spetsnaz Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 no to mi gasnie zaraz po przekreceniu zaplonu silnik jest zimny i na polu -15 stopni wiec to oznacza ze swiece nie grzeja jak kontrolka zaraz gasnie prosze o rade silnik ma przejechane 140 tys ile takie swiecemoga wytrzymac Jeżeli odpalasz silnik PIERWSZY RAZ po nocy przy temp. -15 stopni, kontrolka świec powinna świecić dłużej czy świece są sprawne czy nie. W sobotę wymieniałem świece w AFN`ie i po nocy kontrolka świeciła jakieś 10-15s pomimo, że wszystkie świece były spalone. Autem przejechałem kilometr i wyłączyłem, po 4h i ponownej próbie odpalenia auta kontrolka świeciła 1-2s. Po wymianie pierwsze odpalenie po nocy i czas grzania świec się nie zmienił (10-15s), a auto odpaliło jak latem. Nie ma reguły na uszkodzenie świec po określonym przebiegu, jak się spalą to się wymienia i tyle.
rakud29 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 to co ja mam taki dziwny przypadek ze czy zimny czy cieply kontrolka mi zaraz gasnie mogl ktos w tym cos przestawic
spetsnaz Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 to co ja mam taki dziwny przypadek ze czy zimny czy cieply kontrolka mi zaraz gasnie mogl ktos w tym cos przestawic Robimy OT w wątku. Najpierw sprawdź świece.
Flaha Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Mimo, że trochę OT, odpowiem rakudowi29 : U mnie też kontrolka szybko gaśnie, było dziś -20 a odpalił bez problemu, więc wnioskuję, że chyba wszystko OK.
MAJKI Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 to co ja mam taki dziwny przypadek ze czy zimny czy cieply kontrolka mi zaraz gasnie mogl ktos w tym cos przestawic Dobrze masz kolego bo w BLB są inne świece, szybciej sie grzeją niż w AFnach i innych starszych konstrukcjach, mi też gaśnie po 2-3 sekundach i przy -19 odpala za pierwszym razem. Jedynie co robie jak auto postoi ze dwa dni to przekrecam zapłon dwa razy i dopiero zapalam.
seegi Opublikowano 21 Grudnia 2009 Opublikowano 21 Grudnia 2009 BLB - kontrolka świeć też gaśnie bardzo szybko, nawet po długim postoju na mrozie. sorki za OT ;P
piotreki Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Nie chce zakladac nowego tematu Poniewaz pewnie w wiekszosci odwiedzaja go posiadacze B7 chcialem sie zapytac czy przy obecnych temperaturach kreca rano dluzej niz 3 s? Czy zapalaja wam od razu? Auto zostawilem na parkingu w czwartek i dzisiaj krecilem tak ze 3 s, aku nowy Normalka? Przy zimnym silniku nawet przy ujemnej temperaturze, gdy auto stoi na dworze, czasowo pali po ok 1s . Oczywiście gdy temp spada poniżej -10stC to nie jest takie samo odpalanie jak przy dodatnich temp. Jakie masz parametry aku? Być może w zbiorniku masz wodę, ewentualnie paliwo chrzczone. Kiedy filtry wymieniałeś? Jaki przebieg auta? aku to 77Ah 780A filterek ok 9 tysi temu zmieniany paliwko zawsze verva on, auto pod chmurka na parkingu ale juz jest OK
Musashi Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 no to mi gasnie zaraz po przekreceniu zaplonu silnik jest zimny i na polu -15 stopni wiec to oznacza ze swiece nie grzeja jak kontrolka zaraz gasnie prosze o rade silnik ma przejechane 140 tys ile takie swiecemoga wytrzymac nie "mi" tylko "mnie" a dlaczego swoje auto trzymasz na polu, gdy jest -15C? swiece zarowe w BLB podgrzewaja sie to temperatury roboczej w ulamku sekundy, podlacz na wszelki wypadek VAG i sprawdz bledy w 01 - engine bedziesz wiedzial czy sa sprawne[br]Dopisany: 12 Styczeń 2010, 08:53_________________________________________________ panowie a po czym mam stwierdzic ze swiece mi grzeja bo jak wlacze zaplon na zimnym silniku przy tych mrozach to kontrolka zaraz gasnie zapala dobrze tylko przez pierwsze 10 sekund to bardzo nim telepie kontrolka swiec zarowych w 2.0tdi 16V gasnie praktycznie natychmiast swiece ze wzgledu na swoja konstrkcje oraz sterowanie a bez wzgledu na temperature rozgrzewaja sie "w mgnieniu oka", Temat sprawdzania świec jest wielokrotnie opisywany na forum. Wystarczy wpisać w szukajkę. nt swiec w motorach 2.0 tdi 16V wiec m.in. BLB nie ma zbyt wiele napisane. pierwszy krok to VAG, jezeli parametry swiecy znacznie odstaja od danych technicznych pojawi sie blad. kolejny mozna - po zdjeciu pokrywy zaworow zmierzyc wartosc rezystancji, powinna wynosic ponizej 1 oma. jezeli jest wieksza swieca to wymiany. zabronione sa jakiekolwiek patenty z podawaniem 12 V z akumulatora na swiece, moze to uszkodzic zarowno sterownik swiec jak i sama swiece [br]Dopisany: 12 Styczeń 2010, 09:13_________________________________________________ no to mi gasnie zaraz po przekreceniu zaplonu silnik jest zimny i na polu -15 stopni wiec to oznacza ze swiece nie grzeja jak kontrolka zaraz gasnie prosze o rade silnik ma przejechane 140 tys ile takie swiecemoga wytrzymac Jeżeli odpalasz silnik PIERWSZY RAZ po nocy przy temp. -15 stopni, kontrolka świec powinna świecić dłużej czy świece są sprawne czy nie. W sobotę wymieniałem świece w AFN`ie i po nocy kontrolka świeciła jakieś 10-15s pomimo, że wszystkie świece były spalone. Autem przejechałem kilometr i wyłączyłem, po 4h i ponownej próbie odpalenia auta kontrolka świeciła 1-2s. Po wymianie pierwsze odpalenie po nocy i czas grzania świec się nie zmienił (10-15s), a auto odpaliło jak latem. Nie ma reguły na uszkodzenie świec po określonym przebiegu, jak się spalą to się wymienia i tyle. 2.0 tdi 16V to silniki nowej generacji nie mozna ich bezposrednio porownywac do starej generacji 1,9 tdi czy nawet 2.0 tdi 8V [br]Dopisany: 12 Styczeń 2010, 09:15_________________________________________________kolejna osoba ktora wypowie sie tutaj na temat inny niz zuzycie paliwa silnikow 2.0 tdi otrzyma ostrzezenie !!!!!!!!!
boryss90 Opublikowano 26 Stycznia 2018 Opublikowano 26 Stycznia 2018 Witam, od pewnego czasu spalanie w mojej furze wzrosło o około 1 litr na 100km, czy to wina "zimy" i mniejszych temperatur? Trasa mieszana, raczej jeżdżę spokojnie w przedziale 1800 - 2200 obrotów. Dodam też że po odpaleniu wskazówka obrotościomierza wskazuje 1000 obrotów, następnie spada na 800, potem 900 i znowu 800 i tak już zostaje, czy to może być zalążek jakiejś poważniejszej awarii? Wcześniej obroty po odpaleniu trzymały się na poziomie 800 i nic nie "skakało". Pod koniec lutego mam termin wymiany oleju oraz filtrów. Pzdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się