Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ALF] Znikający płyn ze zbiorniczka wyrównawczego


sajmon8526

Rekomendowane odpowiedzi

cześć wszystkim.Mam duzy problem ze znikajacym płynem chłodzenia.Auto kupiłem w grudniu ale mało jezdże.A dziś juz drugi raz fis pokazał mi komunikat o małej ilosci płynu w zbiorniczku.Ogladalem powierzchownie silnik i nigdzie nie kapie,nie ma niczego zamoczonego.Jeżeli chodzi o wydech to z rury kopci sie normalnie jak na zimnym a później nie kopci wogole prawie.Normalnie sie zachowuje.silnik chodzi jak należy temperatura na zegarze idealnie na srodku 90 stponi.Ogrzewanie również jest super.Także nie wiem co sie dzieje.Macie jakies propozycje co do mojego problemu?Zgóry dziekuje za odpowiedzi :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zima i to taka mroźna jak ta ma to do siebie że węże twardnieją bardziej niż normalnie. Metale i plastyki kurczą się bardziej niż normalnie.Więc może się tak zdarzyć,że opaski na wężach się poluzowały i trzeba by było je podokręcać.Sam tej zimy dokręcałem trzy.(ja jeszcze mam wężyki do reduktora gazu). By potwierdzić to o czym piszę musiałbyś postawić autko na suchym podłożu i sprawdzić i to nie do końca jeżeli silnik ma od spodu osłonę silnika(płyn spływa na osłonę i zatrzymuje się tam i dopiero podczas jazdy zlatuje).Z Twojego opisu wynika że inne możliwości ubytków można wyeliminować.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź stan oleju i czy na korku lub bagnecie jakichś niespodzianek nie ma, sprawdź też czy z nagrzewnicy do wewnątrz auta nie cieknie(szyby nie parują?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie miałem podobne objawy, okazało się, że to pęknięta głowica :confused4: ale nie jest powiedziane, że tak jest też u Ciebie. Zacznij najpierw od dokładnych oględzin wszystkich połączeń, trójniki itp. Jeśli nic nie znajdziesz, to pozostaje sprawdzić ale to u mechanika szczelność głowicy, uszczelki. Oni mają taki specjalny przyrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale peknieta głowica oznacza ze płyn chłodniczy dostaje sie do oleoju a olej ja mam czysty i na korku też nie ma nic podejrzanego.hmm ale jeszcze bede musiał sie dostać do nagrzewnicy.Dużo jest dłubaniny przy tym? schowek już wyjmowałem z tego wzgledu ze musiałem łożyska nasmarować przy wentylatorze wiec to chwila a z nagrzewnica to za bardzo nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby dostać sie do nagrzewnicy to trzeba cały kokpit rozebrać i poświecić około jednego dnia :gwizdanie:

Są specyfiki fluorescencyjne, które można dodac do płynu i poobserwowac nocą wiec mozna spróbować albo kluczyk nasodowy 8 i dokręcamy wszystkie opaski po kolei. Podczas tej czynności można pomietosić troche węże moze któyś przepruchniał lub jest nadcięty. Radze poczekac z tym do cieplejszych dni żeby jakiegoś króćca(chłodnica, narzewnica) nie urwac bo plastik na mrozie jest mało elastyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy!

Czy moglibyscie rozwinac watek nagrzewnicy, gdyz niedawno wymienilem filtr powietrza, na weglowy, a niestety szyby dalej paruja, gdy nie zalaczam ani nawiewu, ani klimy...

Nie ma jakiejs znacznej poprway, no chyba, ze wlacze Auto (klime).

Dzieki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie oleju w zbiorniczku nie ma.Ale musze sprawdzić coś bo ta rurka jest tam pod nim i nie wiem czy nie sączy sie tam bo jak dolałem to moze troche poleciało odprowadzeniem. :mysli: musze wjechać na kanał i sprawdzić wszystko spokojnie bo głowica raczej by mi dała znac o sobie i w oleju slady by były a ich na szczescie nie ma.A korek też jest czysty w samym oleju. a jak stoi w garażu to raczej nie ma plam nigdzie na ziemi.hmmm. pomysłów mi brakuje ale sprawdze jeszcze dokłądnie wszystko i weże głownie.A zbiorniczekby nie pekł delikatnie i by sie nie sączył?ale nie bo by było widać.A problem jest w tym ze ja mało jeżdże nim i duzo ubywa płynu.Poczekam lepiej do wiosny moze wpływ temperatur ma jakiś jakis wpływ na cos tam.A koles od którego kupiełm mówił ze nie ubywało jemu i był zdziwiony.Hmmmm nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy!

Czy moglibyscie rozwinac watek nagrzewnicy, gdyz niedawno wymienilem filtr powietrza, na weglowy, a niestety szyby dalej paruja, gdy nie zalaczam ani nawiewu, ani klimy...

Nie ma jakiejs znacznej poprway, no chyba, ze wlacze Auto (klime).

Dzieki :)

sprawdz rekom tunel srodkowy czy jest tlusty i pod dywanikiwm pasarzera jest mokro to nagrzewnica do wymiany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie napisze co wiem panowie tak zeby jasniej nam myslec było otóż tak:olej jest ok czysty,mleka nie ma.Na korku tak samo.Woda w zbiorniczku nie bulgocze nie ma oleju w zbiorniczku. w srodku jest sucho ,szyby nie paruja,kopcic nie kopci, tylko jak zimny to kopci a po nagrzaniu to tak jak normalne auto albo wogóle.moc ma zachowana,jedyne to tylko delikatnie obroty na jałowym chodza.A jeżeli chodzi o weze to dokładnie nie sprawdzałem.ale tak wstepnie to tez nic nie widac.Jakies jeszcze propozycje panowie macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby było coś z głowicą albo uszczelką od głowicy i płyn by sie dostał do oleju to by chmura dymu z wydechu wychodziła i silnik by nie pracował normalnie. Mówisz, że FIS pokazał komunikat.... a sprawdziłeś czy rzeczywiście tego płynu tak dużo ubyło? :) (już pytam o podstawy no bo sam prosisz o propozycje :decayed:)

Jak mu ubywa ten płyn a nie może to być silnik to pozostaje laczenie wezy i ta nagrzewnica. Podokrecaj weze. Jak nadal bedzie ubywac to dolej mu plynu, zaznacz na zbiorniczku, pojezdzij 2 dni bez ogrzewania, sprawdz poziom, pozniej pojezdzij 2 dni z ogrzewaniem i obiegiem wewnetrznym i jak spadnie poziom w zbiorniczku to nagrzewnica... (tak na chlopski rozum :kox:)[br]Dopisany: 10 Luty 2010, 01:12_________________________________________________A jesli mu tak strasznie ubywa tego plynu... Nie wiem gdzie jest ta nagrzewnica no ale (na chlopski rozum :polew:) musi byc kolo silniczka dmuchawy ktory jest za schowkiem pasazera. Odkrecenie schowka - 4 srubki (dwie w srodku, dwie z boku, klucz 8), silnik dmuchawy trzyma sie na dwoch srubach, odkrecisz to (lacznie 4 minuty roboty)i jak nie jest tam mokre to znaczy że... nie wiadomo co sie z tym plynem dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh no właśnie.zapomniałem jeszcze o najważniejszym.Czasami jak mam ogrzewanie właczone to czuje taki gorzki zapach z nawiewu.Co moze to oznaczać?ale sucho jest w srodku.Zapach Jest tak jakby był rozgrzany bardzo aż taki gorzki .A płynu ubywa prawie z całego zbiornika mi ubyło bo wcześniej go nie sprawdzałem.może gdzies mi kapie na silnik i to paruje i smierdzi a nawiew to wciąga?[br]Dopisany: 10 Luty 2010, 01:40_________________________________________________haha a weź jeździj teraz bez ogrzewania:) :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mozliwe ze ta nagrzewnica gdzies puszcza i jak sie nagrzeje to plyn chlodzacy ktory po niej cieknie odparowywuje i stad jest ten zapach... A jak masz drozne odplywy w podlodze to reszta nimi odplywa, no ale to musialoby byc gdzies chociaz troche mokre... Niech ktos powie czy ta nagrzewnica jest zaraz za silniczkiem dmuchawy, jesli tak to odkrec ten schowek, silnik, i pomacasz czy jest woda i powachasz czy smierdzi stamtad...

A ten zapach to na bank smrod grzanego plynu chlodniczego, wiem bo niedawno odpowietrzalem swoje BMW po wymianie pompy wody i sie tego nawachalem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja odkrecałem sobie już schowek kiedys i wentylator aby łozyska nasmoarowac bo piszczały.troszke ja widać było ale czy reke wsadze to nie wiem. bede musiał sprawdzić jeszcze ale jak cieplej sie zrobi.a ona jest z boku pol lewej stronie ale kurcze wydajie mi sie ze jest tam ciasno zeby reke wsadzić.Ajak to nagrzewnica to czeka mnie zrobieranie całego kokpitu :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez ubywal plyn, nie wiedzalem skad bo nigdzie nie bylo widac, jak sie pozniej okazalo do tylu glowicy jest przykrecony krociec w ktorym jest oring, z biegem czasu i temp sparcial i zaczal przepuszczac plyn, ktory kapal na silnik i skrzynie, odrazu odparowujac, dlatego nie zauwazylem zadnych sladow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ciagu 2 tygodni zbiornik byl prawie pusty, na kruciec musisz spojrzec od gory, bo tam sie znajduje, na kanale raczej tego nie zauwazysz bo ci skrzynia bedzie przeslaniac, sprobuj powycierac troche szmatka przy kruccach i jezeli bedzie nalot przypominajacy troche kolor plynu (rozowo-brazowy) to bedzie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...