Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony zimowe - jakie polecacie?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

UG8 jeszcze nikt nie jeździł bo to nowość (jedynie w testach wygrywa), Vredestein Snowtrac 3 wszyscy chwałą,

ja wybrałem ug8, źle nie zrobisz jak kupisz tą czy tamtą :decayed:

Goodyear to wiadomo,ale Vredesteina w ogóle nie znam,a ma bardzo dużo pozytywnych opinii i naprawdę oponka wygląda agresywniej od UG8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja użytkuję UG7+ i bardzo polecam, kumpel za moimi namowami zamówił właśnie ósemkę, która jest tańsza od swojej poprzedniczki :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użytkuję UG7+ i bardzo polecam, kumpel za moimi namowami zamówił właśnie ósemkę, która jest tańsza od swojej poprzedniczki :mysli:

bo jest made in china stad ta cena goodyear zaczal produkcje w chinach i spadly ceny nie wiem jak z jakoscia a ze reklama dobrze smaruje to i testy wygrywaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użytkuję UG7+ i bardzo polecam, kumpel za moimi namowami zamówił właśnie ósemkę, która jest tańsza od swojej poprzedniczki :mysli:

bo jest made in china stad ta cena goodyear zaczal produkcje w chinach i spadly ceny nie wiem jak z jakoscia a ze reklama dobrze smaruje to i testy wygrywaja

i wszystko jasne :decayed:

Ja jednak powracam do Dunlopa 3D, poczytałem o tych Toyo Snowtrack i nie będę ryzykował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mowie dobra opona to duza szansa na bezstreswowa jazde i spokojne przetrwanie okresu zimowego i unikniecie niepotrzebnego stresu zwiazanego z jakimis przykrymi baletami na drodze lub brakiem hamulca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użytkuję UG7+ i bardzo polecam, kumpel za moimi namowami zamówił właśnie ósemkę, która jest tańsza od swojej poprzedniczki :mysli:

bo jest made in china stad ta cena goodyear zaczal produkcje w chinach i spadly ceny nie wiem jak z jakoscia a ze reklama dobrze smaruje to i testy wygrywaja

w opisie pomyłka? http://allegro.pl/nowe-zimowe-opony-205-55r16-t-goodyear-ug8-olsztyn-i1855669656.html[br]Dopisany: 04 Październik 2011, 14:29_________________________________________________nie pomyłka... dzwoniłem... przy mnie sprawdzał napis na oponie... na wszystkich GOODYEAR UG8 które ma jest MADE IN GERMANY

także jak czegoś nie jesteście pewni to wiecie co :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użytkuję UG7+ i bardzo polecam, kumpel za moimi namowami zamówił właśnie ósemkę, która jest tańsza od swojej poprzedniczki :mysli:

bo jest made in china stad ta cena goodyear zaczal produkcje w chinach i spadly ceny nie wiem jak z jakoscia a ze reklama dobrze smaruje to i testy wygrywaja

w opisie pomyłka? http://allegro.pl/nowe-zimowe-opony-205-55r16-t-goodyear-ug8-olsztyn-i1855669656.html[br]Dopisany: 04 Październik 2011, 14:29_________________________________________________nie pomyłka... dzwoniłem... przy mnie sprawdzał napis na oponie...

także jak czegoś nie jesteście pewni to wiecie co :wink4:

kolego osobiscie widzialem opony na ktorych pisalo made in china oponiarza mam pod reka i ta informacje mam od niego w dodatku goodyear nigdy nie byl firma niemiecka!

ale teraz sa nowe tricki i napisane jest designed in germany albo assembled in germany co nic nie ma wspolnego z miejscem ich produkcji

na rynek niemiecki nie jest dozwolone wypuszczanie produktow z napisem made in germany jesli nie byly w tym kraju produkowane co innego ma sie do innych krajow europejskich zobacz sobie ze ten napis made in xxx jest przykrecany na dwoch srubkach co widac po odcisku na oponie jak widac nie bez powodu zrobili to wymiennym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra a co polecacie na 17ke na zime :mysli: myślałem o snowtrack 3 ale niestety max 16" w produkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brysio, chlopie skad ty sie urwales? Opona ktora pokazales na zdjeciu nie miala napewno 3mm poniewaz ewidentnie na zdjeciu widac ze bieznik tej opony zrownal sie ze znacznikami (TWI) oznaczajacymi minimalna wysokosc bieznika ktora wynosi 1,6mm. Opone zmielilo i pekla bo jechales na zbyt niskim cisnieniu. I to akurat jest obojetne czy jechales 60km/h, czy bys jechal 20km/h czy 100km/h. Przy tym dystansie (podales 70km) kazda opona z zbyt niskim cisnieniem by sie poddala.

A co do miejsca produkcji opon zdarzaly sie GOODYEAR-y made in china, tak samo jak DUNLOP made in thailand, jak MICHELIN made in russia, PIRELLI made in turkey, CONTINENTAL made in romania i wiele innych dziwnych miejsc. To wszystko zalezy gdzie dany koncern oponiarski ma zlokalizowane swoje fabryki na swiecie. I tak samo GOODYEAR DUNLOP TIRES ma swoje fabryki w niemczech, polsce, slowenii, turcji i wielu innych krajach swiata. A gdzie ktora opona jest produkowana bardziej wiaze sie z jej rozmiarem i knstrukcja.

A co do opon zimowych to przy normalnym uzytkowaniu ciezko odczuc wieksza roznice miedzy oponami pochodzacymi z tej samej polki klasowej. Podejzewam ze ktos kto pozadnie przeanalizowal nie jeden test opon to wie ze roznice pomiedzy poszczegolnymi oponami w poszczegolnych konkurencjach(ktore sa przeprowadzane bardzo ekstremalnie) wynosza ulamki sekund, centymetrow. A jak ktos nie zachowa rozwagi na drodze to chocby mial nie wiadomo jak super opony to i tak mu nic nie pomoze. A kazdy i tak przewaznie kupuje to co wedlug niego bedzie dla niego lepsze i odpowiednie jakosciowo i finansowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brysio, chlopie skad ty sie urwales? Opona ktora pokazales na zdjeciu nie miala napewno 3mm poniewaz ewidentnie na zdjeciu widac ze bieznik tej opony zrownal sie ze znacznikami (TWI) oznaczajacymi minimalna wysokosc bieznika ktora wynosi 1,6mm. Opone zmielilo i pekla bo jechales na zbyt niskim cisnieniu. I to akurat jest obojetne czy jechales 60km/h, czy bys jechal 20km/h czy 100km/h. Przy tym dystansie (podales 70km) kazda opona z zbyt niskim cisnieniem by sie poddala.

A co do miejsca produkcji opon zdarzaly sie GOODYEAR-y made in china, tak samo jak DUNLOP made in thailand, jak MICHELIN made in russia, PIRELLI made in turkey, CONTINENTAL made in romania i wiele innych dziwnych miejsc. To wszystko zalezy gdzie dany koncern oponiarski ma zlokalizowane swoje fabryki na swiecie. I tak samo GOODYEAR DUNLOP TIRES ma swoje fabryki w niemczech, polsce, slowenii, turcji i wielu innych krajach swiata. A gdzie ktora opona jest produkowana bardziej wiaze sie z jej rozmiarem i knstrukcja.

A co do opon zimowych to przy normalnym uzytkowaniu ciezko odczuc wieksza roznice miedzy oponami pochodzacymi z tej samej polki klasowej. Podejzewam ze ktos kto pozadnie przeanalizowal nie jeden test opon to wie ze roznice pomiedzy poszczegolnymi oponami w poszczegolnych konkurencjach(ktore sa przeprowadzane bardzo ekstremalnie) wynosza ulamki sekund, centymetrow. A jak ktos nie zachowa rozwagi na drodze to chocby mial nie wiadomo jak super opony to i tak mu nic nie pomoze. A kazdy i tak przewaznie kupuje to co wedlug niego bedzie dla niego lepsze i odpowiednie jakosciowo i finansowo.

wielki znawco piszesz ze cos wiesz a go... wiesz po pierwsze wiem w jakim stanie byly opony po drugi mam czunik cisnienia wiec nie moglem jechac na malym cisnieniu bo to niemozliwe po 3 cie 70km przejechalem na przebitej stad starta guma co nie ma wgole znaczenia na wysokosc bierznika mogly by byc lyse jak kolano a plaszcz metalowy nie ma prawa peknac z boku przeczytaj o czym mowi moj problem a nie wypowiadja sie jak niemasz o tym zielonego pojecia i jeszcze podnosisz mi ciesnienie a nie rozumiesz sprawy

jutro zmierze i zrobie zjdecie ze bierzmik ma caly czas wyoskosc ponad 2.2mm a na zewnatrz 3mm wiec nie mow mi ile ma opona a ile nie ma bo ja musialem sie po nocach tluc po zakladach audi i wymieniac!!!!

mnie nie obchodzi gdzie jest produkowana opona ale skoro ma cene taka a nie inna to skads sie ta cena musi wziac za darmo na tym swiecie nawet w morde sie nie dostaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, i tak jedna z najważniejszych kwestii jest zastosowany skład chemiczny mieszanki gumy opony zimowej. A tego chyba nikt z nas nie wie. Po prostu sporo firm zaoszczędza na tym, a są firmy, który wypuszczają swoje "rodzynki", które przez parę sezonów są rewelacyjne, bo mają zastosowaną świetną gumę. Taką oponą od 2 lat jest bez wątpienia Vredestein Snowtrac 3. Potwierdza to Ośrodek Doskonalenia Techniki Jazdy TORakietowa we Wrocławiu wg własnych obserwacji i doświadczeń z kursów. Ciekawe czy za rok (a może nawet już) firma nie zmieni podejścia i nie zrobi małego "ulepszenia" produkcji czyli redukcji kosztów i nie wleje lichej gumy, która do niczego się nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brysio, chlopie skad ty sie urwales? Opona ktora pokazales na zdjeciu nie miala napewno 3mm poniewaz ewidentnie na zdjeciu widac ze bieznik tej opony zrownal sie ze znacznikami (TWI) oznaczajacymi minimalna wysokosc bieznika ktora wynosi 1,6mm. Opone zmielilo i pekla bo jechales na zbyt niskim cisnieniu. I to akurat jest obojetne czy jechales 60km/h, czy bys jechal 20km/h czy 100km/h. Przy tym dystansie (podales 70km) kazda opona z zbyt niskim cisnieniem by sie poddala.

A co do miejsca produkcji opon zdarzaly sie GOODYEAR-y made in china, tak samo jak DUNLOP made in thailand, jak MICHELIN made in russia, PIRELLI made in turkey, CONTINENTAL made in romania i wiele innych dziwnych miejsc. To wszystko zalezy gdzie dany koncern oponiarski ma zlokalizowane swoje fabryki na swiecie. I tak samo GOODYEAR DUNLOP TIRES ma swoje fabryki w niemczech, polsce, slowenii, turcji i wielu innych krajach swiata. A gdzie ktora opona jest produkowana bardziej wiaze sie z jej rozmiarem i knstrukcja.

A co do opon zimowych to przy normalnym uzytkowaniu ciezko odczuc wieksza roznice miedzy oponami pochodzacymi z tej samej polki klasowej. Podejzewam ze ktos kto pozadnie przeanalizowal nie jeden test opon to wie ze roznice pomiedzy poszczegolnymi oponami w poszczegolnych konkurencjach(ktore sa przeprowadzane bardzo ekstremalnie) wynosza ulamki sekund, centymetrow. A jak ktos nie zachowa rozwagi na drodze to chocby mial nie wiadomo jak super opony to i tak mu nic nie pomoze. A kazdy i tak przewaznie kupuje to co wedlug niego bedzie dla niego lepsze i odpowiednie jakosciowo i finansowo.

Nie lubię się wtrącać ale znaczniki TWI dla opon zimowych są na wysokości 4mm (przynajniej przy oponach Bridgestone). W przypadku kiedy bieżnik ma głębokość mniejszą niż 4mm opona traci właściwości trakcyjne i należy ją wymienić.

http://www.oponeo.pl/gfx/Articles/czy-moje-opony-zimowe-nadaja-sie-do-wymiany_PRZ-0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brysio, chlopie skad ty sie urwales? Opona ktora pokazales na zdjeciu nie miala napewno 3mm poniewaz ewidentnie na zdjeciu widac ze bieznik tej opony zrownal sie ze znacznikami (TWI) oznaczajacymi minimalna wysokosc bieznika ktora wynosi 1,6mm. Opone zmielilo i pekla bo jechales na zbyt niskim cisnieniu. I to akurat jest obojetne czy jechales 60km/h, czy bys jechal 20km/h czy 100km/h. Przy tym dystansie (podales 70km) kazda opona z zbyt niskim cisnieniem by sie poddala.

A co do miejsca produkcji opon zdarzaly sie GOODYEAR-y made in china, tak samo jak DUNLOP made in thailand, jak MICHELIN made in russia, PIRELLI made in turkey, CONTINENTAL made in romania i wiele innych dziwnych miejsc. To wszystko zalezy gdzie dany koncern oponiarski ma zlokalizowane swoje fabryki na swiecie. I tak samo GOODYEAR DUNLOP TIRES ma swoje fabryki w niemczech, polsce, slowenii, turcji i wielu innych krajach swiata. A gdzie ktora opona jest produkowana bardziej wiaze sie z jej rozmiarem i knstrukcja.

A co do opon zimowych to przy normalnym uzytkowaniu ciezko odczuc wieksza roznice miedzy oponami pochodzacymi z tej samej polki klasowej. Podejzewam ze ktos kto pozadnie przeanalizowal nie jeden test opon to wie ze roznice pomiedzy poszczegolnymi oponami w poszczegolnych konkurencjach(ktore sa przeprowadzane bardzo ekstremalnie) wynosza ulamki sekund, centymetrow. A jak ktos nie zachowa rozwagi na drodze to chocby mial nie wiadomo jak super opony to i tak mu nic nie pomoze. A kazdy i tak przewaznie kupuje to co wedlug niego bedzie dla niego lepsze i odpowiednie jakosciowo i finansowo.

Nie lubię się wtrącać ale znaczniki TWI dla opon zimowych są na wysokości 4mm (przynajniej przy oponach Bridgestone). W przypadku kiedy bieżnik ma głębokość mniejszą niż 4mm opona traci właściwości trakcyjne i należy ją wymienić.

http://www.oponeo.pl/gfx/Articles/czy-moje-opony-zimowe-nadaja-sie-do-wymiany_PRZ-0.jpg

Powyzej chodzilo akurat o opony letnie.

Na oponach zimowych znacznik TWI rowniez ma wysokosc 1,6mm. A znacznik o ktorym piszesz jest dodatkowym oznaczeniem obecnie stosowanym przez wiekszosc producentow opon i tak jak napisales jesli bieznik jest rowny badz nizszy(=<4mm) to opona nie spelnia juz w pelni swoich wlasciwosci zimowych. Podobne dodatkowe oznczenia stosuja niektorzy producenci(np. Uniroyal) rowniez w oponach letnich i sygnalizuje ze opona jest kiepska na mokrej nawierzchni ponizej okreslonej przez znacznik wysokosci bieznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: Chwalicie Panowie Dunlop Winter Sport 3D a możecie coś powiedzieć o 4D?

Pytam bo mogę je mieć w dobrej cenie zbliżonej do 3D. Z tego co widzę to nowa oponka ale chyba rokuje dobrze? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: Chwalicie Panowie Dunlop Winter Sport 3D a możecie coś powiedzieć o 4D?

Pytam bo mogę je mieć w dobrej cenie zbliżonej do 3D. Z tego co widzę to nowa oponka ale chyba rokuje dobrze? :naughty:

pewnie jeszcze nikt nie testował, różnica miedzy 3D a 4D to jakieś 20zł na szt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...