kalik Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 W moim przypadku musiałem użyć troszkę siły żeby ją wypchnąć. Włożyć na miejsce jest już o wiele łatwiej.
spetsnaz Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 do demontażu górnej śruby wahacza jest specjalne narzędzie
mech15 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 przednie zawieszenie w B5 i B6 jest identyczne??
spetsnaz Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 przednie zawieszenie w B5 i B6 jest identyczne?? nie
mech15 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 sory, źle to napisałem. Czy zawieszenie w B5 i B6 są takie same jeśli chodzi o konstrukcję i zasadę działania, a nie o to czy są zrobione z dokładnie tych samych elementów??
Pikuś Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 sory, źle to napisałem. Czy zawieszenie w B5 i B6 są takie same jeśli chodzi o konstrukcję i zasadę działania, a nie o to czy są zrobione z dokładnie tych samych elementów?? W B6 zwrotnica jest aluminiowa co pogarsza wymontowanie sworzni wahaczy. Jeśli chodzi o wahacze rózni sie tylko jednym dolnym przednim. No i oczywiście do sportowego zawieszenia 1BV górne sa inne.
rifo Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 super post, wjecej takich ze zdjeciami o to tu chodzi na tym forum, ja jak bym był mSUUUPPPPERRRR mechanikiem to pewnie bym tu niezagladał, a wiekszość mechaników ma duze kompleksy, jeden lepszy od drugiego, tak jak lekarze itp. taka Polska przypadłość pozdrawiam WSZYSTKICH (mechaników tez)
morgan84 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Siemka! Super post ja właśnie ide spryskać wszystkie sruby WD-40[br]Dopisany: 29 Kwiecień 2010, 17:59_________________________________________________Siemka! Ja właśnie idę spryskać wszystkie śruby WD-40 bo jutro mam zamiar wymienić całe przednie zawieszenie (8 wahaczy 2 gałki 2 łączniki) razem z amorkami ... Z tego co wyczytałem powinienem najpierw odkręcić amortyzatory aby mieć lepszy dostęp, ale nie wiem co dalej, jak to po kolei wymieniać, od czego potem zacząć? Postaram się zrobić parę fotek i opisać całą operację.
groszek27 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Siemka! Super post ja właśnie ide spryskać wszystkie sruby WD-40[br]Dopisany: 29 Kwiecień 2010, 17:59_________________________________________________Siemka! Ja właśnie idę spryskać wszystkie śruby WD-40 bo jutro mam zamiar wymienić całe przednie zawieszenie (8 wahaczy 2 gałki 2 łączniki) razem z amorkami ... Z tego co wyczytałem powinienem najpierw odkręcić amortyzatory aby mieć lepszy dostęp, ale nie wiem co dalej, jak to po kolei wymieniać, od czego potem zacząć? Postaram się zrobić parę fotek i opisać całą operację. Górne wiesz już jak A tu masz jak wymienić dolne : http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_wymiana_wahaczy_dolnych-t8812.0.html;new;topicseen#new Powodzenia!!
AudioBas Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 morgan84 proszę zrób dużo fotek oraz dokładny opis!
goldi Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 morgan84 proszę zrób dużo fotek oraz dokładny opis! a po co ma robić fotki przecież wszystko masz na forum ja zmieniam we wtorek całość zobaczymy jak pójdzie
groszek27 Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Opublikowano 2 Maja 2010 Macie jakiś sposób na sprawdzenie wahaczy? Ja byłem na szarpakach bo coś mi się jeszcze tłucze chyba po lewej jak przejerzdzam przez tory np ale nic nie znaleźli. A kurde słyszę ewidentnie jak się coś tłucze.... Z lewej mam banan wymieniony i końcówkę drążka.Wiec pozostały trzy wahacze i łącznik. Tylko nie wiem jak zlokalizować który się tak tłucze? Wykręcić?
goldi Opublikowano 3 Maja 2010 Opublikowano 3 Maja 2010 Wymień wszystko na raz i będziesz miał spokój tak jak ja dzisiaj nie opłaca się wymieniać elementami tylko całość co z tego że wymienisz jeden ten co tłucze jak za miesiąc będziesz wymieniał następny a tak za jednym zamachem i masz spokój
groszek27 Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Opublikowano 4 Maja 2010 Koniec końców rozkręciłem śrubę łączącą dwa górne wahacze z lewej strony i już wiadomo o co chodziło. Tylny górny latał jak chciał. Musze zamówić dwa górne i wymienić tylko nurtuje mnie to dokręcanie wahaczy po opuszczeniu z lewarka. Nie wiem jak u was ale ja mam zawias 1BE i jedyne co mogę dokręcić po opuszczeniu z lewarka to tą śrubę łączącą dwa wahacze. Natomiast do tych śrub które łączą wahacz z nadwoziem to już nie mam żadnego dostępu więc muszę je porządnie dokręcić przed opuszczeniem autka tylko nie wiem czy to prawidłowo będzie. Czy wahacz się szybciej nie uszkodzi..? Jedynie jeszcze mogę coś podstawić pod oś co będzie symulowało wysokość koła i wtedy dokręcić.? Innego sposobu na to chyba nie ma.?
Michal_777 Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 Jedynie jeszcze mogę coś podstawić pod oś co będzie symulowało wysokość koła i wtedy dokręcić.? Innego sposobu na to chyba nie ma.? Tak należy to zrobić Najlepiej drewniany klocek pod zwrotnice i opuścić auto i można elegancko dokręcać
zgredek27 Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 Koniec końców rozkręciłem śrubę łączącą dwa górne wahacze z lewej strony i już wiadomo o co chodziło. Tylny górny latał jak chciał. Musze zamówić dwa górne i wymienić tylko nurtuje mnie to dokręcanie wahaczy po opuszczeniu z lewarka. Nie wiem jak u was ale ja mam zawias 1BE i jedyne co mogę dokręcić po opuszczeniu z lewarka to tą śrubę łączącą dwa wahacze. Natomiast do tych śrub które łączą wahacz z nadwoziem to już nie mam żadnego dostępu więc muszę je porządnie dokręcić przed opuszczeniem autka tylko nie wiem czy to prawidłowo będzie. Czy wahacz się szybciej nie uszkodzi..? Jedynie jeszcze mogę coś podstawić pod oś co będzie symulowało wysokość koła i wtedy dokręcić.? Innego sposobu na to chyba nie ma.? tez sie tak meczylem zeby nie ruszac mocowania amora...stracilem dobre 40min po czym odkrecilem 3 sruby, wyjalem amortyzator z mocowaniem, skrecilem wahacze i wsadzilem. Dokrecilem bez problemu i wiem ze dobrze do tego w dobrej pozycji.
author0928 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 A ja mam takie pytanie odnośnie śruby 2. Jeśli po odkręceniu nakrętki ją dotne od strony łba śruby ( bo chyba tak to robił autor postu), to jak później mam wsadzić nową? no bo nie ma na tyle miajsca by weszła... Sugerujecie wsadzać śrubę od strony amortyzatora i zakręcać od przedniej zewnętrznej strony czyli odwrotnie jak było ?
groszek27 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2010 Wsadź odwrotnie niż oryginał bo za jakiś czas znów trzeba ciąć
zgredek27 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Wsadź odwrotnie niż oryginał bo za jakiś czas znów trzeba ciąć Odwrotnie tez sie w 1BA u mnie nie dalo wsadzic, akurat zwoj sprezyny byl w tamtym miejscu. Nie ma co kombinowac, wyciagniecie amora z mocowaniem to 3 ! śruby.
DarekII Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Po co kombinować 3 śruby kolumna wyjęta i bezproblemowo się wymienia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się