Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Świece żarowe podgrzewające płyn chłodzący


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobra, sprawdziłem i mam to tylko teraz (bo mało precyzyjne informacje są na forum) od ilu stopni się to włącza? Lub czy w ogóle temperatura zewnętrzna jest jednym z czynników uruchamiających system, no bo chyba powinniśmy dążyć aby silnika pracował w temperaturze roboczej jak najszybciej, czy to zima i minus 10 czy lato plus 25. Szkoda, że nie wiedziałem o tym z tydzień temu jak wymieniałem płyn, wykręcił bym je, podpoił do aku i było by wiadomo czy są dobre czy nie. A tak to nie wiem "kiedy" je sprawdzać bo dokładnie nie wiadomo czy system jest włączony...

Dziś rano minus 2,5 odpaliłem, włączyłem nadmuch na przednią szybę (nie strzałka do góry) i po 5 minutach skrobania w środku zimno jak na dworze... zresztą ogólnie mój ciężko cię grzej (termostat dobry).

Jak by co tu się żale o temperaturze, może ktoś więcej się wypowie:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_turbo_sie_wylacza_temperatura_sa_logi-t99287.0.html;msg1136449#msg1136449

2/3 postu, za poziomą inią.

Wieczorem będę dzwonił do mechanika to może będzie wiedział dokładnie co uruchamia grzanie...

_________________________________________________

Teraz tak abstrahując... podłączyć osobne zasilanie, pomijając system, włącznik zgrabnie poprowadzić do samochodu lub się pod coś podczepić (coś co używamy tylko po starcie samochodu zimą, np. grzanie foteli) i mieć podgrzewanie wody na żądanie :decayed:

Opublikowano

Kolego Ksiadz 99 wysłałem ci pw a dla informacji wszystkich przerabiałem ten temat w tamtym roku w zimie.Czujniki sprawne swiece sprawne na vagu 0 błedów oczywiscie bezpieczniki i przekazniki ok po ok 2-3 miesiacach sprawdzaniu wszystkiego po kolei odpiąłem wtyczkę od ecu na noc rano po załozeniu jej z powrotem EUREKA swiece grzeja.Oczywiście po odpaleniu zimnego silnika gdy temp na blacie spadnie do 5 st C i niżej..

Opublikowano

Sprawdzałem dziś u siebie te świece, i jestem na 100% pewny że są dobre. Problem polega na tym że na przewodach nie ma napięcia.

http://img26.imageshack.us/img26/6232/wiece.jpg

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, i na tym oznaczonym "80" nie ma napięcia (sprawdzałem wskaźnikiem napięcia)

http://img111.imageshack.us/img111/6166/bezpieczniki.jpg

Dodam że pozostałe bezpieczniki są ok (te w kabinie też)

Podpiąłem vag-a

VAG-COM Version: Release 311.2-N

1 Fault Found:

00527 - Intake Manifold Temperature Sensor (G72)

30-00 - Open or Short to B+

Czy ten czujnik jest uszkodzony? Czy przez to te świece nie załączają się?

Proszę o pomoc.[br]Dopisany: 17 Październik 2009, 12:39_________________________________________________Intake Manifold Temperature Sensor (G72)

Czy ktoś wie w którym miejscu jest ten czujnik?

Dziś postanowiłem sprawdzić ten czujnik (G72). Po wymontowaniu okazało się że jest dosyć mocno zabrudzony olejem. Wyczyściłem go, i jutro rano zobaczę czy to coś pomogło.

Opublikowano

ja gdzieś kiedyś wyczytałem, że te dodatkowe świece załączają się po ustawieniu trybu AUTO na klimatroniku :hi:

Opublikowano

Podejrzewam że można sprawdzić te świece tak samo jak żarowe na kontrolkę i tak samo czy dochodzi do nich napięcie odłączając czujnik temperatury tak jak napięcie na świecach żarowe :)

Opublikowano

Kolego Ksiadz 99 wysłałem ci pw a dla informacji wszystkich przerabiałem ten temat w tamtym roku w zimie.Czujniki sprawne swiece sprawne na vagu 0 błedów oczywiscie bezpieczniki i przekazniki ok po ok 2-3 miesiacach sprawdzaniu wszystkiego po kolei odpiąłem wtyczkę od ecu na noc rano po załozeniu jej z powrotem EUREKA swiece grzeja.Oczywiście po odpaleniu zimnego silnika gdy temp na blacie spadnie do 5 st C i niżej..

Kolego a w jakim trybie miałeś ustawione ogrzewanie? AUTO czy MANUAL?

Opublikowano

A moze to grzanie sie wlacza jak wlaczy sie ogrzewanie tylnej szyby?? Jak wlacze ogrzewanie to czuc jak slabna obroty

Bo to chyba dość duży prąd idzie...

Dziś rano, minus 2,5. Samochód odpalony, włączone ogrzewanie tylniej szyby, climatronik zawsze na AUTO (klima wyłączona) puszczono nadmuch na przednią szybę (nie strzałką tylko tym przyciskiem nad auto) 5 minut co najmniej tak stało, wchodzę do auta i zimno...

Przydała by się jakaś fachowa informacja kiedy to się dokładnie włącza, jakie warunki muszą zostać spełnione. W jakieś super książce serwisowej tego nie piszą? Programie komputerowym? Albo a ASO nie będą wiedzieć, ktoś ma jakieś wtyki :)?

Opublikowano

Tutaj podane warunki ale nie wiadomo czy prawdziwe:

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=165429&postcount=16

Warunki załączenia:

- silnik pracuje od min. 10 s

- temp. płynu chłodzącego < 70°

- temp. powietrza < 5°

- obr. silnika > 800

- obciążenie Alternatora < 50%

- pobór prądu 30A jedna, moc 100W (to jest jeszcze do sprawdzenia)

jedna -"małe grzanie"dwie lub trzy zależne jest to od obciążenia alternatora.

_________________________________________________

I nawet ktoś zrealizował moje gdybanie z postu na górze (zdalne uruchamianie):

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=173103&postcount=38

Opublikowano

dobry link, trochę się wyjaśniło

co sie wlasciwie wyjasnilo? swiece sa na pewno na prawym wezu (stojac przodem do auta) a z tego co wiem to jest to waz wchodzacy do nagrzewnicy wiec upada teoria o ochronie glowicy.. a nawet jesli mialoby to odpowiadac "tylko" za szybsze nagrzanie silnika to i tak chyba warto sie w to bawic.

Opublikowano

dobry link, trochę się wyjaśniło

co sie wlasciwie wyjasnilo? swiece sa na pewno na prawym wezu (stojac przodem do auta) a z tego co wiem to jest to waz wchodzacy do nagrzewnicy wiec upada teoria o ochronie glowicy.. a nawet jesli mialoby to odpowiadac "tylko" za szybsze nagrzanie silnika to i tak chyba warto sie w to bawic.

W tamtym temacie były 3 kolejne linki i naprawdę ciekawa dyskusja jest tu:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15320&page=2

Opublikowano

trzeba czekac na ujemne temperatury i sprawdzac miernikiem czy na swiece jest podawany (+) i kiedy, tzn czy faktycznie po wcisnieciu nawiewu na szyby, czy na obrotach jalowych czy dopiero po przygazowaniu i wtedy jakies wnioski wyciagniemy.. ja wczoraj probowalem odkrecic kabel od jednej swiecy i ukrecilem gwint :confused4: chociaz moczylem ja wczesniej WD40 takze polecam uwazac

Opublikowano

Ja sprawdzilem, i mam te swiece. Jutro biore sie za probe wymontowania i sprawdzenia, czy dzialaja. Najlepiej byloby zrobic jakas kontrolke kiedy powinny zalaczyc sie swiece, czekac i probowac :)

Opublikowano

Dziś rano o godz. 06.00 po pracy na nocną zmianę uruchomiłem silnik (całą noc stał pod chmurką), temperatura około 3*C, włączyłem od razu ogrzewanie na max a prędkość nawiewu na 2 bieg, nawiew na szybę i po chwili zapaliłem światła i ruszyłem, innych odbiorników prądu nie włączałem i po 40 sekundach od uruchomienia silnika czułem już ciepłe powietrze z nawiewów na przednią szybę.

Opublikowano

no i pieknie :good:

Opublikowano

A u mnie są tylko dwie świece :)

Opublikowano

A nie można poprowadzić bezpośrednio przewodem z aku napięcia na te świeczki i zobaczyć, czy po odpaleniu auta poleci ciepłe powietrze szybciej niż normalnie?? Oczywiście na postoju.

Opublikowano

A nie można poprowadzić bezpośrednio przewodem z aku napięcia na te świeczki i zobaczyć, czy po odpaleniu auta poleci ciepłe powietrze szybciej niż normalnie?? Oczywiście na postoju.

owszem, że można, przecież nic się nie stanie;

nawet można podawać napiecie kolejno na każdą ze świeczek z aku bez uruchamiania silnika i sprawdzać ręką (z przerwami oczywiście testując każdą świecę osobno) czy wąż idący do nagrzewnicy nagrzewa się bezpośrednio przy tych świecach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...