davidtentyp Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Kurde przeczytałem cały artykuł parę razy i doszedłem do wniosku że coś w nim jest nie tak. Mam auto z 2003r, kupiłem wyłącznik ten ładniejszy opisany jako do 2002 roku. Jego numer 4B0 919 237 A, dokupiłem do tego wiązkę schowka 8E0 971 679 L, oraz lampkę podsufitki z kontrolką wyłączenia poduszki. Sprawa wygląda tak, że po podłączeniu wszystkiego wywala błąd poduszki związany z nieprawidłową opornością (czyli potrzeba przekodowania sterownika) Ale po odłączeniu wyłącznika, kontrolka w podsufitce po przekręceniu zapłonu zapala się, po chwili gaśnie... Czyli może niektóre modele 2003r mogą być przygotowane pod wyłączniki? Kable do sterownika też idą z wiązki która idzie do schowka. Jak tylko dopadnę odpowiednie oprogramowanie to postaram się przekodować sterownik i dam znać co się dzieje.
Bart-S Opublikowano 26 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2010 Niestety nie miałem dostępu do instalacji "do czerwca 2002" Jest jednak możliwość, że wiązka dachowa w autach do tego rocznika ma już pociagnięte odpowiednie kabelki. Dawid jeśli masz możliwość - zdejmij dolną osłonę słupka A - zobacz czy w pomarańczowym gniazdku są obsadzone piny 5 (kabelek zielono żółty) i 6 (czarny). Jeśli chodzi o Twój przypadek - jeśli podłączyłeś zestaw deaktywacji poduszki a nie zmieniłeś kodowania - sterownik wywali błąd. Wszystko się zgadza (kolega chromos tak miał). Po zmianie kodowania powinno zaskoczyć.
davidtentyp Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 Zabieg się udał, przekodowałem sterownik za pomocą Vag Com 311 i wszystko działa, błędów nie wywala.
Bart-S Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Opublikowano 3 Lutego 2010 No i gitara Masz chyba jakiś lepszy interfejs - u siebie Viakenem i VC 311.2 nie dałem rady (zmiana wartości kodowania nie zapisywała się w sterowniku) - pomógł dopiero zakup HEX+CAN... Dawid - czyli od początku... Podpiąłeś nowy panel w podsufitę i bez ruszania wiązki dachowej zatrybiło? Czyli wychodziłoby na to, że auta przed czerwcem 2002 mają fabrycznie przygotowaną wiązkę kontrolki. Mam prośbę - możesz zrobić fotkę kontrolki, za Twoim pozwoleniem zamieniłbym ją z rysunkiem który jest w tutorialu
davidtentyp Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 Tzn auto jest z roku 2003. Od początku wyglądało to tak, bez pojęcia do będzie potrzebne zacząłem gromadzić graty. Kontrolka jedyna jaką znalazłem to była właśnie do lampki podsufitki (dodatkowo wsadziłem dwie diody na styl pakietu oświetlenie i też świecą). Podłączyłem kontrolkę i po przekręceniu kluczyka zaświecała się i gasła. Następny krok szukanie wyłącznika, też trafiłem pierwszy lepszy z Audi przyszedł i nadeszła pora szukać wiązki schowka. Tutaj skusiłem się na ASO. Po podpięciu wyłącznika wywalało błędy i świeciły się kontrolki (w podsufitce, na zegarach AIR BAG). Następnie podłączyłem VAG COM 311 (z interfejsem POLSKI VAG USB) przekodowałem i kontrolki zgasły, skasowałem błędy i śmiga. Fotki później pstryknę i bez problemu będziesz mógł je wykorzystać bo chyba nigdzie na polskim forum nie ma opisanej tej modyfikacji.
Bart-S Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Opublikowano 3 Lutego 2010 Ciekawe czy w każej B6 da się to tak podpiąć - byłby to ratunek dla osób które nie chcą pozbywać się szufladki - nie wspominając już o pominięciu najgorszej części modyfikacji czyli operacji przy tunelu Zastanawia mnie tylko jak kontrolka w podsufitce komunikuje się z airbagiem skoro nie ma bezpośredniego połączenia a przynajmniej nie mogę się go doszukać... W mojej instalacji piny kontrolki w sterowniku airbag nie były obsadzone... Jeśli chodzi o kodowanie - to normalne że po podłączeniu wywala błąd. Tak jak wcześniej napisałem - prawidłowe zakodowanie sterownika airbag załatwia sprawę
adadur Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Bartek cytując z treści twego posta: "Za deaktywację poduszki odpowiada 4-ty bit (wartość 0=brak modułu dezaktywacji, 1=z dezaktywacją). Kodowanie przed operacją wyglądało następująco: 0010602. Aby uruchomić dodaną opcję zmieniłem na 0011602" Oj myślę że nieświadomie możesz BARDZO "nieszczęśliwie" wprowadzić ludzi w błąd: Deaktywacja VAG em poduszki pasażera wygląda tak: A4 - B5 Adaptowanie sterownika poduszek - wyłączenie/włączenie poduszki pasażera Wybierz 15 (Airbags) Adaptacja sterownika - Funkcja 10 Wskazówka: W zależności od modelu, nie wszystkie kanały mogą być dostępne W kanale 01 należy wpisać odpowiednią liczbę: 0 - Poduszka pasażera kierowcy aktywna 1 - Poduszka pasażera kierowcy nieaktywna A4-B6 - mniemam że tu może być różnie (myślę że należy spróbować tak jak dla A4 B5) niemniej opisu deaktywacji dla B6 nie udało mi się znaleźć a to co podajesz to tylko kodowanie (airbag 8.4) mówiące o zainstalowaniu wyłącznika lub nie, raczej nie ma to nic wspólnego (4 bit) z wyłączaniem lub włączaniem airbagu.
lukaszr Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 A4 - B5[/b] Adaptowanie sterownika poduszek - wyłączenie/włączenie poduszki pasażera Wybierz 15 (Airbags) Adaptacja sterownika - Funkcja 10 Wskazówka: W zależności od modelu, nie wszystkie kanały mogą być dostępne W kanale 01 należy wpisać odpowiednią liczbę: 0 - Poduszka pasażera kierowcy aktywna 1 - Poduszka pasażera kierowcy nieaktywna Tylko co ma wspólnego adaptacja czy włączenie/wyłączenie poduszek z aktywacją przycisku do ich ON/OFF ? A4-B6 - mniemam że tu może być różnie (myślę że należy spróbować tak jak dla A4 B5) Spróbować na chybił/trafił w sterowniku AIRBAG ? Chcesz kogoś wprowadzić na minę ? niemniej opisu deaktywacji dla B6 nie udało mi się znaleźć a to co podajesz to tylko kodowanie (airbag 8.4) mówiące o zainstalowaniu wyłącznika lub nie, raczej nie ma to nic wspólnego (4 bit) z wyłączaniem lub włączaniem airbagu. Przecież Bartek zainstalował właśnie taki włącznik/wyłącznik poduszki pasażera więc zamiarem jest uruchomienie takiej opcji po instalacji takiego przełącznika. Co ma tutaj wspólnego elektroniczne włączenie/wyłączenie poduszki na sztywno ? Nie o to przecież chodzi żeby ją całkowicie wyłączyć. W B6 kodowanie wygląda następująco: * Standard (Rest of World): Front Airbags/Front Side Airbags/Front Seatbelt Tensioners/Head Airbags o 0010602 = Standard o 0010702 = Standard + Rear Side Airbags o 0011602 = Standard + Key Switch for Passenger Airbag Deactivation o 0011702 = Standard + Rear Side Airbags + Key Switch for Passenger Airbag Deactivation Czyli zmianie podlega tak jak Bartek napisał 4 znak od lewej.
adadur Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 W kontekście całego tematu z dołożeniem wyłącznika należy przeprowadzić powyższe kodowanie ale chodzi o to by ktoś sobie nie pomyślał i nie próbował tego kodowania bo Bartek użył sformułowania "Za deaktywację poduszki odpowiada 4-ty bit"
Bart-S Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Pisząc "Za deaktywację poduszki odpowiada 4-ty bit" miałem na myśli zakodowanie sterownika airbagu pod funkcję zdalnej deaktywacji poduszki pasażera. Rzeczywiście - sformułowanie, którego użyłem czytane jako zdanie wyrwane z kontekstu może wprowadzić w błąd (ale chyba tylko wtedy - osoba czytająca manual nie powinna mieć problemów ze zorientowaniem się co miałem na myśli ) Na wszelki wypadek jednak inaczej ułożę to zdanie. Adadur - dzięki za zwrócenie na to uwagi
OLO_GDA Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 no dobra, a kto znajdzie jak faktycznie zdeaktywowac poduszke VAGiem w b7? bo przelacznika nie chce mi sie dokladac glownie ze wzgledu na problem z kontorlka od deaktywacji...
dziadek Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Też pilnie potrzebuję wyłaczyć poduchę pasażera Vagiem Da radę ktoś to obczaić?
Musashi Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 kodowanie o ktorym napisal Bart-s tylko i wylacznie uaktywnia mozliwosc jej hardwarowego wylaczenia zamontowanym switchem (stacyjka) , nie wylacza natomiast z punktu poduszki.
Bart-S Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Wyciągnij klapkę (2) z prawej strony - jej spinki także blokują schowek...
OLO_GDA Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Z tego co pamietam to pod zmieniarka tez jest sruba. Sprawdz tez czy na dole nie ma trzeciej sruby...
Bart-S Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Zmieniarki nic nie trzyma - ale zapomnieliśmy o lodówce albo klimatyzowanej kieszeni. Jeśli jest, odkręć luft (odwrotnie do wskazówek zegara) tak żeby rurka została w swoim miejscu.
Orange Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 czyli zmieniarke wyciągne bez wyjmaków? co do klimatyzowanego schowka to nie mam...
Bart-S Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Zmieniarka siedzi w swojej kieszeni - powinieneś wyciągnąć ją razem ze schowkiem. Jak już schowek opadnie na doł - odpinasz kostkę zmieniarki i kostkę schowka. Jesteś w stanie określić, która strona schowka się blokuje?
Orange Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 z tego co widziałem to własnie nad zmieniarką coś trzyma.. prawa strona tam gdzie zaślepka ma być zdjęta ładnie opada.. zadna z tych 5 śrub nie może trzymać bo je wyciągam całkowicie. czy schowek trzyma sie na jakichś zatrzaskach czy tylko na śrubach?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się