A-rek Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 wielosezonowe to sciema. nie ma czegos takiego. dokladnie tak. jesli juz kogos nie stac na dwa komplety opon to lepiej zakupic tylko zimowe i na nich przejezdzic caly rok bo bezpieczniej jest na zimowych przez lato niz na letnich przez zime
mariuszsmietana Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 koledzy czy ma sens zalozyc cos takiego: http://www.allegro.pl/item876493694_205_60r16_zimowe_snowtech_cena_za_4_szt.html w cenie zalozenie. do goscia mam ok 25 km. czy darowac sobie? dzieki za rady
antonio Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 daruj sobie, 3mm 6 letniego bieżnika to zabójstwo
A-rek Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 jak na opony zimowe to malo bieznika
Tomeks Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 wielosezonowe opony dobrej firmy są 100 razy lepsze od budżetowych zimówek a jak widać nie tylko od tanich,ale i od zimówek renomowanych firm na tych goodyerach 4seasons jeździ jaca13 i jest zadowolony,a ma porównanie,bo na dwóch innych autach ma właśnie tanie zimówki firestona i barum
A-rek Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 wielosezonowe opony dobrej firmy są 100 razy lepsze od budżetowych zimówek nie skomentuje tego....
k0za Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 każda zimówka bije wielosezonówki na głowę, może z zastrzeżeniem chińskiej myśli technicznej.
artim Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Witam... Jako ze zima dotarla na wyspy postanowilem sie zaopatczyc w zimowki... po przeczytaniu Waszych opinii na temat opon kupilem po dobrej cenie Goodyear Ultragrip 7+ , 185/60/15 sztuk dwie. Mam zamiar je zalozyc na przod pod ori stalowe felgi. I teraz pytanie... czy moge na tyl zalozyc opone troszke szersza badz nizsza np. 195/60/15 albo 185/65/15? Jak to sie ma do jazdy i czy w ogole tak mozna? pozdro
Buba Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Witam... Jako ze zima dotarla na wyspy postanowilem sie zaopatczyc w zimowki... po przeczytaniu Waszych opinii na temat opon kupilem po dobrej cenie Goodyear Ultragrip 7+ , 185/60/15 sztuk dwie. Mam zamiar je zalozyc na przod pod ori stalowe felgi. I teraz pytanie... czy moge na tyl zalozyc opone troszke szersza badz nizsza np. 195/60/15 albo 185/65/15? Jak to sie ma do jazdy i czy w ogole tak mozna? pozdro nie bardzo, zakladaj wszystkie takie same jesli chodzi o rozmiar. wielosezonowe opony dobrej firmy są 100 razy lepsze od budżetowych zimówek a jak widać nie tylko od tanich,ale i od zimówek renomowanych firm na tych goodyerach 4seasons jeździ jaca13 i jest zadowolony,a ma porównanie,bo na dwóch innych autach ma właśnie tanie zimówki firestona i barum to byl zart jak rozumiem
dziadek Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Słuchajcie właśnie jestem na etapie wyboru oponek na zimę i kilka pytań z tym związanych, na które odpowiedzi nie znalazłem w tym wątku. Czy opony z indeksem "T" wystarczą do Quattro? Co sądzicie o jedno sezonowych używkach dobrej klasy z nie mniejszym bieżnikiem niż 7mm? Ja bym brał jeżeli nie są uszkodzone... Na quattro się nie znam ale wydaje mi się że index mówi o prędkości max przy jakiej opona zachowuje swoje właściwości więc nijak się ma do ilości napędzanych kół... polecam opony firmy Nokian - według mnie jedne z lepszych na rynku, trochę drogie ale warto...
Tomeks Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 wielosezonowe opony dobrej firmy są 100 razy lepsze od budżetowych zimówek nie skomentuje tego.... wielosezonowe opony dobrej firmy są 100 razy lepsze od budżetowych zimówek a jak widać nie tylko od tanich,ale i od zimówek renomowanych firm na tych goodyerach 4seasons jeździ jaca13 i jest zadowolony,a ma porównanie,bo na dwóch innych autach ma właśnie tanie zimówki firestona i barum to byl zart jak rozumiem koledzy,wiem,ze powtarzanie ogólnoprzyjętych stereotypów jest popularne w tego typu tematach,dlatego nie mam do was pretensji przedstawiłem moje zdanie,oparte na doświadczeniu i wsparte testem ADAC,w którym opony całoroczne zajęły 6 miejsce,o ile do testów Auto Świata można mieć zastrzeżenia,że są sponsorowane,o tyle testy ADAC są dosyć wiarygodne. co do mojego doświadczenia,w sumie 6 aut używanych praktycznie codziennie,1 na b.dobrch zimówkach,2 na b.dobrych całorocznych,3 na tanich zimówkach(auta do pracy),więc można chyba przyjąć,że jakieś doświadczenie praktyczne mam
Bieniek Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Bardzo dobra wielosezonowka do kiepskiej zimowki to moze jeszcze porownanie ma.Jednak gdy porownywac nawet najlepsza caloroczna gume do dobrej zimowki to nie ma szans...
Tomeks Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Bardzo dobra wielosezonowka do kiepskiej zimowki to moze jeszcze porownanie ma.Jednak gdy porownywac nawet najlepsza caloroczna gume do dobrej zimowki to nie ma szans... dokładnie,b.dobra całoroczna jest lepsza od taniej,budżetowej zimówki,ale jest gorsza od dobrej zimówki. masa ludzi jeździ na tanich zimowych i sobie chwali,a na wielosezonowych każdy psy wiesza.
A-rek Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 I teraz pytanie... czy moge na tyl zalozyc opone troszke szersza badz nizsza np. 195/60/15 albo 185/65/15? Jak to sie ma do jazdy i czy w ogole tak mozna? mozesz. najwazniejsze aby na osi byly takie same kupilem po dobrej cenie Goodyear Ultragrip 7+ , 185/60/15 sztuk dwie. Mam zamiar je zalozyc na przod pod ori stalowe felgi. a dlaczego taki dziwny rozmiar?
Grafit Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 I teraz pytanie... czy moge na tyl zalozyc opone troszke szersza badz nizsza np. 195/60/15 albo 185/65/15? Jak to sie ma do jazdy i czy w ogole tak mozna? mozesz. najwazniejsze aby na osi byly takie same Nie powinno sie zakładać różnych rozmiarów. ABS może źle działać co przy hamowaniu może się źle skończyć A co do opon. Na zimę zimówki, na lato letnie! Żadnych pośrednich wynalzaków.. Odnośnie dębic to letnie są naprawde kiepskie i nie polecam nikomu (tata kupił kiedyś 4 do starej audicy i przejeździł na nich jeden sezon - potem staly w garażu, wolał na lato zostawić sobie zimówki na aucie), ale frigo 2 jest BARDZO dobrą oponą! (oczywiście na śnieg, nie na czarny asfalt). W tym roku kupiłem do swojej mazdy 4 nówki (DOT 2009) frigo 2, a ojciec do audicy (tak jak mi poleciliście na forum w tym wątku) UG7+ (DOT2009). Jeżdżę prawie codziennie obydwoma autami na zmienę i powiem wam że dębice dużo lepiej radzą sobie w śniegu i na białej drodze, pod każdym względem. I wiem że dla siebie innych opon niż frigo2 już nie kupie Zwlaszcza że przy tej cenie można co roku kupować nowe dwie na przód a na tyle zmieniać co 2 lata
augustA4 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 opony wielosezonowe wycofywane są z produkcji. Coraz mniej szanujących się marek oferuje opony wielosezonowe zwłaszcza o rozmiarach powyżej 165. Osobiście śmigam na Dunlop SP Witer Sport 3D 205/55 R16 i jestem bardzo zadowolony. Polecam
wiktorsam Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Tak się składa że ja jeżdżę na wielosezonówkach dębica navigator 2 aka goodyear vector 3 aka sava adapto (to te same opony). I to co tutaj piszą osoby które NIGDY nie jeździły na takich oponach jest trochę śmieszne. Po pierwsze producenci rezygnują z produkcji całorocznych bo nie jest to im na rękę, lepiej sprzedać dwa komplety niż jeden, a zimówki o czym dobitnie świadczy rynek używanych prędzej się starzeją niż zużywają. Zresztą producenci od dawna lansowali tezę że na zimę zimówki na lato letnie. Druga sprawa, widzę że większość ma słabe pojęcie o oponach, a o całorocznych to już w ogóle. Na błocie, deszczu, nawet jak temperatury są w okolicach 0 zimówka nie ma szans w porównaniu z oponą letnią ! Wystarczy czytać uważnie testy. Co więcej z dobrą całoroczną (a dębica navigator2 jest dobra oponą) również na błocie i deszczu zimówka nie wygra. Dobra zimówka ma przewagę nad całoroczną tylko na śniegu i lodzie, ale są to małe różnice ! W niemieckim teście Auto bilda http://www.autobild.de/mmg/mm_bildergalerie_979372.html?bid=591690&m=na&e=reifen;startseite&i=AUB-REIFE, sava adapto (dębica navigator2) na śniegu miała tylko o 40 cm dłuższą drogę hamowania od typowej zimówki. Wygrała konkurencję ruszania na śniegu. Większe różnice są jeżeli porównywać oponę całoroczną do letniej na korzyść tej drugiej, a nie w porównaniu do zimówki. Ale każdy kto zdecyduje się na oponki całoroczne chyba zdaje sobie z tego sprawę... Pod tym adresem znajdziecie polską "kopię" tego testu: http://www.autoporadnik.pl/opony/test-opon-calorocznych-jeden-komplet-opon-na-cztery-pory-roku/artykul?page=0,3 Oczywiście wolałbym dwa komplety - na lato dobre letnie na wypaśnych felgach, a na zimę super zimówki, ale nie każdego stać żeby wybulić odrazu tyle kasy na dwa komplety kół, a używanych opon nie będę kupował.
skovroon Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Reasumując... Zimowa, letnia, czy wielosezonówka.. kazda ma na siebie swojego amatora :gwizdanie:. Ja osobiscie wyznaję tezę zima-zima lato-lato :good: prosta sprawa.
wiktorsam Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Mnie tylko wkurza bezmyślne powtarzanie stereotypów, co więcej powtarzanie przez osoby które nigdy nie jeździły na takich oponach. (oczywiście zaraz się znajdzie milion pieniaczy którzy jeździli ale były do d*py ) Tak samo jak z rozszczelnianiem się silnika na oleju syntetycznym jeżeli wcześniej był używany na mineralu, co doskonale widać na tym forum gdzie co druga osoba powtarza tą zasłyszana "prawdę"... Ja już w drugim aucie śmigam na navigatorach 2 i zimą nigdy nie miałem problemów. Jak już miałbym się do czegoś na siłę przyczepić to zachowanie tych opon latem w deszczu na szybko pokonywanych ciasnych zakrętach gdzie auto miało tendencję do podsterowności, ale to też nie do końca wina opon a samego auta które już taką naturę miało, choć może na jakichś super letnich było by to mniej zauważalne ...
augustA4 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Osobście maiłem okazję jeździć na wielosezonowej oponie Goodyear Vector i powiem że nie dokkońca zgodzę się z "wiktorsam" . Dla mnie lepiejj spisuje się zimówka która posiadam i opony letnie które czekają na cieplejsze dni niz całoroczna opona. Ale ok. sa ludzie którzy uznają że opony wielosezonowe sa ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się