szwari Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Witam Ostatnio walczę z moją turbiną po regeneracji w sierpniu nie mogę z nią dojść do ładu, mianowicie W sierpniu miałem regenerowaną turbinę po 1,5 miesiąca jazdy zacząłem łapać tryb awaryjny..oczywiście miałem robione testy dynamiczne i koledzy z forum diagnostyki stwierdzili zapieczone kierownice. W końcu oddałem turbo do reklamacji a fachowcy powiedzieli mi że to moja wina że tak szybko zapiekły się kierownice, że moje auto jest walnięte. Autko odebrałem po reklamacji turbiny (ponowne czyszczenie turbiny) 20 listopada i do 13.12.2009 wszystko było oki..Dziś wracając do domu w trasie znowu złapałem tryb awaryjny... :grrr: ręce mi opadły Jeszcze do tego doszło że już 4 razy ( ciągu miesiąca) zdarzyło mi się że autko zgasło mi w czasie jazdy jak silnik był zimny (jakieś po 2 min jazdy i przy włączeniu luzu autko gasło), jak zgaśnie to po ok 1 min kręcenia silnikiem autko powolutku odpala tak jakby dopiero dochodziło paliwo. Dlatego zrobiłem dziś logi. Dodam jeszcze że mam zaślepiony EGR A o to logi statyczne grupa 011 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4679.html statyczne grupa 023 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4680.html statyczne grupa 001; 003; 004 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4681.html statyczne grupa 007; 013, 018 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4682.html statyczne grupa 000 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4683.html statyczne BS grupa 000 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4684.html statyczne BS grupa 003 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4685.html statyczne BS grupa 011 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4686.html dynamiczne grupa 000 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4689.html dynamiczne grupa 001 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4687.html dynamiczne grupa 003 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4688.html dynamiczne grupa 004 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4692.html dynamiczne grupa 008 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4690.html dynamiczne grupa 010 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4691.html dynamiczne grupa 011 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4693.html Proszę o Waszą opinie co jest grane z moim silnikiem lub z turbiną. Za wszelką pomoc z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam
wojtek26 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Auto jest na granicy przeładowania
przemik Opublikowano 16 Grudnia 2009 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Lezy totalnie regulacja cisnienia doladowania... moze to byc spowodowane dwoma rzeczami: - zapieczony/zle wyczyszczony/zle zlozony - mechanizm kierownic VTG - uwalony(malo prawdopodobne) zawór N75 Na początek podmienił bym N75 z N18 i zalogował dynamicznie 011. Co do tego niespodziewanego gasniecia i ciezkiej rozpałki: - jak tam filtr paliwa ? - czy sprawdzales pompe tandemową ? Kat synchronizacji lekko ucieka - mozna by podregulowac i termostat kuleje - ale to w tej chwili Twój najmniejszy problem. Pozdrawiam
szwari Opublikowano 16 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2009 przemik pewnie można spróbować zamienić te zaworki tylko problem jest tym że nie mam garażu a przy -8 stopniach nie bardzo robić to na dworze,,jak troszkę się polepszy pogoda to wezmę się za to. Odnośnie foltra paliwa to miesiąc temu miałem wymieniany :> więc chyba to nie filtr chyba że kupiłem jakiś bubel, jeżeli chodzi o pompę tandemową to nie bardzo wiem gdzie ona się znajduje...jeżeli w zbiorniku to miałem czyszczoną we wrześniu.. A co do synchronizacji to o co tu chodzi..???jakie objawy mogą być przy złej synchronizacji??? i czym to może się skończyć mając synchronizacją taka jaką mam???? Pozdrawiam
voytek80 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Jeżeli chodzi o pompę tandemową ( podwójną )(vacum pompe) w AJM, to wygląda tak znajduje się za silnikiem przykręcona do samego silnika, możesz zobaczyć czy w jej okolicy nie ma wycieków co mogłoby skódkowac dostawaniem się powietrza do układu. Tutaj masz fotostory jak ustawia się kąt synchronizacji dla PD, http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t74986.0.html;highlight=k%C4%85t+synchronizacji a jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat to polecam
odzim Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 szwari widze ze wszedzie pomocy szukasz ale zawsze uzyskujesz te same podpowiedzi :>
szwari Opublikowano 20 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2009 odzim wszędzie szukam...i nadal nie wiem dlaczego kierownice zapiekają mi się po 1000 km od kiedy dałem turbinę do regeneracji..przed regeneracja nie maiłem z tym problemu..Oddałem turbinę do regeneracji ze względu na to że ostro mi dymił..ale powodem nie była turbina tylko zawór EGR..ale niestety turbina poszła do regeneracji i od tego momentu jest lipa... Pozdrawiam
odzim Opublikowano 20 Grudnia 2009 Opublikowano 20 Grudnia 2009 juz Ci napisalem na temat regenerowanych turbin zrobiles blad i oddales swoja turbawke ,ja bym kupił uzywke a ta oczyscił sam a potem sprzedał ,pozdro
Sztomel Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 ale ten świat malutki i znowu się spotykamy, szwari i odzim ale teraz widzisz, że koledzy podpowiadają Ci gdzie szukać pompy tandem - w A4 jest ona z tyłu silnika bo jest on montowany wzdłużnie a u nas jest ona z prawej strony silnika bo montowany jest poprzecznie, jeśli chodzi o wskazania synchro angle czyli kąt synchronizacji w grupie 004 to faktycznie trochę to odbiega od "00" ale ... turbo przeładowuje sporo mimo tego, iż N75 ma wysoki współczynnik wypełnienia sygnału otwarcia co wskazuje znowu na zapieczone łopatki, poza tym niepokojące jest dawkowanie przepływki na obciążeniu ...grupa IQ via MAF większe niż żądanie kierowcy w grupie 008 dyn.
szwari Opublikowano 24 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2009 witaj Sztomel świat jest bardzo malutki :> sprawdzałem tą pompę i żadnych wycieków nie mam z tym że u nas ta pompa jest blisko wlewu oleju a tam mi się poci i troszke też tym samym mam tył tej pompy mokry ale ale po śladach widać że te ślady idą od wlewu oleju i też w ogóle nic a nic nie śmierdzi ropą więc myślę że pompa jest szczelna. a jeżeli chodzi o poza tym niepokojące jest dawkowanie przepływki na obciążeniu ...grupa IQ via MAF większe niż żądanie kierowcy w grupie 008 dyn. co to znaczy..???możesz mi jaśniej wytłumaczyć czym to jest spowodowane i co za tym idzie (jakie objawy i dalsze skutki tych złych wartości), co jest do sprawdzenia lub do wymiany. czy to może być spowodowane moją usterką?? http://www.a4-klub.pl/smf/inne_auto_dusi_sie_pomocy-t108536.0.html Sztomel życzę Tobie i wszystkim radosnych, pełnych ciepła i miłości Świąt Bożego Narodzenia....
Sztomel Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Dzięki za życzenia, wytłumaczyłbym Ci czym spowodowana jest wyższa wartość dawki w polu 4 od pola 2 w grupie 008 gdybym sam to wiedział wiem tylko tyle, że najwyższą wartość dawki powinna być w polu 2 (życzenie kierowcy), niższa powinna być od niej wartość w polu 4 (ograniczanie dymienia) a najniższa ma być w polu 3 (ograniczenie momentu obrotowego) i wtedy jest wszystko OK a pierwszy raz właśnie w Twoim przypadku spotykam się z takimi wskazaniami w grupie 008 i sam chciałbym wiedzieć co jest nie tak. Widzę, że nikt też tego nie skomentował jak do tej pory więc chyba będziesz musiał to pytanie zadać na forum.tdi-tuning.pl (jak tylko miną problemy techniczne z tą stroną bo na razie jest ona OFF).
Darev Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 A czy nie jest to spowodowane znacznym przeładowaniem turbiny?? Przecież ile turbo załaduje tyle przepływka zmierzy. Grupa 11 przy obrotach ok. rpm 1900 mamy wręcz zbliżone ładowanie turbo do zadanego i to samoo w gr. 08 przy tych samych obrotach mamy prawidłowy pomiar przepływki wraz ze wzrostem ciśnienia ładowania kasztani sie pomiar przepływki.
Tomaszek28 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 z tego co widzę w grupie 011 przeładowanie turbiny.zawór n75 za mocno się otwiera,przekracza 90%a maksymalnie dla niego jest 65%.Przy wymontowaniu turbiny wykręcałeś regulator turbiny? Musisz ja wyregulować takie jest moje zdanie.dlatego wchodzi cały czas w tryb awaryjny.
Sztomel Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 z tego co widzę w grupie 011 przeładowanie turbiny.zawór n75 za mocno się otwiera,przekracza 90%a maksymalnie dla niego jest 65%.Przy wymontowaniu turbiny wykręcałeś regulator turbiny? Musisz ja wyregulować takie jest moje zdanie.dlatego wchodzi cały czas w tryb awaryjny. to, że N75 ma wysoki współczynnik wypełnienia to normalny objaw przy przeładowaniu z powodu zapieczonej geometrii gdyż wtedy ECU za wszelką cenę chce zbić ciśnienie otwierając przelot z wężykiem ATMO w N75 co całkowicie eliminuje podciśnienie z gruchy przy turbinie, na moim przykładzie to widać (miałem tylko i wyłącznie unieruchomioną sztangę przy turbinie od rdzy) : przy czym wskazania w grupie 008 miałem takie : oczywiście u mnie siedzi TDI VP 90 KM.
szwari Opublikowano 27 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2009 Dziękuję Wam wszystkim za prowadzenie konwersacji..lecz nadal nie wiem dlaczego łopatki turbiny tak szybko mi się zapiekają.. teraz mam o wiele większy problem z którym nie mogę sobie poradzić: http://www.a4-klub.pl/smf/silniki_diesla/inne_auto_dusi_sie_pomocy-t108536.0.html;new#new już powoli tracę siły do "niezawodnych" silniczków TDI... pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 nadal nie wiem dlaczego łopatki turbiny tak szybko mi się zapiekają.. :wallbash możliwe, że to nie wina łopatek zmiennej geometrii tylko samej gruchy podciśnienia (tak jak u mnie) mam 182 kkm przebiegu a zmienna geometria nie była zapieczona tylko zardzewiała wewnątrz sama grucha i podciśnienie nie było w stanie ruszyć jej sztangą, problem z szarpaniem, dławieniem silnika oraz jego gaśnięciem również miałem a przy tym objawy silnego kopcenia na biało-szaro z wydechu, u mnie winę ponosił sterownik silnika, który podczas normalnej jazdy podawał zasilanie na elektrozawór N239 co powodowało przymykanie klapy gaszącej a mimo to Vag nie wykazywał tego błędu, wiem szwari, że tę opcję już sprawdzałeś ale nic innego nie przychodzi mi do głowy, szarpanie może powodować wadliwie działająca turbosprężarka, a gaśnięcie zapieczone końcówki pompowtryskiwaczy lub braki zasilania ich cewek.
przemik Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Przeladowanie jest na granicy wydajnosci MAP sensora... cale to cisnienie idzie na przeplywomierz (odczyt na pozimie 1249 m/R) - stad te anomalie w 008 dyn. Doprowadzisz regulacje cisnienia doladowania do normy to i 008 dojdzie do siebie. Nic nie kombinuj przy N75 na 99% jest dobry. Pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 cale to cisnienie idzie na przeplywomierz sugerujesz, że turbosprężarka dmucha w drugą stronę
przemik Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 cale to cisnienie idzie na przeplywomierz sugerujesz, że turbosprężarka dmucha w drugą stronę ech... PRZEZ przeplywomierz
szwari Opublikowano 28 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2009 dzięki koledzy..wielki szacun dla Was jutro jestem umówiony do serwisu skody..znajomy znajomego jest kierownikiem serwisu i kazał przyjechać jutro rano..więc mam nadzieje że jakąś diagnozę będę miał..i może uda się to jakoś wszystko doprowadzić do porządku za normalną cenę.. ponieważ już żadnej opcji innej nie mam pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się