Roy Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 Koledzy, Przeczytałem wnikliwie tematy dot. oleju w ALT. Za jakiś czas chcę wymienić olej z 5W30 Castrola na 5w50 Mobila. Na takim jeździ drugie auto na moim stanie i byłoby prościej. Ponieważ spora część użytkowników poleca 5w40 do ALT, mam pytanko, czym te dwa oleje się różnią, poza temperaturą spalania ? Może któryś z Kolegów ma jakieś doświadczenia ze stosowaniem obu olei w silnikach ALT i może się wypowiedzieć ? Jeżdżę raczej spokojnie, od czasu do czasu szybciej, kiedy potrzebuję mocy (np. wyprzedzanie). Jeśli wg Was nie ma to istotnego znaczenia to dla mnie również przydatna informacja.
darkle Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 castrol 5w30 to zabójstwo dla tego silnika. I nie ważne że spełnia normy i jest zalecany przez serwis bo liczą się fakty. Ogólnie jak nie bierze oleju to ja bym wlał olej 5W-40. Oczywiście olej 5W-50 mu też nie zaszkodzi ale jak nie bierze oleju ja wybrałbym 5W-40 (byle nie castrol)
Roy Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Darkle, dzięki. Przeczytałem Twoje posty pod wątkiem o "rozwiązaniu problemu olejowego" w ALTku. Część sobie nawet skopiowałem odnośnie olei właśnie. Pamietam natomiast, że Ty lałeś 5w40 i zdaje się niewiele to zmieniło... U mnie niestety po wstępnym optymizmie problem powrócił do poziomu 1/1000, czyli norma przekroczona podwójnie. Mam zamiar jednak przepłukać silnik (ma 238 tys.) preparatem LM i zalać 5w50 Mobila. Bardzo chwalony jest olej Motula - że produkowany w 1 fabryce, nie jest konfekcjonowany, spełnia normy, etc. To też ciekawy temat, bo jak porównywać oleje np. Motula czy Valovoline albo Liqui Moly do np. Lotosa przy identycznych parametrach....? Co do Castrola 5W 30 to oczywiscie sie zgadzam. Stosowałem ten olej w poprzednim aucie z silnikiem V6 przez 4 lata. Efekt, który zaobserowałem to powolne zamulanie (spadek mocy). Silnika nie rozbierałem. Oleju silnik nie "jadł" ale tez przebieg był stosunkowo niski przy sprzedaży ok 140 k. Wszystkie te pytania zadaje, bo chce doprowadzić do sytuacji, gdzie konsumpcja oleju bedzie w granicach normy, czyli 0,5 l / 1000 km. Taki wynik mnie satysfakcjonuje. thx za odzew
darkle Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 1/1000 to trochę dużo aby sama wymiana oleju pomogła. Spróbuj na początek odkręcić świece i zobacz czy któraś nie jest zbyt mocno w stosunku do innych osmolona. Jeśli nie to można walczyć aby trochę oczyścić nagar z pierścieni po castrolu 5w-30. Mój silnik brał 0,5l tego castrola, po przejściu na 5w-40 midlanda i jednoczesnym zastosowaniu środka do czyszczenia pierścieni spadło mi zuzycie do 0,36l/1000 Po przejechaniu kilkunastu tys km znów operacja zalewania pierścieni środkiem do czyszczenia nagaru, zmiana na mobil 5W-50 i przez ostatnie 15 tys zużycie oleju miałem ok 0,25l/1000km
Mylovsky Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Ja do mojego ALTka leje Castrol 10w40 co myslicie o tym oleju? Olej wymieniany w Niemczech w warsztacie. Na 1000km bierze mi okolo 0,4l, czasami mniej. Trasy przeze mnie pokonywane to w wiekszosci autostrady i predkosc okolo 140-150km/h (a wiec obroty wysokie rzedu 4tys.). Lecz zamierzam pomyslec o zalaniu polecanego przez was MOTULa i filtra Knecht. Co o tym myslicie? Przy porannyn rozruchu nie ma zadnych stukow ani nic podobnego.
darkle Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Olej 10W-40 chociaż zaraz niektórzy mnie pewnie zjedzą bo to półsyntetyk itp to jest wg producenta dopuszczony do tego silnika. Ale bez zastanowienia dużo lepszy będzie olej 5W-40 byle nie castrol
Roy Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Wszystkie info są cenne. Sam zastanawiałem się nad 10W-40 ale póki co zrobie jako Kolega darkle sugeruje. Niestety to zabiera miesiące, bo wszystko wymaga czasu / obserwacji. Jeśli uda się zejść do "normy" producenckiej, osobiście nie będę do tematu wracał, jeśli nie - zobaczymy. Póki co tragedii nie ma. Aha - jeszcze jedno: obserwowany, wyższy poziom zużycia oleju mam w korkach przy jeździe max 2,5-3 tys. obrotów. W trasie pali oleju mniej przy 3,5-4 tys. obrotów. Nie kumam tego...
Wandej Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 1/1000 to trochę dużo aby sama wymiana oleju pomogła. Spróbuj na początek odkręcić świece i zobacz czy któraś nie jest zbyt mocno w stosunku do innych osmolona. Jeśli nie to można walczyć aby trochę oczyścić nagar z pierścieni po castrolu 5w-30. Mój silnik brał 0,5l tego castrola, po przejściu na 5w-40 midlanda i jednoczesnym zastosowaniu środka do czyszczenia pierścieni spadło mi zuzycie do 0,36l/1000 Po przejechaniu kilkunastu tys km znów operacja zalewania pierścieni środkiem do czyszczenia nagaru, zmiana na mobil 5W-50 i przez ostatnie 15 tys zużycie oleju miałem ok 0,25l/1000km darku a co myślisz o płukance Liqui Molly?? Pomoże czy raczej zaszkodzi??
darkle Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Miesiąc temu zmieniałem olej i zastosowałem tą płukankę LM proline. Nie wiem czy pomogło ale na pewno nie zaszkodziło. Nasze silniki są w środki zazwyczaj tak zasyfione że każdy sposób na oczyszczenie silnika nie zaszkodzi
Wandej Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Miesiąc temu zmieniałem olej i zastosowałem tą płukankę LM proline. Nie wiem czy pomogło ale na pewno nie zaszkodziło. Nasze silniki są w środki zazwyczaj tak zasyfione że każdy sposób na oczyszczenie silnika nie zaszkodzi Zdejmowałeś dekiel zaworów kiedyś może?? U mnie jest czyściutko tylko mały nalot na pokrywie:wink: Ale cała reszta w super stanie:good: Też tego proline użyłem:wink: U mnie jakoś ten tył silnika zalany był olejem i nie wiem czy uszczelniacz wału czy coś innego:kwasny:
darkle Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Zdejmowałem pokrywę. Była masakra, 3 godziny szorowałem szlam, nagar i smołe. Oczywiście mój był właśnie po serwisowaniu long-life:facepalm:. Od tego czasu zrobione jakieś 30tys na normalnym oleju z wymianą co max15 tys i mam wrażenie że jest coraz czyściej.
Wandej Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 No to u mnie bajka:good: Chyba ktoś serwisował normalnie to auto bez LL i chodziło na Texaco ale 5w30. Niestety dużej częsci tego syfu nie da rady pewnie wyczyścić bo nie ma dostępu:kwasny:
tomcruze Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Koledzy przeczytałem cały wątek (jak też pokrewne ) i chciałem dopytać o oliwe Shell Helix 5W-30 ...bo taki mi Hans lał od nowości. Coprawda kilku kolegów widze też go używa ...ale raczej rozmowy są o innych (mobil ,castrol , motul ...itp ) .Może ktoś coś wiecej powiedzieć o shellu ? Jak wygląda po nim silniczek w środku ...? Też robi syf jak castrol czy jest czyściutko itp ..?
garay9 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Ja mam najechne 250tys km od poczatku jedzi na 5W40 Castrol od wymiany do wymiany nic nie dolewam zmieniam olej co 10tys. zawsze kupuje filter knechta Paliwowy biore Filtrmana
uris Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Ja mam najechne 250tys km od poczatku jedzi na 5W40 Castrol od wymiany do wymiany nic nie dolewam zmieniam olej co 10tys.zawsze kupuje filter knechta Paliwowy biore Filtrmana Kolego piszesz o ALT 2.0 czy 1.8T ?
uris Opublikowano 9 Grudnia 2012 Opublikowano 9 Grudnia 2012 1.8t No właśnie ,po między 1.8T a 2.0 w braniu oleju jest wielka różnica.
adam19-1990 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Witam, panowie a coś takiego białego, widoczne po odkręceniu korka wlewu oleju, co to jest? Albo czym spowodowane, oczywiście mówię o silniku ALT pozdrawiam
benyA4 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 skroplila sie woda pod pokrywa zaworow wymieszala z olejem i powstal "majonez" , czesto pojawia sie to przy niedogrzanym silniku, jazda na krotkich dystansach. Musisz czasem rozpedzic te konie pod maska. ---------- Post dopisany at 09:37 ---------- Poprzedni post napisany at 09:36 ---------- http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/glut-korkiem-268451/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się