Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana prawego lusterka na duże ( angielskie )


_Solar_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym dziś przedstawić małe fotostory i krótki opis z prac związanych podczas wymiany prawego lusterka na duże ( wersja angielska )

potrzebne graty :

-śrubokręt krzyżakowy

- ---II--- płaski

- klucze torx

- kombinerki

- jakiś cienki szpikulec (najlepiej jakaś agrafka,szpilka ,igła itp )

- długopis i kawałek kartki

Na wstępie powiem że duże lusterko angielskie pasuje praktycznie P&P ale po odpowiednim ustawieniu lusterka szkło nie ma zachowanej swojej linii ( tzn u mnie po ustawieniu lusterka szkło z jednej strony było mocno schowane w obudowę a z drugiej było wyciągnięte )

Przystępujemy do pracy :

Będziemy musieli przemienić nasz stary czarny trójkąt mocujący lusterko do wersji dużej(angielskiej) zdjęcie podglądowe po zamontowaniu dużego lusterka,jak było stare zapomniałem strzelić fotki

dsc04834z.jpg w1264.png

Demontujemy wkład lusterka

Kieruję tutaj do bardziej szczegółowego opisu => http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t59600.0.html;highlight=lusterko

Następnie musimy zdemontować boczek drzwiowy,odczepić kostkę,odkręcić śrubę i wyjąć lusterko

Tutaj też kieruję do krótkiego opisu => http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t96381.0.html;highlight=lusterko

Teraz przystępujemy do wyciągnięcia pinów z wtyczki

Przed wyciągnięciem pinów najlepiej sobie oznaczyć jaki kabelek w które miejsce idzie ( ja sobie zapisałem na kartce : np czerwony - 4 itp ) na kostce jest numeracja podana

śrubokrętem albo paluszkami odginamy plastikową część wtyczki

dsc04827i.jpg w1517.png

następnie bierzemy agrafkę (igłę lub coś podobnego ) w wkładamy do kostki ( trzeba trafić na takie zabezpieczenie które blokuje wyjęcie pina) jak już na nie ładnie trafimy pociągamy za kabelek i po kłopocie

dsc04829v.jpg w1517.png

Odkręcamy obudowę lusterka

najlepiej będzie ją sobie od razu przekręcić w drugą stronę gdyż będziemy musieli odkręcić jedną boczną śrubkę

dsc04831j.jpg w1555.png

dsc04824b.jpg w1095.png

Następnie najlepiej płaskim śrubokrętem zdejmujemy takie oto zabezpieczenie

dsc04832u.jpg w1517.png

Później będzie troszkę ciężej to zabezpieczenie wsadzić.Ale z tym myślę ze jedna osoba sobie poradzi, jak nie to może się przydać jakaś pomoc kolegi.Kładziemy ładnie lusterko na Twardej powierzchni,bierzemy kombinerki w dłoń łapiemy za tą podkładkę ( kielich - niestety nie wiem jak to fachowo nazwać :embarrassed: ) i ściskamy mocno na sprężynę i wkładamy to zabezpieczenie.

Odkręcamy jeszcze 2 śrubki w celu lepszego wyjęcia jak i włożenia wiązki kabli

dsc04830z.jpg w1517.png

Z drugim lusterkiem postępujemy tak samo.Przekładamy trójkątne mocowanie pod duże lusterko i składamy wszystko w odwrotnej kolejności

Oto efekt

dsc04843g.jpg w1095.png

dsc04836i.jpg w1555.png

jak na razie jeżdżę z jednym srebrnym uchem :tongue4: ale czekam na mate grzewczą.Jak dojdzie to wymienię i dam lusterko pod kolor nadwozia :decayed::kox:

mam nadzieję że mój opisik i fotki choć trochu się przydadzą :good::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys miałem przygody z lusterkiem prawym małym, jeśli ktoś zdecyduje sie na taką podmiane w polifcie, to niech lusterko dokładane pochodzi również z polifta, ponieważ ten czarny trójkąt rozni sie nieco mocowaniem od wersji przedliftowej i nie darady tego przerobić :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kowi87 to teraz mogę spokojnie dopisac ze taką operacje stosujemy w wersji przedliftingowej :good:

Nie no tak samo będzie zapewne w poliftach, tylko chodzi mi o samo mieszanie lusterek, ja przez niewiedze kupywałem dwa lusterka :wallbash:, a różnia sie w srodku rozstawem śrub w obudowie, dolny czarny element lusterka odchodzacy od trójkata pomiedzy liftami rózni sie długoscią i to znacznie, oraz sam bolec ze sprężynką w polifcie jest dłuzszy. Efektem tego jest brak mozliwosci załozenia obudowy przedliftowej na trójkat poliftowy i odwrotnie :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też niedawno zmieniałem małe na duże i mam takie pytanie, po założeniu tego dużego lusterka i ustawieniu na maxa do siebie(do kierowcy) i tak brakuje tego"przysunięcia" na tyle, żeby normalnie widzieć w tym lusterku(muszę się troszkę odchylać do tyłu żeby dobrze wszystko widzieć).... czy jest na to jakaś rada ? i czy są same wkłady do tych lusterek bez tego kawałka który przybliża(po prawej stronie wkładu) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miszka82 wykonałeś taka operacje jaką ja zrobiłem z lusterkiem, Przełożyłeś to czarne mocowanie ze starego lusterka ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna mała informacja co do przekładania lusterka. :naughty:

Lustra w lusterkach lewym i prawym są inne jedno robi zbliżenie a drugie oddala. Po takiej zmianie lusterka należy się zastanowić nad zmianą szkła na oryginalne prawe i będzie gites. Prawe od anglika jest jak nasze lewe.

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak już wyżej pisałem to lusterko angielskie jest przystosowane do strony kierowcy...ma inny jak by to powiedzieć kąt widzenia , jest inaczej wyprofilowany....i dlatego zrobiłem taka operację.Szklo lusterka również nie było ladnie ułożone ( teraz jest - możesz to zobaczyć na ostatnim zdjęciu ) wcześniej jak sobie ustawilem lusterko aby wszystko było dobrze widać to szkło było z jednej strony bardziej schowane z drugiej sie równało z obudową lusterka.U Ciebie pewnie podobnie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://audi.pacula.eu/audi-a4-b5-prawe-lusterko-z-anglika/ <--- tu masz namiary na firmę która ma odpowiednie lustra do prawego lustra z anglika ;-) Trzeba tylko pytać mailowo lub telefonicznie bo na Allegro mogą akurat nie mieć wystawionych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lusterko pasuje niemal ze P&P załozyłem je na poczatku bez zadnego modzenia ale po odpowiednim ustawieniu pole widzenia w lusterku nie było skuteczne.Zmieniłem ten trójkącik z wersji europejskiej i jest malina :good: Jak tez czytałem niektórzy zmieniają sam wkład i równiez malina. ale mi sie nie chciało czekac na te przesyłki zamawianie itp więc zrobiłem takim otóz to sposobem jak jest opisane :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Solar_ fpytkę tutek, wielkie dzięki :good:

image260.jpg

Uploaded with ImageShack.us

nie ukrywam, że troszkę się trzeba najeb... ze ściśnięciem tej sprężynki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wydaje mi się że dużo prostszym sposobem jest przekładka środkowego mechanizmu poruszającego lusterkiem niż rozbieranie tej sprężynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się. Ja do swojego kupiłem lusterko od polifta angola pomalowałem na odpowiedni kolor i przykręciłem. Pasuje idealnie, nic nie zmieniałem, chociaż chciałem czytając wasze posty. Dla niezdecydowanych to szczerze polecam taki zabieg. Polepszył się wygląd audiczki i pole widzenia w lusterku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymienilem prawe lusterko na duze, dorwalem nawet w tym samym kolorze. Ale tego pierscienia za cholere nie moge wyciagnac ze tego starego lusterka, dlatego jak narazie jezdze z minimalnie zlozonym lusterkiem, nie wyglada to za ciekawie, i co jakis czas jak pasazerka zamknie drzwi to lusterko wskakuje na swoje wlasciwe miejsce. NIe moge sobie z tym poradzic. A nawet prawe szklo mam z ta kreska i widze martwe pole takze kwestia przyzwyczajenia z oddalaniem / przyblizaniem szkla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech ktos Ci pomoze zciągnąc to zabezpieczenie.Jadna osoba niech nadusi tą sprezyne a druga niech wyciaga zabezpieczenie powinno ładnie puścić :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jeżeli nie chce zejść to wymień mechanizm który porusza lusterkiem (zaraz pod lustrem). U mnie perfekcyjnie zdało egzamin i działa już kilka miesięcy ;-) Tu masz opis: http://audi.pacula.eu/audi-a4-b5-prawe-lusterko-z-anglika/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje sie ktos czy lusterko z 96r jest takie same pod wzgledem ksztaltu jak i wielkosci co z 98r??? Bo mam okazje kupic angola z 96 i nie wiem czy bedzie sie roznil od mojego 98... z tego co doczytalem to roznica jest miedzy 1 a 2 liftem... A miedzy 1 wersja a 1 liftem tez??? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak...mam po FL i juz na wstepie widac ze ksztalt obodowy jak i trojkata mocujacego sie rozni :decayed: a najbardiej ksztalt szkla :naughty:...poliftowy FL ma ksztalt bardziej klinowaty i przed bardziej proste :rolleyes: mialem nie male walki z kupnem bo sprzedajacy nie mial zielonego pojecia o co chodzi :kwasny: wg niego wszystkie mialy takia same :wallbash: i tak jak piszecie prawe lustro bd na rowni lub lekko wystawalo za obrys :good:. Ale zabieg ten jak dla mnie ma same plusy :cool1:...lepsza widocznosc i lepszy wyglad. pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje sie ktos czy lusterko z 96r jest takie same pod wzgledem ksztaltu jak i wielkosci co z 98r??? Bo mam okazje kupic angola z 96 i nie wiem czy bedzie sie roznil od mojego 98... z tego co doczytalem to roznica jest miedzy 1 a 2 liftem... A miedzy 1 wersja a 1 liftem tez??? :mysli:

jest takie samo dopiero w 2 lifcie tzn od 99 były juz inne lustra :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie kable nie chcą przejść przez ten otwór z trójkąta :sick3: mam na kablach jakąś kostke i nie chce przejść;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...