tymk27 Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 Witam od kiedy zaczęlo być zimno nie mogę uzyskać temp. silnika wiekszej niż 65 stopni..... Jeżdzę na krótkich odcinkach góra 10 - 15 km ale nieraz zdazaja sie też trasy ok 300km Dzisiaj zrobiłem test przy temp otoczenia 5 stopni. Silnik chodził ok 30 minut i max temperatura jaka uzyskałem to 65 stopni! przez jakies 2-3 minuty utzrymywałem 2.5 tys obrotów ale to nic nie pomogło. Mechanik powiedział mi ze to moze być problem z stym sprzegłem wiskotycznym wiatraka chłodnicy? Kolajna sprawa to taka ze po przejechaniu 260km w miescie spalił mi prawie pół baku...... tak jak by cały czas był na ssaniu? I nie wiem czy to ma wogóle coś wspólnego z ta temperatura ale przez osatnie 1000km wziął mi prawie 0.5 litra oleju. Doradzcie mi bo nie wiem co mam robic... pozdrawiam Edit; ogrzewanie było wyłączone
Wihajster Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 termostat do wymiany a nie wisko (najlepiej zmień ale mechanika)
spetsnaz Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 jaki masz silnik? Popraw opis, bo trzeba się domyślać co to za auto.[br]Dopisany: 13 Listopad 2009, 15:39_________________________________________________ W pierwszej kolejności wymień termostat, wszelkie kombinacje dopiero z nowym termostatem. Najlepiej kupić oryginalny termostat, albo markowy zamiennik, unikaj tanich termostatów. Nr OE termostatu 044121113 - koszt w ASO ok 112zł zamiennik możesz kupić w IC Wahler 4264.87D koszt ok. 40zł.
tymk27 Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Opublikowano 13 Listopada 2009 dzowniłem do mechanika żeby się umówic na wymiane...... I powiedział mi żebym włączył silnik na 10 mniut i po tym czasie go wyłączył i sprawdził na dole chłodnicy wężyk i jeżeli bedzie ciepły to na pewno termostat jezeli bedzie zimny to nie termostat... Dobrze mówi?
zibolek Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 dobrze koledzy mówia... miałem kiedys to samo... jedyne co to roznie ludzie mowia o tych zamiennikach Whelera bo sluszalem ze czesto juz przy zakupie sa zepsute. Moj brat zas ma i smiga na nim.
spetsnaz Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 dzowniłem do mechanika żeby się umówic na wymiane...... I powiedział mi żebym włączył silnik na 10 mniut i po tym czasie go wyłączył i sprawdził na dole chłodnicy wężyk i jeżeli bedzie ciepły to na pewno termostat jezeli bedzie zimny to nie termostat... Dobrze mówi? Nie mówi dobrze, jeżeli możesz to jedź do innego mechanika. Termostat może nie otwierać/zamykać się całkowicie. Co do termostatów Wahlera, to jak do tej pory mam je w 3 autach i nie ma z nimi kłopotów.
tymk27 Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Opublikowano 13 Listopada 2009 a dużo roboty jezt z tą wymiana termostatu? Ile tak mniej wiecej powinna kosztować?
spetsnaz Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 jedyne co to roznie ludzie mowia o tych zamiennikach Whelera bo sluszalem ze czesto juz przy zakupie sa zepsute. Ja to samo słyszałem o Vernetach, więc ile ludzi tyle opinii. Myślę, że równie dobrze można natrafić na uszkodzony przy zakupie nawet w ASO. [br]Dopisany: 13 Listopad 2009, 16:10_________________________________________________ a dużo roboty jezt z tą wymiana termostatu? Ile tak mniej wiecej powinna kosztować? Jeżeli masz kanał, to nie powinieneś sobie poradzić z wymianą sam. Koszt wymiany u mechanika to od 50 do 100zł. Warto też zmienić płyn chłodzący. Potrzebujesz 3-4L G12+, resztę uzupełniasz wodą destylowaną. + Opis wymiany termostatu. http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t4521.0.html;highlight=wymiana+termostatu
tymk27 Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Opublikowano 13 Listopada 2009 g12+ mam prawie nówke... wymieniałem 2-3 tygodnie temu
spetsnaz Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 g12+ mam prawie nówke... wymieniałem 2-3 tygodnie temu to spuść do jakiejś bańki, ewentualne ubytki uzupełnij tym samym koncentratem i tyle.
tymk27 Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Opublikowano 13 Listopada 2009 ja sie raczej tego nie podejme:) musze sie umowic z jakimś mechanikiem...... wole niczego nie zepsuć.... dzięki za pomoc
coobasa Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 Mam dokładnie ten sam problem z temperaturą, przez co nie mam kompletnie ogrzewania w aucie :/ tymk27 - czy przy odpaleniu zimnego silnika wiatrak chłodnicy kręci się u Ciebie? Czy wiatrak ten nie powininen działać tylko wówczas gdy silnik jest rozgrzany?
author0928 Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 Mam dokładnie ten sam problem z temperaturą, przez co nie mam kompletnie ogrzewania w aucie :/ tymk27 - czy przy odpaleniu zimnego silnika wiatrak chłodnicy kręci się u Ciebie? Czy wiatrak ten nie powininen działać tylko wówczas gdy silnik jest rozgrzany? Ma się kręcić.. ja już się dowiedziałem w oddzielnym temacie przed kilkoma godzinami: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_pytanie_o_dzialajacy_wentylator_chlodnicy-t103232.0.html
gadam13 Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 Mój termostat wymieniony około roku temu (nie w ASO) dziwnie się zachowuje , tak jakby się zacinał.Kilka dni jest ok później temperatura w granicach 65st , następnego dnia znów ok i to bez względu na temperaturę zewnętrzną.Pewno to agonia.Teraz pewno kupię oryginalny, ciekawe ile wytrzyma
tymk27 Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Opublikowano 16 Listopada 2009 no i jestem po wymianie termostatu. Kupiłem Whelera za 35zł - mam jakies znizki w sklepie:) i silnik w końcu się grzeje takjak należy temperatura 90 stopni. Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc
boseron Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 a juz mialem Ci pisac ze tez mi niedogrzewał i tem stała na 65 stopni po wymianie termostatu 90 stopni i trzyma.
goldi Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 Nie mówi dobrze, jeżeli możesz to jedź do innego mechanika. Termostat może nie otwierać/zamykać się całkowicie. Co do termostatów Wahlera, to jak do tej pory mam je w 3 autach i nie ma z nimi kłopotów. a ja miałem dwa i na obydwa uznali mi reklamacje i tylko oryginalny kupiony ASO i nikt mnie nie przekona więcej do wchlera to jest z tym wahlerem loteria jak się trafi ja miałem pecha autko nagrzewało się 12-15 kilometrów a na oryginalnym nagrzewa się teraz 6-8 kilometrów to już max dodam że na termostacie wahler też trzymał 90 stopni ale długo się nagrzewał a wymienisz sobie sam ja to zrobiłem na ziemi
tymk27 Opublikowano 16 Listopada 2009 Autor Opublikowano 16 Listopada 2009 no ja tego na ziemi nie mógł bym zrobić bo mam osłony pod silnik i pod skrzynie.... A na tym nieorginalnym termostacie bardzo szybko mi sie nagrzewa
goldi Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 To powinieneś się cieszyć że trafiłeś na sprawnego wahlera teraz autko powinno przy włączonym ogrzewaniu na 25 stopni nagrzać się po 6-8 kilometrów do 90 stopni jeśli tak jest to termostat masz ok aha ja też mam osłony pod silnikiem i skrzynią
_Solar_ Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 tymk27 to powiedz ile skasował Cię mechanik za wymianę termostatu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się