pre_pl Opublikowano 24 Czerwca 2007 Opublikowano 24 Czerwca 2007 Samochód to B6 z silnikiem BFB (1.8T 163PS seria, ale jest po wirusie). Najpierw logi i moje odczucia... Auto nie jedzie Przy deklarowanej mocy około 190PS powinno jednak wcisnąć w fotel, jedzie jednak jak seria - nawet gorzej. Logi robione pod krętą górkę (tak, tak ... są takie w Trójmieście ) i ciężko było się rozpędzić. Tak poza tym auto właściwie ma problem wykręcić 6000revs !! 1 próba : 2 próba : I jeszcze skan silnika : Address 01: Engine Part No SW: 8E0 909 518 AA HW: 8E0 909 018 A Component: 1.8L R4/5VT 0004 Coding: 0011701 Shop #: WSC 63351 6 Faults Found: 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16687 - Cylinder 3: Misfire Detected P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16686 - Cylinder 2: Misfire Detected P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Readiness: 0000 0000 dodany do FAQ [pre_pl]
mateogda Opublikowano 24 Czerwca 2007 Opublikowano 24 Czerwca 2007 Czy jak na taką moc nie ciągnie on za mało powietrza? 100g/s przy 5000 to mój APD prawie tyle wyciągnie i do tego 16683 jakby TURBOpompka niedawała rady.
Gość Murzyn Opublikowano 24 Czerwca 2007 Opublikowano 24 Czerwca 2007 Pre - logi trzeba bylo robic do konca - 7000 rpm - nie ma mocnych zeby sie nie dokrecalo - laski nie robi - powoli ale by doszlo to, ze jest zle i turbo nie laduje (no bo co to jest 0,5-0,6bara) to widac na 1 rzut oka - hmm tylko teraz dlaczego 1. Sprawdz stan filtra powietrza 2. Przeplyka (tu jeszcze sprawdze jakie maja byc wartosci) 3. Membrana WG - moze nie trzymac cisnienia
poziek Opublikowano 25 Czerwca 2007 Opublikowano 25 Czerwca 2007 nie musisz sprawdzać padnięta przepływka - przy 5000rpm powinna pokazywać min 150g/s
pre_pl Opublikowano 25 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2007 padnięta przepływka - przy 5000rpm powinna pokazywać min 150g/s po stylu auta, również miałem takie odczucia... auto naprawdę nie wkręca się na maxa. Ale co oznacza to słabe ładowanie oraz błąd 16683 ? Ja bym zaczął od sprawdzenia szczelności rurek (no i Brynia mówiła, że jej coś furczy, a tłumikarz stwierdził, że wsio ok). Także może gdzieś "popuszczać". No i jeszcze ten błąd 16683.... misfires to są pochodne i nie trzeba na razie zawracać sobie głowy tym... Albo wysrany zawór regulacji ciśnienia (N249 chyba ? Ten co steruje DV ?) A przepływka może też być pochodną ?
mateogda Opublikowano 25 Czerwca 2007 Opublikowano 25 Czerwca 2007 Jeżeli turbo ma zatarte łożyska albo urwaną łopatkę (furkotanie) też będzie blokowało przeloty. Przepływka może pokazuje stan faktyczny?! Przy tak wzbogaconej mieszance powinien kręcić się wyżej chyba, że coś go blokuje (mechanicznie). Z tego co pamiętam temat zapchanego katalizatora był przerabiany?
letallec Opublikowano 25 Czerwca 2007 Opublikowano 25 Czerwca 2007 Nie no, nie zdejmuj nogi z gazu przy 5000, bo tworza sie jakies echa. Misfires to moze byc klucz bo zdychajace swiece moga nie wytwarzac ciagu dla turbiny. Jakie sa wtryskiwacze? Zminione czy org?
poziek Opublikowano 25 Czerwca 2007 Opublikowano 25 Czerwca 2007 Może być tak, że przepływka pokazuje takie wartości jako skutek czegoś innego... Cewki mogą powodować te misfires...
pre_pl Opublikowano 25 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2007 OK, panowie to jaki pierwszy krok, od czego mam zacząć ja osobiście bym zaczął od tego : Ja bym zaczął od sprawdzenia szczelności rurek Ale tyle jest różnych diagnoz, że aż jestem zdziwiony Sprawdzenie szczelności jednak pozostanie najtańsze (czy rury nie mają dziur, nacięć; czy połączenia rur trzymają)
Gość Murzyn Opublikowano 26 Czerwca 2007 Opublikowano 26 Czerwca 2007 Ja bym zaczal od filtra i przeplywki. Tez praktycznie z 5pln powinni to zrobic. Polagalbym tu na opini pozia, bo to co on przeszedl ze swoim 1.8T to ksiazke mozna pisac Z nieszczelnego IC (diagnoza vtech'u) WG okazalo sie wysrane :gwizdanie: a i tak nie chodzi jako powinno[br]Dopisany: 26 Czerwiec 2007, 02:24 _________________________________________________pre wrzuc wersje exela na jakis serwer
Elberoth Opublikowano 28 Czerwca 2007 Opublikowano 28 Czerwca 2007 Przepływ powietrza mierzony w g/s jest niski nie dlatego że padła przepływka (poziek) tylko dlatego że turbo nie pompuje. Wystarczy zobaczyc jak wartości zadane (pierwsza kolumna w bloku 115) rozjezdzają się z wartosciami faktycznymi (druga kolumna w bloku 115). Masz zadane 0.85 bara a pompuje 0.6 bara. Na pewno jest to problem z turbiną (albo aktuatorem).
Gość spedyt Opublikowano 2 Lipca 2007 Opublikowano 2 Lipca 2007 na maksa usyfiony filltr powietrza i świece do wymiany. A kto do tego dopuścił? Dobrze że wszystko ok :th:
Gość Murzyn Opublikowano 3 Lipca 2007 Opublikowano 3 Lipca 2007 kata wywalic, filtr wymienic, a i tak nie sadze, zeby to bylo przycznyna obciecia ladowania o 40%
Gość Goodspit Opublikowano 3 Lipca 2007 Opublikowano 3 Lipca 2007 Mnie wywalenie kata dosłownie zaskoczyło, nie spodziewałem się aż takiej różnicy
Elberoth Opublikowano 8 Lipca 2007 Opublikowano 8 Lipca 2007 I co pomogła wymiana kata i filtra ? Aż ciężko uwierzyć, aby przepływ mógł byc tak mocno zdławiony. PS. Jak wstawisz rurę zamiast KATa to wyskoczy ci Check Engine.
Gość Murzyn Opublikowano 8 Lipca 2007 Opublikowano 8 Lipca 2007 Pomyslmy chwile logicznie Uklad wydechowy bez kata a z katem to 3-8KM roznicy w zaleznosci od modelu - przyjmijmy srdnio 5 Zapychanie sie kata, to proces jednostajnie postepujacy i dlugotrwaly, ktory przecietnie trwa ok 200k km, co w przypadku Bryni, ktora ma jakis smieszny przebieg 60-80k km jest poprostu fizycznie niemozliwe. W ciagu 10k km spadek mocy z 200 do 100KM przez zapchanie kata odpada. Wywalenie kata (optymistycznie 5KM za sam kat + 5KM za zapchanie) nie bedzie odczuwalne dla zwyklego uzytkownika. Sila placebo?? - OK, pomiary - to beda jakies ulamki sekund. Jezeli u bryni problem zniknie po wywaleniu kata, to ide na kurs fizyki dla opornych
alvaro Opublikowano 8 Lipca 2007 Opublikowano 8 Lipca 2007 ale co doprowadziło do wysrania kata w tak krótkim czasie ???
Gość Murzyn Opublikowano 8 Lipca 2007 Opublikowano 8 Lipca 2007 a kto powiedzial, ze na 100% jest wysrany?
alvaro Opublikowano 8 Lipca 2007 Opublikowano 8 Lipca 2007 Murzyn dlatego śmiem podważać spekulacje niektórych osobników
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się