tomeeq Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Witam. Jadac dziaisj uslyszalem pojedynczy dzwiek piii i wyskoczyl na fisie kwadracik z kropeczkami zoltymi i zakonczony takimi rurakami cos na wyglad wydechu to wygladalo, zaswiecilo mi sie to na fisie,bylo to koloru zoltego Niezadowolony ze cos jest nie tak, nie wiedzac co, wsiadlem za godzine i w czasie jazdy kontrolka zniknela no i pytanie, co ona oznacza,o czym informuje i co dzieje mi sie z autem, chetnie bym poszukal ale nie wiem nawet jak nazwac te rzecz po imieniu. Poprosze o jakies podpowiedzi
Flaha Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Wg mnie to filtr DPF kolego, sporo o tym na forum, poszukaj. pozdrawiam dodam link do jednego z wątków z forum. Masz też poniżej obrazek, jest na nim widoczna jest opisywana przez Ciebie kontrolka, prawda? http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t38746.0.html jak palą się trzy kontrolki i ECU jest w awaryjnym - tylko VAS pomoze w duzym skrocie objasnienie w jak wyglada proces regeneracji filtra
darek Opublikowano 3 Grudnia 2009 Opublikowano 3 Grudnia 2009 Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP - 13-06-09, 13:46 Podczas eksploatacji często zdarza się, że filtr cząstek DPF ulega zanieczyszczeniu, dlatego poniżej zamieszczam procedurę czyszczenia przy pomocy VAG-COM (VCDS), dla osób, który zapaliła się kontrolka filtra, a później zaczęła migać kontrola od świec żarowych, a VAG zwraca następujący błąd: 008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność 18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction Procedura awaryjnego czyszczczenia DPF: Wymagania wstępne (ogólne): • Włączamy zapłon • Włączamy silnik • Temperatora płynu chłodzącego powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4) • Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii (Światła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne) Warunki jakie należy spełnić: • Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę • Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM • Czas trwania ok..15-20 Minut • Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa. Teraz czas na interfejs: [Wybierz] [01 -Silnik] [Kodowanie-II - 11] • Włącz Regeneracja wprowadzając 21295. [Do It!] [Meas. Blocks - 08] Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075. [Go!] MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja) MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF) MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych... MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF) Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby. [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Jak masz czym to do dzieła
tomeeq Opublikowano 3 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2009 Szacunek i podziekowania, przyspieszy to zakup kabelka VCP, zabieram sie za lekture
delcoyote Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 Witam, podepnę się pod ten temat. Czy procedura czyszczenia (regeneracja) filtra cząstek stałych jest możliwa w moim A4 B6 AKE (2,5 TDI V6 179KM)? Jedyne co znalazłem to taka procedura (do innych wersji silnikowych): 3.0l V6 TDI (BKS/BMK/BUN) Particle Filter Emergency Regeneration Prerequisites: Ignition ON Engine ON (Idle) Oil Temperature above 70 °C (see MVB 007.2) Particle Filter Load below 68g (see MVB 104.3) If the Particle Filter Load is above 68g the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating. Engine Hood CLOSED Parking Brake ENGAGED Transmission in (P)ARK Temperatures at the Exhaust System may rise up to 300 °C!!! No Fault Codes Stored Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control) The Regeneration may take up to 40 minutes, the engine speed automatically increases to about 1500 RPM. [select] [01 - Engine] [Coding-II - 11] Start Regeneration by Entering 10016. [Do It!] [Meas. Blocks - 08] Select all 3 Groups at once 100, 101 and 102 [Go!] MVB 100.1: Engine Speed MVB 100.3: Regeneration Counter/Timer MVB 100.4: Regeneration Abort recognized (0 = No Abort/1 = Abort recognized) MVB 101.4: Regeneration Status (001 = Heating Up, 010 = Regeneration, 100 = Cooling Down) MVB 102.1: Temperature before Catalyst MVB 102.2: Temperature before Particle Filter [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06]
wojtek123 Opublikowano 14 Stycznia 2013 Opublikowano 14 Stycznia 2013 koledzy a ile tysięcy mozna zrobić na DPF jaką ma żywotność DPF wytrzyma np. 200-300tys km zrobił ktoś taki przebieg bez wymiany DPF kupiłem drugie auto pasat b6 1.9 tdi DPF i ma ori przebieg 165tys zastanawiam sie ile DPF wytrzyma ?:eusathink:
marda16 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 koledzy a ile tysięcy mozna zrobić na DPF jaką ma żywotność DPF wytrzyma np. 200-300tys km zrobił ktoś taki przebieg bez wymiany DPF kupiłem drugie auto pasat b6 1.9 tdi DPF i ma ori przebieg 165tys zastanawiam sie ile DPF wytrzyma ?:eusathink: u mnie 198tyś żadnych problemów nie miałem z DPF ani kontrolkami,ale nie sprawdzałem jeszcze ilości zapełnienia DPF-a
wojtek123 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 A jaka jest cena DPF do pasata b6 1.9 tdi 105 km na necie znalazłem cene do 140km 2.0l około 400 euro , jak by ktoś znał cenę proszę o :decayed:podanie z góry dziękuje
Gość SpongeBob Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Witam. Jadac dziaisj uslyszalem pojedynczy dzwiek piii i wyskoczyl na fisie kwadracik z kropeczkami zoltymi i zakonczony takimi rurakami cos na wyglad wydechu to wygladalo, zaswiecilo mi sie to na fisie,bylo to koloru zoltego Niezadowolony ze cos jest nie tak, nie wiedzac co, wsiadlem za godzine i w czasie jazdy kontrolka zniknela no i pytanie, co ona oznacza,o czym informuje i co dzieje mi sie z autem, chetnie bym poszukal ale nie wiem nawet jak nazwac te rzecz po imieniu. Poprosze o jakies podpowiedzi napewno filtr egr wyskocz na trase pocisnij na wysokich obrotach zeby sie przepalil ---------- Post dopisany at 22:57 ---------- Poprzedni post napisany at 22:55 ---------- koledzy a ile tysięcy mozna zrobić na DPF jaką ma żywotność DPF wytrzyma np. 200-300tys km zrobił ktoś taki przebieg bez wymiany DPF kupiłem drugie auto pasat b6 1.9 tdi DPF i ma ori przebieg 165tys zastanawiam sie ile DPF wytrzyma ?:eusathink: ja mam przejechane 232 i zapalila mi sie raz przy 165 wyjechalem noca na ulice dalem mu po garach i po dzis dzien spokoj tylko wiadomo jak ma sie DPF no to jak bedziesz samochod zamulal to bedzie Ci wywalac bo wtedy caly ten nagar sie osadza
czarny Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Witam. Jadac dziaisj uslyszalem pojedynczy dzwiek piii i wyskoczyl na fisie kwadracik z kropeczkami zoltymi i zakonczony takimi rurakami cos na wyglad wydechu to wygladalo, zaswiecilo mi sie to na fisie,bylo to koloru zoltego Niezadowolony ze cos jest nie tak, nie wiedzac co, wsiadlem za godzine i w czasie jazdy kontrolka zniknela no i pytanie, co ona oznacza,o czym informuje i co dzieje mi sie z autem, chetnie bym poszukal ale nie wiem nawet jak nazwac te rzecz po imieniu. Poprosze o jakies podpowiedzi napewno to jest DPF płata figla ludzią zapala się i znika mój samochod z niemiec pokonywał głownie autobany kupiłem go przy 180 tys. i przy 195 tys pojawiła się kontrolka akurat miałem trase 200 km A4 przegoniłem go porządnie, odstawiłem auto rano do roboty no i kontrolka po 2 km sie zapala więc wszystko zależy od stopnia zużycia
NYNA Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 koledzy a ile tysięcy mozna zrobić na DPF jaką ma żywotność DPF wytrzyma np. 200-300tys km zrobił ktoś taki przebieg bez wymiany DPF kupiłem drugie auto pasat b6 1.9 tdi DPF i ma ori przebieg 165tys zastanawiam sie ile DPF wytrzyma ?:eusathink: Ponad 450 tys.km przejechane DPF fabryczny.
czarny Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 w czym to masz niby? chyba że był reguralnie czyszczony jakimiś preparatami nie chce mi się wierzyć że wytrzyma tyle bo jego konstrukcja jest max 250 no dobra w porywach 300-350
NYNA Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 A6 C6 2.7 TDI i nic poza czujnikiem różnicy cisnień przy DPF-ie nie było robione ani czyszczone bo on się zapchać nie ma kiedy bo auto codziennie jest w trasie. Jako ciekawostke dodam ze w tym tygodniu wytarły się żeby na psku napędzającym pompę wtryskową, pasek również siedział w aucie od nowości.
Giede Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Podobno jak ktoś dobrze daje w palnik i głównie trasy to nie wie co to dpf. Problem mają ci, którzy małe dystanse i na emeryta
Rederyk78 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Dla posiadacza silnika z kodem AKE. Te silniki z tego co się orientuję miały normę EURO 3 natomiast filtry DPF zaczęły występować od normy EURO 4 lub 5 czyli z silnikami 2,5 TDI już oznaczonymi literką B...
Gość SpongeBob Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Podobno jak ktoś dobrze daje w palnik i głównie trasy to nie wie co to dpf. Problem mają ci, którzy małe dystanse i na emeryta Zgadza sie o tym wczoraj pisalem jezdze sporo i nie jezdze 50 czy 60 wiec nie mialem problemow z DPF
wojtek123 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Brawo super wynik 450tyś , ja tez mało co po mieście jeżdżę raczej większość trasa Polska - Austria 340 km w jedną stronę mam nadzieje że DPF nie da szybko dać o sobie:eusathink:
czarny Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Echh i co myslicie trasy bd walilo i bedzie ok? Wystarczy wypalenie siateczki w srodku;-) auto moje przez 180 tys km jezdzilo dziennie 100 km autostrada plus 20 pozaterenem zabudowanym i tak w dwie strony i co jakos dostalem je w rece i tez glownie trasy walilem z pracy a4 lub pozaterenem i sie zapalil wiec nikt mi nie wcisnie ze jak jezdzisz trase to sie nie zapcha ja juz nawet po calkowitym wypalaniu nawet na a4 sie zapalalo wiec gdzie tu wasza zasada? Wysłane z mojego LT26i
NYNA Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Mam też drugie takie A6 którym ja jeżdze, a teraz to właściwie żona i wozi nim dzieci do przedszkola, robi około 10 km dziennie plus ja coś po południu i weekendy przebieg 200 tys km i nie pamiętam kiedy mi się wogóle ta kontrolka od DPF-a zapaliła. Jak go kupiłem dwa lata temu to się zapalała co chwilę bo sonda lambda była uszkodzona a po wymianie sondy od tamtej pory ani raz się nie zapaliła więc nie mów mi że musi się DPF zapalać bo to bzdura. Jak procedura wypalania w aucie przebiega prawidłowo i wszystko działa prawidłowo to nic się nie będzie zapalać, nawet nie wiem kiedy uruchamia się to wypalanie u mnie w aucie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się