Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Luźna rura dolotu przy EGR - zdjęcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

Zauwazyłem dzisiaj, że wąż prowadzący powietrze do EGR ma spory luz i można nim poruszać dość swobodnie w obaszarze 2-4mm tył-przód. Czy to jest powód do niepokoju? Zawleczka siedzi dobrze - zdejmowałem ją i wkładałem spowrotem.. Oto zdjęcie:

Autko jeździ w miare sprawnie i dynamicznie, nie kopci zbytnio..

luzt.jpg

Prosze o rady :cool1:

Opublikowano

co prawda u siebie nie mam szybkozłączki ale proponuję zrobić test, jedna osoba na biegu jałowym cyklicznie zwiększa i zmniejsza obroty silnika a Ty przy tych wyższych obrotach sprawdzaj ręką (obejmując szybkozłaczkę) czy nie czuć przedmuchów powietrza, jeśli nie czuć to nie masz powodów do zmartwień bo oznacza to, że mimo luzu powietrze doładowane nie ucieka tamtędy na zewnątrz dolotu.

Opublikowano

Miałem tak w passacie więc chyba ok bo nic się nie działo, teraz w audi sumie nie wiem... :embarrassed:

Opublikowano

Prosze o rady :cool1:

luz moze byc. jednak trzeba zwrocic uwage aby szczelina byla na calym obwodzie rownolegla.jezeli rura jest bokiem do egr moze pojawic sie nieszczelnosc.

jej ustawienie mozna poprawic luzujac obejme na drugim koncu kolanka. uszczelniacz mozna wymienic profilaktycznie

Opublikowano

Prosze o rady :cool1:

luz moze byc. jednak trzeba zwrocic uwage aby szczelina byla na calym obwodzie rownolegla.jezeli rura jest bokiem do egr moze pojawic sie nieszczelnosc.

jej ustawienie mozna poprawic luzujac obejme na drugim koncu kolanka. uszczelniacz mozna wymienic profilaktycznie

Wlasnie szczelina jest nierownomierna - na gorze najwieksza i luz tam jest największy. Sprobuje zrobic tak jak napisales. Dzieki wszystkim za zainteresowanie wątkiem.

pozdr

Opublikowano

Tam powinna być uszczelka , taki oring ale nie okrąglutki w przekroju ale z kołnierzem.

Opublikowano

Niechcąc zakładać nowego tematu chciałem zapytać i posłużyć się zdjęciem które jest zamieszczone wyżej otóż mój problem polaga na tym jak kolega macieek zaznaczył wcześniej luz pomiędzy wężęm a erg, w moim przypadku występuje pocenie się (wyciek oleju w znacznym stopniu) dodatkowo zauwarzyłem na bagnecie że znika olej, samochód przyspiesza normalnie pracuje normalnie,nie kopci,w zbiorniczku z płynem chłodzącym też bez zmian,z erg nic nie wycieka pytanie dlaczego tak się dzieje czyżby turbawa była do wymiany ? a może coś więcej ? no chyba że tak ma być :decayed:

Opublikowano

jeżeli się poci tzn do wymiany uszczelniacz. turbina zawsze puszcza olej.

Opublikowano

Witam,

Nie zakładając nowego tematu chciałem zapytać jaki jest nr. katalogowy tej rury "kolanka".

W jakiej rozsądnej cenie można ją kupić?

Opublikowano

ETKA podaje taki numer: 3B0145834P

Na allegro ceny zaczynają się od 40zł.

Opublikowano

To rzeczywiście lepiej kupić nową

A co Ci się ze starym wężem stało, może sam oring wymień?

Opublikowano

U mnie jest tak samo juz prawie 2 lata ... nic sie nie dzieje ;)

Opublikowano
U mnie jest tak samo juz prawie 2 lata ... nic sie nie dzieje ;)

Co tak samo, luźna rura, dziura, czy olej w dolocie?

Opublikowano

Luźna rura, jak pokrece to jak w 1 poscie z 2-4mm luzu, zadnej dziury ale nic sie nie dzieje oprocz tego ze egr poci sie tzn jak wiadomo pluje olejem troche jak to pisal Musashi, ale nie po silniku itp na szczescie wiec 2 razy do roku go przeczyszczam i spokoj ;p szkoda sobie zawracac glowy takim malym luzem :). pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...