ic3ek Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 Witam panowie. Otóż mam koledzy problem z moim AJM. Otóż przyszły mrozy i autko zaczeło cieżko odpalać. Zaczołem szukać dziury w wszystkim i znalazłem kilka rzeczy. Po pierwsze uwalone 3 swiece żarowe z 4 "oczywiście już wymienione na nowe BERU szt.4" Wymieniłem także filtr paliwa, powietrza. I problem nie ustał otóż przy 0 st na dworze auto bardzo ciężko zapala, musze nim krecic i krecic i dopiero po chwili zapali z czego te 5 s początkowego zapalenia słychać jak nierówno pracuje, potem juz wszystko OKI. Doszukałem sie także błedu w grupie 000. otóż kat wtrysku ma wartość 110, co jest bardzo zła wartością bo powinna byc wartość w granicy 49-59. Jak zmienić koledzy kąt wtrysku w PD Dodam ze nastawa synchronizacji kata w Engine 08-04 "synchro angle" jest rewelacyjna bo wacha sie w 0.6 Znalazłem jeszcze że w tym samym miejscu 08-04 "Special start of injekcjon" 2 rubryka , ze pokazuje mi tam wartość 39,4 BTDC A powinno być 1BTDC - 2ATDC. Czy ktoś może mi wyjaśnić te nastawy co one znaczą Dołanczam koledzy rysuneczek jak to wyglada. Oraz grupa 000:
kapete Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 Jeżeli się nie mylę to regulacja kątu wtrysku jest na wałku rozrządu.
Musashi Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 Jeżeli się nie mylę to regulacja kątu wtrysku jest na wałku rozrządu. mylisz sie w silnikach PD nie ma mozliwosci regulacji kata wtrysku. wazny jest kat synchronizacji czyli ustawienie walka rozrzadu do walu korbowego
manqm Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 tu masz wszystko i na temat: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t74986.0.html;highlight=kąt+synchronizacji
k0za Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 tutaj masz jakie powinny być wartości: http://www.a4-klub.pl/smf/diagnostyka_vag/tabele_wartosci_zmierzonych_silniki_ajmatj_atdaxr_avb-t16828.0.html
Daimos Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 sprawdź też obwód zasilający świece żarowe, tzn przekaźnik i bezpiecznik, być może nowe świece nie dostają napięcia
mech15 Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 Jeżeli się nie mylę to regulacja kątu wtrysku jest na wałku rozrządu. mylisz sie w silnikach PD nie ma mozliwosci regulacji kata wtrysku. wazny jest kat synchronizacji czyli ustawienie walka rozrzadu do walu korbowego |OK, a w polu nr 2, w grupie 000 co VAG pokazuje (kolega na fotkach ma wartość 110)? kąt wtrysku czy kąt synchronizacji?? Już znalazłem odpowiedź. Pozdr
kapete Opublikowano 9 Listopada 2009 Opublikowano 9 Listopada 2009 Dzięki. W środę biorę się do roboty.
ic3ek Opublikowano 11 Listopada 2009 Autor Opublikowano 11 Listopada 2009 Sorki za tak długa nieobecnośc ale wysypał mi sie komp. Dzieki koledzy za tak liczne odp. sprawdź też obwód zasilający świece żarowe, tzn przekaźnik i bezpiecznik, być może nowe świece nie dostają napięcia A więc obwód swiec żarowych jest na 1000% sprawny. tutaj masz jakie powinny być wartości: http://www.a4-klub.pl/smf/diagnostyka_vag/tabele_wartosci_zmierzonych_silniki_ajmatj_atdaxr_avb-t16828.0.html A wiec za to wielkie dzięki Ale teraz po przeanalizowaniu tych wartości nasuwaja sie nastepne pytania. Oczywiście synchro wałek-wał wacha sie do 0.6 -> GR. 000 - Kat początkowy wtrysku 110 "niewielka róznica ale zawsze " Musashi - naprawde nie ma możliwości przestawienia tego konta na poprawny - Kąt początku wtrysku rzeczywisty , jak widać na załączonym obrazku u mnie przed odpaleniem jest wartosc 39 co jest bardzo wielka roznica bo powinno być w granicy 1, po odpaleniu ta wartosć też sie nie zmienia. Jak przestawić ta wartość i za co jest ona odpowiedzialna. Trzecia sprawa to wartość temp płynu chłodzącego , to też sie nie zgadza a samochod rozgrzany do 90 bo sprawe termostatu juz rozgryzłem 2 razy, i auto trzyma swoja temperature jak powinno.
gzrybol Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Siema A może masz po prostu słaby akumulator, wtedy będzie słabo kręcił, zobacz ewentualnie podładuj, w dieslu aku musi być mocny bo nie dogrzeje Ci świec a nie szukasz dziury w ustawieniach.
Daimos Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Trzecia sprawa to wartość temp płynu chłodzącego , to też sie nie zgadza a samochod rozgrzany do 90 bo sprawe termostatu juz rozgryzłem 2 razy, i auto trzyma swoja temperature jak powinno. do sprawdzenia/wymiany czujnik temperatury G62
ic3ek Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Opublikowano 14 Listopada 2009 Siema A może masz po prostu słaby akumulator, wtedy będzie słabo kręcił, zobacz ewentualnie podładuj, w dieslu aku musi być mocny bo nie dogrzeje Ci świec a nie szukasz dziury w ustawieniach. Aku jest w 100% sprawne kreci jak złoto. Trzecia sprawa to wartość temp płynu chłodzącego , to też sie nie zgadza a samochod rozgrzany do 90 bo sprawe termostatu juz rozgryzłem 2 razy, i auto trzyma swoja temperature jak powinno. do sprawdzenia/wymiany czujnik temperatury G62 Czujnik jest sprawdzony, wskazania na zimnym i ciepłym silniku sa rowne z obydwóch czujników. Wiec wychodzi że jest sprawny. A auto i tak odpala ciężko na zimnym silniku. Chciałem sie jeszcze panowie zapytać czy w AJM jes pompa paliwa w baku ??? Jesli jest to czy powinna ona zacząć sie i pracować chwile w momęcie przekręcenia stacyjki aż zapalą sie kontrolki ???
kapete Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 Dzięki wypoewiedziom mądrzejszych ode mnie ustawiłem kat synchronizacji na 0. Faktycznie to pływa wokół zera. Silnik ucichł i to jest jedyna rzecz którą zauważyłem. O przepraszam, zauważyłem również, że poczatkowy kąt wtrysku (odczyt VAG grupa 4 pozycja 2) jest 0,61. Wg danych zdobytych w necie powinno być 1-2. Co z tym zrobić? Czy może tak ma być? Rzeczywisty kąt wtrysku zczytany w grupie 0 jest 129 czyli dokładnie w środku zakresu.
janjazda Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 kolego ic3ek pompa paliwa w zbiorniku jest na 100%
ic3ek Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Opublikowano 14 Listopada 2009 Koledzy a odpowiedzcie mi czy jak przekrecicie stacyjke tak aż zapalą sie kontrolki, to słyszycie jak pompa pompuje paliwo ???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się