Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Problem ze spalaniem oleju.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Wiem ze na forum jest sporo na temat spalania oleju silnika ALT,tylko że zazwyczaj wszystkim pali oleju więcej jak jeżdżą w długie trasy a w miescie mniej, mi natomiast odwrotnie.Jak jade w miescie to spala wiecej.Spalanie to 1 litr-1000.Jeżdże na Elf 10w40.

Opublikowano

Witam. Wiem ze na forum jest sporo na temat spalania oleju silnika ALT,tylko że zazwyczaj wszystkim pali oleju więcej jak jeżdżą w długie trasy a w miescie mniej, mi natomiast odwrotnie.Jak jade w miescie to spala wiecej.Spalanie to 1 litr-1000.Jeżdże na Elf 10w40.

musisz sie przyzwyczaic do tego

Opublikowano

Mam ten sam silnik i problem, ostatnio zalałem mobil 15 w 40, niestety nie pomogło, mam ten samochód ok. 3 m - cy i juz mnie dobija, silnik suchy wiec musi go przepalać, umówiłem sie juz z mechanikiem na wymianę uszczelniaczy...jak czytam forum niektórzy posiadacze ALT nie maja żadnego problemu z pobieraniem oleju.

Dodam ze po krótkim czasie po zmianie na mobil chyba siadł katalizator i świeci check

16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1

zbyt mała oporność

Opublikowano

Witam. Wiem ze na forum jest sporo na temat spalania oleju silnika ALT,tylko że zazwyczaj wszystkim pali oleju więcej jak jeżdżą w długie trasy a w miescie mniej, mi natomiast odwrotnie.Jak jade w miescie to spala wiecej.Spalanie to 1 litr-1000.Jeżdże na Elf 10w40.

spróbuj wymienić uszczelniacze zaworów i może coś pomoże, ogólnie te silniki lubią brać olej :confused4:

Opublikowano

Daj znac jak zrobisz

Witam,

Uszczelniacze wymienione, niestety spalanie oleju nadal jest aktualne... :wallbash: Zastanawiam sie nad użyciem ceramizera, używał ktoś juz tego do tego silnika?

Opublikowano

Nie przejmować się,moje A4 jak kupowałem miało 43 tys przebiegu i też bierze olej,widocznie tak ma być. Zalewam shell 5W40 teraz mam 68 tys przebiegu i dalej bierze. :wallbash:

Opublikowano

Również w ilości 1 l na 1000 km? teraz jeszcze dokładnie nie obliczyłem, ale miałem na bagnecie polowe, zrobiłem 250 km i jest teraz minimum, wiec nie wiem czy nie więcej teraz nawet :angry:

Opublikowano

dokładnie najlepszy do tej wersji ALT jest tylko 0w40

szkoda, że już nie którzy zalali 15w40 ....

przy 5w50 juz brał mi 1L na 3000 ...

a po za tym ten spalony olej leci prosto w katalizator , co często powoduje falowanie obrotów(sondna lambda)...

przy 0w40 praktycznie nie bierze wcale oleju ...

a tak przy okazji nie zdziwiło Panów ze olej spływa do miski prawie 5h ...

Opublikowano

szczerze ....

nie wiem czy teraz da się coś zrobić ..

pewnie każdy mechanik powie, że nie ma takiej opcji i ogólnie się takich zmian nie zaleca ...

a gdy Mu powiesz ze zmiana oleju coś da to się pewnie zaśmieje i zacznie powątpiewać ...

"Moi" mechanicy też byli mocno zdziwieni, że taka jest różnica w przypadku 0w40 ...

Jednak u Mnie zmiana odbyła sie z 5w50 .. wiec z syntetyk`a na ciut rzadszy syntetyk.

Dokładnie spuściłem olej (stał całą noc) i dopiero wówczas zalaliśmy nowym ...

Opublikowano

Więc sprawa wygląda tak:

Ten silnik nie bierze oleju o ile wymienisz pierścienie.

Miałem również duże spalanie oleju, Uszczelniacze okazały się miękkie i dobre (tak czy siak je też wymieniłem).

Po wymianie pierścieni przejechałem 30000km i ..... jest super :)

dolewki to 0,5-0,75l\15000km na syntetyku :)

niestety to kosztowna sprawa.

ps. przed wymianą kompresja w cylindrach mieściła się w normie - dziwne.

pozdrawiam

Opublikowano

oki

to jaki jest koszt wymienny tych pierścieni (cz mechanik będzie wiedział od razu o jakie chodzi)

a czy przed wymiana tez tak wolno spływał ci olej do miski

i co jakis czas pojawiała ci sie kontrolka poziomu oleju

Opublikowano

oki

to jaki jest koszt wymienny tych pierścieni (cz mechanik będzie wiedział od razu o jakie chodzi)

a czy przed wymiana tez tak wolno spływał ci olej do miski

i co jakis czas pojawiała ci sie kontrolka poziomu oleju

wszystko zalezy od tego jakich materiałów użyjesz podczas naprawy

średnio wychodzi 1,5 t zł robota + części

ale jeżeli ktoś chce zeby zrobić wszystko dokłądniej bedzie drożej

jutro mogę sprawdzić ile wychodzi to w samych częściach

Opublikowano

Ja za jednym zamachem robiłem mnóstwo rzeczy (rozrząd, olej, geometrię i nawet już nie pamiętam co ) zapłaciłem około 5000zł.

Więc pierścienie mnie wyszły zapewne około 3000-3500zł. Też mi wolno olej spływał, ale ja miałem jakąś maź wlaną (pewnie by silnik uszczelnić przed sprzedażą) - cały silnik mi z tego czyścili.

Po wymianie pierścieni poziom oleju zapala się i owszem, ale tylko wtedy gdy jest niski poziom (sprawdzam po okołu 20 minutach - to wystarcza)

Ogólnie naprawdę jest wszystko ok w związku z olejem.

ps

pamiętajcie że na syntetyku jeżdżę. :) i olej nie czernieje po 1000km tzn nie jest przepalony.

ale przypominam - ekspertem nie jestem - po prostu lubię mieć sprawne auto :)

Opublikowano

oki był bym wielce wdzięczny.... :hi:

[br]Dopisany: 21 Grudzień 2009, 08:46_________________________________________________oki panowie u mnie był nie właściwie sprawdzany olej ...

nie sprawdzamy po całej nocy tylko po 15min wracając z trasy ...

inaczej różnica poziomów to około 80% ...

Jeśli po 15 min nie będzie oleju na bagnecie wówczas trzeba dolać ...

inaczej będziemy mieć problem z kontrolką..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...