Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B5] Licznik - wskazania paliwa i temperatury.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Przeczytałem wiele wątków dotyczących wskazań paliwa i temperatury, jednak nie natknąłem się nigdzie na problem jaki u mnie występuje.

Zacznę może od wskaźnika paliwa. Wskaźnik wskazuje "poprawnie" ale jeśli poziom paliwa spadnie do około połowy baku wskazówka zaczyna latać, tzn. skacze raz na full i wraca na połowę i tak non stop. Jeśli poziom paliwa spadnie jeszcze bardziej wskazania się normują i wskazuje prawidłowo. Po ostatnim tankowaniu pod korek, wskazówka cały czas utrzymywała się na full, aż poziom paliwa spadł poniżej połowy baku, wówczas wskazówka gwałtownie spadła troszkę poniżej połowy wskaźnika.

Moje podejrzenia padły na czujnik poziomu paliwa, wykręciłem go, przeczyściłem, ale nadal jest to samo. Zmierzyłem rezystancję czujnika jednocześnie go ruszając i rezystancja jest ok. w zakresie 40-285 ohm, przerwy w stykach nie występują. Przy wykręconym czujniku i jego ruszaniu obserwowałem zachowanie się wskazówki wskaźnika. Załóżmy, że jest max. paliwa w baku, wskaźnik wskazuje dobrze. Teraz zmniejszam poziom paliwa i wskazówka "schodzi" prawidłowo, kiedy dojdzie do połowy wskaźnika nagle przeskakuje na max. i utrzymuje się tak nawet jeśli dalej zmniejszam poziom paliwa. Zmniejszając dalej poziom paliwa czujnikiem wskazówka powraca poniżej połowy i dalej wskazuje prawidłowo aż do rezerwy. Podczas opisanego sprawdzania obserwowałem jednocześnie wskazania na VAG-u, rezystancja czujnika zmieniała się prawidłowo, natomiast wartości litrów paliwa niestety w newralgicznym punkcie (około połowa baku) "wariowały" i tak:

wartość rezystancji czujnika - ilość paliwa:

109 om - 254L

117 om - 0L

124 om -1L

131 om - 3L

132 om – 37L.

Co dziwne, przy wartościach 0-3 L wskazówka też utrzymywała się na max.

Zatem tylko przy pewnym zakresie rezystancji czujnika błędnie są wskazywane wartości paliwa. W pozostałych zakresach rezystancji wskaźnik działa prawidłowo. W liczniku nie ma błędów. Woltomierz (wskaźnik paliwa) jest dobry – sprawdzony VAG-iem, podczas testu wychyla się prawidłowo.

Czy ktoś z Was orientuje się co może być przyczyną takiego zachowania? Podejrzewam tu na 99% elektronikę licznika, tylko nie wiem w którym miejscu mam szukać usterki. Proszę o pomoc bo moje pomysły się już wyczerpały. Może orientujecie się jak jest rozwiązane :podpięcie” czujnika pod wskaźnik? Czy czujnik jest podpięty pod procesor i on wylicza wartości paliwa na podstawie wartości rezystancji czujnika i podaje napięcie proporcjonalne do wartości rezystancji na woltomierz (wskaźnik paliwa)? - to tłumaczyłoby błędne wyliczenia litrów pomimo prawidłowej rezystancji czujnika.

Drugi sposób podpięcia czujnika pod wskaźnik, jaki przychodzi mi do głowy, to taki, iż czujnik jest podłączony bezpośrednio do woltomierza przez dzielnik napięcia i dodatkowo w dzielnik wpięty procesor mierzący wartość rezystancji czujnika. W tym wypadku procesor nie miałby wpływu na wskazania paliwa.

Jeśli chodzi o wskaźnik temperatury silnika, to wskazuje prawidłowo (porównywałem jego wskazania z VAG-iem) do temperatury 80 st. C. Jeżeli temperatura przekroczy wartość 81 st. C to wskazówka przechodzi na 90st. C małymi skokami jak sekundnik w zegarku, pomimo iż na VAG-u jest nadal 81 st. C.

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Bardzo proszę o pomoc i cenne wskazówki.

Pozdrawiam

Mariusz.

[br]Dopisany: 22 Październik 2009, 18:54_________________________________________________Przyjrzałem się dziś licznikowi dokładniej i czujnik poziomu paliwa podpięty jest pod procesor Motoroli XC912DG128CPV8. Posiadam drugi taki sam licznik, jednak wersja softu różni się o jeden ostatni numer. Niestety nie mam programatora, aby przeprogramować procesory i chciałbym uniknąć tego. Chciałbym spróbować przelutować procesory, jednak bez przeprogramowania może się nie obejść ze względu na immobilizer.

Czy ktoś wie w którym procesorze siedzi immobilizer i przebieg, czy w tym 912 czy w 908? :mysli:

Opublikowano

mariusz_n Czy udało ci się naprawić usterkę? Mam jeszcze pytanie odnośnie zamiany licznika, Obecnie mam Jagera 1/2fis, gdybym kupił zegary z 1/2fis ale VDO czy trzeba byłoby coś w nim przerabiać (wtyczki itp), ewentualnie czy dałoby się podmienić z licznika VDO do Jagera sam wskaźnik paliwa? (wskaźnik pokazuje 1/4baku a świeci się rezerwa). Robiłem już vagiem test zegarów, przestawiałem wskazówkę od wskaźnika paliwa na pion, jednak po paru dniach po ponownym zrobieniu testu zegarów wskazówka znów nie jest w pionie tylko ok 1/4 na plus). Procesor motoroli niby był zmieniany (tak mówił poprzedni właściciel). Czyżby znów (po roku) coś nie tak z tym prockiem?

Opublikowano

Jeżeli liczniki są tego samego typu to prawdopodobnie nie trzeba nic przerabiać jeśli chodzi o wtyczki. W B5 po lifcie immobilizer jest w liczniku, więc trzeba znać PIN licznika na podmianę aby przekodować w nim kluczyki.

Wskaźniki paliwa powinny być takie same i podmiana będzie możliwa, ale nie widziałem tego licznika więc trudno powiedzieć. Żeby jednoznacznie stwierdzić w czym tkwi problem zobacz na VAG-u jaki poziom paliwa pokazuje i czy pokrywa się ze wskazówką (mniej więcej).

Może wskazówka jest zbyt luźno osadzona i się przesuwa? Jeśli nie, to chyba będzie wina procka.

Ja nie uporałem się z moją usterką, odłożyłem to do czasu aż kupie VAG-TACHO lub programator Motoroli.

Opublikowano

Żeby jednoznacznie stwierdzić w czym tkwi problem zobacz na VAG-u jaki poziom paliwa pokazuje i czy pokrywa się ze wskazówką (mniej więcej).

Może wskazówka jest zbyt luźno osadzona i się przesuwa? Jeśli nie, to chyba będzie wina procka.

Ja nie uporałem się z moją usterką, odłożyłem to do czasu aż kupie VAG-TACHO lub programator Motoroli.

na vagu pokazuje poziom 7l natomiast na wskażniku 1/4 baku czyli nie pokrywa się. Wskazówka na 100% nie jest luźna, dobrze ją osadziłem na iglicy. Chyba będzie to ten nieszczęsny procek. Pisałeś, że jest on sprzężony z tym wskaźnikiem, i pewnie źle podaję tą rezystancję. Jednak z drugiej strony gdyby był to procesor to również wskaźnik temp. i inne by źle wskazywały, a u mnie tylko ten od paliwa...

Opublikowano

Do procesora, a dokładniej do przetwornika A/C wbudowanego w ten procesor, podłączony jest czujnik poziomu paliwa. Procesor przetwarza dane analogowe (rezystancję czujnika) na wartość cyfrową i odpowiednio steruje wskaźnikiem paliwa za pośrednictwem drivera L9143. Więc może to być również ten driver lub sam woltomierz – wskaźnik.

Abyś się upewnił możesz sprawdzić to tak jak ja wymontowując czujnik z baku i podłączając VAG-a. Ruszając pływakiem czujnika obserwuj wskazania na VAG-u – ilość litrów i rezystancję. Jeżeli nie będzie anomalii takich jak u mnie że pojawiają się dziwne wartości paliwa, a ilość paliwa zmienia się proporcjonalnie do wartości rezystancji tylko w określonym prawidłowym zakresie, to będzie oznaczać że procesor poprawnie przelicza dane z czujnika. W takim wypadku usterki szukałbym dalej za procesorem. Sprawdź też czy nie ma zimnych lutów.

Powodzenia.

Opublikowano

Ja mam troche inny problem ze wskaźnikami. Jak było ciepło wskaźnik temp ledwo sie podnosił winny termostat bo podczas jazdy pokazywał 60-65 stopni a wskaźnik poziomy paliwa działał bez zarzutu. Teraz jak sie zrobiło zimno czujnik pokazuje juz lepeij bo około 70-75 stopni ale wariuje wskaźnik paliwa. Po uruchomieniu silnika ( ciepły czy zimny) odrazu zapala sie rezerwa ale po około 5-8 min jazdy wskaznik powoli podnosi sie i zatrzymuje sie na prawidłowym poziomie. W liczniku 0 błedów test wskazników bez problemów. Dodam tylko ze jak wjade w miasto to wskaźnik pdnosi sie do 90 i tak zostaje wiec czujnik jest OK. CZy to wina procesora czy moze zimnych lutów.

Opublikowano

najprawdopodobniej może to być wina padającego procesora

Opublikowano

Ostatnio sprawdziwem na Vagu co pokazuje, wiec tak wskazówka juz weszła na swoja pozycje czyli lekko ponad 1/4 zbiornika i po wejsciu w liczniki i sprawdzeniu ile jest paliwa pokazywało 2l :shocked:. Wiec gdzie jest problem, paliwa jest 1/4 bo wiem ile zatankowałem, wskaxnik wmiare dobrze pokazuje ale dlaczego VAg pokazał 2l.

Wczoraj zatankowałem 20l i wskaźnik bez zmian nawet gorzej bo lezał zupełnie na rezerwie, po podpieciu Vaga pokazało bład 00771 czyli czujnika poziomu paliwa. Dzisiaj jadac do pracy po jakims czasie wskaźnik zaczał znowu pokazywac tylko ze pokazuje jakies 1/3 zbiornika, chyba pora dogrzebac sie do czujnika w zbiorniku i sprawdzic czy tam jest wszystko OK. Test wskaźników wypadł OK

Opublikowano

Witam

Czy ktoś rozwiązał te dwa problemy które tez mnie nurtują;/ otóż

wskaźnik temp cieczy pokazuje mi cały czas ok 105st a rano zimne autko ma na starcie już 70

gdy paliwo w zbiorniku schodzi w okolice połowy to po odpaleniu auta wskaźnik pokazuje zero i pali sie rezerwa, dopiero po przejechaniu paru km wskazuje poprawnie?

-------------

podpiołem vaga I oto c pokazało

00771 fuel level sensor (G)

30-00 open or short to B+

a ponadto

00776 level control system sensor left front (G78)

31-00 open or short to ground

00774 shareware version to decode all DTCs

31-00please register/activate

i co to wszystko oznacza

Opublikowano

Witam u mnie wskaźnik paliwa jest ok, ale wariuje wskaźnik temperatury raz jest normalna ok 90 C, a nie raz leci do 120 C. A na Vagu pokazuje idealna temperature ok 90, nie wiem czym to może być spowodowane. Mówią mi magicy że to to cały licznik trzeba wymienić. Nr licznika 8D0920900P. Czy jest jakiś zamienik do tego ??

Opublikowano

Szukaj licznika vdo od benzyny pełny fis, będzie najtaniej, półfsy vdo są dosyć drogie.

Opublikowano

Szukaj licznika vdo od benzyny pełny fis, będzie najtaniej, półfsy vdo są dosyć drogie.

ale czy z tym samym numerem czy innym? i te wariacje nie sa na fisie tylko na wskaźniku temperatury obok paliwa.

Opublikowano

Z innym, ale zaczynającym się od "8D0920" najlepiej od benzyny, chociaż od diesla też może być, bo da się go przerobić. I ważne aby był to licznik VDO- czarna tylna obudowa.

Opublikowano

Z innym, ale zaczynającym się od "8D0920" najlepiej od benzyny, chociaż od diesla też może być, bo da się go przerobić. I ważne aby był to licznik VDO- czarna tylna obudI tak trze

I tak trzeba bedzie go przeinstalować imobilaiser stacyjke itp chyba co ?

Opublikowano

Każdy inny jak będziesz chciał wsadzić to trzeba będzie zakodować kluczyki. Ewentualnie wyłączyć zupełnie immo, ale pierwsza opcja jest chyba łatwiejsza.

Opublikowano

Każdy inny jak będziesz chciał wsadzić to trzeba będzie zakodować kluczyki. Ewentualnie wyłączyć zupełnie immo, ale pierwsza opcja jest chyba łatwiejsza.

Ok bede szukał z Tym nr co mi podałeś, skro mówisz że tak będzie prościej

Każdy inny jak będziesz chciał wsadzić to trzeba będzie zakodować kluczyki. Ewentualnie wyłączyć zupełnie immo, ale pierwsza opcja jest chyba łatwiejsza.

Ok bede szukał z Tym nr co mi podałeś, skro mówisz że tak będzie prościej

A może masz gdzieś takie wejście na taki licznik ?

Opublikowano

napisz ogłoszenie w dziale kupię :) Tylko jak będziesz kupował z pełnym fisem to żeby był w miarę czytelny :)

Opublikowano

Witam mam pytanko czy ta rezystancja pływaka 40- 285 to mierzy sie na podłączonym pływaku czy odłaczonym. Pytm sie bo mam mały problem z tym jak jest odłaczony to pokazuje 48- 320. Jak by ktos cos wiedział prosze o odp  

Opublikowano
W dniu 23.10.2009 o 14:11, mariusz_n napisał:

Witam. Przeczytałem wiele wątków dotyczących wskazań paliwa i temperatury, jednak nie natknąłem się nigdzie na problem jaki u mnie występuje.

Zacznę może od wskaźnika paliwa. Wskaźnik wskazuje "poprawnie" ale jeśli poziom paliwa spadnie do około połowy baku wskazówka zaczyna latać, tzn. skacze raz na full i wraca na połowę i tak non stop. Jeśli poziom paliwa spadnie jeszcze bardziej wskazania się normują i wskazuje prawidłowo. Po ostatnim tankowaniu pod korek, wskazówka cały czas utrzymywała się na full, aż poziom paliwa spadł poniżej połowy baku, wówczas wskazówka gwałtownie spadła troszkę poniżej połowy wskaźnika.

Moje podejrzenia padły na czujnik poziomu paliwa, wykręciłem go, przeczyściłem, ale nadal jest to samo. Zmierzyłem rezystancję czujnika jednocześnie go ruszając i rezystancja jest ok. w zakresie 40-285 ohm, przerwy w stykach nie występują. Przy wykręconym czujniku i jego ruszaniu obserwowałem zachowanie się wskazówki wskaźnika. Załóżmy, że jest max. paliwa w baku, wskaźnik wskazuje dobrze. Teraz zmniejszam poziom paliwa i wskazówka "schodzi" prawidłowo, kiedy dojdzie do połowy wskaźnika nagle przeskakuje na max. i utrzymuje się tak nawet jeśli dalej zmniejszam poziom paliwa. Zmniejszając dalej poziom paliwa czujnikiem wskazówka powraca poniżej połowy i dalej wskazuje prawidłowo aż do rezerwy. Podczas opisanego sprawdzania obserwowałem jednocześnie wskazania na VAG-u, rezystancja czujnika zmieniała się prawidłowo, natomiast wartości litrów paliwa niestety w newralgicznym punkcie (około połowa baku) "wariowały" i tak:

wartość rezystancji czujnika - ilość paliwa:

109 om - 254L

117 om - 0L

124 om -1L

131 om - 3L

132 om – 37L.

Co dziwne, przy wartościach 0-3 L wskazówka też utrzymywała się na max.

Zatem tylko przy pewnym zakresie rezystancji czujnika błędnie są wskazywane wartości paliwa. W pozostałych zakresach rezystancji wskaźnik działa prawidłowo. W liczniku nie ma błędów. Woltomierz (wskaźnik paliwa) jest dobry – sprawdzony VAG-iem, podczas testu wychyla się prawidłowo.

Czy ktoś z Was orientuje się co może być przyczyną takiego zachowania? Podejrzewam tu na 99% elektronikę licznika, tylko nie wiem w którym miejscu mam szukać usterki. Proszę o pomoc bo moje pomysły się już wyczerpały. Może orientujecie się jak jest rozwiązane :podpięcie” czujnika pod wskaźnik? Czy czujnik jest podpięty pod procesor i on wylicza wartości paliwa na podstawie wartości rezystancji czujnika i podaje napięcie proporcjonalne do wartości rezystancji na woltomierz (wskaźnik paliwa)? - to tłumaczyłoby błędne wyliczenia litrów pomimo prawidłowej rezystancji czujnika.

Drugi sposób podpięcia czujnika pod wskaźnik, jaki przychodzi mi do głowy, to taki, iż czujnik jest podłączony bezpośrednio do woltomierza przez dzielnik napięcia i dodatkowo w dzielnik wpięty procesor mierzący wartość rezystancji czujnika. W tym wypadku procesor nie miałby wpływu na wskazania paliwa.

Jeśli chodzi o wskaźnik temperatury silnika, to wskazuje prawidłowo (porównywałem jego wskazania z VAG-iem) do temperatury 80 st. C. Jeżeli temperatura przekroczy wartość 81 st. C to wskazówka przechodzi na 90st. C małymi skokami jak sekundnik w zegarku, pomimo iż na VAG-u jest nadal 81 st. C.

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Bardzo proszę o pomoc i cenne wskazówki.

Pozdrawiam

Mariusz.

[br]Dopisany: 22 Październik 2009, 18:54_________________________________________________Przyjrzałem się dziś licznikowi dokładniej i czujnik poziomu paliwa podpięty jest pod procesor Motoroli XC912DG128CPV8. Posiadam drugi taki sam licznik, jednak wersja softu różni się o jeden ostatni numer. Niestety nie mam programatora, aby przeprogramować procesory i chciałbym uniknąć tego. Chciałbym spróbować przelutować procesory, jednak bez przeprogramowania może się nie obejść ze względu na immobilizer.

Czy ktoś wie w którym procesorze siedzi immobilizer i przebieg, czy w tym 912 czy w 908? :mysli:

mam pytanko jak mierzyłes om to wtyczkie miałeś podpiętą pływaka bo mam problem jak jest podpięta to pokazuje ok a jak odpięta to 48 -320 om

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...