Elberoth Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 W piątek stałem się właścicielem Imprezy WRX w jedynie słusznym kolorze niebieskim Jest to mój 3 samochód w domu, a więc raczej nie będę nim jeździł na co dzień - od tego mam S5 :> Ma to być typowy fun car, którym będę mógł się poślizgać po parkingu, tudzież pojechać na SJS czy inną pojeżdżawkę. Męczyc S5 wiadomo - szkoda :> Auto odkupiłem od forumowicza z Klubu Subaru. Był to chyba jedyny samochód w założonym przeze mnie budżecie (40kzł) z kilkudziesięciu oferowanych do sprzedaży (tzw. 'bezwypadków'), który nie był składany z 3 innych, nie był zawinięty na słupie, a przy tym był doinwestowany i zadbany. Wersja US spec MY02, ale przez poprzedniego właściciela została praktycznie odamerykanizowana przez montaż lamp z STI EU, hebli z WRX EU oraz regulowanego zawieszenia. Zrobione zostało: STYL: - świnka forumowa na lusterku - zegary Auto Gauge stepped motor (boost, oil temp & EGT), - przednie światła od wersji STI, - xenony XenonTec, - chlapacze Rally Armour ZAWIESZENIE: - amorki KYB AGX, - sprężyny VOGTLAND -35mm/-35mm, - mocowania stabilizatora z przodu POWERFLEX - felgi 17" z oponkami 205/50/17 Michelin Alpin Pilot HAMULCE: - przednie i tylnie zaciski z WRX EU, - przednie i tylnie klocki Akebono, - przednie tarcze Zimmerman, - przewody w stalowym oplocie Goodridge, - płyn hamulcowy Motul RBF660. SILNIK: - pompa paliwa STI, - sprzęgło EXEDY, - olej silnikowy MOTUL 300V 5W40 power, - sportowy up-pipe bez kata, - down-pipe Super Sprint ze sportowym metalowym katalizatorem, - tłumik końcowy WR Sport (prodrive), W aucie jest kilka 'niedoróbek' które zamierzam usunąć. W tygodniu postaram się zrobić: - zamontować klocki Ferodo DS2500 (zupełnie nie przekonują mnie te ceramiki Akebono) - zamontować seryjne sprężyny (-35mm na śnieg to słaby pomysł) - kupić nowy komplet kół zimowych - tym razem na 16" - wymienić radio na MY05 EU spec srebrne (jest czarne US i nie łapie wszystkich stacji) - wymienić porysowaną ramkę do radia - wymienić zepsuty cupholder - wymienić zepsutą manetkę kierunkowskazów (czasami nie odbija) - zainstalować inny guage pod - ten obecny jest dla mnie za bardzo ghetto style - zainstalować klapę z wysokim spoilerem STI (naleśnik jakoś zupełnie mi nie pasuje - choć wiem, że na forum opinie są podzielone) - zainstalować wysoki daszek na masce. Żadnych 'performance mods' nie mam na razie w planach - auto i tak jest jeszcze dla mnie na śniegu za szybkie
miron78 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 jako zabawka.............piękna sztuka - tymbardiej, że w cenie kilku pozycji z "wyposażenia dodatkowego S5"
wojtas-audi Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Ale brzydal Szkoda ze lampy przednie ma te brzydkie
Flyer Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Napisz moze cos o mocy tego auta... z czasem pewnie wypadaloby zainwestowac w moc + naped
turdzi Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 no to jest juz na tu dwóch , i dobrze bo troszkę sie czułem samotny
KOval81 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Napisz moze cos o mocy tego auta... z czasem pewnie wypadaloby zainwestowac w moc + naped Toć AWD już chłopak ma, nie czepiaj się Szczerze powiedziawszy to jest najbrzydsze Subaru, jakie wypuszczano wg mnie, ale do upalania i latania bokami to ja bym się również nie zastanawiał, szczególnie za taką kaskę [br]Dopisany: 18 Styczeń 2010, 23:11_________________________________________________Turdzi - będziecie mogli się teraz w kolusio pokręcić razem
variocustoms Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Jak odłączysz przedni napęd to będzie jaki masz wydech ? seria ? czy zmodzony? Subaru samo w sobie jest
Cristoforo Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 widzę, że subarynki powoli napełniają polski rynek, ja się cieszę więcej części sprzedam (aso) ładna sztuka powodzenia w modach
Elberoth Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2010 Nie chciałem STI bo auto miało być przede wszystkim TANIE, tak aby nie było mi go szkoda jak rozwalę. Auto ma 240KM i więcej na śnieg nie trzeba. Jeżeli już to szpera z STI by się przydała :>
variocustoms Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Elb masz jeden z lepszych AWD, nie bądź miętki, po co Ci szpera ??? gaz do dechy i masz fun
rex Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Chlapacze Felgi Dzibi :decayed: A na poważnie - graty kupna pewnego autka. Na SIP'ie az roi sie od Twoich tematow. Widac, ze chcesz szybko zrealizowac "tygodniowe" postanowienia Niech Ci sluzy!
Elberoth Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2010 Na SIP'ie az roi sie od Twoich tematow. Widac, ze chcesz szybko zrealizowac "tygodniowe" postanowienia Jeszcze trochę elementów potrzeba, ale już większość tematów pozamykanych - już kupiłem radio, ramkę, cupholder, klocki hamulcowe DS2500, nowy guage pod, nową gałkę zmiany biegów (ta tytanowa STI którą miałem zamontowaną jest mega niewygodna), ori sprężyny, jutro zamawiam nowe opony bo te co są na aucie mają tylko 6mm i słabo trzymają, i pewnie jakieś pasujące felgi 16". Została w sumie jeszcze do kupienia tylko tylna klapa z dużym spoilerem. Dzisiaj była po raz pierwszy Szkoła Rajdowa Piotra Wróbla grana (jutro, po jutrze i w piątek też będzie :>), w zeszłą sobotę była pojeżdżawka na lotnisku w Rykach, w najbliższą sobotę jest pojeżdżawka w na lotnisku w Nowym Mieście, a 30.01 jadę na Tor Kielce ... Bokami już latam jak zły - i bardzo mi się to podoba :> PS. Dzisiaj dałem kobiecie pojechac Subaru do pracy - mówi że takiego rwania jak dzisiaj na światłach nigdy jeszcze nie miała. Co chwila ktoś ją zaczepiał na światłach i chciał się ścigać, ha ha. PS2: 'dzibi' to po poprzednim właścicielu - nie miałem czasu pójść z suszarką do garażu i odkleić.
rex Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Została w sumie jeszcze do kupienia tylko tylna klapa z dużym spoilerem. Aaaaa...wlasnie mialem oto pytac. W pelni popieram zmiane - nalesnik wyglada co najwyzej "srednio". 30.01 Kielce mowisz... Hmmm... nie wiem czy sam bym sie nie zabral PS. Dzisiaj dałem kobiecie pojechac Subaru do pracy - mówi że takiego rwania jak dzisiaj na światłach nigdy jeszcze nie miała. Co chwila ktoś ją zaczepiał na światłach i chciał się ścigać, ha ha. Z duza lotka bedzie chetnych (tych i tych ) 2 razy wiecej :> Co do swini z nickiem - wiem, wiem U mnie swinia jest ( w zasadzie to mala trzodka, w ilosci 3 ), natomiast nicka brak
turdzi Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Nie chciałem STI bo auto miało być przede wszystkim TANIE, tak aby nie było mi go szkoda jak rozwalę. Auto ma 240KM i więcej na śnieg nie trzeba. Jeżeli już to szpera z STI by się przydała :> przy takiej ilosci upalanek jestem przekonany ze za pol roku zmienisz zdanie , a doprowadzenie WRXa do poziomu STI wychodzi baaardzo drogo i zazwyczaj jest nieoplacalne.Na sliskim i sniegu WRX daje rade ale jak sie zrobi cieplo to i lepsza przyczepnosc to z tymi napedami i otwartym dyfrem juz jest praktycznie po zabawie.
Elberoth Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2010 przy takiej ilosci upalanek jestem przekonany ze za pol roku zmienisz zdanie , a doprowadzenie WRXa do poziomu STI wychodzi baaardzo drogo i zazwyczaj jest nieoplacalne.Na sliskim i sniegu WRX daje rade ale jak sie zrobi cieplo to i lepsza przyczepnosc to z tymi napedami i otwartym dyfrem juz jest praktycznie po zabawie. Ja to auto kupiłem tylko na 2-3 miesiące, jako naukę jazdy. Potem sprzedaję i jak mi się do tego czasu nie znudzi, to pewnie przytulę jakiegoś STIa.
Cristoforo Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 tylko nie wchodz w silnik 2,5T no chyba,że jest zakuty
turdzi Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 przy takiej ilosci upalanek jestem przekonany ze za pol roku zmienisz zdanie , a doprowadzenie WRXa do poziomu STI wychodzi baaardzo drogo i zazwyczaj jest nieoplacalne.Na sliskim i sniegu WRX daje rade ale jak sie zrobi cieplo to i lepsza przyczepnosc to z tymi napedami i otwartym dyfrem juz jest praktycznie po zabawie. Ja to auto kupiłem tylko na 2-3 miesiące, jako naukę jazdy. Potem sprzedaję i jak mi się do tego czasu nie znudzi, to pewnie przytulę jakiegoś STIa. no to jako nauka jazdy to dobry pomysl , nabierzesz troszke pokory przed mocnijszym sprzetem tylko nie wchodz w silnik 2,5T no chyba,że jest zakuty tys prowda
poziek Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Ja to auto kupiłem tylko na 2-3 miesiące, jako naukę jazdy. Potem sprzedaję i jak mi się do tego czasu nie znudzi, to pewnie przytulę jakiegoś STIa. na pewno ci się nie znudzi a tymczasem ciesz się jazdą z lewa nogą na heblu :evil:
Cristoforo Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Kuzwa pracuje w Subaru a nie stać mnie na WRX :wallbash: zostane przy gnojowozie czasem takie furki podjezdzaja a pod maską 400KM subaru type r :slina: :slina: to dopiero wymiata [br]Dopisany: 19 Styczeń 2010, 10:23_________________________________________________STI 22B i 22B UK Ta wersja powstała z okazji czterdziestolecia firmy. Wyprodukowano 400 sztuk. Posiadała silnik o pojemności zwiększonej do 2.2 l. Oficjalna moc to 280 KM, ale niektórzy twierdzą, że nawet ponad 300 KM. Założono tez twarde sprężyny, które ułatwiały szybkie pokonywanie zakrętów, zamontowano mechanizm różnicowy wyposażony w blokadę, oraz skrzynię biegów z dwoma tarczami sprzęgłowymi. Poza zmianami w silniku zaszły tez zmiany stylistyczne. Poszerzono błotniki, założono przedni i tylny spojler identyczny jak w WRC. Pomimo ogromnej ceny wszystkie rozeszły się w ciągu pierwszej doby. Wersja UK różniła się jedynie jeszcze szerszymi nadkolami i poszerzonym rozstawem kół. Dane techniczne: Silnik:4-cylindrowy, typu boxer, z turbodoładowaniem, o pojemności 2.2 litra, 16-zaworowy. Przyspieszenie: 0-100 km/h: 3,8 s Prędkość maksymalna: 180 km/h (ograniczona elektronicznie) Moc maksymalna: 280 KM przy 6500 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 430 Nm przy 3200 obr./min Napęd: stały na cztery koła Skrzynia biegów: 5-stopniowa, ręczna Hamulce: tarczowe wentylowane [br]Dopisany: 19 Styczeń 2010, 10:26_________________________________________________STI Type R/RA Type R i RA mają dokładnie takie same silniki o takich samych mocach i momentach obrotowych. Jedyna różnica jest taka, że type R to Coupe a RA to sedan. Na podstawie Type R powstała Impreza WRC. Zewnętrze różnice, po których można rozpoznać tą wersje to inny znaczek na chłodnicy, trzecie światło stop w spojlerze i wlot powietrza do kabiny. Pod maską jak we wszystkich Imprezach czterocylindrowy boxer, można tez znaleźć nie wielkie urządzenie, spryskiwacz natryskujący wodę na intercooler podczas dużych obciążeń silnika, dlatego zamontowano też dodatkowy zbiornik na wodę. Samochód jest mocniejszy od zwykłego WRX dzięki wymianie tłoków na kute pokryte związkami molibdenu oraz przeprogramowaniu jednostki sterującej silnikiem. Co pozwoliło na bardziej agresywną mapę zapłonu, inną regulacje ciśnienia doładowania oraz korektę dawkowania paliwa. Jak na auto sportowe turbosprężarka działa łagodnie. Wzrastanie ciśnienia jest płynne a turbodziura minimalna. Zastosowano tutaj sprzęgło wyczynowe, skrzynię biegów prosto z grupy N. Skrzynia RA ma krótsze przełożenie niż R. Zamontowano tutaj centralny mechanizm różnicowy z możliwością płynnej regulacji momentu blokującego, w RA jest on sterowany elektronicznie. Całkowite zablokowanie mechanizmów różnicowych powoduje, że na wszystkie koła dostarczany jest taki sam moment obrotowy. Dane techniczne: Silnik: 4-cylindrowy, 16-zaworowy, boxer, z wielopunktowym wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, o pojemności 1994 cm sześciennych Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,0 s\4,6 s Prędkość maksymalna: 250 km/h Moc maksymalna: 280 KM przy 5800 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 360 Nm przy 4000 obr./min Napęd: stały na cztery koła Skrzynia biegów: 5-stopniowa, ręczna Hamulce: tarczowe wentylowane [br]Dopisany: 19 Styczeń 2010, 10:28_________________________________________________to tak z ciekawości Subarynka się nie znudzi więc pozostaje Tobie zwiększanie mocy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się