Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Centralny IC a temperatura


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dziś troszkę się zaniepokoiłem bo przejechałem z 20 km i temp. doszła mi tylko do 50-60 *C 5 min postoju i 16 km (w tym z 5-6 ze strachem że kontrolka ESP mi się przepali )temp.ok 70*. Zeszłej zimy to mi się raczej nie zdarzało ,ale teraz mam trochę pomodzone auto (między innymi centralny IC)i zastanawiam się czy nie zastosować jakiejś zasłony na zimę (kiedyś tak robiono w maluchach.Nie mam pojęcia czy warto czy to głupi pomysł.

Przeglądałem inne wądki ale nic nie znalazłem -oprucz jednego dowcipu ,, --------------------------------------------------------------------------------

MI po nocy przy mrozku w okolicy -10 -15 to tak po około 9-10 km wskazówka dochodzi do 90 oczywiście na wyłączonym ogrzewaniu. Jak włączę to dłużej....a jak jadę spokojnie to nawet się cofnie z już osiągniętej jakiejś temp...."

Ja oczywiście jak wsiadam do kasty w której jest -10 to ustawiam temp.na ponad 20 * a nie chucham na silnik by go prędzej rozgrzać.

Tak więc czy IC ma tu znaczenie -można coś z tym zrobić czy czekać na wiosnę?

Opublikowano

termostat ma tu znaczenie, pewnie padnięty

Opublikowano

u mnie jest bardzo podobnie jak nie przekraczam w trasie 2 tyś obrotów to się bardzo powoli grzeje, dopiero jak trochę przydusze to się szybciej nagrzewa :) a jak chwile postoi to temperatura spada :/ oczywiście jeśli są takie mrozy jak teraz czyli -14 :confused4:

co do termostatu to w tamtym roku wymieniłem go dwa razy bo myślałem że z poprzednim było coś nie tak :)

Tak sobie teraz pomyślałem że faktycznie trochę za dużo tych km robisz na zimnym, więc może jednak termostat :) trochę zamieszania narobiłem :/

Opublikowano

Termostat raczej do wymiany, ja u siebie tez mam Fmic i temperature 90 stopni osiągam po przejechaniu ok 10km przy nadmuchu 23 stopnie na klimatroniku. nawet na krótkim odcinku przy pałowaniu złapałem na moment 91 stopni(według 49 kanału) wiec masz cos nei tak z termostatem :gwizdanie: do 90 stopni jeżdze tez do 2tys obr

Opublikowano

to, że na postoju temperatura trochę spada to normalne, ale jeśli nie nagrzewa się do 90 na blacie to na pewno siedzi termostat

Opublikowano

Popieram kolegów :good: termostat do wymiany i sprawdź czy będzie dobrze, warto czasem przejechać z 20-30 km po wymianie żeby sie układ ładnie odpowietrzył, kolejnego dnia już będziesz miał odpowiedź. Sprawdź sobie na głowicy 3 świece żarowe do podgrzewania cieczy czy masz dobre.

Opublikowano

sprobowalbym do momentu rozgrzania silnika nie wlaczac wogole ogrzewania. a po rozgrzaniu nie przesadzac. nagrzewnica to jednak chlodnica.

FMIC nie ma wplywu na dluzsze nagrzewanie silnika.

trzeba sprawdzic i porownac odczyt temperatury z zegarow i ECU.

jezeli problem pojawil sie po spadku temperatury podejrzewalbym termostat - tylko ORI z ASO.

Opublikowano

tez stawiałbym na termostat , FMIC nie ma zadnego znaczenia

Opublikowano

Mi wczoraj na trasie ( 40km ) wskazówka doszła tylko do 70, a potem opadła. Wstawiłem narazie karton przed chłodnicę i jest :good: Narazie nie mam czasu na wymianę termostatu.

Opublikowano

Sprawdź sobie na głowicy 3 świece żarowe do podgrzewania cieczy czy masz dobre.

kamosor nie ma takich :cool1:

sa również swiece żarowe do podgrzewania płynu chłodzącego, tyle ze nie sa one umieszczone w głowicy a bardziej za nią.

znajduja się w wiekszosci silnikow Audi/VW

lesand sam wypowiadałes sie w tym temacie http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_swiece_zarowe_podgrzewajace_plyn_chlodzacy-t98906.135.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...