zbijar5 Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Witam, jakiś czas temu miałem problem z zacinającą się sztangą turbiny, co objawiało się nieprawidłową pracą silnika. Otóż powyżej 3k obr/min silnik wchodził w tryb awaryjny. Chciałem temu w jakiś sposób zaradzić. Początkowo myślałem o rozbiórce turbiny, co wiąże się z dużą ilością pracy. Postanowiłem jednak spróbować rozwiązać ten problem nieco inaczej. Mianowicie: Zakupiłem wężyk o średnicy 4mm i dł 50cm oraz strzykawkę o poj. 100ml. Po zdjęciu pokrywy silnika, zdjąłem przewód z „gruchy”. Następnie zamontowałem zakupiony wcześniej wężyk: Za pomocą strzykawki można w łatwy sposób rozruszać sztangę od turbiny. Aby dostrzec skuteczność tej operacji zaznaczyłem sobie kolorystycznie zakres wychyłu sztangi, robiąc punkty na sztandze oraz turbinie(punkt odniesienia). Ponieżej foto: W moim przypadku pomogło (Przebieg 182kkm). Nie wiem jak to będzie działać gdy (kierownica turbiny) jest mocno zapieczona. Co pewien czas powtarzam profilaktycznie tą operację. Dla ułatwienia można wyprowadzić ten wężyk w okolice dolotu powietrza, aby nie zdejmować każdorazowo pokrywy silnika.
k0za Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 A gdzie kupiłeś taką strzykawkę? Ja szukając największej znalazłem tylko 30ml ;/
szogun0 Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 A gdzie kupiłeś taką strzykawkę? Ja szukając największej znalazłem tylko 30ml ;/ W trochę lepszych aptekach. Lub tam, gdzie np. zaopatrują się weterynarze.
Buba Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 A gdzie kupiłeś taką strzykawkę? Ja szukając największej znalazłem tylko 30ml ;/ idz do pierwszego lepszego szpitala albo popros jakas znajoma pielegniarke zeby ci przyniosla Sorki za OT
Wihajster Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Wszystko pieknie i fajnie ale rozruszanie sztangi kluczem bedzie moim zdaniem bardziej efektywne
k0za Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Wszystko pieknie i fajnie ale rozruszanie sztangi kluczem bedzie moim zdaniem bardziej efektywne Kluczem nie ma zbytnio jak podejść. Trzeba by sporo gratów demontować. A z tą strzykawką to może być rzeczywiście dobry patent ;] Sprawdzę u siebie na dniach.
zbijar5 Opublikowano 25 Października 2009 Autor Opublikowano 25 Października 2009 Zgadza się. Strzykawkę zakupiłem bezproblemowo w aptece. Wszystko pieknie i fajnie ale rozruszanie sztangi kluczem bedzie moim zdaniem bardziej efektywne Wszystko pieknie i fajnie ale rozruszanie sztangi kluczem bedzie moim zdaniem bardziej efektywne Kluczem nie ma zbytnio jak podejść. Trzeba by sporo gratów demontować. A z tą strzykawką to może być rzeczywiście dobry patent ;] Sprawdzę u siebie na dniach. Tak jak napisal kolega powyżej. Kluczem troche sztucznie wywołujemy ruch sztangi. A podcisnienie jest naturalne, łatwo zauważyć i ocenić jak działa sztanga w tych warunkach. Ponadto za pomocą strzykawki możemy zrobić pewne doświadczenie, które pokaże nam czy "przepona" w grusze nie jest przypadkiem przerwana(nieszczelność=nieprawidłowe działanie). Otóż naciągamy strzykawkę od 0 do poziomu ok 60-80ml (tworzy się wówczas podciśnienie) i trzymamy tak w bezruchu pewien czas. Jeśli wciąż utrzymuję sie podciśnienie w strzykawce, możemy domniemywać iż "przepona" jest cała. Jeśli jednak podciśnienie zanika to świadczy to o przerwaniu "przepony"(nieszczelności w grusze). Należy przy tym pamiętać aby układ (strzykawka - wężyk - grucha) był szczelny!
ppaziuu Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 a powiedz kolego co konkretnie robiłeś tą strzykawką .. .. pompowałeś powietrze .. wciągałeś je .. może wstrzykiwałeś coś do środka .. .. .. ja mam podobny problem z autkiem .. na 5-tym biegu przy 130 wchodzi w tryb awaryjny .. .. mam nowy przepływomierz i n75 .. .. i dalej nic .. ..
zbijar5 Opublikowano 6 Listopada 2009 Autor Opublikowano 6 Listopada 2009 przy wyciąganiu tłoczka strzykawki powstaje podciśnienie które powoduje ruch sztangi,
czarny avant Opublikowano 1 Grudnia 2009 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Witam wszystkich dzieki Zbijar5 za ten opis, miałem takie objawy jak u ciebie tzn tryb awaryjny , twój sposób pomógł ,co prawda tylko 3dni testuje auto ,ale objawów brak, acha i miałem mniejszą strzykawke niz ty 30ml ps. u mnie przebieg 190tys pozdro
michal0 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Moje pytanie... Jaki powinien być wychył tej gruchy? Również załącza mi sie tryb awaryjny i szukam przyczyny... I zaobserwowałem jeszcze że ten tryb załącza sie chyba tylko na 4 i 5 biegu...na 3 można go jeszcze cisnąć. Czy mogę wykluczyć że padła turbina? Może poleci mi ktoś dobrego diagnostę w okolicy Mińska Mazowieckiego?
paput Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 U mnie ten wężyk od "gruchy" jest poszarpany i czasem auto nie chce pszyspieszać albo robi to leniwie jakbym samym dieslem jechał jak poruszam nim to rwie aż miło. Węzyk do wymiany? Gdzie go kupić?
lapek85 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Węzyk do wymiany? tak Gdzie go kupić? w większości sklepach motoryzacyjnych;agroma;re5pect;agrokor;allegro
Michał Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 U mnie ten wężyk od "gruchy" jest poszarpany i czasem auto nie chce pszyspieszać albo robi to leniwie jakbym samym dieslem jechał jak poruszam nim to rwie aż miło. Węzyk do wymiany? Gdzie go kupić? http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=138
paput Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 U mnie ten wężyk od "gruchy" jest poszarpany i czasem auto nie chce pszyspieszać albo robi to leniwie jakbym samym dieslem jechał jak poruszam nim to rwie aż miło. Węzyk do wymiany? Gdzie go kupić? http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=138 A jakiej średnicy będzie ten wężyk na gruszkę?[br]Dopisany: 15 Styczeń 2010, 21:33_________________________________________________U mnie na każdym biegu powyżej 2,5 tys obrotów przestaje ciągnąć. Może ktoś ma zdjęcie gdzie ten klucz 14 nałożyć żeby sztangą poruszać?[br]Dopisany: 17 Styczeń 2010, 11:58_________________________________________________To nie wina wężyków. Auto wchodzi w tryb awaryjny a po wyłączeniu/włączeniu auta wszystko wraca do normy ale tylko jeśli jeżdżę poniżej 2,5 tys obrotów
darkopolo Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 U mnie ten wężyk od "gruchy" jest poszarpany i czasem auto nie chce pszyspieszać albo robi to leniwie jakbym samym dieslem jechał jak poruszam nim to rwie aż miło. Węzyk do wymiany? Gdzie go kupić? http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=138 A jakiej średnicy będzie ten wężyk na gruszkę?[br]Dopisany: 15 Styczeń 2010, 21:33_________________________________________________U mnie na każdym biegu powyżej 2,5 tys obrotów przestaje ciągnąć. Może ktoś ma zdjęcie gdzie ten klucz 14 nałożyć żeby sztangą poruszać?[br]Dopisany: 17 Styczeń 2010, 11:58_________________________________________________To nie wina wężyków. Auto wchodzi w tryb awaryjny a po wyłączeniu/włączeniu auta wszystko wraca do normy ale tylko jeśli jeżdżę poniżej 2,5 tys obrotów bez tego ani rusz.Niedawno miałem podobny problem 3tyś obrotów i notlauf,a na Vagu błąd 575.U mnie przyczyną był właśnie dziurawy wężyk idący od gruszki do N75.
paput Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 U mnie ten wężyk od "gruchy" jest poszarpany i czasem auto nie chce pszyspieszać albo robi to leniwie jakbym samym dieslem jechał jak poruszam nim to rwie aż miło. Węzyk do wymiany? Gdzie go kupić? http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=138 A jakiej średnicy będzie ten wężyk na gruszkę?[br]Dopisany: 15 Styczeń 2010, 21:33_________________________________________________U mnie na każdym biegu powyżej 2,5 tys obrotów przestaje ciągnąć. Może ktoś ma zdjęcie gdzie ten klucz 14 nałożyć żeby sztangą poruszać?[br]Dopisany: 17 Styczeń 2010, 11:58_________________________________________________To nie wina wężyków. Auto wchodzi w tryb awaryjny a po wyłączeniu/włączeniu auta wszystko wraca do normy ale tylko jeśli jeżdżę poniżej 2,5 tys obrotów bez tego ani rusz.Niedawno miałem podobny problem 3tyś obrotów i notlauf,a na Vagu błąd 575.U mnie przyczyną był właśnie dziurawy wężyk idący od gruszki do N75. Ja dzisiaj zbocznikowałem ten zaworek co idzie od gruszki i nic dalej to samo czyli zapewne to nie wina n75. Nie mam laptopa niestety. Czy w serwisie przy podpięciu kompa zrobią mi logi?
Gość mayday2001 Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 Pewnie wszyscy tutaj macie turbinki do czyszczenia bądź regeneracji. To przykre lecz prawdziwe. Opisywany tu sposób może pomóc na krótką metę przy małym zasyfieniu kierowniczek w turbawce. Poczytajcie o czyszczeniu turbawki na naszym forum albo passata.
aju Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 ja wyczyściłem od razu, bo kurde to niebezpieczne może być jak Ci odetnie moc przy wyprzedzaniu
paput Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 ja wyczyściłem od razu, bo kurde to niebezpieczne może być jak Ci odetnie moc przy wyprzedzaniu A ile jest nowych uszczelek do włożenia po demontażu turbo?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się