blur123 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Może temat nie jest zbyt nowy ale postanowiłem przedstawić wam moje dzieło. Już kilka osób z forum ma u siebie w aucie taki układ kupiony na allegro. Jako, że ostatnio ciężko jest kupić 'gotowca' postanowiłem stworzyć sam coś podobnego.CEL:Światła do jazdy dziennej podobne do tych z B7 w których źródłem światła jest żarówka H7 świateł drogowych o obniżonym ( do 20% - 25%) napięciu zasilania.Światła te powinny zapalać się po odpaleniu silnika, włącznik świateł w pozycji "0". Wyłączenie nastąpi po załączeniu świateł mijania.ZALETY TAKIEGO ROZWIĄZANIA:- oszczędzanie ksenonów- wygoda, bo światła zapalają się automatycznie ( pewnie i włącznik świateł dłużej pociągnie).- "Odpoczywają" inne żarówki np. światła z tyłu, oświetlenie tablicy, itp.- dla mnie też zaletą jest to, że nie 'doklejamy' żadnych chińskich LED'ów itp wynalazków, nie ingerujemy w wygląd samochodu.- starałem się także w stopniu minimalnym naruszać fabryczną instalacjęWADY: - 'żółta' barwa światła.SCHEMAT :Schemat powstał na bazie innych znalezionych w sieci. Jest to prosty impulsowy regulator mocy. Trochę go odchudziłem i zmodyfikowałem. Wykonałem dla niego płytkę PCB:SCHEMAT PŁYTKI Z UKŁADEM ŚCIEŻEK: Płytka ma wymiary 7,5 na 5,5 cm.MODUŁ:Wymiary wraz z obudową to około 10x7 cm. Koszty około 40-50 zł.SCHEMAT PODŁĄCZENIA DO SAMOCHODU:SZCZEGÓŁY PODŁĄCZENIA:Zamontowałem ten moduł w środku w aucie "pod kierownicą" koło bezpieczników. Nie będę się rozpisywał jak tam się dostać bo są 3 śrubki, chyba 2 zatrzaski i po sprawie.Przewód nr1:(-)MASAPrzewód nr2: +12V ZASILANIE MODUŁU:Choć moduł w czasie pracy będzie pobierał około 4 A wydajność prądowa źródła zasilania powinna wynosić około 10A. Akurat "pod kierownicą" jest sporo takich miejsc (grube czerwone przewody) gdzie można się podłączyć. Obowiązkowo należy zastosować tu bezpiecznik 10A. Ja rozwiązałem u siebie to tak, że wykorzystałem wolne gniazdo w fabrycznym module bezpieczników (na zdjęciu: czerwony)Przewód nr3: SYGNAŁ WŁĄCZAJĄCY MODUŁ (+12V):Potrzebny sygnał to 12V które pojawi się po odpaleniu silnika. W brew pozorom nie było to takie proste. Co prawda jest taki przy alternatorze, ale chciałem podpiąć wszystkie przewody w środku. Pomocnym okazał się bezpiecznik NR.28 (pompa paliwa) (na fotce powyżej: żółty). Był tylko jeden mały problem. Co prawda pojawia się tu 12V po odpaleniu ale także impuls około 1s po przekręceniu stacyjki. Światła włączałyby się na chwilę przed uruchomieniem silnika. Lekarstwem był tu przekaźnik czasowy 1TR30(bez problemu do kupienia na allegro). Dzięki niemu światła załączają się z opóźnieniem (1-30s). Ustawiłem na 5 sekund - czyli światła zapalają się 5 sekund po odpaleniu silnika. Przydaje się to też w nocy kiedy niepotrzebne są światła dzienne mamy czas 5 sekund na włączenie św. mijania.Oczywiście oba przewody z bezpieczników podpięte są "z tyłu" czyli nic nie wystaje.Przekaźnik 1TR30:Przewód nr4: SYGNAŁ WYŁĄCZAJĄCY +12V:Podłączamy do złącza modułu świateł zaznaczonym na fotce: Przwód: ŻOŁTY Z CZARNYM PASKIEMPrzewód nr5 i 6: WYJŚCIE DO ŻARÓWEK H7 :Podłączamy do tego samego złącza: Przewód: BIAŁY Z ŻÓŁTYM PASKIEM i BIAŁY Z CZARNYM PASKIEM (kolejność dowolna)URUCHOMIENIE i EFEKT KOŃCOWY:Na koniec ustawiamy moc świecenia potencjometrem. Ja mam około 3V. Wiadomo, że musi być to światło widoczne ale jednocześnie nie oślepiające innych.PS. Nie piszcie do mnie w sprawie sprzedaży takich modułów gdyż : nie zajmuję się tym!
rafsus Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Tak sobie myślę czy nie lepiej podłączyć sygnał wyłączający do przewodu świateł postojowych? W końcu przy zapaleniu świateł mijania palą się postojowe + mijania . A rozumiem że obecnie włączenie świateł postojowych nie powoduje wyłączenia świateł dziennych i na jednym odblasku palą dwie żarówki? 1
blur123 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Tak sobie myślę czy nie lepiej podłączyć sygnał wyłączający do przewodu świateł postojowych? W końcu przy zapaleniu świateł mijania palą się postojowe + mijania . A rozumiem że obecnie włączenie świateł postojowych nie powoduje wyłączenia świateł dziennych i na jednym odblasku palą dwie żarówki? Nie wiem czy lepiej. Po prostu inaczej. Ja nawet zastanawiam się nad podłączeniem na stałe postojowych z przodu razem z dziennymi. Żarówka postojowa jest trochę inaczej ulokowana w reflektorze i delikatnie uzupełnia całość.
rafsus Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 A wiesz może które przewody są odpowiedzialne za światła postojowe? No i oczywiście wielki za tutorial!
blur123 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2010 A wiesz może które przewody są odpowiedzialne za światła postojowe? W lampie lewej szary z czarnym paskiem, w prawej szary z czerwonym paskiem. W kabinie nie wiem dokładnie gdzie szukać. W kostce gdzie są mijania i drogowe nie ma takich przewodów.
kred Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 suuuper robota. powoli zakupuje graty do montażu. zastanawia mnie jednak załaczanie tych świateł. wydaje mi sie że najlepszym rozwiązaniem będzie podłączenie całego modułu pod alternator. sygnał do załączenia bedzie automatyczny 2-3 sec po odpaleniu auta. potrzebuje jeszcze znalesc te przewody pod kierą. moze ktos przerabiał temat - czy do licznika dochodza przewody informujące o ładowaniu ??
blur123 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2010 suuuper robota. powoli zakupuje graty do montażu. zastanawia mnie jednak załaczanie tych świateł. wydaje mi sie że najlepszym rozwiązaniem będzie podłączenie całego modułu pod alternator. sygnał do załączenia bedzie automatyczny 2-3 sec po odpaleniu auta. potrzebuje jeszcze znalesc te przewody pod kierą. moze ktos przerabiał temat - czy do licznika dochodza przewody informujące o ładowaniu ?? Nie ukrywam, że sygnał z alternatora jest lepszy do załączenia takiego układu. Odpadłby też przekaźnik czasowy. Niestety ja osobiście nie znalazłem go w kabinie.
rafsus Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Jestem w trakcie montażu światełek jednak napotkałem pewien problem. Chciałem założyć bezpiecznik 10A w puszcze bezpieczników jak na foto w pierwszym wątku jednak brakuje mi jednego pinu do gniazdka bezpiecznika jaki pin musze kupic w ASO? Może ma ktoś wiedzę na temat bezpieczników Co do przewodów od świateł postojowych znalazłem je w drugiej wtyczce wchodzącej do modułu ta 32-pinowa szara
zdzis Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Ja taki moduł kupiłem w tamtym roku i zamontowałem, nikt się nic nie czepia. Jak się świecą dzienne nie świeca się żadne postojowe ani inne niepotrzebne światła. Moduł zakupiłem na allegro koszt 50 zł. Naprawdę fajna sprawa i dobry opis Lepsze są takie światełka od świateł mijania bo świecą w oczy (oczywiście nie oślepiając) dzięki czemu lepiej i dalej jesteśmy widoczni. Nie rozumiem czemu policja czasem się czepia tego :/ bo ktoś kasy nie dostał by było to z homologacją ? chore
blur123 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Jestem w trakcie montażu światełek jednak napotkałem pewien problem. Chciałem założyć bezpiecznik 10A w puszcze bezpieczników jak na foto w pierwszym wątku jednak brakuje mi jednego pinu do gniazdka bezpiecznika jaki pin musze kupic w ASO? Może ma ktoś wiedzę na temat bezpieczników Co do przewodów od świateł postojowych znalazłem je w drugiej wtyczce wchodzącej do modułu ta 32-pinowa szara U mnie też nie było... Przewód jest przylutowany do bezpiecznika.
daniels Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 co do wiedzy psów to jest znikoma,ostatnio miałem kontrole w iłży i pan policjant wkręcał mi że na kloszu do dziennych ma być D1 D2,wyzialem go i szukał w podręcznym kodeksie dla psów jakie powinno być oznaczenie świateł i znalazł RL ale mściwa bestia i tak zabrala mi dowód za rzekome xenony których nie miałem....
RS Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 Taka mala korekta dla prowadzacego temat: Zrodlem swiatla DRL w kloszach B7 jest zarowka 21Watt a nie H7. Odblysnik srodkowy sluzy tylko DRL-om i swiatlom postojowym. Ale jak ktos nie chce ingerowac w wyglad zewnetrzny to jest dobra opcja Co do Policji to (dryftujac troche od tematu) to wynalazlem ze spryskiwacze i samopoziomowanie jest wedlug norm WE jest wymagane dopiero od 2000lumenow, czyli jezeli macie jakies slabe HID-y ktore tej wartosci nie przekraczaja to powinniscie homologacje uzyskac, czyli wracajac do tego wytloczenia na kloszu, to jest to do obejscia uzyskujac homologacje do tej przerobki. Mysle ze trzeba by obczaic temat, ale zasadniczo powinna ta akcja niedroga byc i mielibysmy spokoj z pieskami.
zdzis Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 A co do tematu dziennuch w drogowych, na zachodzie to funcjonuje i jest legalne i nikt problemów nie robi... Jest to znacznie lepsze niż światła mijania w dzień. Ale jednak w polsce czepiają się tego :/
davidoff82 Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 A co do tematu dziennuch w drogowych, na zachodzie to funcjonuje i jest legalne i nikt problemów nie robi... Jest to znacznie lepsze niż światła mijania w dzień. Ale jednak w polsce czepiają się tego :/ Da sie zrobić taką przeróbkę w B5 lampy H7+H7 - niebawem xenon+h7 ??? (nie wiem czy na ori żarnikach czy na HID bo lampy Angel od Depo/FK maja niby opcje zmiany na takie i takie jedna nie było żdnych adapterów zestawie, w każdym razie oznaczenie na xenon jest) i dzienne bym chciał a nie chcę ledowych na taśmie w zderzaku
krispek Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 A wiesz może które przewody są odpowiedzialne za światła postojowe? W lampie lewej szary z czarnym paskiem, w prawej szary z czerwonym paskiem. W kabinie nie wiem dokładnie gdzie szukać. W kostce gdzie są mijania i drogowe nie ma takich przewodów. Jestem w trakcie montażu światełek jednak napotkałem pewien problem[...] Co do przewodów od świateł postojowych znalazłem je w drugiej wtyczce wchodzącej do modułu ta 32-pinowa szara Podsumowując, przewody w tej szarej wtyczce to: 0,50mm szary z czarnym paskiem (pozycyjne/postojowe lewy przód) i szary z czerwonym paskiem (pozycyjne/postojowe prawy przód). Uwaga na możliwość pomyłki, bo 0,35mm przewody(cieńsze) w takich samych kolorach dotyczą pozycyjnych tylnych.
Grzesiekkbc Opublikowano 26 Maja 2010 Opublikowano 26 Maja 2010 Czy ten tranzystor T1 i T2 ma jakieś znaczenie jeśli się go zmieni na inny? Bo nie mogę nigdzie znaleźć takiego.
blur123 Opublikowano 31 Maja 2010 Autor Opublikowano 31 Maja 2010 Czy ten tranzystor T1 i T2 ma jakieś znaczenie jeśli się go zmieni na inny? Bo nie mogę nigdzie znaleźć takiego. Możesz dać IRF 5210 ale może bardziej się nagrzewać. Innych nie polecam.
zdzis Opublikowano 31 Maja 2010 Opublikowano 31 Maja 2010 A po co wam pozycyjne do dziennych że tak zapytam??? bo nie rozumiem...
davidoff82 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 a ja się pytam ponownie. Czy ten układ pasuje do innych samochoów czytaj B5. Zdaje mi się zże dziś widziałem E46 bez ringów z podobnuym patentem...
HiRide Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 a ja się pytam ponownie. Czy ten układ pasuje do innych samochoów czytaj B5. Zdaje mi się zże dziś widziałem E46 bez ringów z podobnuym patentem... nie wiem jak ten uklad ale ten ktory ja posiadam ( pisalem kiedys temat o nim ) mozna zamontowac do kazdego samochodu ktory posiada osobna zarowke do swiatel dziennych i mijania
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się