aju Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 ma ma, chodzi o ten czujnik Ale ten czujnik nie jest powiązany z świecami płynu chłodzącego, no chyba że czegoś nie wiem
ksiadz99 Opublikowano 17 Października 2009 Autor Opublikowano 17 Października 2009 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=86613 tym sie wzorowalem.. ale moze jest blad w tlumaczeniu opisu błędu
bolo73 Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 za nic w swiecie nie moge tego w etce znalezc.podobnie jak samych swiec ETKA: Grupa 1 - Sinik, sprzęgło, rys. nr 121-40 poz. 22 - kołnierz przy głowicy, grupa 9 - wyposażenie elektr. rys. nr 905-10 poz. 24 - świeca żarowa. Czujnik G72 ma znaczenie, informuje sterownik siln. o temp. powietrza zasysanego, jeżeli jest on uszkodzony, sterownik wystawia wartość zastępczą i nie włączy podgrzewaczy.
aju Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 myślałem że czujnik temp cieczy będzie informował czy ma grzać świece czy nie
bolo73 Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 Nie tylko, musi być informacja z obu czujników.
ksiadz99 Opublikowano 17 Października 2009 Autor Opublikowano 17 Października 2009 bolo podaj prosze numer tego czujnika (chyba ze to jednak jest ten ktory znalazlem bo wybaczcie ale nie ogarniam)
bolo73 Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 To ten, który znalazłeś, 028 906 081
ksiadz99 Opublikowano 17 Października 2009 Autor Opublikowano 17 Października 2009 a wiec w przypadku kolegi Piotra to chyba na dzien dobry do wymiany jest ten czujnik - 028 906 081 [br]Dopisany: 17 Październik 2009, 18:46_________________________________________________a do samego Piotra - dlaczego sprawdzales bezpiecznik 80A ? z tego co pisali poprzednicy za te swiece odpowiadaja bezpieczniki 25A i 50A.. ten 80A jest chyba od swiec zarowych silnika dlatego brak napiecia
piotr20997 Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 a do samego Piotra - dlaczego sprawdzales bezpiecznik 80A ? z tego co pisali poprzednicy za te swiece odpowiadaja bezpieczniki 25A i 50A.. ten 80A jest chyba od swiec zarowych silnika dlatego brak napiecia Sprawdzałem po prostu wszystkie bezpieczniki. Też tak myślę że ten bezpiecznik 80A to jest od świec żarowych i nie mogło na nim być napięcia, ponieważ w chwili nagrzania świec jest rozłączany obwód.
zibizab Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 Ale się narobiło w temacie-a możę coś teraz o świecach płomieniowych,
audiomaniak Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 czy do 1-Zeta da radę dołożyć takie świece? Z tego co pamiętam to na króćcu jest tylko zaślepione miejsce na czujnik temp. ja w 1-zet silniku też miałem te swiece
ksiadz99 Opublikowano 17 Października 2009 Autor Opublikowano 17 Października 2009 ja w 1-zet silniku też miałem te swiece dzialajace? po jakim czasie wialo cieplym powietrzem?
DeeJay_Kill Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 Dołączam się do tematu. Oryginalnie u mnie nie było króćca ze świecami, jednak został on wymieniony z plastikowego na aluminiowy, w którym są świece podgrzewające płyn. Czy ktoś się orientuje, jak wygląda sprawa z podłączeniem tych świec? Czy jest jakiś pin w ECU, tudzież czujnik, do którego można się podpiąć? Wiadomo, że świece nie mogą działać cały czas, więc jeżeli ECU nie ma osobnego wyjścia, to trzeba by zrobić jakiś moduł, który załączy świece w temp. poniżej 5 stopni (akurat ten sygnał można wziąć ze świec żarowych silnika, bo są włączane własnie poniżej 5 stopni) na jakieś 10 min... Generalnie moja sugestia jest taka - prawdopodobnie auto gdzieś ma wyjście na te świece (któryś pin ECU), jeśli jednak czegoś takiego nie ma, to po prostu zrobi się prosty układ na 555 z mocnym przekaźnikiem, który włączy nam podgrzewanie, jeśli temp. otoczenia jest <5 stopni, czyli podczas załączenia świec żarowych. Proszę o porady, jeśli ktoś jest zorientowany w temacie;)
audiomaniak Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 ja w 1-zet silniku też miałem te swiece dzialajace? po jakim czasie wialo cieplym powietrzem? po przejechaniu ok 5-6km przy temperaturze w okolicach zera było ciepło, ale czy one działały nigdy nie sprawdzałem
ksiadz99 Opublikowano 18 Października 2009 Autor Opublikowano 18 Października 2009 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15320&page=2[br]Dopisany: 17 Październik 2009, 23:31_________________________________________________mam jeszcze pytanie, czy jezeli odkrece kabelki od swiec to bede mogl sprawdzic czy jest podawane na nie napiecie przy spelnionych wszystkich warunkach? Z tego co wiem to powinien byc tam + , tak? wiec jeden koniec miernika do masy drugi do kabelka, uruchamiam silnik i jezeli jest napiecie tzn ze instalacja, czujniki, przekazniki i bezpieczniki sa ok a wina lezy po stronie swiec.. czy to ma sens?[br]Dopisany: 17 Październik 2009, 23:48_________________________________________________mam kolejna wskazowke: witam po 3 miesiacach rozwiazałem problem swiec podgrzewacza ,mianowicie:po podpieciu vaga test przekazników małej i duzej mocy ok.a swiece mimo mrozów dalej sie same nie załaczaja i nie grzeja ,na vagu nie ma błedów swiece ok przekazniki ok bezpieczniki ok czujnik temp ok. jesli ma ktos podobny problem to odłaczcie wtyczke od ecu ja tak zrobiłem ale odłaczyłem na cała noc bo chwilowe odpiecie nic nie dało.Rano po podpieciu wtyczki o dziwo i mojemu zaskoczeniu swiece podgrzewacza załaczaja sie i grzeja .Dodaje ze na vagu zadnych błedów nie wykryto. samochód szybciej sie teraz dogrzewa pozdrawiam i zycze ciepełka w waszych niuniach. probowac i odpinac? nie ma ku temu przeciwwskazań?
pio911 Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Bezpieczniej będzie jak przytkniesz końcówkę miernika do przyłącza świecy a drugą końcówkę do masy lub jak nie masz miernika możesz sprawdzić żarówką . Obecnie temperatury okolice 5 na plusie nie gwarantują zadziałania tego układu – sam to przerabiałem w zeszłym roku po zakupie samochodu. Przy temperaturach około -1 u mnie układ się uruchamia – można to zauważyć w kilka sekund po uruchomieniu silnika ,oświetlenie wnętrza delikatnie przygasa (większy pobór prądu ) Co do skuteczności ogrzewania to po 10 minutach (odśnieżanie samochodu ) jest już ciepło w samochodzie przy temp. Zewnętrznej minus 10
piotr20997 Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 jesli ma ktos podobny problem to odłaczcie wtyczke od ecu ja tak zrobiłem ale odłaczyłem na cała noc bo chwilowe odpiecie nic nie dało.Rano po podpieciu wtyczki o dziwo i mojemu zaskoczeniu swiece podgrzewacza załaczaja sie i grzeja . Czy to jest bezpieczne takie odłączenie ECU???
Mieto Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 jesli ma ktos podobny problem to odłaczcie wtyczke od ecu ja tak zrobiłem ale odłaczyłem na cała noc bo chwilowe odpiecie nic nie dało.Rano po podpieciu wtyczki o dziwo i mojemu zaskoczeniu swiece podgrzewacza załaczaja sie i grzeja . Czy to jest bezpieczne takie odłączenie ECU??? Właśnie, czy to odłączenie nie spowoduje jakiegoś uszkodzenia?
chmielu Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 jesli ma ktos podobny problem to odłaczcie wtyczke od ecu ja tak zrobiłem ale odłaczyłem na cała noc bo chwilowe odpiecie nic nie dało.Rano po podpieciu wtyczki o dziwo i mojemu zaskoczeniu swiece podgrzewacza załaczaja sie i grzeja . Czy to jest bezpieczne takie odłączenie ECU??? Właśnie, czy to odłączenie nie spowoduje jakiegoś uszkodzenia? Nie spowoduje
czester Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 Pierwsze slysze o tych swieczkach u mnie po wymianie nagrzewnicy po okolo 2-3 min biegu jalowego, leci delikatnie cieple powietrze, ale nie mam pojecia czy to zasluga swieczek. Pojde jutro do auta sprawdzic to i podziele sie informacjami
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się