Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia zakrętu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moduł komfortowych kierunkowskazów z opcją sterowania halogenami i doświetleniem dojścia do samochodu.

Początek wszystkiego tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/odp_all_b5_razanie_modulu_doswietlania_zakretow_i_komfortowych_kierunkow-t96111.0.html

Układ może żostać zamontowany praktycznie w każdym samochodzie!

Razem z modułem dodawana jest instrukcja montażu która zawiera schematy instalacji elektycznej i sposoby podłączeń.

Filmiki z działania:

po rozbrojeniu alarmu i uzbrojeniu

kierunki + doświetlenie

Moduł w opcji 1:

img4712r.th.jpg img4713c.th.jpg

Moduł w opcji 3:

img4710q.th.jpg img4711jw.th.jpg

1. Moduł komfortowych kierunkowskazów

Jeżeli zostanie wciśnięta manetka kierunkowskazu na czas nie dłuższy niż 250ms zostaje aktywowany komfortowy kierunkowskaz. Układ automatycznie załącza wybrany kierunkowskaz na kolejne 2 mignięcia. Jeżeli zostanie wciśnięta manetka z drugiej strony, podczas gdy komfortowy kierunkowskaz jest włączony następuje jego wyłączenie. W przypadku gdy manetka zostanie przytrzymana dłużej niż 250ms układ uznaje, że jest włączony kierunkowskaz „stały” i po puszczeniu lub wyłączeniu manetki nie generuje dodatkowych mignięć. Układ nie załącza się przy wciśnięciu świateł awaryjnych. Jeżeli podczas generowania mignięć zostaną włączone światła awaryjne, komfortowy kierunkowskaz zostanie wyłączony.

Wiązki przewodów:

5x 1mm2 (0,8m) - kable podstawowe

2. Moduł doświetlania halogenami (opcja dodatkowa)

Układ zapala w szybkim rozjaśnieniu halogen w zależności od strony włączenia kierunkowskazu komfortowego lub „stałego”. Po 7s od wyłączenia kierunkowskazu (komfortowego lub stałego) halogen zaczyna powoli gasnąć. Jeżeli włączymy kierunkowskaz w jedną stronę a po chwili w drugą, układ zapamięta to zdarzenie i analogicznie zacznie gasić odpowiedni halogen (niezależne 2 tory sterowania halogenami). W przypadku włączenia świateł awaryjnych lub wciśnięcia manetki kierunkowskazu w przeciwną stronę do aktywnego kierunkowskazu, nastąpi powolne gaszenie włączonych halogenów.

Wiązki przewodów:

5x 1mm2 0,8m - kable podstawowe

2x 2,5mm2 3m - kable prądowe do podłączenia halogenów

1x 5mm2 1,5m - kabel prądowy do podłączenia halogenów

3. Moduł doświetlania dojścia do samochodu po rozbrojeniu alarmu

(opcja dodatkowa, wymagany moduł doświetlania halogenami)

W zalecanym podłączeniu modułu w chwili rozbrojenia alarmu (impuls masy z alarmu na dany przewód, przeważnie centralnego zamka) układ włącza obydwa halogeny na czas 20 sekund. Powolne zgaszenie halogenów nastąpi w przypadku gdy:

- minie czas 20s* od rozbrojenia alarmu

- zostanie uzbrojony alarm (mignięcie świateł awaryjnych)

- zostanie włączona stacyjka

Wiązki przewodów:

6x 1mm2 0,8m - kable podstawowe

2x 2,5mm2 3m - kable prądowe do podłączenia halogenów

1x 5mm2 1,5m - kabel prądowy do podłączenia halogenów

1x 0,5mm2 1,5m - kabel podłączany do centralnego zamka

Każda opcja modułu różni się od siebie jedynie użytymi elementami oraz wyprowadzonymi przewodami. Układ zamknięty jest w hermetycznej obudowie i zabezpieczony jest zamontowanym szeregowo na masie rezystorem oraz bezpiecznikiem 30A w obwodzie napięcia dodatniego halogenów. W skład zestawu wchodzi moduł sterownika z wiązką przewodów, instrukcja montażu oraz w opcji obsługi halogenów dołączone są dodatkowe przewody oraz dwie diody Schottkiego służące do rozdzielenia halogenów w standardowym połączeniu.

PARAMETRY TECHNICZNE

Wymiary w cm (wys. x szer. x głęb.) 3 x 6 x 11

Zasilanie 10 – 15V

Pobór prądu w stanie spoczynku (przy 12V) 11mA

Maksymalna moc 1 halogenu 100W/12V

Zalecana moc 1 halogenu 55W/12V

Napięcie którym wykrywane jest rozbrojenie alarmu masa **

Ilość mignięć komfortowego kierunkowskazu 3 *

Czas do pełnego zapalenia halogenu 1s

Czas do pełnego zgaszenia halogenu 8s

Czas wyłączenia halogenu po wyłączeniu kierunkowskazu 7s *

Czas wyłączenia halogenów po rozbrojeniu alarmu 20s *

Maksymalny czas zapalenia kierunkowskazu aby włączył się komfortowy kierunkowskaz 250ms

* parametry na życzenie mogą zostać zmienione

** w kolejnej wersji modułu będzie obsługiwane centralnym zamkiem napięciem VCC

UKŁAD MOŻE NIE DZIAŁAĆ PRAWIDŁOWO JEŻELI

NAPIĘCIE AKUMULATORA SPADNIE PONIŻEJ 10V!

CENNIK

Moduł komfortowych kierunkowskazów 120zł dla klubu 110zł

Moduł komfortowych kierunkowskazów z halogenami 190zł dla klubu 180zł

Moduł komfortowych kierunkowskazów z halogenami i doświetlaniem 210zł dla klubu 200zł

Montaż układu na terenie Warszawy w zależności od wersji 80-120zł

Wysyłka dla klubu gratis!

Moduł w opcji 1 kosztuje w ASO tylko 180zł więc... :gwizdanie:

Na allegro możecie znaleźć podobne rozwiązania, ale czy nie będą się one grzały i będą sprawdzone?

WERSJA PDF -> http://www.fikar.pl/opis.pdf

Przykładowy montaż:

12666131.th.jpg 78524854.th.jpg 80781081.th.jpg 65040581.th.jpg

33375846.th.jpg 56664568.th.jpg 75394521.th.jpg 95381811.th.jpg

41619158.th.jpg 34622242.th.jpg

Zamówienia proszę kierować na [email protected] lub na PW.

Opublikowano

Super kolego, kawał dobrej roboty :good:

schemat podlaczenia I modulu do B5 przed liftem jest taki sam jak do poliftow? Ja oczywiscie pisze się na ten I moduł, dlugo na niego czekalem. Brakowalo mi tej funkcji w moim autku ...jestem zbyt leniwy zeby przy zmianie pasa wlaczac kierunek na dluzej niz jedno pikniecie :tongue4:

a co z "dynamicznym" doswietlaniem zakretów? widzialem ze pomysl byl ale chyba upadl

Opublikowano

Doświetlanie jest po włączeniu kierunkowskazu.

Pomysł masz rację - był, ale zrobienie uniwersalnego czujnika położenia kierownicy to bardzo trudne zadanie...

Jak się zdecydujesz na którąś z opcji to pisz na meila albo na pw abym nie pogubił się.

Instrukcja jest do audi przedliftowych i poliftowych oraz są schematy podłączenia dla posiadaczy innych aut z wiedzą elektroniczną.

Teoretycznie do każdego samochodu się to wrzuci, nawet do maleja :evil:

Opublikowano

3. Moduł doświetlania dojścia do samochodu po rozbrojeniu alarmu

(opcja dodatkowa, wymagany moduł doświetlania halogenami)

punkt ten polecam szczególnie:) ja sobie co prawda zrealizowałem go poprzez centralkę alarmu którą zakładałem:)

ale efekt fajny jest :naughty: :naughty: :naughty:

Ps. gratuluję pomysłu i wykonania :good: :good: :good: :good:

Opublikowano

Dzisiaj zainstalowałem moduł komfortowych kierunków od karbonka, wszystko działa tak jak powinno, czyli identycznie jak orginalny system tego typu, sprzedawany w innym watku na naszym forum z tym wyjatkiem, ze moduł karbonka jest za mniejsza kasę ;) Polecam.

Karbonek, świetna robota :good:

Opublikowano

Mi nie wlepili,a kontrolę miałem.

Cieszę się KAsztan że jest wszystko OK, polecam się na przyszłość :wink4:

Opublikowano

Mam pytanko, czy nie można skrócić czasu od wyłączenia kierunku do wygaszenia halogenu ( w opcji 2) do 5 sek.????

Opublikowano

Można, większość wartości na zamówienie mogę zmodyfikować :wink4:

Opublikowano

Mam pytanko potrzebuje tylko moduł doświetlania dojścia do samochodu dał byś rade coś takiego zrobić, albo może wiesz gdzie można kupić taki moduł

Opublikowano

Mam pytanko potrzebuje tylko moduł doświetlania dojścia do samochodu dał byś rade coś takiego zrobić, albo może wiesz gdzie można kupić taki moduł

kolego poczytaj ten wątek: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_funkcja_odprowadzania_do_domu_w_b5-t94373.15.html

ale z tego co się orientuję to w B6 można to vagiem włączyć, ale potrzebny jest czujnik światła więcej w wątku:

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t73634.0.html;highlight=comming+home+b6

pozdrawiam

Opublikowano

Mogę wykastrować układ do samego doświetlania po rozbrojeniu alarmu.

Koszt tego cacka będzie wynosił 120zł z wysyłką chyba, że chcesz sterowanie typu włącz/wyłącz zamiast rozjaśnij ściemnij to za 100zł mogę sprzedać.

Opublikowano

Jeżeli zostanie wciśnięta manetka kierunkowskazu na czas nie dłuższy niż 250ms zostaje aktywowany komfortowy kierunkowskaz.

250ms to nie za krótko?

Opublikowano

Z testów wynika że muśnięcie manetki trwa znacznie krócej (czas złączenia styków).

Opublikowano

dobra robota :good::hi:

Opublikowano

a jest szansa, aby pierwsze mrugnięcie było tak samo równe jak 2 kolejne ? :)

Opublikowano

cze, moim zdaniem zbędne te bajery, w ostateczności jedyne co robi fajny efekt to zapalanie halogenów przy rozbrojeniu i uzbrojeniu centralnego.

doświetlanie przy włączeniu kierunkowskazów BEZNADZIEJA! nie dość ze przy prostej jeździe jak komuś podziękuję kierunkowskazami to mi będą nie potrzebnie świecić, to do tego takie doświetlanie to przydaje się na krętej drodze w górach, gdzie nie ma latarni, a nie w mieście (przecież to nic nie daje):D

Moim zdaniem lipa i do tego pewnie żarówki się przepalają jak ciągle gasną i się zapalają przy każdym skręcie z użyciem kierunku.

pozdro rezacze

Opublikowano

Muszę Ciebie zmartwić, bo po mrógnięciu awaryjnymi nic się nie zapali :evil:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...