Sachsa Opublikowano 8 Grudnia 2009 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Witam, Podczas przeglądu i wymiany oleju w serwisie mechanik wykrył wyciek oleju z pompy paliwa vacum. Wyciek jest niewielki i do tego na króćcu ( nie jest sztywny lecz można nim ruszać ). Od mechanika dowiedziałem się, że króciec jest wciskany w obudowę i nie ma możliwości uszczelnienia go. Jedyny sposób naprawy to wymiana pompy paliwa, koszt części i robocizny w serwisie to 1600 zł. Mechanik ostrzegł mnie, że dalsza jazda może grozić tzw. twardym pedałem czyli kłopotami z hamowaniem. Wyciek jest nie wielki, ale koszt bardzo duży. Czy rzeczywiście jest tak jak mówi mechanik, że jest to niebezpieczne ponieważ pompa może zassać " fałszywe powietrze " ( czy jakoś tak )i że naprawa nieszczelności na tym kołnierzu jest niemożliwa ? Jakie jest inne wyjście, zakup pompy używanej ? No i najważniejsze pytanie czy to częsta usterka w tych silnikach ( auto ma 160 tys kilometrów przebiegu) ? Fachowców proszę o poradę. :> Pozdrawiam
a4kta Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 hej kolego tez mam tą samą przyczynę odkręciłem wąż i kruciec sie chwieje i co zrobiłeś??
Sztomel Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 na forum www.tdi-tuning.pl radzono, że obudowę vacuum przy tym króćcu można zaklepać aby unieruchomić króciec.
gar.bik Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 U mnie tez się ruszał...i zastąpiłem ten prasowany króciec końcówka gwintowaną od pompy z opla , było fajnie, ale wyciek oleju to raczej pompa do wymiany, koszt przeróbki na gwintowany to jakieś 40 zł. koszt używanej 150zł ja wymieniłem na pompę bosch ma już króciec na gwincie :>
dziadek Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 To samo miałem w passacie AWX i uszczelniłem ten krociec silikonem czerwonym. Trochę pomogło ale nówka to nie była. Jeżeli chodzi o hamowanie to taka jest prawda że pompa nie tworzy prawidłowego podciśnienia bo ciągnie lewe powietrze. W moim przypadku skutkiem tego było utwardzanie się pedału hamulca gdy naciskałem go kilka razy tzw. pompowanie. Przy sprawnej pompie Vacum gdy na wolnych obrotach kilka razy wciśniesz pedał hamulca to stanie się on twardy ale po chwili powinien normalnie zejść. Przy uszkodzonej Vacum nie zejdzie tylko będzie twardy przez dłuższą chwilę zanim nie wytworzy się prawidłowe podciśnienie, chyba że podniesiesz obroty silnika. Reasumujac: - jeżeli ta nieszczelność jest nieduża to nie ma niebezpieczeństwa przy hamowaniu bo nie hamujesz naciskając pedał kilka razy tylko raz a porządnie; Odpowiadając na twoje pytanie czy to normalna usterka to tak , przynajmniej w passatach no ale to przecież ten sam silnik. Dużo o tym piszą na forum passata. Po roku 2002-2003 Grupa VAGA ponoc poprawiła tą pompę. [br]Dopisany: 30 Maj 2010, 15:59_________________________________________________aha na allegro w tym czasie na ale to było z rok temu wiedziałem takie nowe pompy za 500zł u jednego użytkownika to może on takim czymś handluje i dalej to ma. W ASO mi krzykneli wtedy 1100.[br]Dopisany: 30 Maj 2010, 16:03_________________________________________________tak na szybko znalazłem http://allegro.pl/item1027342567_vacum_pompa_audi_seat_skoda_vw_1_9_tdi_038145209n.html http://allegro.pl/item1027345268_pompa_podcisnienia_vacum_pompa_passat_a4_a6_nowa.html Nowe i zawsze to nie 1600zł Musisz sprawdzić według ETKI ostatnią literkę w nr pompy która pasuje do ciebie (po vinie)
gesio Opublikowano 1 Czerwca 2010 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Ja zaklepywałem króciec, uszczelniałem pompę i pomogło jak umarłemu kadzidło, w końcu znalazłem nową za 450 na allegro, wymieniłem i mam spokój, przez to całe kręcenie bata z gó..a tylko się oszarpałem z jedną ze śrób Vacum 2 razy zamiast jednego . Powiedziałem sobie że więcej nie kombinuję i jak coś jest do wymiany to szukam dobrej ceny i wymieniam. Tobie też radzę znaleźć pompe w dobrej cenie i jak sam nie potrafisz to pojechac do warsztatu i za 100 powinni ci wymienić i zapomnieć o problemie.
spiidy Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 mam pytanko takie czy z wymianą tego jest duży problem ? mam klucze ale nie mam garazu i nie wiem czy brac sięza to czy komuś zlecic jak już znajdę pompę
dziadek Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 mam pytanko takie czy z wymianą tego jest duży problem ? mam klucze ale nie mam garazu i nie wiem czy brac sięza to czy komuś zlecic jak już znajdę pompę tą pompę masz z tyłu silnika więc dostęp kiepski - napewno lekko nie będzie ja bym sam się nie podjął a opisów jak to zrobić raczej nigdzie nie widziałem
zuloo Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 na luzie zrobisz to sam ja wymieniałem i szybko poszło ,co prawda dostęp kiepski ale da się samemu bez garażu to zrobic
spetsnaz Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 na luzie zrobisz to sam ja wymieniałem i szybko poszło ,co prawda dostęp kiepski ale da się samemu bez garażu to zrobic pamiętając o konieczności wymiany uszczelki pomiędzy głowicą a pompą
schwartz Opublikowano 9 Marca 2012 Opublikowano 9 Marca 2012 :hi:podłącze się, bo właśnie mi się "chyba" to samo stało, wszystkie objawy mam identyczne, tylko mam pytanko, czy Wy także macie na liczniku migającą "olejarkę"??? czy to właśnie wskazuje "wyciek oleju z pompy paliwa vacum"???? bo w silniku tyle co zmieniłem olej i filtry :doh:pozdrawiam
rafikk01 Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 musisz to zrobic uszczelnic jakos albo wynienic na druga bo tera leci olej a moze lada moment poleci ropa ....
schwartz Opublikowano 14 Marca 2012 Opublikowano 14 Marca 2012 i po zabawie, silnik się zatarł w najlepszym silniku wypuszczonym przez Audi (2.0 TDI)
Musashi Opublikowano 14 Marca 2012 Opublikowano 14 Marca 2012 i po zabawie, silnik się zatarł w najlepszym silniku wypuszczonym przez Audi (2.0 TDI) skoro zapalilo sie ostrzezenie o braku cisnienia oleju, zgodnie z isntrukcja obslugi samochodu oraz zdrowym rozsadkiem, nalezy natychmiast wylaczyc silnik. dziwisz sie ze sie zatarl? skoro zatarty, to jest jedyne sensowne rozwiazanie. naprawa jest nieoplacalna. obawiam sie ze jezeli faktycznie silnik jest zatarty, to turbina jest rowniez do wymiany... http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?59658-B7-BLB-SWAP-uszkodzonego-silnika-BLB-na-BKD
schwartz Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 i po zabawie, silnik się zatarł w najlepszym silniku wypuszczonym przez Audi (2.0 TDI) skoro zapalilo sie ostrzezenie o braku cisnienia oleju, zgodnie z isntrukcja obslugi samochodu oraz zdrowym rozsadkiem, nalezy natychmiast wylaczyc silnik. dziwisz sie ze sie zatarl? skoro zatarty, to jest jedyne sensowne rozwiazanie. naprawa jest nieoplacalna. obawiam sie ze jezeli faktycznie silnik jest zatarty, to turbina jest rowniez do wymiany... http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?59658-B7-BLB-SWAP-uszkodzonego-silnika-BLB-na-BKD He he wiem Musashi, ale to były dosłownie minutki, silnik wyłączyłem natychmiast, ale to było JUŻ , zignorowałem wcześniejsze sygnały silnika, że coś nie gra tak jak napisałeś naprawa(tego silnika) nie wchodziła w grę, zakupiłem nowy blok, a to co udało się uratować mam obecnie w aucie:banan:
michail55 Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 mi tez cieklo wystraczy uszczelke zmienic na pompie vacum chyba ze juz sie nie da wtedy nowa pompa najlepiej to zrobic jak najszybciej bo moze dojsc do jakies wiekszej awarii
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się