Michał Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 EGR już wtedy jest otworzony np.w 30% a w momencie "gaz w podłogę" 100% jesteś pewien? bo wg mnie to bez sensu jeśli EGR otwiera się w 100% podczas pełnego buta to przecież wtedy zmienia się ciśnienie w dolocie (tak upragnione i ciężko wytworzone przez turbo), a dodatkowo do komory spalania oprócz powietrza i paliwa trafiają spaliny które nie wpływają dobrze na sam proces spalania, a co za tym idzie moc silnika
onsork Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 EGR już wtedy jest otworzony np.w 30% a w momencie "gaz w podłogę" 100% jesteś pewien? bo wg mnie to bez sensu jeśli EGR otwiera się w 100% podczas pełnego buta to przecież wtedy zmienia się ciśnienie w dolocie (tak upragnione i ciężko wytworzone przez turbo), a dodatkowo do komory spalania oprócz powietrza i paliwa trafiają spaliny które nie wpływają dobrze na sam proces spalania, a co za tym idzie moc silnika tak jestem pewien. EGR otwiera się stopniowo w zależności obciążenia silnika. czy auto pędzące po autostradzie depnięte do dechy już nie musi spełniać norm ekologicznych? (po to jest EGR aby spełniało) a co do spalin to nie czytałeś dokładnie co napisaliśmy wcześniej,ale to jest moment kiedy uświadomiłeś sobie negatywny wpływ EGR, na istotę idealnego silnika. TAK, SPALINY DOSTAJĄ SIĘ DO KOMÓR SPALANIA, IM WIĘCEJ MOCY POTRZEBA, TYM WIĘCEJ SPALIN SIĘ DOSTAJE.
dejf Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Opublikowano 4 Lutego 2010 A mi sie wydawalo ze przy mocnym bucie wlasnie EGR sie i tak zamyka... No ale moze bylem niedoinformowany, i na pewno w wielu kwestiach nadal jestem
Frimuś Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Naprawde te wypowiedzi sa Dwa raz czytalem i naprawde ciekawe co piszecie
Michał Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 a ja natomiast dalej twierdzę że przy pełnym bucie EGR się zamyka, powody napisałem wyżej. nie pamiętam dokładnie, sprawdzę to przy najbliższej okazji, mianowicie: vag-com grupa 003, procentowe otwarcie zaworu, but w podłogę ->wartość wzrośnie do 100% (co jest równe z całkowitym zamknięciem się zaworu) [br]Dopisany: 04 Luty 2010, 22:03_________________________________________________tak poza tematem, onsork bez obaw, moment kiedy uświadomiłem sobie negatywny wpływ EGR na istotę idealnego silnika był już dawno TAK, SPALINY DOSTAJĄ SIĘ DO KOMÓR SPALANIA, IM WIĘCEJ MOCY POTRZEBA, TYM WIĘCEJ SPALIN SIĘ DOSTAJE. a to zdanie jest dla mnie całkowicie pozbawione sensu, wynikałoby z niego że usuwając EGR silnik otrzyma dawkę niesamowitej mocy spowodowaną tylko i wyłącznie tym że będzie zasilony czystą mieszanką powietrza i paliwa, a niestety jak wszyscy wiemy tak nie jest
dejf Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Opublikowano 4 Lutego 2010 No wlasnie.. Wydawaloby sie ze im wieksze zadanie przyspieszenia tym wieksza powinna byc ilosc czystego powietrza a nie spalin, wpadajacych w celu ponownego przepalenia...
onsork Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 No wlasnie.. Wydawaloby sie ze im wieksze zadanie przyspieszenia tym wieksza powinna byc ilosc czystego powietrza a nie spalin, wpadajacych w celu ponownego przepalenia... ale czy nie zdajesz sobie sprawy że im wyższe żądanie przyspieszenia to większa dawka paliwa, a im większa dawka paliwa to więcej spalin, im więcej spalin to więcej trafia spowrotem do komór spalania. ...może ujmę to inaczej, aby auto spełniało określoną normę czystości, recyrkulacji musi być poddane 10%(tutaj strzelam) produkowanych spalin, więc naturalnie czasami jest to 100mg a innym 1000mg, w zależności od obciążenia. podsumowując, auto zawsze dostaje mieszankę powietrza ze spalinami w tych samych proporcjach. [br]Dopisany: 04 Luty 2010, 23:19_________________________________________________ a ja natomiast dalej twierdzę że przy pełnym bucie EGR się zamyka, powody napisałem wyżej. nie pamiętam dokładnie, sprawdzę to przy najbliższej okazji, mianowicie: vag-com grupa 003, procentowe otwarcie zaworu, but w podłogę ->wartość wzrośnie do 100% (co jest równe z całkowitym zamknięciem się zaworu) [br]Dopisany: 04 Luty 2010, 22:03_________________________________________________tak poza tematem, onsork bez obaw, moment kiedy uświadomiłem sobie negatywny wpływ EGR na istotę idealnego silnika był już dawno TAK, SPALINY DOSTAJĄ SIĘ DO KOMÓR SPALANIA, IM WIĘCEJ MOCY POTRZEBA, TYM WIĘCEJ SPALIN SIĘ DOSTAJE. a to zdanie jest dla mnie całkowicie pozbawione sensu, wynikałoby z niego że usuwając EGR silnik otrzyma dawkę niesamowitej mocy spowodowaną tylko i wyłącznie tym że będzie zasilony czystą mieszanką powietrza i paliwa, a niestety jak wszyscy wiemy tak nie jest dlaczego twierdzisz, że wartość 100% w 003 to pełne zamknięcie zaworu, skoro jak sam twierdzisz jest to procentowa wartość otwarcia zaworu, bo w/g mnie jest to pełne otwarcie zaworu, dlaczego ta wartość miałaby mieć odwrotne znaczenie do powszechnie przyjętych w matematyce.
kkrzysiek Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Kolego onsork większych bzdur już dawno nie czytałem!!! Aż sie włos jeży na głowie od twoich teorii. Zawór EGR wpuszcza spaliny tylko na wolnych obrotach oraz podczas ustalonych obciążeń częściowych. W innych warunkach jest zamknięty!!! Czyli jakiekolwiek zwiększenie obciążenia(czyt. dodanie gazu), a tym bardziej but w podłoge powoduje jego zamknięcie. A wracając do tematu zaślepienie EGR powoduje dłuższe nagrzewanie się silników wyposażonych w chłodniczki spalin, czyli silników na pompowtryskach, AJM,AWX. W sprawnym 1Z czy AFN różnica w nagrzewaniu powinna być niezauważalna.
Michał Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 ale czy nie zdajesz sobie sprawy że im wyższe żądanie przyspieszenia to większa dawka paliwa, a im większa dawka paliwa to więcej spalin, im więcej spalin to więcej trafia spowrotem do komór spalania. prawda, ale tylko do połowy, im wyższe żądanie przyspieszenia tym dawka paliwa większa, ok zgadzam się, ale EGR bardziej zamknięty i mniej (lub w ogóle) spalin trafia do komór spalania. ...może ujmę to inaczej, aby auto spełniało określoną normę czystości, recyrkulacji musi być poddane 10%(tutaj strzelam) produkowanych spalin, więc naturalnie czasami jest to 100mg a innym 1000mg, w zależności od obciążenia. podsumowując, auto zawsze dostaje mieszankę powietrza ze spalinami w tych samych proporcjach. z tym się nie zgadzam, pozwól że zobrazuję o co mi chodzi: podróż autostradą, stała prędkość, powiedzmy piąty bieg, 2000obr, jakieś 110km/h, EGR w tym czasie otwarty jest stale w np 25% (zgaduję), dzięki temu silnik zmniejsza emisję szkodliwych substancji, część spalin jest dopalana przez silnik, ekolodzy są zadowoleni ...i nagle diabelski pomysł: wyprzedźmy ciężarówkę no to gaz w podłogę, w tym momencie EGR się zamyka, rośnie ciśnienie doładowania i dawka paliwa, rosną obroty i auto przyspiesza, uśmiech na twarzy, ciężarówka wyprzedzona, pora puścić pedał przyspieszacza... i co się dzieje teraz? EGR otwiera się w większym stopniu niż te wcześniejsze 25% bo silnik nie jest obciążony, auto zwalnia. Wtedy normujemy prędkość do tych 110km/h i EGR znowu ustawia te 25%(zgadywane) dlaczego twierdzisz, że wartość 100% w 003 to pełne zamknięcie zaworu, skoro jak sam twierdzisz jest to procentowa wartość otwarcia zaworu, bo w/g mnie jest to pełne otwarcie zaworu, dlaczego ta wartość miałaby mieć odwrotne znaczenie do powszechnie przyjętych w matematyce. odpowiedź znajdziesz tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html
lapek85 Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 ja nie mam egra, ponieważ zastosowałem kolektor ssacy od awx'a z flanszą, wydaję mi sie że wywalenie egra nie ma żadnego negatywnego wpływu na nagrzewanie silnika przy niskch temp, rzędu -20 cięzko było w mieście nagrzać silnik do 90, ale to chyba norma na krótkich dystansach w tej temp teraz jak jest ok -5 silnik się normalnie nagrzewa, co do dźwięku, to zaraz po wymianie kolektora było słychać róznicę w pracy, na awx bez agra klekot wydawała sie twardszy, teraz sie przyzwyczaiłem i jest git malina
onsork Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 ok, być może zapędziłem się z teoriami, ale biorąc temat logicznie przy gazie do dechy auto już nie musi spełniać norm? EGR jest zamknięty cały czas? tak na marginesie to w silnikach diesel-a recyrkulacji jest poddawane do 50% spalin.
moogio Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 onsork - nieznajomość tematu porażająca, a pewność z jaką to piszesz zatrważająca
Nonilion Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 onsork - nieznajomość tematu porażająca, a pewność z jaką to piszesz zatrważająca Zgadzam się z przedmówcą. Czytając to co onsork napisał zacząłem się zastanawiać, czy mam urojenia odnośnie jazdy bez EGRa. Wrażenia są następujące: - Zauważalnie głośniejsza praca na bardzo zimnym silniku, - Trochę inny dźwięk na ciepłym motorze, - Żadnych zmian w rytmie, kulturze pracy itp., - Zauważalnie lepsza/szybsza reakcja na gaz z niskich obrotów (autko ma też zmieniony program), - Nie kopci - Jak to powiedział znajomy mechanik, EGR to jakbyś "srał pod siebie i to zjadał", - EGR już nie cieknie W temacie temperatury: - Nagrzewanie minimalnie dłuższe. Zależy od temp. zewnętrznej, zadanej wewnętrznej, no i operowania prawym butem. Wiadomo silnik zimny to trzeba delikatnie się z nim obchodzić. Ogólnie brak minusów, także tych związanych z temperaturą na zewnątrz.
koszynek Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 EGR już wtedy jest otworzony np.w 30% a w momencie "gaz w podłogę" w 100% ...no i jeszcze do tego trochę mgły olejowej zostaje zaciągnięte przez sprężarkę z odmy i ta mgła olejowa miesza się z sadzą z EGR i ...no właśnie powstaje smoła w dolocie. Co Ty tu za głupoty wypisujesz i skąd taką wiedze posiadasz? Panowie piszcie w tematach kiedy, Wasza wiedza ma w nim odzwierciedlenie. A teraz do rzeczy, sprawny układ recylkulacji spalin pomaga szybciej uzyskać temp. roboczą silnika i tym samym ją utrzymać w miare stabilnie w okresach mrozów. Ponadto zapobiega nadmiernym skokom temp. podczas procesu spalania paliwa. Można przyjąć, że charakterystyka temperatury w procesie spalania jest bardziej liniowa.Co przekłada się na dłuższe życie głowicy, końcówek wtryskiwaczy, zaworów oraz turbo. To tak po krótce.
stanley Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 widzę, że temat rzeka A czy prócz "ekologów" są jacyś zwolennicy - nie zaślepiania zaworu EGR ? jeżeli tak to dlaczego ?
mech15 Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 widzę, że temat rzeka A czy prócz "ekologów" są jacyś zwolennicy - nie zaślepiania zaworu EGR ? jeżeli tak to dlaczego ? charakterystyka temperatury w procesie spalania jest bardziej liniowa.Co przekłada się na dłuższe życie głowicy, końcówek wtryskiwaczy, zaworów oraz turbo.
stanley Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 widzę, że temat rzeka A czy prócz "ekologów" są jacyś zwolennicy - nie zaślepiania zaworu EGR ? jeżeli tak to dlaczego ? charakterystyka temperatury w procesie spalania jest bardziej liniowa.Co przekłada się na dłuższe życie głowicy, końcówek wtryskiwaczy, zaworów oraz turbo. czyli, że jesteś zwolennikiem nie zaślepiania EGR-u ? chyba jest jednak więcej "+" niż "-" ?
mech15 Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 egr dobra rzecz na mrozie, auto się szybciej dogrzewa, no chyba, że się pieprzy -w PD często ciekną ja mam plan na turbo awx, więc flansza, a za egr płakał nie będę-ekologia mnie drażni :>
Cristoforo Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 Panowie pogadajcie sobie z Tunerami to wam powiedzą, że wywalenie EGR nie jest do końca takie zdrowe ja w swoim AJM teraz mam uszkodzony zaworek N18 przez co EGR nie działa głośna i twarda praca na zimnym silniku twarda praca na ciepłym mega długie nagrzewanie sie silnika na PD swojego AJM robie na lajtowe 170KM zakładam EGR od AWX bo ma to dobre znaczenie dla silnika w zimę. kolega w swoim nowym Toledo miał nie sprawny EGR po zamontowaniu sprawnego wróciła kultura pracy silnika i zdecydowanie szybsze nagrzewanie się. lepiej jest wywalić KAT a pozostawić sprawny EGR
stanley Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 egr dobra rzecz na mrozie, auto się szybciej dogrzewa, no chyba, że się pieprzy -w PD często ciekną ja mam plan na turbo awx, więc flansza, a za egr płakał nie będę-ekologia mnie drażni :> jeśli chodzi o charakterystyke temperatury w procesie spalania itd itp to myślę, że różnica prawie nie zauważalna [br]Dopisany: 05 Luty 2010, 23:57_________________________________________________ Panowie pogadajcie sobie z Tunerami to wam powiedzą, że wywalenie EGR nie jest do końca takie zdrowe ja w swoim AJM teraz mam uszkodzony zaworek N18 przez co EGR nie działa głośna i twarda praca na zimnym silniku twarda praca na ciepłym mega długie nagrzewanie sie silnika na PD swojego AJM robie na lajtowe 170KM zakładam EGR od AWX bo ma to dobre znaczenie dla silnika w zimę. kolega w swoim nowym Toledo miał nie sprawny EGR po zamontowaniu sprawnego wróciła kultura pracy silnika i zdecydowanie szybsze nagrzewanie się. lepiej jest wywalić KAT a pozostawić sprawny EGR mój tuner jest totalnym przeciwnikiem EGR ( też ma zaślepiony w swojej furze) i gniecie ją nieżle od momentu uzyskania temp roboczej. Nieraz obok mnie na spocie stał AJM z niezaślepionym EGRem i różnicy w słyszalnej kulturze pracy ( że tak to nazwę) nie słyszałem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się