Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Problem z ruszeniem gdy postoje w korku - trzęsie mocno autem


meidzer

Rekomendowane odpowiedzi

mam taki sam problem z ruszaniem, poduszki wymieniłem i nic nie dało. na rozgrzenym silniku dalej trzęsie. stawiam u siebie na sprzęgło. jak wymienie to dam znać jaki efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bvyło podobnie szarpania ustały po wymianie sprzęgła przy przebiegu 98 tyś.km.Sprawdź sprzęgło.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi audiczka tez zaczeła szarpac , przewaznie przy ruszaniu,i pojechałem do kolegi z serwisu vw, powiedział mi ze tarcza sprzegła nie bierze równo i dlatego ,czasami wystarczy je lekko przepalic. Przepalił i problem ustał :) , ale czasmi trzeba wymienic sprzegło , mi sie udało bez tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam podobnie (Czesię latem jak postoję w korku) tylko na półsprzęgle. Jak już puszcze to wszystko ok.

A o zgrozo żona nie ma takich problemów ( no normalnie paranoja)

Dodam że cały czas w pracy jeżdżę dizlami i jest ok.

Może brak wyczucia w każdym razie w następnym tygodniu wymieniam poduszki na ( LEMFORDER-a). Z innych przyczyn. Mechanik przy okazji innych napraw zauważył padniętą prawą poduszkę i oszczędnościowo wymienił na taką za 80 zł. I Niunia zaczęła wydawać odgłos jak BMW. Jest gorzej jak z tą padnięta,

A dodam jeszcze że ten objaw występuje jak jest ciepło, przy wielokrotnym ruszaniu , i gdy chcę ruszyć delikatnie. Jak ruszam dynamicznie to wszystko ok.

Te objawy są od 2 lat ( od czasu kupienia) bez jakichkolwiek zmian

Po wymianie poduszek dam znać ( bo chyba lepszych poduszek już nie ma) ????

Więc pozostanie tylko sprzęgło , a jeżeli tak to dam sobie na razie spokój. Poczekam do nasilenia się objawów ( niech żonka trochę ponarzeka). :przebiegly: :przebiegly: :przebiegly: :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam podobnie (Czesię latem jak postoję w korku) tylko na półsprzęgle. Jak już puszcze to wszystko ok.

A o zgrozo żona nie ma takich problemów ( no normalnie paranoja)

mam tak samo.kiedyś po takich objawach wymieniłem sprzęgło w T4 i wyglądało jak nowe ale objawy ustąpiły :) :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Poduszki wymieniłem na LEMFORDER

Niunia zaczęła wydawać odgłos jak BMW. Jest gorzej jak z tą padnięta,

opisywany objaw ustąpił (leawa podzuszka wycisnoł się olej a prawa pękła obudowa)

Teraz wyrażna poprawa

Jednak objaw drgań -szarpania przy ruszaniu pozostał ( chyba dwumas lub sprzegło)

cóż trzeba zbierać kasę

;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem winowajcę drgania przy ruszaniu w moim audi,pęknięta łapa przy skrzyni biegów,tylko z jakiego powodu pękła ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mojego ojca, w a4 przy przebiegu 209 tys. zaczelo szarpac gdy dluzej jezdzil a pozniej np. stanal w korku, i mechanik powiedzial mu ze nie trzeba wymieniac calego sprzegla( oczywiscie jesli bieze dosc wysoko) ale tylko, nie wiem czy to sie tak fachowo nazywa ale jakies "słoneczko" poniewaz wlasnie ono pod wplywem temperatury wygina sie i docisk moze zle naciskac na tarcze... ale jaka przyczyna uszkodzenia tego to nie mam pojecia, ja w swojej 225 tyś przebiegu nic takiego nie mam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to szrpanie wacha się w granicach miedzy 2 a 3 tyś obrotów postawiłbym na pompę wtryskową(regulator kąta wtrysku,częsty obiaw a silnik prawie o maskę się obija)w innym przypadku może to być tłumnik drgań w tarczy sprzęgłowej no i to słynne koło dwumasowe w nowszych tdi. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to szrpanie wacha się w granicach miedzy 2 a 3 tyś obrotów postawiłbym na pompę wtryskową

Tak to prawda miałem to w służbowych (zabytkach) w końcu pompa padła , i została wymieniona na (nową używaną) i problem ustał.Z

Jednak w moim problem występuje przy obrotach 900 - 1300. I to do momentu puszczenia sprzęgła. Czyli strzał z sprzęgła rozwizuje problem z szarpaniem.

Ja jestem przekonany na 90% ze u mnie to będzie dwumas .

lub sprzęgło

W serwisie powiedzileli mi że ze za 800 zł moą mi zdjagnozować. :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Więc nic nie diagnozuje tylko w tym miesiącu wymieniam dwumas + sprzęgło (w ciemno) na pewno nie zaszkodzi. :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wszystkie posty w tym temacie a dlatego że mam powiedzmy podobnie

Przebieg ok 200 000 i żabka na rozgrzanym lub dłuższej jeździe miejskiej.

Nie pamiętam ale chyba w książce sam naprawiam jest wpis że tarcza sprzęgłowa jest obliczona na ok 100 000 .... mogę się mylić

Reasumując wypowiedzi

niekiedy ustępuje po wymianie sprzęgła

niekiedy ustępuje po wymianie poduch

niekiedy ustępuje po przypaleniu sprzęgła ---w tym temacie powiem jedno przypalanie w pewien sposób diagnozuje problem i czym prędzej zabierałbym się za tarcz i wymieniał bo nie wiadomo na ile jest zuzyta i jeszcze kilka takich przypaleń i może się okazać że się coś rozpierdziuli i wtedy to naprawdę będą koszty...

Wracając do tematu wszystkie te złote środki wskazują na to że te 2 rzeczy sprzęgło i poduchy są ze sąbą powiązane zależnością

jak wytrzaskane jest sprzęgło powstają na nim szarpnięcia dobre poduchy są w stanie to zamortyzować kiepskie nie i stąd żabka.

W drugą stronę jeżeli kiepskie są poduchy to nawet niewielkie szarpnięcia na sprzęgle przenoszą się na całe auto

w moim przypadku żabka bardziej się nasila przy skręconych kołach zapewne ma to związek z oporem na przegubach i tutaj znowu widzę zależność do poduch

W tym tygodniu myślę że mi się uda to wszystko rozebrać i oblukać (wychodzę z założenia "nie spróbujesz nie poczujesz") nie będę prowadzał do żadnych zaufanych mechaniorów bo takich nie mam to tylko ludzie też się mylą a jak widzę te warsztaty w których jest powiedzmy jeden mechanik z jako taką praktyką i 5 uczniów którzy pełni wiary w mistrza robią co on karze a on sam niekiedy nie ma czasu podejść do auta tylko rutyniarsko diagnozuje problem --- bez koment. taki uczen potrafi nawet więcej spieprzyć i się nawet nie przyznać szefowi a my później prowadzamy auto znowu na naprawę w celu wymiany części którą oni sami spier..

Wiem jedno każdy orze jak może

Pozdrawiam

PS Czytam różne wątki i podobne tematy i nasuwa mi się pytanie:

Ktoś to w ogóle rozbierał i mierzył?

Może niech się wypowie ( jaka była grubość tarczy stan docisku np wykrzywienia oberwania bla bla)[br]Dopisany: 19 Lipiec 2008, 10:04 _________________________________________________Znalezione na forum passat (maja podobne problemy z szarpaniem)

może komuś pomoże

cytuję:

Objawami szaprania samochodu z silnikami TDi może być zabrudzony nastawnik na pompie wtryskowej, aby to sprawdzić trzeba odłączyc na chwilę czujnik od prędkości który znajduje się przy środkowym przegubie po prawej stronie patrząc na silnik. Po odłączeniu czujnika nie będzie pokazywac auto prędkości. Jesli przestanie szarpac i będzie ok znaczy znaczy to że zabrudzony jest nastawnik na pompie.

Była to przyczyna u mnie, wymieniłem poduszki pod silnikiem i nic nie dało, aż w końcu sprawdziłem nastawnik i to było to: Wyczyściłem (regeneracja) i jest ok autko nie szarpie, zbiera się z samego dołu.

karolek80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie poducha wymieniona

po powrocie z wakacji zaliczyłem kanał i wykręcanko prawa strona szpilka wyrwana z gumy i siorbanie olejem powiem szczerze z góry wyglądała całkiem przyzwoicie

zobaczymy teraz czy szarpanie się powtórzy

zajrzałem przy okazji do sprzęgła roboty trochę jest z wyciąganiem skrzyni ale co tam dałem sobie czas

pomierzyłem tarcz i docisk i wydaje się ok

jakby co mam praktykę w wykręcaniu

oby się ta umiejętność nie przydała....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak: "żabka" na rozgrzanym, trzęsienie kierownicą i ruchy lewarka- to co wcześnie pisaliści.Poczytałem sobie te pościki dotyczące tematu i przy okazji czyszczenia turbiny, powiedziałem mechaniorowi,żeby popatrzył od czego to może być.Znalazł prawą poduszke pod silnikiem luźną, wogóle nie trzymała, ręką ją ruszał (jak wyciągnął). Więc decyzja: wymiana prawej poduszki silnika i tej przedniej, bo też mu niewyraźnie wyglądała. Efekt-wczoraj odebrałem: narazie dużo mniejsze ruchy lewarka, kierownica nie drży i zobaczymy jak się rozgrzeje czy będzie "żabka".Poduszki kupowałem z górnej półki jedna chyba była febi-środkowa, a ta boczna to chyba concerto. Jak bedzie dalej problem to się odezwe. Nie chce sie chwalić za wcześnie i odpukać, ale może komuś to pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś już rozwiązał ten problem?

Mam wymienione właśnie z tego powodu: Nowa skrzynia, Sprzęgł kompletne LUK bez dwu masy tylko jedn omas , plecionkę wydechu oryginalną, poduszki pod silnikiem oraz jeną pod skrzynią, przeguby zewnętrzne bo wewnętrzne ponoć dobre słowa mechanika, nowe wahacze końcówki drążków. Stawiam na awarię termiczną związaną z temperaturą ponieważ mi samochód przez całą zimę nie szarpał natomiast w ciepłych okresach tylko robi te cyrki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę żę duzo osób to ma w audiczkach ja mam to samo :( nie bende gorszy:) ale do rzeczy jak postoję w korku tak jak wiekszosc mamm identyczny objaw i przychodzi to nagle porostu ruszam jest dobrze za chwile szarpie az ciezko ruszyć lecz gdy rusze i przejade dłuższy odcinek np ok 3km bez zatrzymywania sie objaw ustępuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo. Na początku obstawiałem koło dwumasowe. Ale po wymianie sprzęgła puki co jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najdziwniejsze jest to że ja też wymieniłem sprzęgło właśnie z tego powodu kompletne i po wymianie jak ręką odjął przez pół roku a teraz od nowa to samo. Miałem kiedyś forda mondeo na którego wszyscy tyle piszą i przez 3 lata wymieniłem tylko łożysko z tyłu w zawieszeniu a tu z audi taki zonk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekawe o co chodzi z tym szarpaniem , mam to samo i szarpie tylko jak rozgrzeje sprzęgło czyli jakiś korek czy dłuższa jazda po mieście , częste zmiany biegów . Też myślałem o dwumasie ale widze że i audiczki z jednomasem mają ten problem , czyży docisk albo tarcza ?? Dobrze by było gdyby to tylko samo sprzęgło bo cena dwumasa może powalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wpadł na pomysł żeby podłączyć Vaga i zobaczyć czy auto wykazuje jakieś błędy? Ja przyznam się że cały czas myślałem że to problem natury mechanicznej i dlatego wymieniałem co mechanik zalecił ale teraz już nic nie wymienię dopóki nie zdiagnozuję tej usterki. Jeśli ktoś podłączał kompa i ma jakieś błędy z diagnostyki statycznej i dynamicznej to bardzo proszę niech się podzieli tymi informacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...