .... :guma::bokser:

====

Ile wytrzymują przebiegu wtryski po zapodaniu takiego koksu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciagle sie zastanawiam dlaczego do 3.0TDI wsadzili takie male pirdki,gdzie 2.5TDI mialo fajny fimic:

http://allegro.pl/item1018692273_audi_a6_2_5_tdi_chlodnica_interkuler_intercooler.html#gallery

Tylko, że ten ic w a6 c5 2.5TDI siedzi między chłodnicą klimy a chłodnicą wody. Z czego obie go grzeją w lato(dość mocno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...