Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.8T AEB] Przepustnica


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, mam problem z przepustnicą, a mianowiceie jak zapale auto to co jakiś czas dochodzi z przepustnicy odgłos tak jakby silniczek chciał ją nastawiać czy coś w tym stylu. Proszę o jakieś wskażówki co to może być jak to usunąć itd. Z góry dzięki za informacje. Pozdrawiam

Opublikowano

A falują ci obroty??

Opublikowano

Wyczyść przepustnicę i zaadaptuj. Przepustnica próbuje utrzymać równe obroty, ale jest brudna i nie domyka się do końca, przez to nastawnik przepustnicy (ten, co wydaje ten dźwięk) cały czas chodzi (nie da rady precyzyjnie się dostroić) i obroty falują.

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

sprawdź błedy czy nie pokazuje uszkodzenia nastawnika i/lub potencjometru.

Opublikowano

po podłączeniu do kompa nie ma błędów. W poniedziałek kumpel zaadoptuje mi przepustnice (jak się da) i dam znać czy dalej świrują mi obroty i silniczek w przepustnicy. Pozdrawiam

profil proszę uzupełnić

Opublikowano

Koledzy. Mam 1.8 ADR i nie mam pojęcia co to takiego ta przepustnica. Tzn niby sporo sie tu oczytałem, że w takim własnie silniku jak mój trzeba ją czyścic, ale niestety nie znalazłem nigdzie jak to zrobic. W dziale "Warsztat" też tego nie ma. Czy ktoś mógłby mniej więcej opisac jak ją samemu wyczyścic? Mile widziane jakies zdjęcie gdzie ona się znajduje, bo nie wiem co mam czyścic.. :grin:

Opublikowano

Koledzy. Mam 1.8 ADR i nie mam pojęcia co to takiego ta przepustnica. Tzn niby sporo sie tu oczytałem, że w takim własnie silniku jak mój trzeba ją czyścic, ale niestety nie znalazłem nigdzie jak to zrobic. W dziale "Warsztat" też tego nie ma. Czy ktoś mógłby mniej więcej opisac jak ją samemu wyczyścic? Mile widziane jakies zdjęcie gdzie ona się znajduje, bo nie wiem co mam czyścic.. :grin:

beztytuumu6.th.png

3 na obrazku to przepustnica.

beztytuu1qt5.th.png

Opublikowano

Zara zara. A czy jest sens czyszczenia tej przepustnicy, jesli na co dzien jeździ sie na EL PI DŻI ?

Opublikowano
jest sens czyszczenia tej przepustnicy, jesli na co dzien jeździ sie na EL PI DŻI ?

To nie ma znaczenia. Przepustnica steruje ilością powietrza, a w powietrzu może być też brud, który osadza się na przepustnicy. Lepiej wyczyścić i mieć spokój :grin:

Opublikowano

No dobra. Jeszcze tylko żeby mnie ktoś poprowadził za rączke to może bym sobie wyczyścił tą przepustnice.. :grin:

Opublikowano

Proszę o pomoc ponieważ nie mogę sobie poradzić. Od kilku tygodni odkąd zrobiło się ciepło-ale tylko wtedy gdy temperatura silnika dochodzi do około 90 stopni spadają mi obroty i falują. Wymieniłem filtr powietrza i czyściłem przepustnicę ale nie rozbierając jej. Wyczyściłem ją od strony plastikowej rury. Proszę o pomoc bo nie wiem co robić. Pozdrawiam

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

masz ją całą zdemontować i wyczyścić dokładnie z obu stron a nie tylko z tej z której masz dostęp. Potem zaadaptuj i obserwuj czy problem ustał.

Opublikowano

Wyczyść przepustnicę i zaadaptuj. Przepustnica próbuje utrzymać równe obroty, ale jest brudna i nie domyka się do końca, przez to nastawnik przepustnicy (ten, co wydaje ten dźwięk) cały czas chodzi (nie da rady precyzyjnie się dostroić) i obroty falują.

witam [AEB]

poczytałem troszkę o tym co tu piszecie objawy podobne mam u siebie przepustnice wymontowałem czyszczenie zajęło mi jakieś 1h15min ale sie błyszczy jeszcze jej nie adaptowałem ale zrobię to jutro bo z kumplem się tak umówiłem. moje pytanie jest następujące

po wyczyszczeniu przepustnicy zauważyłem ze po zamknięciu nie jest do końca zamknięta tzn, zamyka się do ogranicznika metalowego a dalej domyka ją elektryczny nastawnik? czy ktoś może mi wytłumaczyć jak to z nią jest? bo znajomy informuje mnie że to może być wada

pozdrawiam i za odpowiedź serdeczne :hi:

Opublikowano

po wyczyszczeniu przepustnicy zauważyłem ze po zamknięciu nie jest do końca zamknięta tzn, zamyka się do ogranicznika metalowego a dalej domyka ją elektryczny nastawnik? czy ktoś może mi wytłumaczyć jak to z nią jest? bo znajomy informuje mnie że to może być wada

pozdrawiam i za odpowiedź serdeczne :hi:

nie moze do końca sie domknąc gdyz wtedy powietrze nie dochodziłoby wogóle do silnika i by zgasł. musi miec szpare która pozwoli na dostarczenie do silnika ilości powietrza potrzebnej do ustalenia mieszanki na obroty biegu jałowego +/- 800rpm :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...