Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AVF] Problem z uruchomieniem silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Pojawił się problem z uruchomieniem silnika:

zimny i ciepły uruchamia się bez problemów i jest równa praca, problem się pojawia gdy uruchomię zimny silnik i przejadę z 1km i wyłączę silnik, gdy chcę go ponownie uruchomić, uruchamia się po wielkich kłopotach i praca silnika jest nierówna, jeśli go zostawię na 1h godzinę to uruchomi się bez problemów.

Proszę o pomoc.

silnika sie nie odpala tylko sie go uruchamia [Musashi]

Opublikowano
:vaglogi: na początek
Opublikowano

Wymieniłem filtr paliwa, wygląda że jest wszystko dobrze, stary filtr miał 3 miesiące i 7tyś km przebiegu.

Logi zrobię później. [br]Dopisany: 10 Marzec 2010, 11:54_________________________________________________Sprawdziłem jeszcze na szybko błędy :

16686 - Brak zapłonu cylinder 2

był tylko jeden błąd[br]Dopisany: 10 Marzec 2010, 12:39_________________________________________________może dla pewności sprawdzić wtyczki na PD?

Opublikowano

sprawdz listwe elektryczna PD, szczegolnie konektrory

Opublikowano

w grę wchodzi jeszcze przekaźnik zasilający ECU czyli ten o oznaczeniu 219, sprawdź czy podczas nieudanych prób uruchomienia silnika zapala się na krótko kontrolka świec żarowych po przekręceniu kluczyka - jeśli nie to trzeba zregenerować przekaźnik 219 czyli przeczyścić w nim papierem ściernym nóżki a lutownicą poprawić luty na płytce drukowanej pod jego obudową.

Opublikowano

w grę wchodzi jeszcze przekaźnik zasilający ECU czyli ten o oznaczeniu 219, sprawdź czy podczas nieudanych prób uruchomienia silnika zapala się na krótko kontrolka świec żarowych po przekręceniu kluczyka - jeśli nie to trzeba zregenerować przekaźnik 219 czyli przeczyścić w nim papierem ściernym nóżki a lutownicą poprawić luty na płytce drukowanej pod jego obudową.

w/g mnie przekaźnik z tym problemem nie ma związku

autor wątku opisuje że po jakimś czasie silnik można uruchomić choć pracuje nierówno i tu trzeba szukać problemu :wink4: dlatego proponuje zrobić logi statyczne

Opublikowano

sprawdzilbym rowniez tandem pompe,

sprawdz czy nie przybywa przypadkiem oleju.

Opublikowano

Dzięki za pomoc, nie sprawdzałem nic więcej, pogoda nie sprzyja, po wymianie filtra jest wszystko w porządku.

[br]Dopisany: 13 Marzec 2010, 09:36_________________________________________________Sprawdzona listwa elektryczna PD, konektrory, oleju nie przybywa, sprawdzałem błędy, ponownie był (16686 - Brak zapłonu cylinder 2)

objawy są obecnie takie: szarpie silnikiem na wolnych obrotach raz na jakiś czas, silnik uruchamia się bez problemów,podczas jazdy nie da się wyczuć nic, sporadycznie podczas stania w korkach, w trakcie szarpania wskazanie obrotomierza jest stabilne.

Opublikowano

Czarku... a ten filtr co miał 3 miesiące to jakiej był firmy ?

Opublikowano

Filtron[br]Dopisany: 27 Marzec 2010, 19:57_________________________________________________obawiam się że to początek końca PD na 2 cylindrze

Opublikowano

masz jakieś logi? co do tego drugiego wtrysku?

Opublikowano

nie bardzo wiem jak się zabrać za logi, jestem w trakcie męczenia literatury na ten temat, dokładniej ma problem z zapisem w excelu

Gość -makaveli-
Opublikowano

miałem podobny problem.okazało się że pompa paliwa jest nieszczelna i sie zapowietrza :kwasny:

Opublikowano

miałem podobny problem.okazało się że pompa paliwa jest nieszczelna i sie zapowietrza :kwasny:

Ale to jest PD

Opublikowano

Bardzo proszę o opisanie logów, nie podoba mi się korekcja w grupie 013 : 1cylinder-1.70, 2cylinder 2.99, 3cylinder -0.4, 4cylinder -1.04, wygląda że jednak coś tam złego się dzieje.

K0Il0.jpg

K0KQ9.jpg

K0Nki.jpg

K11i9.jpg

K1iL9.jpg

K1lfi.jpg

K1nKr.jpg

K1qeA.jpg

K1vdS.jpg

K1xJ0.jpg

K1Ad9.jpg

K1CIi.jpg

K1Fcr.jpg

K1HHA.jpg

2eaDJ.jpg

2ed7S.jpg

2efD0.jpg

2en6r.jpg

2es5J.jpg

2ex50.jpg

2ezA9.jpg

2eM2S.jpg

2eR29.jpg

2eTxi.jpg

2eW1r.jpg

2f00J.jpg

2f2vS.jpg

Opublikowano

2 PD niedomaga calkowicie. Sprawdz dobrze listwe zasilajaca PD lub wymien na nowe całe okablowanie PD.

Opublikowano

Byłem teraz u mechanika i stwierdził że dziwne to bardzo, że komputer nie pokazał błędów( że 2 PD jest poza zakresem, więc powinien przejść w tryb awaryjny) podejrzewa że może sterownik do wymiany, zrobiłem jeszcze raz 013, czyściłem połączenia listw elektrycznej PD, mechanik mówił że może zniszczyłem konektor jak go sprawdzałem (że może urwałem cewkę przy PD) Dzwonił do 2 mechanika i ten twierdził że wtryski do wymiany. Więc 1/2 silnika do wymiany wg nich.

KEZ4i.jpg

[br]Dopisany: 26 Kwiecień 2010, 19:21_________________________________________________Po wymianie drugiego wtrysku(PD), korekcje są dobre i znikły problemy z uruchomianiem.Pozdrawiam[br]Dopisany: 12 Sierpień 2010, 10:16_________________________________________________Po wymianie drugiego wtrysku (PD), koniec problemów.Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...