Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Montaż turbiny 03L145702E do silnika 2.0 TDI 16 V PD


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

W dobie deficytu na turbiny BRD postanowiłem opracować technologię montażu turba od najnowszego 2,0 CR 170 KM do silników 2,0 16V PD.

Po jakieś analizie konstrukcji silników i całościowo samochodów dochodę do wniosku, że jest to możliwe przypuszczalnie bez większego bólu. Jak coś to mnie zaboli jako pierwszego ;)

Więc miałem kiedyś turbinę 03l145702E. Odpuściłem sobie jej montaż w A4 B7, bo dorwałem eleganckie BRD. Teraz jednak postanowiłem mimo wszystko zamontować nowe turbo. Do tego zebrałem:

- turbinę nową fabrycznie 03l145702E,

- kolektor wydechowy 03L253033 lub 031,

- uszczelkę od strony wydechu,

- wąż spustowy oryginał pod to turbo 03L 145 736 F,

- uszczelkę pod wąż spustowy,

Dodatkowo dorobione będzie:

- flansza do wydechu na kształt uszczelki bo jest inna jak w modelu B7,

- przejściówka ze ślimaka części zimnej turbo na wąż do IC.

Nie wiem czy to wszystko będzie pasować P&P, na pewno będę lekko przerabiał wyjście ze ślimaka części zimnej, tak by pasowało na oryginalne orurowanie z A4 B7 BRD.

Dla porównania turbo BRD:

0a1be5f9375d45c6m.jpg

ba98fd57239f0de7m.jpg

Turbo CAHA/CAGA 2,0 CR 170 KM:

054ffc21254ef9cem.jpg

80895db9f6c603d1m.jpg

74b65b2b4d124b11m.jpg

Gdyby ktoś pytał po co to, to odpowiadam.

1. Ciekawość :cool1:

2. Turbiny 03L145702E są bez problemu dostępne jako potestowe lub fabrycznie nowe w bardzo sensownych cenach,

3. Turbina 2,0 CR ma koło kompesji w częsci zimnej z 6 dużymi łopatkami (BRD z 5) i ma wysokość tego koła 17 mm zamiast 13 czy 14 mm jak BRD (w domu mam zapisane dokładne wymiary więc wieczorem to uściślę) - więc powinna mieć większą wydajność.

4. Może się komuś przyda taka informacja :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy wątek, będę obserwował... Może trzeba go "podrzucić" Witkowi to się wypowie... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toż to brzmi niczym żart z okazji pierwszego kwiietnia haha :gwizdanie:

za nowa cena ok :mysli: mnie tez to ciekawi

http://www.allegro.pl/item978575288_turbosprezarka_nowa_kkk03l145702e.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suszarka pochodzi dokładnie z tej aukcji, kolektor jak napisał Spanky A4B8, A5, Q5

To nie prima aprylis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suszarka pochodzi dokładnie z tej aukcji, kolektor jak napisał Spanky A4B8, A5, Q5

To nie prima aprylis.

kiedy jesteś umówiony na montaż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ciekawa inicjatywa, byc moze te turbawki maja poprawiona trwalosc. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda kwestia zasilania olejem? Jakie jest mocowanie przewodu zasilania w CR? Z tego co wiem, powrót jest taki sam jak w BRD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo ciekawa inicjatywa, byc moze te turbawki maja poprawiona trwalosc. :mysli:

Musashi

W stosunku do którego modelu piszesz o poprawionej trwałości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle samo co 2,0

Którym 2.0? W 16V jest całkiem inny układ kolektorów. Ta turbina nie podejdzie pod kolektor z 1.9PD, ani 2.0 8V.

Nawet jeżeli będzie pasował rozstaw śrub pomiędzy kolektorem i turbiną, to turbo będzie ustawione pod innym kątem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a.d. Musashi - jeśli bierzemy pod uwagę GT1749VA to z ta CAHA zapewne będzie lepsza. Za to do KKK z BRD nikt nie miał zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten kolektor o którym pisał Jaro444 podszedł by do 1.9 ? żeby turbawka była zamontowana prosto a nie skoszona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten kolektor o którym pisał Jaro444 podszedł by do 1.9 ? żeby turbawka była zamontowana prosto a nie skoszona.

A widziałeś kiedyś kolektor wydechowy TDI 8V i porównałeś go do 16V?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten kolektor o którym pisał Jaro444 podszedł by do 1.9 ? żeby turbawka była zamontowana prosto a nie skoszona.

A widziałeś kiedyś kolektor wydechowy TDI 8V i porównałeś go do 16V?

nie, nie widziałem dlatego zapytałem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...