Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Proszę o analizę logów silniczek AJM 1.9 TDI PD 115 KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ostatnio walczę z moją turbiną po regeneracji w sierpniu nie mogę z nią dojść do ładu, mianowicie W sierpniu miałem regenerowaną turbinę po 1,5 miesiąca jazdy zacząłem łapać tryb awaryjny..oczywiście miałem robione testy dynamiczne i koledzy z forum diagnostyki stwierdzili zapieczone kierownice. W końcu oddałem turbo do reklamacji a fachowcy powiedzieli mi że to moja wina że tak szybko zapiekły się kierownice, że moje auto jest walnięte. Autko odebrałem po reklamacji turbiny (ponowne czyszczenie turbiny) 20 listopada i do 13.12.2009 wszystko było oki..Dziś wracając do domu w trasie znowu złapałem tryb awaryjny... :grrr: ręce mi opadły

Jeszcze do tego doszło że już 4 razy ( ciągu miesiąca) zdarzyło mi się że autko zgasło mi w czasie jazdy jak silnik był zimny (jakieś po 2 min jazdy i przy włączeniu luzu autko gasło), jak zgaśnie to po ok 1 min kręcenia silnikiem autko powolutku odpala tak jakby dopiero dochodziło paliwo.

Dlatego zrobiłem dziś logi.

Dodam jeszcze że mam zaślepiony EGR

A o to logi

statyczne grupa 011 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4679.html

statyczne grupa 023 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4680.html

statyczne grupa 001; 003; 004 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4681.html

statyczne grupa 007; 013, 018 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4682.html

statyczne grupa 000 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4683.html

statyczne BS grupa 000 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4684.html

statyczne BS grupa 003 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4685.html

statyczne BS grupa 011 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4686.html

dynamiczne grupa 000 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4689.html

dynamiczne grupa 001 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4687.html

dynamiczne grupa 003 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4688.html

dynamiczne grupa 004 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4692.html

dynamiczne grupa 008 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4690.html

dynamiczne grupa 010 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4691.html

dynamiczne grupa 011 http://rtnet.pl/vaglog/szwari_4693.html

Proszę o Waszą opinie co jest grane z moim silnikiem lub z turbiną.

Za wszelką pomoc z góry bardzo dziękuję.

Pozdrawiam

Opublikowano

Auto jest na granicy przeładowania

Opublikowano

Lezy totalnie regulacja cisnienia doladowania... moze to byc spowodowane dwoma rzeczami:

- zapieczony/zle wyczyszczony/zle zlozony - mechanizm kierownic VTG

- uwalony(malo prawdopodobne) zawór N75

Na początek podmienił bym N75 z N18 i zalogował dynamicznie 011.

Co do tego niespodziewanego gasniecia i ciezkiej rozpałki:

- jak tam filtr paliwa ?

- czy sprawdzales pompe tandemową ?

Kat synchronizacji lekko ucieka - mozna by podregulowac i termostat kuleje - ale to w tej chwili Twój najmniejszy problem.

Pozdrawiam

Opublikowano

przemik pewnie można spróbować zamienić te zaworki tylko problem jest tym że nie mam garażu a przy -8 stopniach nie bardzo robić to na dworze,,jak troszkę się polepszy pogoda to wezmę się za to. Odnośnie foltra paliwa to miesiąc temu miałem wymieniany :> więc chyba to nie filtr chyba że kupiłem jakiś bubel, jeżeli chodzi o pompę tandemową to nie bardzo wiem gdzie ona się znajduje...jeżeli w zbiorniku to miałem czyszczoną we wrześniu..

A co do synchronizacji to o co tu chodzi..???jakie objawy mogą być przy złej synchronizacji??? i czym to może się skończyć mając synchronizacją taka jaką mam????

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeżeli chodzi o pompę tandemową ( podwójną )(vacum pompe) w AJM, to wygląda tak

5aecb09aa3108bcd.jpg

znajduje się za silnikiem przykręcona do samego silnika, możesz zobaczyć czy w jej okolicy nie ma wycieków co mogłoby skódkowac dostawaniem się powietrza do układu.

Tutaj masz fotostory jak ustawia się kąt synchronizacji dla PD,

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t74986.0.html;highlight=k%C4%85t+synchronizacji

a jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat to polecam :szukaj:

Opublikowano

szwari widze ze wszedzie pomocy szukasz ale zawsze uzyskujesz te same podpowiedzi :>

Opublikowano

odzim wszędzie szukam...i nadal nie wiem dlaczego kierownice zapiekają mi się po 1000 km od kiedy dałem turbinę do regeneracji..przed regeneracja nie maiłem z tym problemu..Oddałem turbinę do regeneracji ze względu na to że ostro mi dymił..ale powodem nie była turbina tylko zawór EGR..ale niestety turbina poszła do regeneracji i od tego momentu jest lipa... :wallbash:

Pozdrawiam

Opublikowano

juz Ci napisalem na temat regenerowanych turbin zrobiles blad i oddales swoja turbawke ,ja bym kupił uzywke a ta oczyscił sam a potem sprzedał ,pozdro

Opublikowano

ale ten świat malutki i znowu się spotykamy, szwari i odzim ale teraz widzisz, że koledzy podpowiadają Ci gdzie szukać pompy tandem - w A4 jest ona z tyłu silnika bo jest on montowany wzdłużnie a u nas jest ona z prawej strony silnika bo montowany jest poprzecznie, jeśli chodzi o wskazania synchro angle czyli kąt synchronizacji w grupie 004 to faktycznie trochę to odbiega od "00" ale ...

turbo przeładowuje sporo mimo tego, iż N75 ma wysoki współczynnik wypełnienia sygnału otwarcia co wskazuje znowu na zapieczone łopatki, poza tym niepokojące jest dawkowanie przepływki na obciążeniu ...grupa IQ via MAF większe niż żądanie kierowcy w grupie 008 dyn.

Opublikowano

witaj Sztomel świat jest bardzo malutki :>

sprawdzałem tą pompę i żadnych wycieków nie mam z tym że u nas ta pompa jest blisko wlewu oleju a tam mi się poci i troszke też tym samym mam tył tej pompy mokry ale ale po śladach widać że te ślady idą od wlewu oleju i też w ogóle nic a nic nie śmierdzi ropą więc myślę że pompa jest szczelna. a jeżeli chodzi o

poza tym niepokojące jest dawkowanie przepływki na obciążeniu ...grupa IQ via MAF większe niż żądanie kierowcy w grupie 008 dyn.

co to znaczy..???możesz mi jaśniej wytłumaczyć czym to jest spowodowane i co za tym idzie (jakie objawy i dalsze skutki tych złych wartości), co jest do sprawdzenia lub do wymiany. czy to może być spowodowane moją usterką??

http://www.a4-klub.pl/smf/inne_auto_dusi_sie_pomocy-t108536.0.html

Sztomel życzę Tobie i wszystkim radosnych, pełnych ciepła i miłości Świąt Bożego Narodzenia....

Opublikowano

Dzięki za życzenia, wytłumaczyłbym Ci czym spowodowana jest wyższa wartość dawki w polu 4 od pola 2 w grupie 008 gdybym sam to wiedział :mysli: wiem tylko tyle, że najwyższą wartość dawki powinna być w polu 2 (życzenie kierowcy), niższa powinna być od niej wartość w polu 4 (ograniczanie dymienia) a najniższa ma być w polu 3 (ograniczenie momentu obrotowego) i wtedy jest wszystko OK a pierwszy raz właśnie w Twoim przypadku spotykam się z takimi wskazaniami w grupie 008 i sam chciałbym wiedzieć co jest nie tak. Widzę, że nikt też tego nie skomentował jak do tej pory więc chyba będziesz musiał to pytanie zadać na forum.tdi-tuning.pl (jak tylko miną problemy techniczne z tą stroną bo na razie jest ona OFF).

Opublikowano

A czy nie jest to spowodowane znacznym przeładowaniem turbiny?? Przecież ile turbo załaduje tyle przepływka zmierzy. Grupa 11 przy obrotach ok. rpm 1900 mamy wręcz zbliżone ładowanie turbo do zadanego i to samoo w gr. 08 przy tych samych obrotach mamy prawidłowy pomiar przepływki wraz ze wzrostem ciśnienia ładowania kasztani sie pomiar przepływki.

Opublikowano

z tego co widzę w grupie 011 przeładowanie turbiny.zawór n75 za mocno się otwiera,przekracza 90%a maksymalnie dla niego jest 65%.Przy wymontowaniu turbiny wykręcałeś regulator turbiny?

Musisz ja wyregulować takie jest moje zdanie.dlatego wchodzi cały czas w tryb awaryjny.

Opublikowano

z tego co widzę w grupie 011 przeładowanie turbiny.zawór n75 za mocno się otwiera,przekracza 90%a maksymalnie dla niego jest 65%.Przy wymontowaniu turbiny wykręcałeś regulator turbiny?

Musisz ja wyregulować takie jest moje zdanie.dlatego wchodzi cały czas w tryb awaryjny.

to, że N75 ma wysoki współczynnik wypełnienia to normalny objaw przy przeładowaniu z powodu zapieczonej geometrii gdyż wtedy ECU za wszelką cenę chce zbić ciśnienie otwierając przelot z wężykiem ATMO w N75 co całkowicie eliminuje podciśnienie z gruchy przy turbinie, na moim przykładzie to widać (miałem tylko i wyłącznie unieruchomioną sztangę przy turbinie od rdzy) :

2b988070f9123781m.jpg

przy czym wskazania w grupie 008 miałem takie :

eb674c5196ec3964m.jpg

oczywiście u mnie siedzi TDI VP 90 KM.

Opublikowano

nadal nie wiem dlaczego łopatki turbiny tak szybko mi się zapiekają.. :wallbash

możliwe, że to nie wina łopatek zmiennej geometrii tylko samej gruchy podciśnienia (tak jak u mnie) mam 182 kkm przebiegu a zmienna geometria nie była zapieczona tylko zardzewiała wewnątrz sama grucha i podciśnienie nie było w stanie ruszyć jej sztangą, problem z szarpaniem, dławieniem silnika oraz jego gaśnięciem również miałem a przy tym objawy silnego kopcenia na biało-szaro z wydechu, u mnie winę ponosił sterownik silnika, który podczas normalnej jazdy podawał zasilanie na elektrozawór N239 co powodowało przymykanie klapy gaszącej a mimo to Vag nie wykazywał tego błędu, wiem szwari, że tę opcję już sprawdzałeś ale nic innego nie przychodzi mi do głowy, szarpanie może powodować wadliwie działająca turbosprężarka, a gaśnięcie zapieczone końcówki pompowtryskiwaczy lub braki zasilania ich cewek.

Opublikowano

Przeladowanie jest na granicy wydajnosci MAP sensora... cale to cisnienie idzie na przeplywomierz (odczyt na pozimie 1249 m/R) - stad te anomalie w 008 dyn.

Doprowadzisz regulacje cisnienia doladowania do normy to i 008 dojdzie do siebie. :)

Nic nie kombinuj przy N75 na 99% jest dobry.

Pozdrawiam

Opublikowano

cale to cisnienie idzie na przeplywomierz

sugerujesz, że turbosprężarka dmucha w drugą stronę :wink4:

Opublikowano

cale to cisnienie idzie na przeplywomierz

sugerujesz, że turbosprężarka dmucha w drugą stronę :wink4:

ech... PRZEZ przeplywomierz :)

Opublikowano

dzięki koledzy..wielki szacun dla Was :hi:

jutro jestem umówiony do serwisu skody..znajomy znajomego jest kierownikiem serwisu i kazał przyjechać jutro rano..więc mam nadzieje że jakąś diagnozę będę miał..i może uda się to jakoś wszystko doprowadzić do porządku za normalną cenę.. :confused4: ponieważ już żadnej opcji innej nie mam :wallbash:

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...