Barca111 Opublikowano 28 Maja 2014 Opublikowano 28 Maja 2014 czyli do żadnego rozszczelnienia nie powinno dojść jak płukania nie zrobię? a wręcz przeciwnie powinno być lepiej? co do dolewki to po przejechaniu 7 tyś km dolałem raz olej jakieś 250 ml więc nie jest zle.
kiko79 Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 nikt nie mówi, że jak nie zrobisz płukania to będzie lepiej...na pewno nie będzie gorzej:wink: I na pewno nic się nie rozszczelni. Rozszczelniał się silnik w dużym fiacie, bo on miał uszczelki z mydła. Co do dolewek oleju to masz nie najgorzej...u mnie na 12000 km dolewam 250-300 ml. Wieć problem prawie nie istnieje.
soken07 Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Witam, posiadam Audi A4B6 2.0 ALT 2003, powoli szykuje mi się wymiana oleju, poprzedni to Aviasynth 5W40. Zastanawiam się pomiędzy MOTUL 8100 X-Clean 5W40 a Valvoline SynPower 5W40 . po 5 tys. dolałem 350 ml więc myślę że jak na ten silnik to nie tragedia. Co poleciacie? A może jakiś inny olej jest warty uwagi?
yarosyaros Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Kolego poczytaj ten wątek oraz główny o oleju i sam wszystkiego się dowiesz.
Barca111 Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 kiko79 może jak zaleję 5w40 to obejdzie się bez dolewek od wymiany do wymiany:wink: nadzieja musi być hehe więc zaleje MOTUL 8100 X-Clean 5w40 i filtr knecht:wink:
luga81 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Ja wlałem wolvoline 10W40 zrobilem już 1000km i ciągle max. Był zalany 5w40 i po 1000 km musialem juz dolewac
Madox Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Czeka mnie wymiana oleju i zastanawiam sie co zalać. Obecnie jeżdżę na MOTUL X-CESS 5w40 ale strasznie mi łyka olej. I teraz mam dylemat czy zmienić na inny syntetyk czy spróbować zalać półsyntetyk ? Jak radzicie ewentualnie na jaki ? Czy po jeździe na półsyntetyku jeżeli nie będzie poprawy mogę wrócić to syntetyku ?
kiko79 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Czeka mnie wymiana oleju i zastanawiam sie co zalać. Obecnie jeżdżę na MOTUL X-CESS 5w40 ale strasznie mi łyka olej. I teraz mam dylemat czy zmienić na inny syntetyk czy spróbować zalać półsyntetyk ? Jak radzicie ewentualnie na jaki ? Czy po jeździe na półsyntetyku jeżeli nie będzie poprawy mogę wrócić to syntetyku ? ja jakiś czas jeździłem na Motulu 6100 Synergie+ 10w40 i nie miałem jakichkolwiek problemów z olejem. Ani go nie ubywało ani nie zapalała się kontrolka Oil MIn. Teraz leję X-cessa 5W40 i co prawda oleju nie ubywa to na długich dystansach czasami zapala się oli min. Po sprawdzeniu poziomu okazuje się że oleju jest na połowę podziałki na bagnecie a po nocy nawet Max. Czy nasze auta są tak inteligentne że poznają olej po składzie i sobie wybrzydzają? Co do Twojego ostatniego pytania to możesz potestować półsyntetyk (polecam Motula 6100 S+), i na pewno nic się nie stanie jak wrócisz do syntetyku. Tu nie ma uszczelek z mydła. No chyba że już teraz masz jakieś mega wycieki, ale nie sądzę.
Madox Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Dzięki. Wycieków nie mam tylko mi ubywa i zapala sie kontrolka. Spróbuje tego Motula 10w40 i zobaczymy co sie będzie działo. W inteligentność naszych aut bym raczej nie liczył
Henx29 Opublikowano 5 Lipca 2014 Opublikowano 5 Lipca 2014 Witam. Posiadam ALT 2.0 2001/2002 r. (przebieg: 107k mil). Wymieniłem olej na Shell 10W40. Oleju nie dolewam bo nie ma takiej potrzeby. Sprawdzam olej regularnie i poziom zawsze jest ten sam. Auto nie jest katowane, 3k obrotów czasami 3.5k na autostradzie. Jestem chyba niedzielnym kierowcą :> Także, olej od wymiany do wymiany nie jest dolewany. Czy ma mnie to martwić, że coś tam sie nie dosmarowywuje ? Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.
kiko79 Opublikowano 7 Lipca 2014 Opublikowano 7 Lipca 2014 Witam. Posiadam ALT 2.0 2001/2002 r. (przebieg: 107k mil). Wymieniłem olej na Shell 10W40. Oleju nie dolewam bo nie ma takiej potrzeby. Sprawdzam olej regularnie i poziom zawsze jest ten sam. Auto nie jest katowane, 3k obrotów czasami 3.5k na autostradzie. Jestem chyba niedzielnym kierowcą :> Także, olej od wymiany do wymiany nie jest dolewany. Czy ma mnie to martwić, że coś tam sie nie dosmarowywuje ? Dziękuję za uwagę i pozdrawiam. jesteś w nielicznej grupie posiadaczy ALT, którzy mają problem natury odmiennej czyli "dlaczego mój ALT nie bierze oleju?". Ja też tak mam, w pewnym momencie zgłupiałem czytając obszerne posty na temat wzmożonej konsumpcji. W każdym bądź razie witaj w klubie osób zadowolonych, lub w miarę zadowoloych. A tak na poważnie, już wielokrotnie pisałem, że ten silnik jest fajny jeżeli chodzi o kulturę pracy, ale raczej stworzony do takiej emeryckiej jazdy. 3 tyś. obrotów, no może 3.5 i nie więcej....bo więcej mu chyba szkodzi. Mi się sporadycznie zdarza kręcić go do 4 tyś., bo nie mam takiej potrzeby a oleju nie dolewam. Wydaje mi się, że to właśnie katowanie tego silnika uruchamia całą lawinę mechanizmów, które w ALT sprzyjają uciekaniu oleju.
Barca111 Opublikowano 13 Lipca 2014 Opublikowano 13 Lipca 2014 zrobiłem wymiankę oleju z Castrol Edge 0w40 ( po 10 tyś dolałem jakieś 200 ml) na Castrol Edge 5w40 i filtr Knecht:decayed: czekam na przebieg sytuacji i mam nadzieję na brak dolewki;]
magicman Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Opublikowano 21 Sierpnia 2014 a co sadzicie o oleju takim do 2.0 alt http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-VW-Quantum-LONGLIFE-3-Oil-5w-30-5-Litres-/261066122885?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3cc8c0e685
D4NTE Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 a co sadzicie o oleju takim do 2.0 alt http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-VW-Quantum-LONGLIFE-3-Oil-5w-30-5-Litres-/261066122885?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3cc8c0e685 wydaje mi się że będzie zbyt rzadki, poszukaj 5W40 ewentualnie 10W40
cabanmat Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 5W30 = tak dla ochrony środowiska -> nie dla silnika
terminator1985 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Moj w niemcowni jezdził na 5w30, przez poł roku w Polsce zanim do mnie trafił tak samo na 5w30 no i tez nie bede kombinował, z tym, ze nie wiem jakiej firmy wybrac ... co byscie polecili??
chrzanio Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Panowie mój śmiga na Motul 5W40 X-cess i niestety łyka go dośc sporo. Teraz czas na wymiane oleju i nie wiem może spróbować sezon na 10W40 Valvoline MaxLife i zobaczymy jaki będzię skutek.... Nie mam pojęcia na czym auto jeżdziło w Niemczech więc wlałem jeden z lepszych. Jeszcze w tym roku chce wymienić uszczelniacze zaworowe bo puszcza dyma po dłuższej jeżdzie hamując silnikiem.... :/ no i odme podreperowac i może jakis dodatkowy separator oleju zastowosowac bo zaciaga z pod pokrywy zaworów i wiecznie tam tłusto...
enrike2 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 sam sie zastanawiam nad 10w40 ale nie wiem jakie moga byc skutki tego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się