Pretor Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 Ja nie odkręcałem tej osłony nad półosią. Wystarczy kilka razy potraktować śruby WD40 i mieć dobry klucz z przedłużką i przegubową końcówką i można łatwo odkręcić. Śrubę z prawej strony (od strony koła) można odkręcić oczkowym kluczem, tylko trzeba włożyć rękę od strony koła. Załatwię sobie własnie lepszy klucz z przedłużką, śruby spryskałem już kilka razy wd40. Do tej od koła podszedłem kluczem oczkowym i się kręciła ale z nią to pewnie bym sobie spokojnie poradził. A tą górną śrubę i boczną od silnika odkręcałeś od góry czy od dołu ? Ja próbowałem to odkręcać na podnośniku ...... Te dwie śruby (od strony silnika i u góry odkręcałem od dołu). Nie posiadam kanału, mam tylko zrobione takie podjazdy i na leżąco pod autem to robiłem. Jak się postarasz to śrubę od strony silnika też możesz odkręcić kluczem oczkowym ale takim mocno wygiętym, nie mniej lepiej dobrym nasadowym z przedłużką i przegubem. Jak będą Ci się kręciły śruby to możesz od góry nałożyć klucz i podczas odkręcania oprze się o coś i nie będzie problemu.
tlumiki-gruchot Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 WITAM miałem okazje wymienić 3 szt takich katalizatorów i jestem pod wrażeniem tych kolegów którzy to próbowali zrobić bez kanału podzielę się jak ja to robię podstawa jest wymontować filtr powierza i z góry jest dojście do odkręcenia tych dwóch nakrętek od turbiny ale tą trzecią jedynie od dołu bo jest najlepsze dojście druga strona to można popuścić klamrę na łączeniu pomiędzy rurą środkowa a tłumikiem środkowym i wtedy można opuścić katalizator na duł i odkreślić te trzy dolne śruby ja najczęściej to biorę klucz nasadowy na przedłużce z przegubem i od dołu odkręcam ale ktoś musi od góry to z kontrować w ostatnim przypadku były nakrętki z korodowane i nie szło kluczami tego odkreślić to palnikiem odpaliłem katalizator wyciągam poprzez górę i wkładam też po wymontowaniu filtra jest dość miejsca . Dziękuje za zaproszenie do forum i zaufania do moich produktów pozdrawiam Tlumiki-Gruchot
elmo814 Opublikowano 22 Listopada 2009 Opublikowano 22 Listopada 2009 ja mam na to inny sposob o ile dobrze zrozumiałem , podnosze autko z prawej strony przod zdejmuje kolo i osołone nadkola , stawiam koziołka małego koziołka zeby nie spadł z podnosnika i na luzie sobie działem , oczywiscie z dobrym zestawem kluczy tak wymieniałem turbinke i kata w 1.8 T aeb , pozdro all
tom2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 Witam Ja uszczelki kupiłem w zwykłym sklepie z częściami bo chyba z uszczelkami filozofii nie ma. Dziś wymieniłem łącze elastyczne i kata wywaliłem zastępując to wszystko zamiennikiem od tłumniki-gruchot oferowanym na allegro i nastała cisza............... Już nie słyszę tych cholernych drgań i nie muszę gazu dodawać jak stoję na światłach żeby nie było wibracji na samochodzie. Teraz to wydaje mi się że silnik coś za głośno chodzi bo do tej pory chyba go kiepsko słyszałem przez ten rezonans Mogę wszystkim polecić ten zamiennik, którzy chcą wymienić plecionkę i przy okazji kata wywalić. Wydaje mi się że kat był u mnie w bardzo dobrym stanie bo po wymianie na zamiennik ogóle nie było czarnego dymu i nic w kacie się nie tuczę i nic nie lata. A teraz słychać ładny gwizd turbinki i auto jak by lepiej ciągnęło od początku. Jak by ktoś chciał to mam do sprzedania katalizator w bardzo dobrym stanie bo moje auto ma prawdziwy przebieg 150 tyś a on mi chyba już potrzebny nie będzie. Trzeba tylko plecionkę wymienić. To chyba wszystko w tym temacie. Kata najlepiej wyciągać demontując filtr powietrza, odkręcić 3 śruby koło turbiny, rozłączyć opaskę pod samochodem i wyjąć wszystko od strony silnika. Uff ale się rozpisałem..
VTG Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Ja też zamówiłem wydech u Pana Andrzeja Gruchota zamiennik zamontuje to w AWX i opiszę wrażenia:)
maxim Opublikowano 25 Listopada 2009 Autor Opublikowano 25 Listopada 2009 Gdzie kupiliście uszczelki?? ASO? Uszczelki w każdym sklepie motoryzacyjnym kupisz za grosze.
VTG Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Nie trzeba w aso jest bardzo dużo zamienników nawet niemieckich którzy produkują uszczelki.
tlumiki-gruchot Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Już zamówiłem uszczelki pod zmienik za tydzień będę miał to będą w zestawie z zmienikiem lub z strumienicą
Voucher Opublikowano 27 Listopada 2009 Opublikowano 27 Listopada 2009 Już zamówiłem uszczelki pod zmienik za tydzień będę miał to będą w zestawie z zmienikiem lub z strumienicą A jak jest różnica między zamiennikiem a strumienicą, bo na zdjęciach wyglądają podobnie. tom2009, jesli mozesz cyknij fotki z komory silnika jak to wygląda .
tom2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 Już zamówiłem uszczelki pod zmienik za tydzień będę miał to będą w zestawie z zmienikiem lub z strumienicą A jak jest różnica między zamiennikiem a strumienicą, bo na zdjęciach wyglądają podobnie. tom2009, jesli mozesz cyknij fotki z komory silnika jak to wygląda . Ja kupiłem ten zamiennik z tłumikiem i tak jak u wszystkich słyszalny jest świst turbinki co po pewnym czasie zaczyna się nudzić .....
VTG Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 Przyszedł zamiennik do mojego AWX pasował idealnie turbina świszczy, gwałtownie wkręca się na obroty i auto się odmuliło, polecam do pompowtryskiwaczy w 130 AWX zdaje egzamin, w środku jest tłumik przelotowy i w miare tłumi ten przepływ powietrza dużo lepiej niż w przypadku zwykłej rury którą miałem wcześniej. Polecam niezdecydowanym. Oto zdjęcie tłumika przelotowego.
dejf Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 Przyszedł zamiennik do mojego AWX pasował idealnie turbina świszczy, gwałtownie wkręca się na obroty i auto się odmuliło, polecam do pompowtryskiwaczy w 130 AWX zdaje egzamin, w środku jest tłumik przelotowy i w miare tłumi ten przepływ powietrza dużo lepiej niż w przypadku zwykłej rury którą miałem wcześniej. Polecam niezdecydowanym. Oto zdjęcie tłumika przelotowego. VTG - jaki masz przelot?
VTG Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 swobodny:) http://img405.imageshack.us/img405/9995/orginalb.jpg a tak jest to robione: http://img405.imageshack.us/img405/7383/stanowisko.jpg
dejf Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 VTG-jak z kopceniem w AWX'ie? Nie zwiększyło się po wstawieniu zamiennika kata? Głośniej też nie jest?
VTG Opublikowano 1 Grudnia 2009 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Nie zwiększyło się kopcenie bo katalizator nie zatrzymuje sadzy, tylko tlenki azotu jest tylko świst. AWX zaczął pracować wzorowo bo przez przypadek odkryłem co jest nie tak. Winny był Egr on mu nie dawał powietrza dlatego szarpał i dlatego często gasł. Po zdjęciu wężyka z egr auto spisuje się znakomicie i pracuje jeszcze lepiej od Afna którego miałem kiedyś i który nigdy mnie nie zawiódł.
michalutp Opublikowano 5 Grudnia 2009 Opublikowano 5 Grudnia 2009 Ja w swoim po wycięciu nie zauważyłem żeby kopcił bardziej, a od dołu lepiej sie zbiera i turbo słychać.
VTG Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Mi kolega z aso tłumaczył że katalizator nie zatrzymuje sadzy tylko tlenki azotu a do sadzy jest dpf czyli filtr cząstek stałych dlatego też wycięcie kata nie ma wpływu na kopcenie diesla.
Rekomendowane odpowiedzi