Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade systemu PDC (Parktronic) - czujniki z przodu oraz zdalne załączanie w A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów

Przymierzam się do podpięcia PDC z przodu w związku z tym moje pytanie. Posiadam Audi B6 ale przód ma B7 co za tym idzie czujniki razem z wiązką również od B7 ale nie podłączone (taki już kupiłem, sterownik jeszcze jest 4 kanałowy więc czeka wymiana plus dokładka wiązki)

Teraz moje pytanie czy nie bedzie się to gryzło jesli z tyłu są czujniki ori z B6 a z przodu ori z B7 ?

Pytam aby się upenić ponieważ zaniepokoił mnie troche post Bart-S (drugi z tej strony na górze )

- Może tak - czujnik w B7 zadziała w B6 ale wygląda inaczej i ma inne oznaczenie 7H0919275D

Jak sądzicie?

Może jest ktoś kto to już przetestował ?

ps

już 3 rok a temat ciągle aktualny :thumbup1:

Opublikowano

..mogą być i z B7 to bez znaczenia:wink:

Opublikowano

Witam,

zamierzam się do naprawy systemu PDC. VCDS zwrócił mi takie błedy

Thursday,12,January,2012,15:44:27:46862VCDS Version: Release 10.6.0
Data version: 20100630






--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------




               Address 76: Park Assist       Labels: 
Control Module Part Number: 
 Component and/or Version: 
          Software Coding: 
           Work Shop Code:   
                     VCID: 55AA830AC35B40B4
2 Faults Found 


01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor 
           009 - Open or Short to Ground
            Freeze Frame 
                   Fault Status: 01101001
                   Fault Priority: 3
                   Fault Frequency: 1
                   Reset counter: 78
                   Mileage: 0 km
                   Time Indication: 0
                   Date: 2000.01.01
                   Time: 00:00:00


01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor 
           002 - Lower Limit Exceeded
            Freeze Frame 
                   Fault Status: 01100010
                   Fault Priority: 3
                   Fault Frequency: 1
                   Reset counter: 78
                   Mileage: 0 km
                   Time Indication: 0
                   Date: 2000.01.01
                   Time: 00:00:00


Domyślam się, że jest coś z wiązką, że może być gdzieś przerwana. Z tego co mówił mi mechanik, jak oglądał wiązki w zderzakach, to wszystko wydaję się ok. Może wiecie gdzie powinienem zacząć szukać we wnętrzu? Może są jakieś takie miejsca we wnętrzu, że jest większe prawdopodobieństwo, że może coś się stać z wiązką?

Opublikowano
Witam,

zamierzam się do naprawy systemu PDC. VCDS zwrócił mi takie błedy

Thursday,12,January,2012,15:44:27:46862VCDS Version: Release 10.6.0
Data version: 20100630






--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------




               Address 76: Park Assist       Labels: 
Control Module Part Number: 
 Component and/or Version: 
          Software Coding: 
           Work Shop Code:   
                     VCID: 55AA830AC35B40B4
2 Faults Found 


01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor 
           009 - Open or Short to Ground
            Freeze Frame 
                   Fault Status: 01101001
                   Fault Priority: 3
                   Fault Frequency: 1
                   Reset counter: 78
                   Mileage: 0 km
                   Time Indication: 0
                   Date: 2000.01.01
                   Time: 00:00:00


01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor 
           002 - Lower Limit Exceeded
            Freeze Frame 
                   Fault Status: 01100010
                   Fault Priority: 3
                   Fault Frequency: 1
                   Reset counter: 78
                   Mileage: 0 km
                   Time Indication: 0
                   Date: 2000.01.01
                   Time: 00:00:00


Domyślam się, że jest coś z wiązką, że może być gdzieś przerwana. Z tego co mówił mi mechanik, jak oglądał wiązki w zderzakach, to wszystko wydaję się ok. Może wiecie gdzie powinienem zacząć szukać we wnętrzu? Może są jakieś takie miejsca we wnętrzu, że jest większe prawdopodobieństwo, że może coś się stać z wiązką?

Zacznij od sprawdzenia czy bezpieczniki 5 i 17 są OK.

Opublikowano

Dzięki Bart-S, a jeżeli to jednak nie będą bezpieczniki, to gdzie polecasz, abym zaczął szukać ?

Opublikowano
Dzięki Bart-S, a jeżeli to jednak nie będą bezpieczniki, to gdzie polecasz, abym zaczął szukać ?
Zacznij od bezpieczników a potem się zobaczy.
Opublikowano

No i wyrezałem wszystko działa jak należy :banan:

Jeszcze tylko otwory w zderzaku na czujniki i wsio :decayed:

Opublikowano

Witam, jestem użytkownikiem a3 8l, na swoim forum nie mogę doprosić się pomocy więc pisze tutaj :) mało pomocni ludzie, leniwi lub mało ogarnięci w elektronice audi tam są, mam nadzieję że mi pomożecie i nie zbezcześcicie mnie za to że pisze na tym forum o innym modelu :) dzisiaj montowałem ori parkowanie ze zderzakiem s3, moduł parkowania mam 4B0919283 i czujniki s3 4B0919275A. Wszystko podłączone na ori wiązce, czujniki parkowania kupiłem razem z blendą i wiązką. Po podłączeniu wywala 4 błędy czujników:

01545 - Sensor for Parking Aid; Rear Left (G203)

30-00 - Open or Short to Plus

01546 - Sensor for Parking Aid; Rear Mid-Left (G204)

31-00 - Open or Short to Ground

01547 - Sensor for Parking Aid; Rear Mid-Right (G205)

31-00 - Open or Short to Ground

01548 - Sensor for Parking Aid; Rear Right (G206)

31-00 - Open or Short to Ground

Możliwe jest że 4 czujniki padnięte? Może zły numer sterownika dobrałem? jak sprawdzić czujnik czy jest ok po rezystencji amperomierzem? jakie powinny być wartości? nie wiem jak to ugryźć, czy kupić 4 nowe czujniki czy może wiązka albo moduł padnięty, żeby to błąd jednego czujnika był to ok wiadomo wymiana i git a tu 4 szt w błędach po montażu więc nie wiem czy czasem nie wiązka lub moduł, macie jakieś sugestie jak krok po kroku na piechotę posprawdzać gdzie jest usterka?

Opublikowano

Wersje sterownika i czujników są OK (powinny ze sobą pracować). Wygląda na to, że coś nie tak z wiązką - potrzebny jeden na bank sprawny czujnik (podmień go z dowolnym który masz i... nie powinno być błędu = masz odpowiedź).

Jest też możliwość, że to sam sterownik - niestety bez części na podmiankę nie dowiesz się (bloki pomiarowe w PDC w w/w przypadku nic nie podpowiedzą).

Opublikowano

Witam

Mam sterownik z A4 B7 8E0 919 283D i próbuje dołożyć parktronic do swojej A4 również B7. Sterownik mam razem z wiązką czujników i brązową kostką 16 pinów z obciętymi kablami. Próbowałem to połączyć wedle instrukcji cytowanej poniżej, ale ani razu nie mogłem się połączyć VCDS'em z PDC kanał 76. Co minimum musi być podpięte i gdzie żeby chociaż diagnostyka sterownika PDC działała.

Oczywiście żadnego sygnału z głośniczka też nie było

Sterownik D jest 4-kanałowy - więc jeśli podłączasz tylko tył, to będzie śmigać prawidłowo.

Montując moduł z B7 potrzebne wykorzystujesz następujące piny:

1 - Zasilanie po zapłonie (czarno/niebieski)

2 - Głośnik (żółto/czerwony)

3 - Zasilanie stałe (czerwono/fioletowy)

4 - x

5 - x

6 - x

7 - CAN Low (pomarańczowo/brązowy)

8 - Masa (brązowy)

9 - x

10 - Głośnik (brązowo/czerwony)

11 - x

12 - Złącze diagnostyczne (zielono/niebieski)

13 - x

14 - CAN High (pomarańczowo/zielony)

15 - x

16 - x

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam

Mam sterownik z A4 B7 8E0 919 283D i próbuje dołożyć parktronic do swojej A4 również B7. Sterownik mam razem z wiązką czujników i brązową kostką 16 pinów z obciętymi kablami. Próbowałem to połączyć wedle instrukcji cytowanej poniżej, ale ani razu nie mogłem się połączyć VCDS'em z PDC kanał 76. Co minimum musi być podpięte i gdzie żeby chociaż diagnostyka sterownika PDC działała.

Oczywiście żadnego sygnału z głośniczka też nie było

Montując moduł z B7 potrzebne wykorzystujesz następujące piny:

1 - Zasilanie po zapłonie (czarno/niebieski)

2 - Głośnik (żółto/czerwony)

3 - Zasilanie stałe (czerwono/fioletowy)

4 - x

5 - x

6 - x

7 - CAN Low (pomarańczowo/brązowy)

8 - Masa (brązowy)

9 - x

10 - Głośnik (brązowo/czerwony)

11 - x

12 - Złącze diagnostyczne (zielono/niebieski)

13 - x

14 - CAN High (pomarańczowo/zielony)

15 - x

16 - x

Może sterownik masz walnięty - podłączone muszą być 1, 3, 7, 8, 12 i 14.

Opublikowano

Ważne jest skąd wezmę Can High i Can Low?

Opublikowano
Ważne jest skąd wezmę Can High i Can Low?

Tak - poszukaj na lewym słupku A kabelków splecionych ze sobą i w tych samych kolorach (pomarańczowo/zielony i pomarańczowo/brązowy).

Opublikowano

Poniżej jest rozpiska gniazda OBD2

1 – 15a bezp.31 -czarny/niebieski

4 – masa -brązowy

5 – masa sygn -brązowy

6 – CAN high -pomarańcz/czarny

7 – K -zielony/czerwony

14 – CAN low -pomarańcz/brązowy

15 – L -zielony/niebieski

16 - +12v bezp.12 -czerwony/czarny

Próbowałem się podpinać z CAN również do niej i nic. A jeśli chodzi o złącze diagnostyczne to podpinamy się pod pin 7 czy 15 w gnieźnie OBD?

Opublikowano

A jeśli chodzi o złącze diagnostyczne to podpinamy się pod pin 7 czy 15 w gnieźnie OBD?

Pin 15.

---------- Post dopisany at 22:21 ---------- Poprzedni post napisany at 22:18 ----------

Próbowałem się podpinać z CAN również do niej i nic.

W aucie są różne magistrale CAN - masz się wpiąć do tej konkretnej ("Komfort"). Skoro na rozpisce masz kabel pomarańczowo/czarny a ja podałem Ci pomarańczowo/zielony to chyba wszystko jasne... Nie można się podpinać byle gdzie - czytajcie ze zrozumieniem!!!

Opublikowano

Witam potrzebuje pomocy przy montażu PDC w Audi A4 B5 1999r zakupiłem sobie zestaw w 15lolo wszystko już rozciągnąłem pozostało podpiąć kostkie 16 pinową do samochodu, kiedyś w A3 z pomocą Bart-S udało mi się podłączyć no ale skleroza nie boli (podobno). Tak więc koledzy gdzie mam się wpiąć tą kostką 16 pinową

762_0.jpg

DSC05641.jpg

DSC05642.jpg

DSC05640.jpg

Opublikowano
Witam potrzebuje pomocy przy montażu PDC w Audi A4 B5 1999r zakupiłem sobie zestaw w 15lolo wszystko już rozciągnąłem pozostało podpiąć kostkie 16 pinową do samochodu, kiedyś w A3 z pomocą Bart-S udało mi się podłączyć no ale skleroza nie boli (podobno). Tak więc koledzy gdzie mam się wpiąć tą kostką 16 pinową

http://s18.postimg.org/vhm27clz9/762_0.jpg

http://s22.postimg.org/j0iaf3va5/DSC05641.jpg

http://s16.postimg.org/qashpryld/DSC05642.jpg

http://s15.postimg.org/mavtg7xbr/DSC05640.jpg

Pin 1: zasilanie po stacyjce (z bezpiecznika nr 5) - na lewym słupku A masz białą kostkę 10-pin, podłaczasz sie pod pin 2 (z drugiej strony kostka powinna być w tym samym miejscu obsadzona kabelkiem czarno/czerwonym).

Pin 2: "-" głośniczka

Pin 3: -

Pin 4: -

Pin 5: odcięcie tylnego światła przeciwmgielnego (podłaczasz tylko jeśli w aucie jest hak)

Pin 6: światło wstecznego (szukasz w wiązce tylnej lampy kabelka niebiesko/czerwonego)

Pin 7: -

Pin 8: masa

Pin 9: zasilanie po stacyjce (to samo źródło co pin 1)

Pin 10: "+" głośniczka

Pin 11: sygnał prędkości (na lewym słupku A masz białą kostkę 10-pin, podłączasz się do pinu 3 - z drugiej strony wtyczki powinien być doprowadzony kabelek biało/niebieski)

Pin 12: linia diagnostyczna K (na lewym słupku A masz białą kostkę 10-pin, podłaczasz się do pinu 6 - z drugiej strony wtyczki powinien być doprowadzony kabelek zielono/niebieski)

Pin 13: -

Pin 14: -

Pin 15: -

Pin 16: masa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...