Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana kierownicy czteroramiennej na poliftową


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

...Czemu te redukcje takie drogie :polew: ?

ja sobie znalazłem na szrocie za 2 zlote :gwizdanie:, ale przyznam ze miałem fuksa

Opublikowano

http://moto.allegro.pl/naba-redukcja-kierownicy-vw-volkswagen-audi-vw-t4-i1634766531.html[br]Dopisany: 29 Maj 2011, 23:02_________________________________________________http://moto.allegro.pl/tulejka-redukcyjna-kierownicy-vw-audi-seat-f-vat-i1614142471.html[br]Dopisany: 29 Maj 2011, 23:05_________________________________________________szukajcie też na kolumnach z VW POLO 6N, GOLF 3, IBIZA CORDOBA 93-99,

http://moto.allegro.pl/vw-golf-iii-1-8-95r-kolumna-kierownicza-i1640265241.html

Opublikowano

:notworthy:

Zobaczmy za dwa dni co z tego wyjdzie.[br]Dopisany: 29 Maj 2011, 23:18_________________________________________________W końcu dotarły potrzebne rzeczy.

Dysponuje wszystkimi elementami z 1998 roku, czyli przekładałem kierownice duży wieloklin, taśma okrągła, obudowa poliftowa.

Niestety elektryka raz jeszcze :no::kwasny:

Cztery przewody, dwa do poduszki dwa do klaksonu?

S5001123.jpg

Taśma przód (od strony kiery) to wpinam ori żółtą wtyczkę. OK

S5001124.jpg

Tutaj wepnę ori wtyczkę wyciętą z dawcy i teraz pytanie jadąc od lewej do prawej co tam jest na poszczególnych pinach? Czy kable/piny wychodzą w takiej samej kolejności jak wchodzą? Bo nie widać w środku taśmy jak te przewody biegną...

S5001125.jpg

Instalacja na samochodzie, od lewej poducha po prawej klakson. Tylko jeden? Plus czy masa?

S5001126.jpg

Czytałem, że niby okrągły pasuje igła ale niestety nie tak do końca trochę luźno siedzi i musiałem parę plasticzków podpiłować. Manetki nie mają miejsca na mocowanie taśmy więc wisi ona sobie od tak i przy kręceniu kierownicą coś tam hałasuje - jak by mechanizm w środku taśmy. Już chciałem przekładać ori manetki od tego zestawu ale tam jest manetka do sterownia fisem a ja mam zwykłe zegary więc odpuściłem. Jakieś rady jak to dobrze posadowić? Jak przykręcę kierownice niby nic się tam nie rusza aczkolwiek dzyngiel do zwalniania blokady zwijka jest ledwo wduszony i czasem blokada działa czasem nie dlatego póki co "ręcznie" jest wciśnięta blokada aby czasem przez przypadek czegoś nie pozrywać.

S5001128.jpg

S5001131.jpg

Ogólnie kiera siedzi i bardzo dobrze się ją trzyma tylko muszę dokończyć elektrykę i ten dźwięk.

Opublikowano

jeden co jest od klaksonu to jest plus, mase musisz sobie podciagnac z jakiejs srubki.

a co do pinow,to miernik i sprawdzasz czy sie pokrywaja.

w poduszce, jak widac, dwa od poduszki, dwa od klaksonu :)

Opublikowano

Czytałem, że niby okrągły pasuje igła ale niestety nie tak do końca trochę luźno siedzi i musiałem parę plasticzków podpiłować. Manetki nie mają miejsca na mocowanie taśmy więc wisi ona sobie od tak i przy kręceniu kierownicą coś tam hałasuje - jak by mechanizm w środku taśmy. Już chciałem przekładać ori manetki od tego zestawu ale tam jest manetka do sterownia fisem a ja mam zwykłe zegary więc odpuściłem. Jakieś rady jak to dobrze posadowić? Jak przykręcę kierownice niby nic się tam nie rusza aczkolwiek dzyngiel do zwalniania blokady zwijka jest ledwo wduszony i czasem blokada działa czasem nie dlatego póki co "ręcznie" jest wciśnięta blokada aby czasem przez przypadek czegoś nie pozrywać.

Dlatego w pierwszym poście radziłem zakupić taśmę w wersji z ESP czyli tą dużą kwadratową która po skręceniu siedzi idealnie ze starymi manetkami

Opublikowano

Jeżeli blokada słabo jest wciskana przez kierę, to poluzuj manetki i wyciągnij je delikatnie do góry, wtedy taśma będzie wyżej. W manetce są takie otworki, w taśmie wystające plastikowe "kołki", wpasuj jedno w drugi i będzie git.

Opublikowano

Panowie pomóżcie z taśmą nie wiem jakiej szukać na allegro :embarrassed:

Opublikowano

Panowie pomóżcie z taśmą nie wiem jakiej szukać na allegro :embarrassed:

dzięku kupiłem tą tańszą :gwizdanie:
Opublikowano

Koledzy proszę was o pomoc, czy taśma którą zamieszczam w linku http://moto.allegro.pl/tasma-kierownicy-vw-audi-seat-skoda-i1682264588.html to jest dokładnie ta której potrzeba ?? Wygląda identycznie jak na 1 stronie, chciałbym jednak spytać fachowców, bo to co tutaj zobaczyłem - wielki podziw i uznanie :notworthy:

Rozumiem że to jest ta legendarna taśma w wersji "dużej" ???

Zapomniałbym A4 95r, redukcja jest, kiera będzie jutro, zostałaby mi tylko obudowa kolumny :)

Opublikowano

tak to ta tasma, ale poszukaj tanszej, napewno cos wyrwiesz, dodam,ze popularna byla w passatach.

Opublikowano

airbag_011.jpg

Panowie czy dobrze mam to rozpisane ? to jest ta kostka juz z tylu jak swoja obciolem teraz musze podpiac do niej kable tylko nie wiem czy dobrze zaznaczylem.

Opublikowano

Zobacz w kostce od airbagu które piny gdzie wchodzą w taśmę. Będziesz miał najpewniej, że jak nie naciśniesz klaksony poducha nie strzeli Ci w twarz. Z drugiej strony taśmy jest na odwrót jak dobrze pamiętam. Sprawdź sobie to 2 kawałkami kabla, żarówką i baterią. Będziesz widział, które piny zamykają obwód. Takie to troszkę prymitywne sprawdzanie, ale za to skuteczne.

Opublikowano

Witam mam taka prosbe moglby mi ktos napisac jakie kierownice pasuja do wielokliny 17mm bo nie za bardzo chce mi sie bawic z ta cala zamiana tasm itd wiec wpadlem na pomysl ze zaloze sama kierownice bez poduszki :) nie jestem szybkim kierowca wiec spodziewam sie ze poduszka nie bedzie mi potrzebna :)

rozumiem ze istnieje tez mozliwosc zalozenia kierownicy z wieloklinem 26mm bez podlaczenia poduszki ??

Opublikowano

Moim zdaniem nietrafiony pomysł... Podłączenie poduszki to żadne skomplikowane przedsięwzięcie. Ty będziesz jechał przepisowo, ale z za zakrętu wyskoczy jakiś "Kubica"... sam nie umiesz to poproś kogoś z forum o pomoc.

Opublikowano

Zdaje sobie z tego sprawe ale naprawde wole nie ryzykowac ze cos popsuje ;p wiem ze koledzy na forum by mi to wszystko dokladnie wytlumaczyli ale jestem kompletnie ciemny w tych sprawach moje zdolnosci ograniczaja sie w zakresie odkrecenia i przykrecenia srubek :)

czy taka kierownica by podeszla ??

http://moto.allegro.pl/kierownica-z-airbag-skorzana-audi-a6-c5-97-03-i1853901363.html[br]Dopisany: 03 Październik 2011, 13:18_________________________________________________czy moze lepsza by byla taka ??

http://moto.allegro.pl/audi-a3-1-8-97r-kierownica-z-poduszka-i1840343332.html

Opublikowano

Do pierwszej musisz dokupić redukcję wieloklina, taśmę i osłonę kolumny. Druga jest od A3, nie wiem jak z wielkością wieloklina jest.

Potrzebujesz takiej żeby było P&P, ale cena trochę chora jest...

http://allegro.pl/oryginalne-audi-s4-a4-kierownica-poduszka-airbag-i1833713182.html

Za taką trzeba zapłacić koło 400 - 500zł

Przyjedź do mnie to Ci poduchę podłączę :wink4:

Opublikowano

Cześć. Mam do was pytanie, zmieniam kierownicę mam wszystko co trzeba. Jak ustawić taśmę air bag żeby jej nie uszkodzić w . Posiadam taką taśmę:

1827599311.jpg

Wiem że tam jest takie okienko gdzie pokazuje się żółte pole, ale jak to poustawiać?

Opublikowano

sprawdź delikatnie ile obrotów od oporu do oporu możesz zrobić a potem ustaw w połowie i tyle

Opublikowano

W taśmie jest blokada, jeżeli wyjmiesz kierownicę to taśma się blokuje i fizycznie nie ma możliwości zmienić swojego położenia. Chyba, że ktoś palcem ją wciśnie i będzie sam kręcił lub ktoś wyłamał blokadę. Szukaj takiego małego plastikowego wystającego trzpienia ze sprężynką pod spodem, przy tworze w taśmie na kolumnę kierowniczą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...