Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF 2.0 TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Według mnie jest najcenniejsza opinia klientów usuwająca DPF/FAP.

Brzmi przeważająco podobnie:

" Jakbym wcześniej wiedział że mam specjalnie gdzieś tam k.... jeździć i go dopalać to bym w życiu diesla nie kupił tylko benzynę"

Wierzcie mi 3x dziennie prawie taki sam tekst.

lukas309:

Wiedz o tym że należysz być może do 5-10% ludzi którzy wiedzą jak postępować z samochodem wyposażonym w filtr cząstek stałych.

Są też tacy którym jak mówię żeby uważali bo mają coś takiego zamontowanego to oczy robią takie (no wiesz jakie) i pytają co to za potwór.

Opublikowano (edytowane)

Paweł , jak ktoś nie ma pojęcia co to jest DPF, to uważam za nieetyczne, bezkrytyczne namawianie go do jego usunięcia .

Czasami wystarczy go dobrze zdjagnozować , drobnym kosztem usunąć usterkę i będzie spełniał swoje zadanie jeszcze długo, nie powodując problemów :decayed::hi:

Ja wiem , że najprościej jest go po prostu wyciąć i najlepiej jak by go nieświadomy klient jeszcze zostawił gratis. :naughty:

Jeżeli chcesz dawać mądre rady, to powinieneś pisać o wszystkich aspektach tej operacji .

Pozdrawiam :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Nie rozumiem tekstu "Jeżeli chcesz dawać mądre rady, to powinieneś pisać o wszystkich aspektach tej operacji" ?

Do tej pory merytorycznie starałem się wypowiadać o pozytywnych skutkach usunięcia DPF-a. Sam w swoich 2 autach mam od ponad 3 lat usunięte DPF-y i nie ma żadnych efektów które by w najmniejszym stopniu powodowały negatywne aspekty tej operacji.

W tygodniu usuwam co najmniej 2-4 DPF-y u klientów.

Daję na to 12 miesięcy gwarancji i wierz mi 0% powrotów klientów.

Przy okazji robię chipa, EGR-off i inne pomocne zawirusowania.

To czy klient zabiera zwłoki DPF-a czy nie to już jego sprawa. Obecnie ceny skupu mocno poszły w dół więc kokosów na tym się nie robi.

No chyba że to Mazda6 - tam DPF jest dość drogi ale też ceny za usunięcie są odpowiednio wyższe. Efekt taki że klient woli zapłacić mniej za usunięcie a "zwłoki" zostawia w rozliczeniu.

Taka jest prawda.

Opublikowano

panowie a orientuje się ktoś ile dają w skupie za wkład DPF od B7 B8 2.0 tdi ?

Opublikowano

Badają go bodajże spektometrem na zawartość ;;materiałów szlachetnych ;; od b7 spotkałem się z cenami od 300 do 800 zł w zależnosci jaką ma zawartość. Bez badania 180-200 za kilogram.

Opublikowano

Badanie spektometrem służy tylko do sprawdzenia czy nie dajesz im innej zawartości - od innego DPF-a.

Goście od skupu na pamięć dobrze wiedzą ile jest zawartości platyny i innych cudów w danym DPF-ie, ba - nawet po wyglądzie "kamieni" potrafią odróżnić i odgadnąć skąd jest zdemontowany.

800,00 zł za DPF z Audi - chyba sobie jaja robisz.

Opublikowano

800,00 zł za DPF z Audi - chyba sobie jaja robisz.

Nie robię sobie ....

Zanim sprzedałem swój po wycięciu to objeździłem/obdzwoniłem parę skupów i wiem ile za to dają....

Stawki jakie mi proponowali to takie jakie napisałem powyżej..

Opublikowano

A ja myślę że tak kwota czyli 800,00 zł jest wyssana z palca.

Podaj mi namiar na ten skup a obiecuję Ci że dostaniesz 10% ba 20% od sprzedanego DPF-a.

PS.

Tu macie ciekawy artykuł na temat stacji diagnostycznych które to potrafią zdiagnozować usunięty DPF http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/silnik-2870/news-usuniesz-filt-dpf-nic-ci-nie-grozi,nId,643621

Opublikowano

Rozumiem jeżeli DPF jest ok to nie ma sęsu go wywalać, ale moje audi ma 280tyś przebiegu i doplanie jest uciążliwe. Czesto bywa tak, że wracam z trasy i w garażu filtr zaczyna się dopalać i co teraz powinienem jechać go dopalać - bez sęsu. Powiem tak jestem świeżo po wycince i widzę same plusy.

Opublikowano

A czy jest coś co powoduje negatywne skutki usunięcia DPF? (oczywiście pomijamy sprawy ekologii).

Opublikowano (edytowane)

A czy jest coś co powoduje negatywne skutki usunięcia DPF? (oczywiście pomijamy sprawy ekologii).

Poza obciążeniem kieszeni kierownika raczej nie widzę minusów. :decayed:

Z plusów, to na pewno jest to źródło solidnego dochodu dla tych , co obracają złomem katów i DPF-ów :P:naughty:

Rozumiem jeżeli DPF jest ok to nie ma sęsu go wywalać, ale moje audi ma 280tyś przebiegu i doplanie jest uciążliwe. Czesto bywa tak, że wracam z trasy i w garażu filtr zaczyna się dopalać i co teraz powinienem jechać go dopalać - bez sęsu. Powiem tak jestem świeżo po wycince i widzę same plusy.

Jeżeli aktywna regeneracja nie zachodzi zbyt często , to nie widzę przeciwwskazań do wyłączenia silnika w trakcie wypalania.

Przy najbliższej okazji silnik ją podejmie od nowa, bez żadnego negatywnego skutku.

Inaczej wygląda sytuacja , gdy na blacie mamy żółtą ikonę DPF-a, wtedy należy przeprowadzić jazdę regeneracyjną do momentu , aż symol z fisa zniknie :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

No to raz na zawsze dajcie jedną sensowną odpowiedź.

Klienci przychodzą i mówią że z tym usunięciem DPF to jest różnie, bo czytali na tym forum Audi A4 i tam są różne opinie.

Ja wyrażam opinię zawartą poniżej.

Dlaczego wcześniej usunąć:

- jak ktoś ma zapchany DPF ponad 60% to dopalanie, mycie i inne wynalazki nic nie dają i tak za chwilę problem powróci

- jak jeździ się po mieście dziennie 10-20 km to i tak DPF zaraz się zapcha

- jak ktoś chce mieć sprawny silnik, turbo, EGR, nierozrzedzony olej

- po usunięciu - lżej dla silnika, mniejsze spalanie, niższe temperatury układu wydechowego = dłuższa żywotność

- lepsza tzn. większa możliwość tuningu silnika

- dawniej silniki diesla robiły nawet 500kkm - obecne z DPF-em jest nieosiągalnym wynikiem

- dopiero nowe motory z Adblue są pozbawione powyższych

Więc jak powiedział Piotr "kierownik" musi zainwestować kasę ale jak to zrobi (oczywiście to już moje zdanie) to uniknie naprawdę wielu kosztów związanych z nadmiernym obciążeniem termicznym silnika i okolic.

Opublikowano

a moje zdanie jest takie JESTEM ZA NIE USUWANIEM DPF-a JAK NIE SPRAWUJE PROBLEMOW i po temacie

jezdze po miescie do pracy 6 km i spowrotem bo nie mam potrzeby dalej juz od dwoch lat i dpf dalej nie jest zapchany i regeneruje sie normalnie, sprawny silnik, egr oraz turbo to nie tylko wina dpf-a i nie tylko on wplywa na zywotnosc tych elementow auta a najbardziej wplywa sam uzytkownik i jak slysze jak ktos kazda awarie w aucie zwala na filtr czastek stalych to mi sie odechciewa rozmowy z ta osoba, w autach bez filtrow tez padaly turbosprezarki w B6 AWX I AVF lejacy egr tez leje przez filtr ?????? zawsze dbałem o moje B6 i dbam o B8 i nigdy nie mialem problemow a jak sie pojawia z filtrem ze wzgledu na przebieg auta to go usune ALE NIGDY SPRAWNEGO bo ktos tam powiedział ...............

no coz jak ktos zyje miedzyinnymi z usuwania dpf-a nigdy nie powie jak jest naprawde dla mnie temat zamkniety a panu Pawłowi zycze jak najwiecej klientow tych co sie nasluchali i tych z wyboru ......

Opublikowano

niby masz

a moje zdanie jest takie JESTEM ZA NIE USUWANIEM DPF-a JAK NIE SPRAWUJE PROBLEMOW i po temacie

jezdze po miescie do pracy 6 km i spowrotem bo nie mam potrzeby dalej juz od dwoch lat i dpf dalej nie jest zapchany i regeneruje sie normalnie, sprawny silnik, egr oraz turbo to nie tylko wina dpf-a i nie tylko on wplywa na zywotnosc tych elementow auta a najbardziej wplywa sam uzytkownik i jak slysze jak ktos kazda awarie w aucie zwala na filtr czastek stalych to mi sie odechciewa rozmowy z ta osoba, w autach bez filtrow tez padaly turbosprezarki w B6 AWX I AVF lejacy egr tez leje przez filtr ?????? zawsze dbałem o moje B6 i dbam o B8 i nigdy nie mialem problemow a jak sie pojawia z filtrem ze wzgledu na przebieg auta to go usune ALE NIGDY SPRAWNEGO bo ktos tam powiedział ...............

no coz jak ktos zyje miedzyinnymi z usuwania dpf-a nigdy nie powie jak jest naprawde dla mnie temat zamkniety a panu Pawłowi zycze jak najwiecej klientow tych co sie nasluchali i tych z wyboru ......

Lukasz masz trochę racji ale DPF na krótkich miejskich trasach potrafi robić dolewki ropy do oleju co skutkuje przytarciem motoru/turbiny.

Opublikowano

Łukasz:

Nie żyję z usuwania DPF-ów.

Zajmuję się ogólnie mechaniką.

Ja nie twierdzę że jak działa DPF dobrze to masz go usunąć. Czy gdzieś tak napisałem?

Wiem tylko że sam DPF dla silnika nie wnosi nic pozytywnego a wręcz same negatywne aspekty wynikające z potrzeb regeneracji.

Opublikowano

Ja mam usuniętego dpf'a (za poprzedniego właściciela) i ten co to robił, zrobił to źle. Po pierwsze moim zdaniem nie trzeba było go usówać, tylko wymienić czujnik temperatury spalin, który, jak się okazało później już jak kupiłem samochód, był walnięty. Po drugie, ten co wyciął filtr, nie znał się na rzeczy i stwierdził że nie trzeba nic zmieniać w komputerze:/

Wielkie dzięki tu Spanky'iemu, który mnie uratował i wyciął dpf z komputera. Żeby to zrobić, okazało się że musiałem wymienić walnięty czujnik temperatury spalin siedzący w puszce i trochę przerobić wydech za turbiną, żeby wspawać rurę w puszkę. Tak więc nieumiejętne wycięcie DPF'a przysporzyło mi problemów, ale wiem że już nie mam tego problemu i jeżdżę spokojnie.

Tak przy okazji. Może ktoś wie dlaczego producent zaleca strosowanie olejów 5W30 do silników z DPF? Czy jeżeli filtr jest wycięty wówczas można zmienić olej?

Opublikowano

Jasne że można zmienic.nawet wałek rozrządu by było zmienic na zwykły do silnika bez dpfu.ma nizsze wykorbienia.

Opublikowano

I co to daje wówczas? To w takim razie na jaki olej można by było zmienić? I jakie wałki do BRD wsadzić?

Opublikowano

Od blb i np motul specific 5w40 a nie- np jak ja leje 5w30 8100Xclean.

Opublikowano

Zadam może śmiesznie pytanie. Wyczytałem, że ktoś wraca z trasy i mu się dpf dopala - po czym widać, słychać, czuć, że się dopala ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...