Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Multitronic - pomoc w rozwianiu wątpliwości


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Od niedawna jestem posiadaczem A4 b6 Avant (na razie zadowolonym :) ) Trochę sie wahałem przed zakupem ponieważ auto ma prawie 200tys przebiegu i wyposażone jest w skrzynie multitrononic a trochę sie naczytałem o ich awaryjności. Przekonały mnie faktury z naprawy skrzyni przy przebiegu 170tys na kwotę 7 tys, no i chociaż nie miałem wcześniej do czynienia z taką skrzynią, jej praca wydawała mi się wporządku. Zrobiłem juz prawie 2tys km ty autem i cały czas mam jakieś obawy co do skrzyni. Tryb D działa raczej poprawnie, zaraz po puszczenia hamulca auto toczy sie powoli do przodu, nie szarpie itp... Wsteczny czasem jak szybko puszcze hamulec po przełączeniu działa z ok 1s opóźnienia, nie wiem czy to normalne. Dzisiaj też zauważyłem ze w trybie S auto coś bardzo powoli schodzi z obrotów po puszczeniu pedału gazu (auto zwalnia prawidłowo a obroty bardzo powoli schodzą). Proszę was o poradę, kiedy na prawdę powinienem zacząć obawiać się o tą skrzynie, jakie są typowe objawy uszkodzenia (szarpania, szumy .....??) a czym sie nie przejmować??

Opublikowano

Cielas wszystko wygląda OK. Skrzynię masz w porzadku. Zachowanie na R i S też standardowo.

O CVT napisaliśmy już sporo - zajrzyj do podwieszonych: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_b7_multitronic_encyklopedia-t94996.0.html

Tak na szybko - wymieniać olej ATF co 60tyś. Jeśli masz 7 lamel w sprzęgle i nowy program nic nie powinno się dziać. Mając auto 2004 na pewno masz już nową hydraulikę skrzyni a to duży plus.

Ewentualna usterka sterownika skrzyni biegów sygnalizowana jest na fisie (wszystkie biegi zaznaczone lub mrugające). Poza tym oznaką awarii jest także szarpanie i hałasy z przekładni (przy czym szarpanie może być spowodowane także wypadnięciem adaptacji).

Możesz podesłać tą FV na naprawę skrzyni? O co tam chodziło? Modyfikacja sprzęgła na 7 lamel? 7 koła to trochę dużo - w normalnych warunkach tyle płacisz za naprawę skrzyni w której pękł łańcuch... Ale równie dobrze modyfikacja sprzęgła w ASO mogła tyle kosztować...

BTW - jeśli możesz - podaj dokładną datę produkcji auta oraz oznaczenie skrzyni biegów. Mile widziana też wersja sterownika i softu (potrzebne info znajdziesz w linku powyżej) - wtedy będę mógł powiedzieć Ci więcej.

Opublikowano

Jeżeli chodzi o fakture to napisane jest tylko: "Naprawa skrzyni biegow", ale wszystko bylo robione w ASO w Poznaniu, orientujecie się czy jest możliwość jakos sprawdzic w ASO co tam bylo robione w tej skrzyni?? Co do daty produkcji auta to 04.2004

Opublikowano

Można - jedziesz do dowolnego ASO i prosisz o wgląd do historii serwisowej swojego auta. Możesz nawet zapytać o konkretną rzecz - problem w tym, że te informacje są dość niechętnie udzielane (najczęściej pomaga drobny datek finansowy - zależy na kogo trafisz, od 50 do 200zł lub wcale :wallbash:). Co innego jeśli jedziesz po części lub serwisować auto - wtedy już łatwiej się z obsługą rozmawia...

Opublikowano

jeżeli miałeś robioną skrzynie to możesz spać spokojnie. opinia o tej skrzyni co do awaryjności jest troche przesadzona. jeżeli będziesz sie stosować do kilku zasad to będzie ok :decayed: sam mam tą skrzynie i nie zamienił bym jej na inną 100% relaksu.

pozatym ci co na nią narzekają to zazwyczaj nie mieli z nią rzadnego kontaktu :gwizdanie:

Opublikowano

Cielas jutro będę w ASO - podeślij mi VIN na pw to sprawdzę co tam było robione...

Opublikowano

Jeśli skrzynka była juz naprawiana to powinno być ok i nie masz sie czym przejmować.

pozatym ci co na nią narzekają to zazwyczaj nie mieli z nią rzadnego kontaktu :gwizdanie:

Miałem okazje jeździć A4 z tą skrzynia i powiem ze fajna frajda :)

Opublikowano

w aso nienaprawiaja skrzyn CVT, pozatym fvat z aso ma byc z rozpiska anie "naprawa skrzyni biegów" chyba ze zmieniali sterownik tlyko co powinno byc zaznaxczone sprawdz wogole czy taka fvta widnieje w aso czy jest lewa

Opublikowano

O sterownik tu nie chodzi, bo mam inną fakturę na której jest sterownik. A jeżeli w ASO nie naprawiają tych skrzyń to gdzie to sie robi jezeli auto jest na gwarancji.....???

Opublikowano

Ja do tej pory jeździłem autami z samymi manualnymi skrzyniami a w tej chwili też ma multitronica i naprawdę jazda z tą skrzynią to jak już wcześniej powiedziano- relaks. Trochę zestresowałem się po poczytaniu tutaj paru postów na temat awaryjności tych skrzyń ale co będzie to będzie, nie ma się co martwić na zapas. Mam 95 tyś przebiegu więc myślę że jak nie będę mocno szalał to skrzynia przeżyje.

Opublikowano

coś mi się niechce wierzyć żeby w serwisie nie robili multi to po co jest serwis???????

skoro masz fakture to znaczy ze robi a cena taka duża właśnie dlatego że to serwis :) gdzie indziej byś zapłacił koło 4 tysi

Opublikowano

Czaki trochę przesadził ;) Niektóre serwisy podejmują się napraw... Jednak zdarza się też, że ASO oddaje skrzynię do naprawy do mniejszego warsztatu specjalizującego się w usterkach CVT.[br]Dopisany: 11 Luty 2010, 15:51_________________________________________________Cielas - w czerwcu 2008 przy 172 000km Twoje autko było na naprawie skrzyni biegów ale w opisie serwisowym nie ma danych opisujących co było robione. Wiadomo tylko że nie wymieniono żadnych części w przekładni (pewnie jakaś diagnostyka). Następnie we wrześniu 2008 przy 176 000km kolejny serwis podczas którego wymieniono olej ATF oraz zmodyfikowano sprzęgło na 7 lamel. Tyle dowiedziałem się od znajomego - pewnie gdybym dorwał wydruk, wtedy mógłbym powiedzieć więcej...

Podsumowując - wszystko jest OK. Bezawaryjnego użytkowania życzę :)

Opublikowano

nie wiem jak z multi ale TIPa generalnie ASO traktuje jako calosc i jak sie zepsuje to wymieniaja całe.

podejrzewam ze multi tez. jezeli gdzies podejmuja sie naprawy to raczej na zasadzie wlasnie oddania jej gdzies dalej.

przeciez oficjalnie w audi nie ma chyba w czesciach zadnych elementow do naprawy skrzyni, wiec nie moga oni tego robic.

tak mi jeszcze przyszlo do glowy to patrzac po tym jak serwisy radza sobie z innymi narpawami to moze i lepiej ze nie dotykaja skrzyn :kox: :kox:

Opublikowano

_________________________________________________

Czaki trochę przesadził ;) Niektóre serwisy podejmują się napraw... Jednak zdarza się też, że ASO oddaje skrzynię do naprawy do mniejszego warsztatu specjalizującego się w usterkach CVT.[br]Dopisany: 11 Luty 2010, 15:51_________________________________________________Cielas - w czerwcu 2008 przy 172 000km Twoje autko było na naprawie skrzyni biegów ale w opisie serwisowym nie ma danych opisujących co było robione. Wiadomo tylko że nie wymieniono żadnych części w przekładni (pewnie jakaś diagnostyka). Następnie we wrześniu 2008 przy 176 000km kolejny serwis podczas którego wymieniono olej ATF oraz zmodyfikowano sprzęgło na 7 lamel. Tyle dowiedziałem się od znajomego - pewnie gdybym dorwał wydruk, wtedy mógłbym powiedzieć więcej...

Podsumowując - wszystko jest OK. Bezawaryjnego użytkowania życzę :)

No to chyba wszystko pasuje, tylko że ta czerwcowa fva jest na 7500 (wiec raczej nie diagnostyka) i nie ma wykazu czesci, być może jest tak jak pisaliście wcześniej że takie napraw ASO zleca podwykonawca, przez to brak wykazu częśći. Co do wrześniowej fva jest na niej " uszczelka, sterownik, plyn ATF" - koszt 3600.

Dzieki za pomoc, trochę mi ulzylo :>

Opublikowano

Irek nie było jako takiej akcji serwisowej dot. modyfikacji sprzęgła na 7 lamel... Jedyna akcja serwisowa dotycząca multitronica wiązała się ze zmianą oprogramowania w przypadku wystąpienia problemów z ruszaniem (auto nie chciało ciągnąć po puszczeniu hamulca). Program zmieniał charakterystykę pracy sprzęgła - oznaczenie tej akcji serwisowej to 37C9 (dotyczy zarówno ropniaków jak i benzyn).

Opublikowano

dzieki,za info,mam Auto z Wloch i nic nie moge wyciagnac z jego historii,w ksiazce tylko po Wlosku wiec nic nie wiem,i niestety najprawdopodobniej nic sie nie dowiem:(

Opublikowano

Irek - zrób skany i podeślij mi na mejla - wlepkę serwisową też. Spróbuję przetłumaczyć...

Cielas - jeszcze jedna rzecz wyszła. W ASN przy modyfikacji lamel trzeba wymienić także wałek wejściowy skrzyni (tak samo w ostatnich generacjach CVT dla diesli w B6 -> H**) - w ASO 4700zł. Ta FV nabiera teraz sensu - może jednak spróbuję załatwić wydruk?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...