Gość ciasny Opublikowano 6 Lutego 2010 Opublikowano 6 Lutego 2010 witam zrobiłem zdjęcie wałków przez wlew od oleju i niewiem czy widać cos dobrze bo ja sie nie znam chciałbym wiedzieć czy mam wyrobione walki przebieg mam 265 tys I jeszcze jedno jak odkręcę korek od oleju to lekko wychodzi dymek nic nie chlapie olejem to dobrze. :>
wypsiu Opublikowano 6 Lutego 2010 Opublikowano 6 Lutego 2010 Jest chyba wszystko OK tylko mógłbyś zapodać jeszcze fotkę z dymkiem
Gość ciasny Opublikowano 6 Lutego 2010 Opublikowano 6 Lutego 2010 dym jest nie wielki jak odkrece lekko tylko
Tukan Opublikowano 6 Lutego 2010 Opublikowano 6 Lutego 2010 Po tych fotach mozna stwierdzic to samo co patrzac z 20 pierta na człowieka i powiedziec ile ma lat Pasowało by walek dokladnie ogladnac okiem znawcy a nie przez wlew
arto19 Opublikowano 6 Lutego 2010 Opublikowano 6 Lutego 2010 hehe smiechu warte tak nie sprawdzisz walków muszi sobie kupic dwie uszczelki pod dekle i dokladnie sprawdzic jak wygloadaja walki i w jakim stanie jest hydraulika tzn luz miedzy walkiem a dzwignia to co widzisz przez wlew oleju nic ci nie da!
OKO Opublikowano 6 Lutego 2010 Opublikowano 6 Lutego 2010 Tak kolego nic nie stwierdzisz. Widać tylko jedną krzywkę a wałków jest 4 i są 24 krzywki. Najlepszym sposobem jest zrzucenie dekli z głowic ale to już jest większa sprawa . Dlaczego niepokoją cię wałki? Nie ma mocy?? ___________________ Co do dymu to jest dobrze dopuki nie wypycha bagnetu
Gość ciasny Opublikowano 6 Lutego 2010 Opublikowano 6 Lutego 2010 ma moc jest dobrze przynajmniej mi sie wydaje w jakim zakresie obrotów najlepiej siagnie turbo i to jakich jeździć zęby nie przesadzić
mxzibi Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 Kolego ciasny pisz troszkę składniej bo mało można Ciebie zrozumieć o co kaman
kori Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 Dlaczego niepokoją cię wałki? Nie ma mocy?? ___________________ Co do dymu to jest dobrze dopuki nie wypycha bagnetu To że moc jest nie oznacza że wałki są nienaruszone, warto je sprawdzic nawet po to aby za wczasu wymienic samą chydraulike o ile zachodzi taka potrzeba. Dodam do tego że nie wiem czy to jest regułą ale z tego co czytam wałki są bardziej zużyte w prawej głowicy. Co do "dymku" z korka oleju, to jest dmuchnięcie czy tylko dymek? Warto by sprawdzic w jakim stanie jest filtr odmy bo jeśli jest dmuchnięcie z korka to może byc ona przytkana.
mateo_81 Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 Kolego Ciasny, w taki sposób nigdy nie sprawdzisz wałków. Mój AKN jakieś 10 kkm temu zaczął przy zimnym silniku "kłapać" czy jak kto woli "klepać" dłużej jak 30s. To był objaw klękającej hydrauliki. Niedawno zdecydowałem się wymienić rozrząd przed czasem (30kkm) i dobrze, że tak zrobiłem. 10 popychaczy i 7 dźwigienek było zużytych. Ta decyzja uchroniła wałki przed zagładą. Tak więc nie czekaj na nic tylko zdejmuj pokrywy z silnika i dokładnie sprawdzaj każdą dźwigienkę i popychacz. Mam nadzieję, że wałki masz nietknięte.
Gość Owczarek Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 ten dymek to mgielka olejowa, nic groznego-znak ze olej krazy
OKO Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 Co do dymu to jest dobrze dopuki nie wypycha bagnetu To że moc jest nie oznacza że wałki są nienaruszone, warto je sprawdzic nawet po to aby za wczasu wymienic samą chydraulike o ile zachodzi taka potrzeba. Dodam do tego że nie wiem czy to jest regułą ale z tego co czytam wałki są bardziej zużyte w prawej głowicy. Co do "dymku" z korka oleju, to jest dmuchnięcie czy tylko dymek? Warto by sprawdzic w jakim stanie jest filtr odmy bo jeśli jest dmuchnięcie z korka to może byc ona przytkana. Nie wiem czy to jest regułą że w prawej głowicy wałki się szybciej zużywają. Z doświadczenia wiem, że potrafi się wytrzeć jedna, dwie krzywki na wałku a pozostałe są dobre. Oczywiście to w jakim stanie jest hydraulika w silniku przekłada się wprostproporcjonalnie do osiągów auta. Jeżeli masz zapchaną, wybitą hydraulike zaworową w silniku auto nie będzie mieć pełnej mocy. Wiadomo że uszkodzenie jednego hydropopychacza będzie niezauważalne ale już 4 tak. W silniku masz 24 sztuki popychaczy. Niebezpieczne jest gdy zdarzy się, że wypadnie podkładka z popychacza. Może niefortunnie zablokować spręzyne zaworu i zawór się nie zamknie . Ale to już najczarniejszy scenariusz. _________ Co do dymka. Jeżeli nie wypycha ci bagnetu od pomiaru poziomu oleju i przy odkręcaniu korka NIE słychać psssssssssss to z odmą powinno być . Tzw. dymek to poprostu opary z rozgrzanego oleju. Pozdrawiam [br]Dopisany: 10 Luty 2010, 21:10_________________________________________________ ma moc jest dobrze przynajmniej mi sie wydaje w jakim zakresie obrotów najlepiej siagnie turbo i to jakich jeździć zęby nie przesadzić Kolego 2.5tdi to nie F1. Najlepiej jeździć do 3500 3800 obr/min max. Na pierwszym i drugim biegu delikatnie, najlepiej płynnie dodawać gazu aby nie uderzać głową o zagłówek. Od 3 można już buuuuuuuutować do oporu Na trasie jak będziesz na 6 biegu trzymał 2500obr/min powinno być już szybko i jeszcze bezpiecznie - ok. 140km/h)
artur28 Opublikowano 11 Lutego 2010 Opublikowano 11 Lutego 2010 Co do odmy to powinieneś ją wymienić, w AKN jest stary typ odmy (szmaciany) i sie zapycha co ma przełożenie też na wałki podobno. Mój braciszek też ma AKN (którym ja wcześniej jeździłem) jak ostatnio zmienialiśmy odme (2 dni temu) to pochodziła z 98 roku.Przy okazji sprawdziliśmy wałki (myśleliśmy że będą do roboty) a tu okazało się że są w barzdo dobrym stanie, mogłem zrobić zdjecia byłoby co podziwiać. Przebieg ma licznikowy 230tys a ile jest naprawde to wie jego poprzedni właściciel któey jeździł sobie po niemieckich autobach, ale na pewno jest dużo wyższy a wałeczki git
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się