krzycho_e Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 Witam! od pewnego czasu zauważyłem że w moim samochodzie nie mogę ustawić kąta wtrysku,jakbym przekręcił pompą kąt zawsze jest prawidłowy(około 1,3 stopnia).Żeby dobrze odpalał musiałem użyć metody prób i błędów,nie jest on też taki dynamiczny jak dawniej, żadnych błędów.POMOCY!!!
Wihajster Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 Witam! od pewnego czasu zauważyłem że w moim samochodzie nie mogę ustawić kąta wtrysku,jakbym przekręcił pompą kąt zawsze jest prawidłowy(około 1,3 stopnia).Żeby dobrze odpalał musiałem użyć metody prób i błędów,nie jest on też taki dynamiczny jak dawniej, żadnych błędów.POMOCY!!! lepiej pokaz co pokazuje vag a konkretnie 00BS
krzycho_e Opublikowano 27 Lutego 2010 Autor Opublikowano 27 Lutego 2010 Witam! od pewnego czasu zauważyłem że w moim samochodzie nie mogę ustawić kąta wtrysku,jakbym przekręcił pompą kąt zawsze jest prawidłowy(około 1,3 stopnia).Żeby dobrze odpalał musiałem użyć metody prób i błędów,nie jest on też taki dynamiczny jak dawniej, żadnych błędów.POMOCY!!! lepiej pokaz co pokazuje vag a konkretnie 00BS mam tylko vag 4,9 i CDIf2 objaśnij to może tym mi się uda to sprawdzić
zibizab Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 http://www.a4-klub.pl/smf/opis_dzialania_i_funkcje_programu_vagcom-t4787.0.html;;amp=;sid,52f724adcefd06ab8739d0f687042c2e Wystarczy poczytac.
jaras231 Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 Ja mam podobny problem tyle ze jak bym nie kręcił pompą to mam kat powyżej 100* Jak coś zdziałasz to daj znać
Bigrazor Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 Może to się wyda śmieszne ale zacznijcie od sprawdzenia paska rozrządu czy jest idealnie ustawiony ..... słaba sprężyna na rolce ,itp mogą się do tego przysłużyć - o ile dobrze pamiętam w AFN kąt też można przestawić złym ustawieniem jego - ale nie testowałem
krzycho_e Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Opublikowano 16 Marca 2010 Pasek na 100% jest dobrze, tak czy owak przekręcając pompę wskazania powinny się zmieniać.
Sztomel Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 rozgrzej silnik do temperatury roboczej i wejdź w TDI Graph i podglądając na wykresie położenie żółtych linii ustawiaj pompę tak aby żółte kreski pokryły się w miejscu ich łączenia pod kątem prostym z niebieską środkową linią - wtedy kąt ustawisz prawidłowo, oczywiście musisz ustawić w danych, że chodzi o silnik AFN, poniżej masz przykład prawidłowo ustawionego kąta wtrysku dla silników AGR, ALH, AHF i ASV : http://img227.imageshack.us/img227/999/kuva2xn2.png
krzycho_e Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Opublikowano 22 Marca 2010 Jutro jak znajdę chwilę to spró :rolleyes:buję tak uczynić
Tiger017 Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Panowie mam pytanie. U mnie w aucie pasek był wymieniany, kont ustawiany również, lecz mechanik nie korzysta z komputera. I pytanie czy jest to możliwe???
vauxhall95 Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 pewnie czujnik zegarowy nie jest tak dokladny jak vag.
Sztomel Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 albo też ustawił na "słuch" bo i taką metodę również niektórzy stosują, faktem natomiast jest że jest to ustawienie pozostawiające wiele do życzenia i mało dokładne, kąt wtrysku może być wtedy nadmiernie przyspieszony a to już ujemnie odbija się na układzie korbowo-tłokowym.
Tiger017 Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Mam taki efekt . Auto aby odpalić podczas kręcenia nie odpala zaraz po lekki przekręceniu lecz może kreci ok 3-4 sekundy. Czy złe ustawienie konta wtrysku może być tego przyczyną. Dodam iż auto zachowuje się tak i podczas zapalania na mrozie i również podczas zapalania na ciepłym .
Lishoo Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 Jak pali kiepsko na zimnym i na ciepłym, to sprawdź dawkę startową VAGiem no i kąt wtrysku
pawelwor Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 albo też ustawił na "słuch" bo i taką metodę również niektórzy stosują, faktem natomiast jest że jest to ustawienie pozostawiające wiele do życzenia i mało dokładne, kąt wtrysku może być wtedy nadmiernie przyspieszony a to już ujemnie odbija się na układzie korbowo-tłokowym. Przez nadmiernie przyśpieszony mam rozumieć jaką wartość wskazywaną przez vaga? Jakaś "granica bezpieczeństwa" jest?
Lukasz_N Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Jesli chodzi o wartosci graniczne kata wyprzedzenia wtrysku to jesli przekroczysz wartosci graniczne to wtedy komputer wywali Ci bład w VAG'u i pobiera wtedy wartosci stałe zapisane w swojej pamięci a nie nadawane przez czujnik wzniosu igły rozpylacza na 3 wtryskiwaczu. Nie ma obawy ze cos sie uszkodzi.
zibizab Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Panowie mam pytanie. U mnie w aucie pasek był wymieniany, kont ustawiany również, lecz mechanik nie korzysta z komputera. I pytanie czy jest to możliwe??? Mógł ustawić po znakach-jeśli zrobił to dokładnie,to śpij spokojnie. EW.korekta na pompie.
Lukasz_N Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 Ustawienie wdlug znakow to polowa sukcesu. Ze wzgledu na naturalne zuzycie elementow pompy i ukaldu rozrzadu konieczne jest zwykle dokladnie ustawienie poczatku tloczenia i kata wprzedzenia wtrysku za pomoca czujnika zegarowego lub VAG'a. Tylko wtedy TDI pracuje tak jak powinien.
Sztomel Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 pobiera wtedy wartosci stałe zapisane w swojej pamięci a nie nadawane przez czujnik wzniosu igły rozpylacza na 3 wtryskiwaczu. Nie ma obawy ze cos sie uszkodzi. no proszę Cię, jakie stałe wartości ? do regulowania kąta wtrysku sterownik wykorzystuje zawór N108 a jeśli kąt będzie poza skalą to N108 nie da rady skorygować kąta dynamicznie, w jaki zatem sposób ma wprowadzić nastawy bezpieczne skoro N108 nie da rady bardziej skorygować tego kąta ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się