alvaro Opublikowano 2 Czerwca 2007 Opublikowano 2 Czerwca 2007 Rogal powiedział żebym do mojej B6 założył nadkola od S4 ( bo one mają ori wycięcia do polepszenia odprowadzania powietrza...) ale to nie chodziło o założenie tego zamiast coolera tylko te nadkola + cooler Alvaro bądź facetem i pisz priva - TAK JEST !! panie zielony !!
MarEsp Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Powietrze do silnika jest z zewnątrz jak i z turbiny (gorące spalliny) U nas w benzyniakach 1,8 T - turbo jest chłodzone płynem chłodniczym ciśnienie (fabryczne) mamy o wiele mniejsze niż u was w klekotach więc chłodzenie nie jest aż tak palącym problemem
rtocki Opublikowano 19 Lipca 2007 Opublikowano 19 Lipca 2007 Parę lat temu w Auto Świecie testowali-porównywali fabię tdi i bodajże ibizę z tym samym motorem i przy normalnych pomiarach były podobne ale zauważyli że ibiza ma "wentylowane" nadkole za IC a fabia pełne, więc wyjęli nadkole w fabii i okazało się że poprawa była o ile pamiętam ok 5-10 KM. Chyba mam gdzieś w piwnicy ten numer jak znajdę to wrzucę
poziek Opublikowano 19 Lipca 2007 Opublikowano 19 Lipca 2007 proszę mnie nie rozśmieszać z tymi skodami :bicz3:
rtocki Opublikowano 20 Lipca 2007 Opublikowano 20 Lipca 2007 Skoda czy seat -motor z naszej rodziny i jakieś wnioski można wyciągnąć, sorry odkryłem to był auto motor i sport nr 03/2004 ten artykuł http://www.auto.mpp.pl/sekcje.htm?s=3&nrmag=43db99e687&strona=2 , całość - a było tam właśnie o tym i chyba nawe wykresy z hamowni, dostępna tylko w wersji "papierowej" , poszukiwania trwają...
themOn Opublikowano 20 Lipca 2007 Opublikowano 20 Lipca 2007 tutaj jest przykład na golfie IV: http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?p=4925
rtocki Opublikowano 20 Lipca 2007 Opublikowano 20 Lipca 2007 Może źle interpretuje ale moim zdaniem z tego tekstu wynika, że oni założyli do tego golfa nadkole z s4 ! Może ktoś z forumowiczów ma s4 i mógłby zobaczyć czy tam jest kratka? Wg ETKI do s4 jest inny nr nadkola ale na rysunku nie widać kratki, bo jest dość ogólny i dla zwykłej wersji-wiadomo jak jest z rysunkami w etce. Cena wychodzi, że taka sama jak zwykłego nadkola czyli ok 90 zł. Szukam zdjęcia lub rys. gdzieś na necie, dam znać No jest jako żywo nawet dobre fotki i opis montażu do zwykłej b5 http://www.vagpassion.de/index.php?s=c3c3e702ad07a5d15ba52eec9ee01622&showtopic=540&pid=7239&st=0&#entry7239 Zara jadę do ASO zamówić
pre_pl Opublikowano 20 Lipca 2007 Opublikowano 20 Lipca 2007 Może źle interpretuje ale moim zdaniem z tego tekstu wynika, że oni założyli do tego golfa nadkole z s4 ! Może ktoś z forumowiczów ma s4 i mógłby zobaczyć czy tam jest kratka? w B5 S4 jest kratka, w B6 S4 nie ma (wolnossak)
rtocki Opublikowano 20 Lipca 2007 Opublikowano 20 Lipca 2007 Zamówiłem (94,-zł), jutro będę miał, pozwoliłem sobie też wrzucić wzmiankę do wybierających się na mody do Rogala, może ktoś się zdecyduje i zhamuje ze starą-pełną i z taką? Ja tam prawdopodobnie będę niestety dopiero sierpień/wrzesień, a dla samej kratki w nadkolu nie opłaca mi się jechać u nas na hamownie.
themOn Opublikowano 20 Lipca 2007 Opublikowano 20 Lipca 2007 rtocki jaki numer katalogowy ma to nadkole od s4 ?
rtocki Opublikowano 20 Lipca 2007 Opublikowano 20 Lipca 2007 Pisze w tym niemieckim fotoreportażu ale podam lewe do s4 b5 : 8D0 821 171 G , ważne to G bo B jest zwykłe!
poziek Opublikowano 21 Lipca 2007 Opublikowano 21 Lipca 2007 tutaj jest przykład na golfie IV: http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?p=4925 czy gdzieś zgubiłem wykresy?? czy nie ma wzmianki o koniach ??
themOn Opublikowano 21 Lipca 2007 Opublikowano 21 Lipca 2007 nie ma wykresów, tylko odczucia organoleptyczne: "...Temperatura zewnętrzna 8,5 stopnia (pomiary przed kratką były wykonywane przy temp. 7,5 stopnia). Przed zamontowaniem kratki najwyższą odnotowaną temperaturą było 54 stopnie - osiągnięte w 15 sekund (skok z 24 stopni). Obecnie najwyższa temperatura to 47 stopni (skok z 18 stopni w ciągu 13 sekund). Tak więc wychodzi na to że skoki temperatury pozostały takie same, jedynie wielkości szczytowe się zmieniły..." czyli temp. troche spadla, ale czy cos to dalo? napewno nie bedzie z tego +10km ok, mam nadkole, może dzisiaj cos wyrezam
MarEsp Opublikowano 25 Lipca 2007 Opublikowano 25 Lipca 2007 Widzę, że dyskusja interesuje przede wszystkim posiadaczy diesla. Z ciekawości zajrzałem do mojego benzyniaka i co widzę na intercooler nie dmucha żadne powietrze gdyż albowiem znajduje się on za lampą a przednia kratka na przodzie zderzaka pod lampą jest pełna (bez szpar, zresztą gdyby nawet była przewiewna to tylko kawałek dolnej części IC obejmie), oczywiście w nadkolu też nie ma kratki. Czy szwabom chodziło o nieuszkodzenie intercoolera przez kamyki - jako piorytet przed chłodzeniem nawiewem świerzego powietrza ? Chyba porobię wiertarką dziury (0,5 cm ) w kratce pod lampą Co wy na to ? Może w dieslach jest inaczej może ktoś sprawdzi, bo jeżeli jest jak u mnie to na nic kratka w nadkolu jak nie ma strumienia powietrza od przodu auta Ciekawie jak jest w S4 gdzie jest kratka w nadkolu- czy tam jest nawiew od przodu ?
rtocki Opublikowano 25 Lipca 2007 Opublikowano 25 Lipca 2007 Znalazłem ten artykuł, w fabii po zdjęciu nadkola mieli +21KM i +3Nm i spłaszczenie momentu ! Uwaga w artykule są pozamieniane i żle wyskalowane wykresy-ale kształt przebiegu dobry-tłumaczyli to w następnym numerze , może też znajdę. Pomiarów dokonywali w firmie Jetronik, może ktoś ma dojście do danych stamtąd? pdf do ściągnięcia tu: http://zupload.com/download.php?file=getfile&filepath=50052 > MarEsp to są Twoje http://moto.allegro.pl/item218922468_kratka_atrapa_zderzaka_audi_a4_nowe_a_4.html a to nasze http://moto.allegro.pl/item218768846_audi_a4_94_98_atrapa_ki_kratka_w_zderzak_nowa_kpl.html kup od tdi i próbuj
spanky Opublikowano 25 Lipca 2007 Opublikowano 25 Lipca 2007 ja juz zamowilem .. powinno byc dzisiaj a w likend montaz i zobaczymy co da ....
rtocki Opublikowano 25 Lipca 2007 Opublikowano 25 Lipca 2007 >Spanky A masz może możliwość zhamowania ze starym i z nowym nadkolem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się