antonio Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Witam, proszę o wyrażenie zdania na temat zastosowania dwóch specyfików Liqui Moly przy zbliżającej się w mojej A4 wymianie oleju: ENGINE FLUSCH 2640 - Oczyszczacz silnika. Czyści silnik ze wszystkich szkodliwych osadów i resztek olei. Poprawia sprawność mechaniczną silnika poprzez rozpuszczenie osadów min. Osadu blokującego pierścienie tłokowe. Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla. Zalecane jest oczyszczanie silnika przed każdą wymianą oleju. Zastosowanie: Dodać zawartość opakowania przed wymianą oleju, uruchomić silnik i pozostawić pracujący przez 10 min. na biegu jałowym. Wymienić olej oraz filtr oleju na nowy. Jedno opakowanie wystarcza na 5 L oleju silnikowego. CERA TEC 3721 - CERA TEC to najnowocześniejsza ochrona dla każdego silnika. CERA TEC redukuje tarcie i zużycie dzięki ekstremalnie stabilnym chemicznie i termicznie wiązaniom ceramicznym. Zapobiega bezpośredniemu kontaktowi metal o metal i dzięki temu znacząco wydłuża żywotność silnika. Efekt "lekkiego biegu" przyczynia się do redukcji zużycia paliwa. Mieszalny z każdym olejem silnikowym. Zastosowanie: Jedno opakowanie wystarcza na 5 L oleju silnikowego, mieszanie następuje samoczynnie. z autkiem wszystko OK, od momentu zakupu zrobiłem nim 55 tyś km i pytam o te dodatki tylko z ciekawości jakie opinie są na temat takich rzeczy - użyć je przy następnej wymianie czy nie
franek84 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 nie wypowiem się na temat tych specyfików ale ta marka nie sprzedała się marketom i podróby nie kupisz na pewno. Zawsze leje do swojej niuni półsyntetyk z MOS2 liqui moly i jestem MEGA zadowolony. zużycie oleju od wymiany do wymiany 500ml(raczej z egr tyle mi wycieka) a autko raczej grubo ponad 300000tyś przelatało. jak musisz to polecam te Marke. pozdr
stanley Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 antonio ja myślę, że jeżeli masz duży przelot w swoim wozie to po prostu wymieiaj olej w terminie, a autko będzie w dobrej formie
rookie Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 wlałem cera tec do poprzedniej audicy i zaczął brać więcej oleju
ROBERT Opublikowano 4 Lutego 2010 Opublikowano 4 Lutego 2010 Przy ostatniej wymianie oleju zastosowałem tą płukankę ENGINE FLUSCH 2640 i powiem, że jak spuściłem olej (a raczej coś co przypominało olej ), zalałem nowym (też LM) i po ok. 5kkm olej dalej jest czyściutki, jak nowy. Przedtem po 1 kkm był już czarny. Nic się nie rozszczelniło. Następnym razem też na pewno ten specyfik zastosuję. Kupiłem go od rtocki
ROBERT Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 hmmm zdania są podzielone Dokładnie. Ja od siebie mogę Ci tyle powiedzieć, że według powszechnych obaw nic się nie rozszczelniło i napewno zastosuję to następnym razem. O tym specyfiku CERA TEC 3721 nic Ci nie powiem bo nie stosowałem
midqard Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 Ceratec LM tez podobno dobry (kolega wlal i czekam na info ...czy z drogi go scigac ) ja zalewam LM topteca i poltora flaczki ML do czyszczenia silnika na PD to motorclean a tu dowód: "To clean a Volkswagen TDI-PD engine we recommend to use our Liqui Moly "MotorClean, part.-no. 1019" - VW-Audi Performance Level. Add the MotorClean to the old motoroil of the engine. Attention: Don´t overfill the oil level. Start the engine and let them run for 10 till 15 minutes only in the lowest rpm. Don´t drive and don´t speed up the engine. After 10 till latest 15 minutes stop the engine and change the motor oil and also the oil filter. We hope we could **** you. If you have any more question, don´t hesitate to send us an email again. With kindest regards from Germany!"
antonio Opublikowano 5 Lutego 2010 Autor Opublikowano 5 Lutego 2010 no nie wiem kurde co zrobić tak jak dotychczas wymienię chyba tylko olej
rookie Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 Szanowny Antonio, podam ci przykład z mojego doświadczenia, Moja Audica [poprzednia] miała 324 tys.km przejechane i brała olej w granicach normy. Silnik AFN rok prod. 1997 Po tym jak zacząłem regularnie płukać silnik przy każdej zmianie oleju [niemiecki Castrol 10W-40 Magnatec] silnik zaczął łykać dosłownie pół bagnetu oleju na 300 km trasy. Dlatego stanowczo odradzam ci regularne płukanie silnika Engine Flush'em czy jakimkolwiek innym środkiem. Lepsze rozwiązanie to pełen syntetyk i wymiany oleju co 10 tys.km
Kukis Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 Płukanie silnika jak najbardziej polecam, napewno nie będziesz żałował. Silnik zdecydowanie lżej i ciszej pracuje na zimno. Oczywiście nie ma konieczności płukania przy każdej wymianie oleju, po prostu w zależności od potrzeb, ew. kiedy silnik zaczyna głośniej klekotać na zimno. Natomiast dodatki typu ceramizer wg mnie to nieporozumienie. Tylko płukanie plus dobry filtr, syntetyk i heja!
darek2273 Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 z tym płukaniem to tak nie do końca fajnie - jak zauważyłeś zdania są podzielone a dlaczego zaraz ci wytłumaczę. - przy mało zużytym silniku płukanie nie powinno zaszkodzić - lecz przy dużych przebiegach silnik doszczelnia się poprzez nagary na różnych elementach ciernych i wypłukanie ich może spowodować rozszczelnienie silnika i znaczne ubytki oleju pomiędzy wymianami okresowymi - rada ta poparta jest doświadczeniem własnym.
Pretor Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 z tym płukaniem to tak nie do końca fajnie - jak zauważyłeś zdania są podzielone a dlaczego zaraz ci wytłumaczę. - przy mało zużytym silniku płukanie nie powinno zaszkodzić - lecz przy dużych przebiegach silnik doszczelnia się poprzez nagary na różnych elementach ciernych i wypłukanie ich może spowodować rozszczelnienie silnika i znaczne ubytki oleju pomiędzy wymianami okresowymi - rada ta poparta jest doświadczeniem własnym. O jakim rozszczelnieniu piszesz? Co Ci się ma niby rozszczelnić? Miałeś kiedyś wałek rozrządu w ręku, lub wał korbowy? Z tego co piszesz raczej nie. Jak kiedyś będziesz miał okazję to zobacz jak w miejscu gdzie wał uszczelniany jest przez zimering został wyrobiony. Pomiędzy tymi powierzchniami nie ma możliwości by był jakikolwiek nagar. Jedynie jak jest słabe uszczelnienie miski to może bardziej się pocić bo tam może te osady doszczelniają, ale jak uszczelnienie jest ok to nie ma prawa puścić. Jedno czego można się obawiać to pozatykania kanałów olejowych jeśli silnik jest bardzo mocno zasyfiony.
ROBERT Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 Ja leje LM do dziś i nie żałuję W tym wątku nie ma pytania "czy ktoś leje LM" tylko czy ktoś stosował powyżej podane specyfiki
ariel Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 specyfiki tej firmy są dobre kolege stosował wyżej wymienony i nie narzeka ja leje olej tej firmy i jest super właśnie wczoraj znowu zalałem TOPTEC 4100 to nie są podróby :>
rookie Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 specyfiki są dobrej jakości, ale nie o to tu chodzi kolego 1
alexchem Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 Panowie (i Panie) po co ta argumentacja? Silniki z duzym przebiegiem pluka sie jezeli byly one plukane okresowo od nowosci. Jezeli silnik nie byl nigdy plukany to odradzam go plukac bo tak jak koledzy pisali wypluka sie nagar co spowoduje wzrosc szczelin (ubytek oleju). Szczelin nie na korbowodzie czy na walku rozrzadu ale na uszczelniaczach zaworow i innych elementach niemetalowych. Silniki plokane okresowo mozna smialo plokac bez wzegledu na przebieg.
ROBERT Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 Panowie (i Panie) po co ta argumentacja? Silniki z duzym przebiegiem pluka sie jezeli byly one plukane okresowo od nowosci. Jezeli silnik nie byl nigdy plukany to odradzam go plukac bo tak jak koledzy pisali wypluka sie nagar co spowoduje wzrosc szczelin (ubytek oleju). Szczelin nie na korbowodzie czy na walku rozrzadu ale na uszczelniaczach zaworow i innych elementach niemetalowych. Silniki plokane okresowo mozna smialo plokac bez wzegledu na przebieg. Mylisz się kolego. Moje w Niemczech było zalewane olejem tzw. "longlife" i na pewno nikt nie robił płukanki. Efekt - w silniku było tyle nagaru, syfu że masakra. Najpierw wymieniałem olej co kilka kkm, a potem zrobiłem płukankę Tym specyfikiem zakupionym u tego kolegi. Efekt - na pewno następna wymiana oliwy będzie poprzedzona płukanką. Wobec powszechnej opinii nic sie nie rozszczelniło, silnik nie wybuchł
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się