k232 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 6 godzin temu, mzbro napisał: Pytanie odnośnie norm: jeśli w specyfikacji dla 2.0 ALT są podane normy oleju: VW 501.01, VW 502.00, VW 503.00, VW 504.00 oznacza to, że dany olej musi spełniać przynajmniej jedną z tych norm, zgadza się? Nie musi spełniać wszystkich, bo takich chyba nie ma? Ok, już nieaktualne, tutaj mamy wszystko: http://vw-clubpolska.pl/index.php?page=oil_norma_vag Szkoda, że nie ma opcji usunięcia postu, albo słaby mam wzrok. Nie stresuj się, nikt Cię nie pobije, że napisałeś posta i sam sobie odpowiedziałeś
Sulfur Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 (edytowane) Zalewał ktoś może ostatnio ALT'a Motulem 8100 X-CLEAN 5W30? Zastanawiam się czy nie zmienić Mobil 1 ESP 5W30 na niego (i przy okazji nie zrobić płukanki Liqui Moly). Do tego oczywiście zestaw filtrów Knechta. EDIT: Ciekawe, wyczytałem że są trzy rodzaje tego X-Clean... 1) X-Clean 2) X-Clean FE 3) X-Clean+ Niby X-Clean i X-Clean FE spełniają normy 502.00 (ale nie zawsze podają że X-Clean ma 502.00)... Orientuje się ktoś? X-Clean+ na pewno nie spełnia normy 502.00 więc pozostaję 2 opcje. Edytowane 23 Sierpnia 2017 przez Sulfur
KINIAM Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 44 minuty temu, Sulfur napisał: Niby X-Clean i X-Clean FE spełniają normy 502.00 (ale nie zawsze podają że X-Clean ma 502.00)... Orientuje się ktoś? X-Clean+ na pewno nie spełnia normy 502.00 więc pozostaję 2 opcje. Oleje o nowszych, wyższych normach spełniają również te starsze.
Sulfur Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Dzięki za odpowiedź. Czyli podsumowując stary X-Clean (np. z 2015-2016 który kisi się na magazynie) nie spełnia normy 502.00 a obecny (np. od 2017) spełnia normę 502.00? Duża będzie różnica między X-Clean a X-Clean FE? Niby "Fuel Efficiency" i jest często tańszy o dychę/dwie... ale czy nie jest to przypadkiem jakimś kosztem (a i pewnie FE należy pod marketing zaliczyć)?
k232 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Ten który się kisi na magazynie spełnia normę. Najlepiej napisz do użytkownika dzik z tego forum i Ci wsio powie ?
Sulfur Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 (edytowane) Wpadłem jeszcze na taki olej, wygląda ciekawie (a i ludzie chwalą sobie w tym temacie producenta): Valvoline Synpower XL-III C3 5W30https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe/39407-valvoline-synpower-extreme-xl-iii-5w30-5l.html Dziwi mnie to że spełnia praktycznie wszystkie normy jednocześnie (chodzi mi po głowie "co jest do wszystkiego, jest do niczego"). Chyba jednak że Motul 8100 X-Clean FE jednak będzie lepszy. Edytowane 23 Sierpnia 2017 przez Sulfur
k232 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Ja do innego auta wlewam Valvoline synpower 5w30, jest tak czyściutki, że go nie mogę dojrzeć na miarce. Wlewam od początku gdy kupiłem tamten samochód i wszystko jest malinowo.
Sulfur Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Z tego co patrzę na stronach, są wersje: Czysta Synpower 5W30, Synpower MST 5W30 oraz ta Synpower XL-III C3 5W30. Od 30 minut szukam porównania, ale chyba coś słabo...
k232 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Opublikowano 23 Sierpnia 2017 Ja wlewam ten do Forda. Do Audi będzie pewnie ten MST, mówię Ci, napisz do dzika i wszystko Ci powie
AndrzejK. Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 Ja również zastanawiam się nad Valvoline - mam do czynienia z tą marką oleju od dobrych kilku lat w różnych autach i obserwacje sa bardzo pozytywne. Myślę konkretnie o tym oleju do ALT: Valvoline Synpower 5W30 A3/B4 Najważniejsze dla mnie tutaj jest,że w pierwszej kolejności spełnia normę VW 502.00 - a ten silnik ponoć z tą normą najlepiej się "przyjazni" Tu pełna specyfikacja: Aprobaty/Poziomy sprawności SAE 5W-30 API SL/CF ACEA A3/B4-10 MB -229.5 GM LL-A-025, LL-B-025 VW 502.00 i 505.00 BMW LL-01 Kod produktu 872378+872377 Co sądzicie o tym oleju, może ktoś z Was na nim jezdzi i może podzielić się spostrzeżeniami?
radekjez Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 Miałem olej valvoline 5w40 max life przez dobre 4 lata silnik w srodku zawsze byl czysciutki teraz c6 i akurat mam wlasnie.taki jaki podales polecamWysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Sulfur Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 Ja obecnie zamówiłem jednak Liqui Moly Synthoil 5W40. Ciekawi mnie jaka będzie różnica przy zimnym starcie (wariator) w porównaniu z obecnym Mobilem 1 ESP. Mam zamiar porównać po 3 odpalenia na zimnym (12h+ postoju). Valvoline Synpower można brać spokojnie, ludzie sobie bardzo chwalą. Jest też Valvoline Synpower XL-III dedykowany głównie pod silniki vieśwagena. Jeżeli Synthoil nie zda egzaminu, pewnie zaleję Synpowera XL-III w przyszłym roku. Zawsze można dodatkowo wspomóc Valvoline za pomocą Cerateca/MOS2.
AndrzejK. Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 (edytowane) 1 godzinę temu, radekjez napisał: Miałem olej valvoline 5w40 max life przez dobre 4 lata silnik w srodku zawsze byl czysciutki teraz c6 i akurat mam wlasnie.taki jaki podales polecam Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalk Dzięki za opinię i potwierdzenie mojej tezy. Edytowane 2 Września 2017 przez AndrzejK.
AndrzejK. Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 Godzinę temu, Sulfur napisał: Zawsze można dodatkowo wspomóc Valvoline za pomocą Cerateca/MOS2. Nigdy nie dolewałem tego typu produktów do silnika (nie miałem takowej potrzeby, a i obecny ma tylko 138000km. Natomiast opinie na temat tego typu dodatków są różne, od jednej skrajności w drugą....
Sulfur Opublikowano 3 Września 2017 Opublikowano 3 Września 2017 Na temat Cerateca nic złego nigdy nie czytałem ani nie słyszałem. Na niekorzyść MOS2 przemawia fakt ze trzeba go zalewać po każdej wymianie oleju. Chyba że ktoś % wleje za dużo Cerateca, trzeba go wlać chyba 5/6% obj. oleju (ja zalał bym raczej 4-5%). Ceratec jest ponoć raczej dla "zdrowych silników" i tych mniej skatowanych (niski przebieg), a MOS2 ponoć bardziej dla tych wysłużonych jednostek.
KINIAM Opublikowano 3 Września 2017 Opublikowano 3 Września 2017 Zamiast dwusiarczku molibdenu MoS2 radzę dodawać wolfram WS2 , 5 krotnie mniejsze cząsteczki lepiej penetrują i wypełniają wżery i ubytki. Jedyny problem wizualny to olej po dodaniu tych specyfików jest od razu szaro/czarny.
Sulfur Opublikowano 3 Września 2017 Opublikowano 3 Września 2017 WS2 nie jest przypadkiem 5-10 razy droższy od MOS2? I z tego co się orientuje ciężej z jego dostępnością. I pozostaje kwestia czy nie trzeba go lać po każdej wymianie oleju.
KINIAM Opublikowano 3 Września 2017 Opublikowano 3 Września 2017 Cen nie znam. Prekursorem stosowania molibdenu było Liqui Moly. Możesz zamiennie zalewać molibden, wolfram, nanoboran potasu, ceratec, No cóż coś za coś jak silnik ma problemy trzeba go ratować. Ja zawsze stosowałem profilaktycznie i przejeździłem silnikami bez remontu 750-900 tys. km ale być może już takich teraz nie wytwarzają.
Sulfur Opublikowano 3 Września 2017 Opublikowano 3 Września 2017 Ciekawe ile jest w stanie wytrzymać ALT (przy dobrej eksploatacji) i stosowaniu takich środków (i dobrego oleju)... 400-600kkm?
tracer123 Opublikowano 3 Września 2017 Opublikowano 3 Września 2017 mam alt z przebiegiem ponad 450kkm, jest stabilnie 0.5l/1000km. w trasie 0l/1000km. nie oszczędzam silnika, często jest 5-6krpm. sam zrobiłem 85kkm.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się