Góral65 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Witam Znalazłem się w posiadaniu najprawdopodobniej uszkodzonego kabla CAN - Chiński klon VAG 106. Znalazłem procedurę naprawy, inną niż w pierwszym wątku, jednak potrzebuję do tego programatora do układów GAL. Pytanie i prośba czy jest na forum ktoś z okolic Warszawy, kto posiada taki programator i jest w stanie mi przeprogramować układ? Wsad posiadam. Prośba o kontakt na PW. Procedura naprawy poniżej, nie jest wprost przedstawiona, ale po przeczytaniu wiadomo co trzeba zrobić: http://garageforum.co.uk/forum/149-vag-group/16017-clone-vag106-firmware-problem.html żeby widzieć wszystkie obrazki trzeba się zalogować. a nie prościej będzie spróbować naprawić wg opisu z pierwszego postu ja tym sposobem naprawiłem
bobikos Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Sądzisz że nie próbowałem prostszej metody? Tamta nie zadziałała więc chcę wypróbować tą.
czarny Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 jak ja robiłem to raz wychodziło raz nie więc to też jest taka można powiedzieć loteria
Góral65 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Sądzisz że nie próbowałem prostszej metody? Tamta nie zadziałała więc chcę wypróbować tą. to jeszcze zapytam czy nasz wsady pod 106 ponoć te z 704 805 czy 912 nie podejdzie
bobikos Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Nie, robię na 908, bo taki znalazłem razem z opisem. Czy podejdzie to nie wiem. Wsadów do 106 nie widziałem nigdzie.
czarny Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 aaa no tak, bo jak masz konkretny kabel i konkretny wsad to masz 100 % pewności
Góral65 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Nie, robię na 908, bo taki znalazłem razem z opisem. Czy podejdzie to nie wiem. Wsadów do 106 nie widziałem nigdzie. musisz poszukać wsadu do 106 inaczej nic z tego nie będzie
bobikos Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 musisz poszukać wsadu do 106 inaczej nic z tego nie będzie Przeglądałeś temat który pod podlinkowałem. Tam chłopaki ogarniają dokładnie taki kabel jaki ja mam.
Góral65 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 nie przeglądałem tej procedury naprawy nie chciało mi się logować jak chcesz to daj na pw adres email to prześlę ci wsad do 10.6
smite Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 U mnie podobnie przez przypadek zainstalowałem wersje 11.x ze strony producenta do 106.. i szkak trafił interfens. Da się coś z tym zrobić?
waldekp5 Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Nie, interfejs się nie uszkodził pod względem elektroniki. Po prostu po podłączeniu do innej wersji oprogramowania troszeczkę pozmieniał komórek w firmware. Tak się niestety robi.
bobikos Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Mam problem. Mam przerobiony kabelek 11.2, niestety zaktualizowałem niechcący VCDS i uwaliło kabel. Samo przywrócenie kabla do życia to nie problem, zaprogramowałem ponownie FTDI i Atmegę. Dodatkowo odinstalowałem i zainstalowałem ponownie VCDS, problem jednak jest taki że łachudra gdzieś zapisał że mój kabel był uwalony i teraz jest tak że po ponownym wgraniu i użyciu raz lub dwa kabla uwala go. Komputer nie jest podłączony do internetu. Czy wiecie gdzie mogą być przechowywane informacje na ten temat i co robię nie tak że cały czas powtarza się to?
żbik Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Koledzy, mam kabel pod VCDS 10.6 i coś z nim nie halo, bo nie chce się połączyć z samochodem. Na teście USB wywala mi: "k1 short to ground" czyli jakieś zwarcie do masy. Czy ktoś może wie co mogło się stać? Podłączałem w 2 autach i to samo, a wcześniej śmigał bezproblemowo. Z pół roku wstecz zainstalowałem wersję chyba 11.6 czy coś w tym stylu, bo mi zaginęła instalka 10.6 ale nie chciał ruszyć i w końcu wróciłem do wersji 10.6, zainstalowałem i działał do tej pory, aż mu coś odbiło. Aaa ostatnio pytał przy odpaleniu programu czy chcę zaktualizować do nowszej wersji ale wcisnąłem NIE. Help me:kwasny:
fly07 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Wersja 11.11 - przez pierwszy miesiąc było OK. Teraz test USB przechodzi, ale przy Auto Scan dochodzi do 5 adresu i wywala "This function requires licensed interface". Można wejść do konkretnego adresu i kasować błędy, ale Long Coding już nie przyjmuje i daje ten sam komunikat. Z netem komp nie łączony.
poli23 Opublikowano 8 Lutego 2013 Opublikowano 8 Lutego 2013 Witam Wszystkich! Proszę o pomoc. Mam problem z moim kabelkiem jest to vcds 10.6 mianowicie od pewnego czasu mogę robić scan tylko po linii CAN, żadnego auta które nie jest wyposażone w cana nie mogę sprawdzić. Proszę o kontakt i pomoc z góry bardzo dziękuję. ---------- Post dopisany 08-02-2013 at 10:20 ---------- Poprzedni post napisany 07-02-2013 at 19:40 ---------- Kolego żbik masz identyczny problem jak ja po canie na pewno twój kabel też działa.Jeśli znalazłeś jakieś rozwiązanie problemu proszę o kontakt.
maciucha512 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Podepnę się pod temat kabla VAG 106. Komputer go wykrywa, VCDS 10.6.4 robię test i kabel jest ok, ale podje, że nie podłączony do samochodu nie zależnie czy podpięty jest czy nie. Dodam, że w chwili podłączania do wozu błyśnie raz dioda na czerwono, świeci się na stałe tylko podpięta do USB i wozu. Czy są to objawy do programowania atmegi czy co?
Pandzior Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Mam uwalone kable 11.11 i 12.10.03 jakich wsadów mogę użyć?
bobikos Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 to zależy na jakich kostkach są. Był wątek na garageforum.co.uk jak naprawiać kable wraz z nowszymi wsadami ale teraz nie ma tam dostępu.
żbik Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Koledzy VCDS 10.6 nie chce się połączyć z A4 B7 (łączy się tylko ze sterownikami ABS i AIR BAGÓW). Na teście USB wywala "K1 short to ground". Sprawdzałem go w Passacie B6 z 2009 r. i w Polówce z 2010 r - łączy się bez problemu ze wszystkim - chociaż tutaj też na teście USB jest K1 zwarcie do masy, ale mimo to działa jak należy. Tylko w A4 B7 nie działa, tak samo w skodzie Fabii. Co może być nie tak, proszę o jakąś podpowiedź.
Pandzior Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 to zależy na jakich kostkach są. Był wątek na garageforum.co.uk jak naprawiać kable wraz z nowszymi wsadami ale teraz nie ma tam dostępu. Jeden kabel na 11.11.3 FTDI232RL, 12.10.3 na FTDI232BL, chyba że pomyliłem. Muszę je rozkręcić raz jeszcze i sprawdzić. Kable są wykrywane więc muszę przeprogramować atmege. Czy po wszystkim mogę próbować wgrać VCDSa PL, czy po prostu soft który dostałem z kablem.
Rekomendowane odpowiedzi