Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie:

Rozmawiałem ostatnio z mechanikiem i okazuje się, że olej 10W40 to prawda akurat ALT będzie mniej brał ale bardzo szybko będzie się zapychała ODMA plus odpowietrznik skrzyni czyli ten czwórnik, ktory tak naprawde nie jest czwornikiem. Przy zapchanej odmie bardzo czesto występuje problem zbyt bogatej mieszanki i permanentny wk***iający check engine. Przerabiałem to. Zajebanie odmy to jest wydatek 1000 zika. Osobiscie nie stosowałbym 10W40

nic się nie zapycha...głupie gadanie głupiego mechanika. Chyba mózg mu się zapchał bo gada kocopoły jak połamany. Czym ma się zapchać ta odma jeśli idą przez nią opary i skropliny gorącego oleju?

Po drugie za 1000 pln przepychałeś odmę? To masz mechanika oszusta patentowanego. Już lepiej kupić nową w ASO za 170 złotych. Nie bądź frajerem i nie dawaj się nabrać. Ja na 10w40 przejechałem z 75 tyś km i odma jest czysta jak dziewica.

Opublikowano

Potwierdzam, nic się nie zapycha.

Dodatkowo nie mam ani kropli oleju przy gruszcze odmy czy czwórniku.

Opublikowano (edytowane)

nie no ok moze troche przesadzilem z tym 1000 zika i spokojnie nie przeczyszczalem odmy za taką kwotę :). Ale cala odma to jest kilka elementów w ALT. Odpowietrznik + wężyk + kolejny wężyk z gruszką bliżej pod spodem myślę, że całą odma to koszt 500 złotych na pewno. Mówię o oryginalnej. Ja po oleju 10W40 miałem zasrany i prawdopodobnie uszkodzony odpowietrznik skrzyni korbowej (czwórnik). Miałem bardzo duży problem z check engine i za bogatą mieszanką. Drogą prób i błędów praktycznie na samym koncu wymieniłem czwornik i o dziwo ani razu juz nie mialem problemu. teraz zalałem shell Helix ultra 5w40 i bierze około cała miarkę czyli 0,5l na 1000km

Swoją drogą Kiko79 dziwi mnie troszke ze nie pomyslales ze polsyntetyk chemicznie bedzie mial inne skropliny i opary niz syntetyk czy nie mam racji :)?

Edytowane przez Melman1980
Opublikowano

Czwórnik to rozleciał się od wysokich temperatur które panują pod maską, a niestety początkowo Audi zrobiło ten element, podobnie jak i inne elementy odmy, ze słabego łamliwego plastiku. Nowe oryginalne odmy do alt mają podobny wygląd ale są trochę udoskonalone nie tylko pod względem konstrukcji ale również jakości. Węże podciśnienia, które odchodzą od czwórnika są zrobione z innego gatunku gumy. Mówię o częściach które w 2014r zamawiałem w ASO.

Co do składu półsyntetyka i syntetyka....nie wiem czym się różnią skropliny i opary pod względem chemicznym. Różnią się natomiast lotnością, na korzyść półsyntetycznego Motula 6100S+ 10w40 w porównaniu z olejami 5w40.

Jeżeli twój ALT łyka 0.5L/1000km to Ci szczerze współczuję i nie masz się z czego cieszyć lejąc z satysfakcją 5w40. Biorąc pod uwagę że olej większość kierowców zmienia co 15 tyś km to Ty na dolewki przeznaczasz 7.5 litra. Po co więc wogóle zmieniać olej jak masz cały czas obrót świeżego w silniku? Nie kieruj się informacjami w książce obsługi, że rzeczą "normalną" jest pobór 0.5L/1000km. Audi w ten sposób zabezpieczyło się przed pretensjami i roszczeniami użytkowników i kosztami związanymi z błędną konstrukcją swoich silników. Mi mechanik powiedział że normalnie funkcjonujący silnik nie powinien wziąć od wymiany do wymiany więcej niż 100-200 gramów oleju. Są takie silniki, które wogóle nie biorą. U mnie zużycie wynosi ok 250-300 ml/15 tyś. km. Porównaj to ze swoim zużyciem.

Opublikowano

To dlaczego sugerowanym przez audi olejem do nowych silników benzynowych jest 5W40?

Opublikowano

silnik ALT nie jest silnikiem nowym. Powiem więcej...Audi się tego silnika trochę wstydzi. Popełnili ogromny błąd konstruując układ odpowietrzenia i zalecając zalewanie tego silnika olejem 5w30 co 30 tyś. km (czyli serwis LongLife). Co więcej są informacje że wiele jednostek benzynowych z generacji b6 i b7 słynacych z problemu olejowego powinno mieć wlany 10w40.

Polecam lekturę:

http://engineoilcapacity.com/audi-a4-b6-and-b7-engine-oil-capacity-in-quarts-liters/

Opublikowano

Kiko79. Skąd Ty masz takie informacje, że AUDI się tego silnika wstydzi, że info na stronie która podałeś jest w 100% rzetelna?Problem odmy w tym silniku to są domniemania i niestety nikt nie jest w stanie potwierdzić tego ze 100% pewnością.

Opublikowano

5w40 syntetyk - proponuję się upewnić bo to też półsyntetyk, a przynajmniej 90% tego co jest w sklepach.

Opublikowano

Kiko79. Skąd Ty masz takie informacje, że AUDI się tego silnika wstydzi, że info na stronie która podałeś jest w 100% rzetelna?Problem odmy w tym silniku to są domniemania i niestety nikt nie jest w stanie potwierdzić tego ze 100% pewnością.

To sprawdź rurę ssącą układu dolotowego... :naughty: może być na wyrywki każdego kto ma alta ;) Niestety ale konstruktorzy odpowietrzenia chyba nie przemyśleli tego układu zbyt dobrze, bo jak można próbować zwykłą rurką z kawałkiem gumki w środku próbować separować olej od powietrza... każdy kto widział czwórnik od środka wie co mam na myśli :facepalm:

Opublikowano (edytowane)

Kary ma rację...w silniku ALT problem olejowy w związany jest z systemem odpowietrzającym. Zarówno jakościowo jak i konstrukcyjnie jest on nieudolny...zwróć uwagę na to jak poszczególne elementy odmy się łączą...system rurek łączonych na ścisk, jak klocki, jedna do drugiej. A potem na łączeniu wilgotno od oleju. Co do przyznawania się do błędów...Audi jest w tym mistrzem świata. Tak było z cewkami zapłonowymi. Od 2001 roku montowano trefne cewki a akcję serwisową ogłoszono po kilku latach, kiedy większość właścicieli wymianę przynajmniej jednej cewki na swój koszt miała za sobą. Z historii mojego auta wynika, że pierwsza cewka w nowym salonowym samochodzie spaliła się po przejechaniu 8 tyś. km a druga po 26 tyś. km. Wymiana w ASO Audi może w ramach gwarancji, a może właściciel sam za to załacił. Na pewno nie było akcji serwisowej. Jak w ASO pytałem o odmę to oczywiście nikt nic nie wie, akcji nie ma, a jak widzą popękane wzdłuż i w poprzek elementy odmy to potrafią tylko powiedzieć ile kosztuje wymiana. no i ten nieustający komentarz "Silnik ALT? Olej? A tak...ha ha ha ten silnik tek ma, trzeba dolewać i jeździć" Dobre sobie...7.5L na dolewki.

Edytowane przez kiko79
Opublikowano

Nie narzekaj, przynajmniej nie musisz wymieniac oleju... tylko filtr...

Opublikowano

no ja nie dolewam bo nie muszę, ale niektórzy to nawet po 7 litrów dolewają. Faktycznie, wymiana filtra wystarczy. W sumie to całkiem dobra eksploatacja silnika takie dolewanie. Ciągle świeża porcja oleju :) . Tylko że ten który znika gdzieś się musi podziać, najpewniej zamula katalizator.

Opublikowano

Kupiłem swojego ALT-ka ok. roku temu. Nie mam zielonego pojecia jakim olejem był zalany. Wymieniłem go na SHell HElix 10W40. Oleju ani grama nie dolałem od tamtej pory. Poziom jak był max tak jest po dzien dzisiejszy. Wiem, że mam uszkodzona kierownice powietrza (peknieta membrana) Nie wiem dlaczego to pisze ale moze ma to cos wspolnego ? Moze popsujmy wszyscy kierownice powietrza w swoich ALT-kach i sie przekonamy :>

Zbliza sie wymiana oleju w nastepnyjm miesiacu jakos i nie wiem czy lac to samo czy Motul 8100 x-cess 5W40 ?? Moze nie kombinowac i lac to samo ?

Opublikowano

jest możliwe, że silnik zacznie brać tego Motula. Mi ubywało sporo, a 10w40 nie ubywa prawie wcale.

Opublikowano

Ok, bedzie 10W40 nadal, ale Millers.

Opublikowano

Henx29 niestety nie da rady tak łatwo :wink: tzn. miałem zepsutą kierownicę powietrza (urwaną dźwignię) i dalej olej dolewałem.

Opublikowano

Hej, tak tylko chciałem podzielic sie wrazeniami odnosnie wymiany oleju. Wiec 4 dni temu zmieniłem olej na Millers 10W40.

Plusy: ciszej pracuje silnik, zero ubytku oleju ( wczesniej tez ich nie było na Shell'u), dwu sekundowe klekotanie na zimnym znikło.

Minusy: brak

Troszke mi sie przelał olej, jest tak ok 3-4 milimetry ponad krechą max. Olac to czy cos z tym zrobic ?

Opublikowano

Poczekaj, przepali.

Opublikowano

Mi zjada 5W/40 Valvoline MaxLife ok. 0.5litra na 1000km. Teraz zimową porą, przy niższych temp., coś mniej. Staram się zmieniać olej po 5-7tys. km. Za każdym razem spuszczany stary olej był czarny jak smoła. Może jest to wynikiem płukania silnika ze starego oleju, kiedy poprzedni właściciel zmian oleju standrdowo często/gęsto nie robił. Czarna smoła może być również wynikiem przepalania oleju na pierścieniach. Stąd:

- zjadany olej przez silnik (pierścienie nie trzymają szczelności);

- podczas etapu spalania mieszanki (i oleju), częśc spalonego/nadpalonego oleju wraca do miski olejowej; Stąd olej smolisty, brązowy, ciemny, nie przepuszczający światła słonecznego przez litrowy słoik wypełniony tym olejem.

Jeśli ktoś jeździ na dotychczasowym oleju (nie ważne jaki on jest, może być nawet Castrol) - ale nie wciąga mu nie wiadomo ile oliwy, to niech pozostanie na tym co jest.

Ja jeździłem od zakupu na 10W/40 Castrol przez przeszło rok. Oczywiście dolewałem. Później przeszedłem na Motula 6100 10W/40. Teraz jeżdżę od 8miesięcy na Valvoline 5W/40 - pełny syntetyk. Na tym oleju nie mam problemu w każdym razie z kontrolką "oil min". Wcześniej, przed stosowaniem 5W/40, problem z "oil min" miałem na bieżąco.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...