Wihajster Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Więc to prawda że silniki 2.5TDI nawalaja czesto i wałki rozrzadu wycieraja sie za szybko?? W tym momęcie moje marzenie legło w gruzach :( Mowa tu o 2.0TDI. Ale to nie zmienia faktu ze zawsze i wszedzie 1,9TDI. W B7 tez występują. Ja tez sie załamałem jak tak sobie mysle ze co ja zapodam w niedalekiej przyszłości. Wszstko złom. A tu przeglądam sobie neta i zdziwiłem sie ze w B7 są tez 1,9. I to była wspaniała wieść. Moze mają mało bo 115 km ale mysle ze jakiś programik podciągnie na troszke więcej i wtedy te 2,0 TDi mogą sobie tylko popatrzeć. Heheeehe. Pozdro ZC wałek,szklanki w 1.9 na PD są takie same jak 2.0 8 zaworów głowica też zdaje się
jaro4444 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Nie tylko zdaje się, ale na 100% jest pewne, że głowice, zawory, szklanki, wałki rozrządu są identyczne w 1,9 PD i 2.0 8V TDI. Dalej radziłbym sprawdzić czy nie przedostawało się paliwo do oleju.
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Więc to prawda że silniki 2.5TDI nawalaja czesto i wałki rozrzadu wycieraja sie za szybko?? W tym momęcie moje marzenie legło w gruzach :( Mowa tu o 2.0TDI. Ale to nie zmienia faktu ze zawsze i wszedzie 1,9TDI. W B7 tez występują. Ja tez sie załamałem jak tak sobie mysle ze co ja zapodam w niedalekiej przyszłości. Wszstko złom. A tu przeglądam sobie neta i zdziwiłem sie ze w B7 są tez 1,9. I to była wspaniała wieść. Moze mają mało bo 115 km ale mysle ze jakiś programik podciągnie na troszke więcej i wtedy te 2,0 TDi mogą sobie tylko popatrzeć. Heheeehe. Pozdro ZC wałek,szklanki w 1.9 na PD są takie same jak 2.0 8 zaworów głowica też zdaje się No i co z tego Ale 1,9 TDI PD latają a 2.0 nie. Zresztą w 2.0 wszystko pada. No i ile naklepali 1,9 a ile jak narazie 2.0. Zresztą sami wiecie jaka jest prawda. Dlaczego zaczeli wkładać spowrotem 1.9 do B7. Bo nikt nie chiał 2.0 ze względu na ich ogromne wady. Pozdro ZC
augustA4 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Więc to prawda że silniki 2.5TDI nawalaja czesto i wałki rozrzadu wycieraja sie za szybko?? W tym momęcie moje marzenie legło w gruzach :( Mowa tu o 2.0TDI. Ale to nie zmienia faktu ze zawsze i wszedzie 1,9TDI. W B7 tez występują. Ja tez sie załamałem jak tak sobie mysle ze co ja zapodam w niedalekiej przyszłości. Wszstko złom. A tu przeglądam sobie neta i zdziwiłem sie ze w B7 są tez 1,9. I to była wspaniała wieść. Moze mają mało bo 115 km ale mysle ze jakiś programik podciągnie na troszke więcej i wtedy te 2,0 TDi mogą sobie tylko popatrzeć. Heheeehe. Pozdro ZC wałek,szklanki w 1.9 na PD są takie same jak 2.0 8 zaworów głowica też zdaje się No i co z tego Ale 1,9 TDI PD latają a 2.0 nie. Zresztą w 2.0 wszystko pada. No i ile naklepali 1,9 a ile jak narazie 2.0. Zresztą sami wiecie jaka jest prawda. Dlaczego zaczeli wkładać spowrotem 1.9 do B7. Bo nikt nie chiał 2.0 ze względu na ich ogromne wady. Pozdro ZC [/quot nie zgodze się z tobą. z tego co mi wiadomo 1.9 i 2.0 były od początku do wyboru w B7. Osobiscie od 1,5 roku posiadam B7 z 2.0 TDI BLB i śmiga aż miło. nie jest tak jak piszesz że nikt nie chce 2,0 ( no moze ludzie z forum) lecz na zachodzie jak najbardziej klieci wybierają 2.0
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Bo na poczadku nikt nie wiedział co to za kaszana a w szególności pierwsza wersja BLB. I dlatego teraz wiekszość "jezdzi" u nas z 2005 roku. pózniej jest juz lepiej. Poczekaj. Daj temu BLB posmigać tak ze 200 tyś. Wtedy bedziesz mógł powiedzieć ze trafiłeś. ZC
augustA4 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Bo na poczadku nikt nie wiedział co to za kaszana a w szególności pierwsza wersja BLB. I dlatego teraz wiekszość "jezdzi" u nas z 2005 roku. pózniej jest juz lepiej. Poczekaj. Daj temu BLB posmigać tak ze 200 tyś. Wtedy bedziesz mógł powiedzieć ze trafiłeś. ZC dokońca sie z tym nie zgodzę bo w od 2006-2007 równiez była duza sprzedaż 2.0 Widze że małe OT sie robi wiec sorrki
mm.max Opublikowano 9 Grudnia 2009 Opublikowano 9 Grudnia 2009 wałek,szklanki w 1.9 na PD są takie same jak 2.0 8 zaworów Pod warunkiem ze porównujesz wałek silnika 1.9 z DPF z wałkiem 2.0 8V również z DPF nie powinno się zakładać wałków od zwykłego 1.9 czy 2.0 8V bez DPF do samochodu z DPFem ze względu na różnice w kształcie krzywki napędu pompowtryskiwaczy która jest inna w silnikach z DPFem ze względu na potrzebę wykonywania wtrysku uzupełniającego wymaganego do poprawnej regenracji filtra DPF
wojtekce Opublikowano 9 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2009 wydaje mi się że w/g ETKI nie ma różnicy
mm.max Opublikowano 9 Grudnia 2009 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Wojtek, zapewniam cię że różnica w kształcie krzywek jest poza tym dodatkowo przeanalizuj etkę i zauważ ze od pewnego numeru nadwozia zmieniły się zarówno wałki rozrządu jak i filtry dpf. Celem uzupełnienia powyższego zerknijcie poniżej
jaro4444 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Mm.max dobrze pisze o tych krzywkach i z tego co się zdaje też o dźwigienkach. Jak zmieniać wałek to do BPW szukać trzeba wałka od silnika z DPF (może być 1,9 z DPF). Co innego jest ważne w uwagach na temat wtrysku uzupełniającego - w przypadku uruchomienia się procedury wypalania w warunkach miejskich paliwo wtryskiwane jest 35 stopni za GMP. Nie spala się w cylindrze tylko odparowuje. Spala się dopiero w DPF dając odpowiednią temperaturę by zadziałałaprocedura aktywnej regeneracji DPF. Jeśli jest to paliwo kiepskiej jakości to przedostaje się wówczas do oleju silnikowego, rozcieńcza olej i pogarsza jego parametry. W normalnych warunkach jazdy (trasa, mocno nagrzany olej) paliwo to odparowuje, ale przy jeździe po mieście kumuluje się z oleju i dalej pogarsza jago parametry. Do tego dochodzi lepkość oleju dla motorów z DPF czyli 5W30. Po kilku procedurach wypalania na zimno mamy więc nie olej, a oliwkę...
marewel Opublikowano 13 Grudnia 2009 Opublikowano 13 Grudnia 2009 Odbije trochę od tematu,ale jak to możliwe ze olej castrola 10w60 ma mniejszy wskaźnik lepkości od oleju Mobila 0w40? http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/
Gsobczak Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 panowie to nie wina oleju...tylko filtra DPF, przepala sie i przez to do oleju dostaje sie ropa i rozcieńcza olej i potem wyciera sie wałek i popychacze, miałem to samo, BPW jest ok tylko ten jeb... DPF, gdyby nie on ja nie miałbym problemów no i jeszcaze koło dmumasowe tez po 200 tys k do wymiany ale ogólnie ok[br]Dopisany: 19 Wrzesień 2010, 20:32_________________________________________________aha i 210km/h leci spoko:)
djbasto Opublikowano 17 Lipca 2018 Opublikowano 17 Lipca 2018 Witam, odkopuję temat ponieważ mam dylemat. Wczoraj wymieniałem pokrywę zaworów bo moja odma za bardzo pluła olejem, i po zdjęciu bardzo zaskoczył mnie widok krzywki wałka rozrządu na pierwszym cylindrze. Co dziwne wytarta jest tylko od spodu nie na samym szczycie co widać na zdjęciach. Piszę tutaj bo nie wiem co robić, auto jeździ idealnie, nic się nie dzieje. Czy to już pora zacząć poszukiwania wałka i szklanek? Dziękuję z góry wszystkim za podpowiedzi, dodam że mój silnik posiada DPF z którym również nie mam jak dotąd problemów.
piotrsob1 Opublikowano 24 Lipca 2018 Opublikowano 24 Lipca 2018 (edytowane) To są ślady miejscowego zacierania się , wygląda na problem ze smarowaniem wałka , broki w wałku dźwigienek są na swoich miejscach ? Powycierałeś wszystko szmatką ? Bo oleju to na tym zdjęciu za dużo nie widać Edytowane 24 Lipca 2018 przez piotrsob1
djbasto Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 Co do broków to nie jestem do końca pewny ale znalazłem coś takiego w jednej ze szpilek głowicy, to znaczy w otworze na torksa sobie leżało. Nie wiem czy to jet akurat BROK. Olej powycierałem szmatką żeby było lepiej widać ?
kamil-vag Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 Wypadły broki, i ciśnienie oleju zamiast lecieć na krzywki, szło bokiem... Tak się zaczynają historię z powycieranymi wałkami... zaślep te broki jak najszybciej. Chłopaki albo gwintują i wkręcają śrubki, albo zaspawają, albo ucinają wiertło 6 i trzonek na klej do metalu... Kolejny raz powtórzę, że warto prewencyjnie raz na jakiś czas zajrzeć pod pokrywę Do tego stosować środki typu militec, ceratec, archoil 9100... czyli modyfikatory tarcia, zawsze zmniejszają takie zjawiska tworząc warstwę ochronną na elementach trących...
djbasto Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 Może mi ktoś pokazać na zdjęciach gdzie się znajdują te broki i co trzeba zaspawać? Czy po takim zabiegu pojeżdżę jeszcze na tym wałku i szklankach czy to już nadaje się do wymiany?
djbasto Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 (edytowane) Czyli rozumiem że mogę wbić ten brok spowrotem na miejsce i zaspawać migomatem? No dobra pokrywa zdjęta po raz kolejny i co się okazało, wszystkie 4 broki są na swoich miejscach. Teraz to już całkiem zgłupiałem, chyba że jest ich więcej to mnie oświećcie. Proszę o wszelkie sugestie. Edytowane 25 Lipca 2018 przez djbasto
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się