Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Z oleju zrobił się żel - mazut


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem nie z Audi ale z silnikiem diesla firmy Deutz.

Pracuję w firmie w której naprawiamy w/w silniki, ostatnio zrobiliśmy kapitalny remont silnika (nowe tłoki, panewki, nowe turbo itd.) zalaliśmy silnik jak zwykle olejem mineralnym ELF-a. Maszyna popracowała tydzień-dwa i z oleju zrobiło się to co na załączonych zdjęciach.

Mam pytanie czy ktoś spotkał się już z czymś takim ?? dodam, że w branży budowlanej obecnie jest duża konkurencja i jest możliwość że ktoś mógł czegoś nalać do silnika. Maszyna chodziła na oleju napędowym zwykłym - bez estrów i nie czerwona(klient ma kartę BP i tylko na tej stacji zalewa maszynę).

2cgj9.jpg

1kekyJ.jpg

2cnNA.jpg

Opublikowano

Wow.

Miałem kiedyś podobny efekt po zmieszaniu dwóch specyfików. Jeden był do przekładni, drugi jakiś do silnika (nie pamiętam szczegółów), do tego mazia miała kolor jasnego brązu. Po fotkach tego nie widzę, ale to było coś jakby kolor miodu....

Pozdro

Łukasz

Opublikowano

Znalazlem tą opinię u FUCHS-a

fold faq Dlaczego olej silnikowy ulega zgęstnieniu?

Można mówić o dwóch podstawowych powodach: Pierwszy i najczęściej spotykany to nadmierna ilość sadzy w oleju. Przyczyną może być nieprawidłowo wyregulowany układ wtryskowy lub niedrożny filtr powietrza. Ponadto, bardzo trudne warunki pracy również wpływają na zwiększenie zawartości sadzy w oleju. Drugi, znacznie bardziej niebezpieczny to zanieczyszczenie oleju silnikowego glikolem z układu chłodzenia silnika. Proces zachodzi gwałtownie i zdarza się, że olej staje się na tyle gęsty, iż pompa olejowa nie jest w stanie podać go do węzłów tarcia, czego efektem jest uszkodzenie a nawet zatarcie silnika.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź to mazidło jest koloru czarnego, w tych maszynach występuje sprężarka śrubowa Atlas Copco i jest możliwość, że ktoś wlał jak już olej sprężarkowy ew. hydrauliczny, wysyłamy próbkę do analizy i będziemy czekać na opinie specjalisty

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź to mazidło jest koloru czarnego, jest możliwość, że ktoś wlał jak już olej sprężarkowy ew. hydrauliczny, wysyłamy próbkę do analizy i będziemy czekać na opinie specjalisty

ktoś beknie za to :cool1:

Opublikowano

Jak będziecie mieli wynik analizy to napisz co było przyczyną.

Opublikowano

Coś mi sie wydaję, że to glikol z olejem tylko na tej pokrywie nie widac dobrze koloru kawy z mlekiem. Pewnie z olejem mineralnym to ma nieco ciemniejszy kolor niż z olejem lepszej klasy lepkości. Emulsja powistała z połączenia oleju z glikolem odizolowała olej od elementów wymagających smarowania i najnormalniej w świecie sie zatarł.

Opublikowano

jak wazelina techniczna wyglada:) :decayed:

Opublikowano

silnikiem diesla firmy Deutz.

w jakiej maszynce montuje się takie silniki?

Opublikowano

silnikiem diesla firmy Deutz.

w jakiej maszynce montuje się takie silniki?

Głównie maszyny rolnicze i budowlane posiadaja silniki DEUTZA, które są chłodzone powietrzem.

Opublikowano

silnikiem diesla firmy Deutz.

w jakiej maszynce montuje się takie silniki?

Głównie maszyny rolnicze i budowlane posiadaja silniki DEUTZA, które są chłodzone powietrzem.

w tych nowszych już jest chłodzenie cieczą

Opublikowano

Mój wuj handluje maszynami i bardzo chwali te maszyny. Stara niemiecka konstrukcja, w której nie ma co sie psuć.

Opublikowano

Są to pompy do betonu, tzw. Mixokrety, od lat 90 silniki chłodzone olejem - części ogólnodostępne i każdy fachowiec od traktorów przez noc może zrobić kapitalny remont ;)

Opublikowano

Są to pompy do betonu, tzw. Mixokrety, od lat 90 silniki chłodzone olejem - części ogólnodostępne i każdy fachowiec od traktorów przez noc może zrobić kapitalny remont ;)

Chyba każdy fachowiec od traktorów nie da sobie rady. Z tego co wiem jest ciężko ustawić komore spalania, regulując ja na podkładkach dystanosowych.

Opublikowano

Nie do końca, silniki 2 cylindrowe z lat 80 mają regulację komory podkładkami pod tuleję i pod głowicę, a 3 cylindrowe mają normalne uszczelki pod głowice - a tam to w granicach 0,1 mm na ząbek

Opublikowano

Teoretyzuję ale, może to kwestia przegrzania się silnika. Po zmieszaniu się glikolu z olejem zrobi się masło a nie taki mazut.

Opublikowano

W tym silniku medium chłodzącym jest olej(silnik ma chłodniczkę oleju), a konsystencja tej mazi jest jednolita w całej objętości, nie ma grudek itp., typowy smar - krem. Orlen mówi ze nie zrobi analizy bo to nawet nie ma płynnej konsystencji. [br]Dopisany: 02 Grudzień 2009, 15:30_________________________________________________Witam

Dostaliśmy analizę oleju - w skrócie ktoś wlał do bloku glikol i jeszcze nasypał tam piasku, dodam, że silnik chłodzony jest olejem

W dobie kryzysu w budownictwie konkurencja daleko się posuwa ....

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...