msmarcinek Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 Witam Tydzień temu kupiłem A4 1,9 2004, nie mam jeszcze instrukcji obsługi i mam takie proste pytanie: przy przekręceniu kluczyka ale przed odpaleniem silnika czekam aż zgasną wszystkie kontrolki i tak się dzieje ale nie gaśnie kontrolka silnika , odpalam silnik i wtedy gaśnie ta kontrolka , czy to jest prawidłowo? Miałem forda, nissana , opla i tam kontrolki silnika gasły mi po kilku sekundach i wtedy dopiero odpalałem silnik.
Pawlo 2004 Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 Tak musi być, tylko ze nie musisz czekać az zgasnął wszystkie wystarczy jak zgaśnie tylko kontrolka od świec zarowych ale zasadniczo reszta gaśnie też szybko więc zanim zbierzesz się do odpalenia auta po zgaśnięciu kontrolki świec zarowych to tamte też juz zgasnął ale sie rozpisałem
Bart-S Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 Witam - odgrzewam kotleta Wczoraj wymieniałem sprężarkę klimy - po ponownym montażu wtłoczeniu czynnika przeczyściliśmy układ ozonem. Na koniec włączenie zapłonu bez uruchamiania silnika - wentylatorki na 3 kreski + obieg zamknięty i... Po 15 minutach na zegarach wywaliło kontrolkę silnika. Od razu zapiąłem VAG-a - w module Engine brak błędów. Kontrolka gaśnie po włączeniu silnika - zgodnie z tym co napisał Musa - tak ma być, ale... Wcześniej po przekręceniu zapłonu po testach pozostawała jedynie kontrolka aku, ręcznego i pasów. W tej chwili oprócz w/w świeci się też kontrolka silnika - która zgaśnie zaraz po uruchomieniu silnika. Moduł ENGINE sprawdzany kilka razy pod kątem bufora błędów - pusto. Dlaczego drążę ten temat? Ano dlatego, że ewidentnie coś się zmieniło. Oprócz tego dzwoniłem do kilku chłopaków i okazało się, że przypadki są różne - u jednych kontrolka nie zapala się wcale przy teście zapłonu a u innych pojawia się i gaśnie po włączeniu silnika. Pytanie od czego to zależy?[br]Dopisany: 08 Maj 2010, 12:50_________________________________________________Dzwoniłem do ASO - niby prawidłowa sekwencja to załączenie się kontrolki silnika podczas testów i jej zniknięcie po włączeniu silnika. Albo zamykamy albo drążymy temat czemu innym kolegom kontrolka ta się nie włącza...
fayera Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 Nigdy jakoś nie zwracałem na to uwagi i aż sprawdziłem. Kontrolka gaśnie równo z zaskoczeniem silnika. Na zapłonie pali się jak i aku.
iwadrian Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 U mnie nie zapala się wogóle, chociaż podczas testowaniu kontrolek vag-iem się pokazuje
studziany Opublikowano 8 Maja 2010 Opublikowano 8 Maja 2010 W starszych a4 b6 chyba do 2003r. nie zapalają się przy zapłonie, a w młodszych zapalają się właśnie przy zapłonie i gasną po odpaleniu silnika. Był już ten temat wałkowany gdzieś, kiedyś. pozdr
Bart-S Opublikowano 9 Maja 2010 Opublikowano 9 Maja 2010 Koval81 ma 2004 i nie zapala mu się ta kontrolka. Powiedziałbym, że to kwestia modelu zegarów ale u mnie też nie było i nagle się załączyło...
studziany Opublikowano 9 Maja 2010 Opublikowano 9 Maja 2010 To w takim razie loteria czy się ta kontrolka załącza czy nie. Podsumowując- jeśli się zapala przy zapłonie i gaśnie po odpaleniu silnika -> wszystko jest git, jeśli się nie zapala przy zapłonie ale zapala się przy teście kontrolek vagiem -> też jest git. Odnosząc się do Twojej wypowiedzi Bartek to rozszerz teorie co to się u Ciebie stało, że początowo niedziałało a teraz działa. Można to jakoś włączyć lub wyłączyć?? pozdr
Bart-S Opublikowano 9 Maja 2010 Opublikowano 9 Maja 2010 No właśnie nie widzę związku między tym co robiliśmy przy okazji wymiany kompresora a włączeniem się prawidłowego cyklu pracy kontrolki silnika... Jedyne co mi przychodzi do głowy to wypiąć a następnie wpiąć te same wtyczki przy których grzebaliśmy podczas piątkowych manewrów: - wtyczka kompresora klimy - wtyczka presostatu klimy - wtyczka na spodzie miski olejowej (chyba czujnik poziomu oleju)
studziany Opublikowano 9 Maja 2010 Opublikowano 9 Maja 2010 Spróbuje u siebie jak coś będe grzebał w silniku i zobaczę czy coś to zmieni. Dzięki za namiar pozdr
Musashi Opublikowano 10 Maja 2010 Opublikowano 10 Maja 2010 Dlaczego drążę ten temat? Ano dlatego, że ewidentnie coś się zmieniło. Oprócz tego dzwoniłem do kilku chłopaków i okazało się, że przypadki są różne - u jednych kontrolka nie zapala się wcale przy teście zapłonu a u innych pojawia się i gaśnie po włączeniu silnika. Pytanie od czego to zależy?[br]Dopisany: 08 Maj 2010, 12:50_________________________________________________Dzwoniłem do ASO - niby prawidłowa sekwencja to załączenie się kontrolki silnika podczas testów i jej zniknięcie po włączeniu silnika. Albo zamykamy albo drążymy temat czemu innym kolegom kontrolka ta się nie włącza... sekwencja zalezy od ver. silnika a wlasciwie od softu w ECU. masz motor po ostatnim lifcie, musze zerknac jak to wyglada w przedliftowych. generalnie istotne jest aby nie swiecila sie w czasie pracy silnika i w trakcie jej diagnostyki sie na moment pojawiala ( potwierdzajac swoje istnienie ) a jak to wyglada, czy gasnie przed rozruchem czy po, wydaje mi sie nie istotne. tym bardziej w kontekscie braku DTC:kox:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się